X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 224

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ergens begrijp ik het probleem niet. Want in de lokale krant stond er een artikel waar ze vermelden dat ze langs het traject op plaatsen de begroeiing zouden verdichten voor een natuurlijke beleving. Dus in die zin worden de gekapte bomen al gecompenseerd. Dus volgens mij gaan ze dat explicieter vermelden (waar er bomen bijkomen) en de aanvraag dan opnieuw indienen.

  2. #2

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pretparkman Bekijk Berichten
    Ergens begrijp ik het probleem niet. Want in de lokale krant stond er een artikel waar ze vermelden dat ze langs het traject op plaatsen de begroeiing zouden verdichten voor een natuurlijke beleving. Dus in die zin worden de gekapte bomen al gecompenseerd. Dus volgens mij gaan ze dat explicieter vermelden (waar er bomen bijkomen) en de aanvraag dan opnieuw indienen.
    Groen plaatsen is niet hetzelfde als bomen compenseren.

    Als ze begroeiing langs het traject willen voor een natuurlijke beleving, zullen dat veelal struiken zijn die ze bij kunnen houden (snoeien). Maar een sierstruik is geen compensatie voor een boom die weg moet.. Daarnaast is het in veel gevallen zo dat als er één boom moet wijken er 2 of zelfs 3 bomen gecompenseerd moeten worden. Onder andere omdat jonge bomen (die je plant) lang niet dezelfde ecologische waarde hebben als een oude boom (die je kapt).

    Het is moeilijk om na te gaan waar het probleem nu zit voor het park. Je zou verwachten dat een park dat al vele jaren ervaring heeft met het bouwen en verbouwen in een bos onderhand de regels rondom compensatie van bomen wel zou moeten kennen en dat ook danig gecontroleerd heeft alvorens een vergunning in te dienen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •