X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 5 van de 11 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 224

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boomieboy Bekijk Berichten
    Jammer er komt voorlopig geen achtbaan
    Ik begrijp niet waarom ze zo vlug zelf de handdoek in de ring gooien en hun vergunningsaanvraag intrekken bij de deputatie. En dat omwille van een gaande discussie met Agentschap Natuur en Bos rond enkele bomen die gerooid moeten worden?

  2. #2

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Blijkbaar toch geen zo’n strak en doordacht “masterplan” daar op tafel ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  3. #3

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Blijkbaar toch geen zo’n strak en doordacht “masterplan” daar op tafel ...
    Een aanvraag kan verwerpt worden hé, dat zegt niets over de kwaliteit van een masterplan. Hoe Bellewaerde nu gaat reageren zal laten zien hoe sterk ze staan als park en concept.

  4. #4

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Een aanvraag kan verwerpt worden hé, dat zegt niets over de kwaliteit van een masterplan. Hoe Bellewaerde nu gaat reageren zal laten zien hoe sterk ze staan als park en concept.
    Ik ben dan ook zeer benieuwd welke invloed dit op de toekomst van het park zal hebben ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  5. #5

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Hierbij een artikel met meer duiding over de intrekking van de aanvraag van de "Canadacoaster". Bellewaerde heeft de vergunning zelf ingetrokken. Het project zal hierdoor hoe dan ook vertraging oplopen.
    http://www.pretparken.be/NL/article/...vraag%20nieuwe
    Laatst gewijzigd door yelle8; 22-02-19 om 21:55.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  6. #6

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Misschien willen ze eerst zelf een degelijke studie doen en het baanverloop eventueel aanpassen? Eventueel zien om bomen te verplaatsen (wat stukken van mensen kost). Had Cda effectief het budget al voorzien of was dit een stap vanuit het huidige management zonder deftige goedkeuring ??

  7. #7

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ergens begrijp ik het probleem niet. Want in de lokale krant stond er een artikel waar ze vermelden dat ze langs het traject op plaatsen de begroeiing zouden verdichten voor een natuurlijke beleving. Dus in die zin worden de gekapte bomen al gecompenseerd. Dus volgens mij gaan ze dat explicieter vermelden (waar er bomen bijkomen) en de aanvraag dan opnieuw indienen.

  8. #8

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pretparkman Bekijk Berichten
    Ergens begrijp ik het probleem niet. Want in de lokale krant stond er een artikel waar ze vermelden dat ze langs het traject op plaatsen de begroeiing zouden verdichten voor een natuurlijke beleving. Dus in die zin worden de gekapte bomen al gecompenseerd. Dus volgens mij gaan ze dat explicieter vermelden (waar er bomen bijkomen) en de aanvraag dan opnieuw indienen.
    Groen plaatsen is niet hetzelfde als bomen compenseren.

    Als ze begroeiing langs het traject willen voor een natuurlijke beleving, zullen dat veelal struiken zijn die ze bij kunnen houden (snoeien). Maar een sierstruik is geen compensatie voor een boom die weg moet.. Daarnaast is het in veel gevallen zo dat als er één boom moet wijken er 2 of zelfs 3 bomen gecompenseerd moeten worden. Onder andere omdat jonge bomen (die je plant) lang niet dezelfde ecologische waarde hebben als een oude boom (die je kapt).

    Het is moeilijk om na te gaan waar het probleem nu zit voor het park. Je zou verwachten dat een park dat al vele jaren ervaring heeft met het bouwen en verbouwen in een bos onderhand de regels rondom compensatie van bomen wel zou moeten kennen en dat ook danig gecontroleerd heeft alvorens een vergunning in te dienen.

  9. #9

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ik denk dat dit project te vroegtijdig te veel media-aandacht kreeg en daarom even werd teruggetrokken. Ik denk dat het park hoopte dat ze op een stille manier deze aanvraag konden indienen, maar quasi elk medium heeft erover gecommuniceerd. Ook de groene natuurvrienden zullen dit gemerkt hebben en zullen wel bezwaar indienen. Daarom denk ik dat ze preventief het dossier willen verder onderbouwen.

    Ik weet niet hoeveel weerstand DD van de natuurvrienden gekregen heeft voor het rooien van bomen, maar ik denk dat het vooral hiermee te maken heeft.

  10. #10

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik denk dat dit project te vroegtijdig te veel media-aandacht kreeg en daarom even werd teruggetrokken. Ik denk dat het park hoopte dat ze op een stille manier deze aanvraag konden indienen, maar quasi elk medium heeft erover gecommuniceerd. Ook de groene natuurvrienden zullen dit gemerkt hebben en zullen wel bezwaar indienen. Daarom denk ik dat ze preventief het dossier willen verder onderbouwen.

    Ik weet niet hoeveel weerstand DD van de natuurvrienden gekregen heeft voor het rooien van bomen, maar ik denk dat het vooral hiermee te maken heeft.
    Maar Bellewaerde beseft toch even goed dat pretparkfans élk project dat ze indienen onder de loep kunnen nemen? Het zou me sterk verbazen als het intrekken van de aanvraag iets te maken heeft met het openbaar maken van de plannen, al is dat nog waarschijnlijker dan dat ze het intrekken omdat sommige forumleden liever een woodie willen .

  11. #11

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Maar Bellewaerde beseft toch even goed dat pretparkfans élk project dat ze indienen onder de loep kunnen nemen? Het zou me sterk verbazen als het intrekken van de aanvraag iets te maken heeft met het openbaar maken van de plannen, al is dat nog waarschijnlijker dan dat ze het intrekken omdat sommige forumleden liever een woodie willen .
    Ook een feit. Ofwel is het MKT-strategie... De focus moet dit voorjaar liggen op het Aquapark dat dit jaar de deuren opent, en niet op een toekomstige achtbaan die later opent...

  12. #12

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ondertussen zijn de plannen van de nieuwe rollercoaster terug in aanvraag op het omgevingsloket na overleg met het agentschap Natuur en Bos.

  13. #13

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    En blijkbaar is de aanvraag goedgekeurd!

  14. #14

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    De geruchten doen de ronde dat Bellewaerde al in 2020 wil uitpakken met de nieuwe rollercoaster in de Canada-zone, met een stukje over het water en doorheen Dawson.

  15. #15

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polletje Bekijk Berichten
    De geruchten doen de ronde dat Bellewaerde al in 2020 wil uitpakken met de nieuwe rollercoaster in de Canada-zone, met een stukje over het water en doorheen Dawson.
    Dan zullen ze nu wel snel in actie moeten schieten, lijkt me. Wat gaan ze trouwens met de dieren doen op het Apeneiland? Die zullen ook een nieuw onderkomen moeten krijgen.

  16. #16

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Dan zullen ze nu wel snel in actie moeten schieten, lijkt me. Wat gaan ze trouwens met de dieren doen op het Apeneiland? Die zullen ook een nieuw onderkomen moeten krijgen.
    Het Apeneiland een onderkomen waar de roofvogels zich bevinden. De roofvogeldemonstratie wordt geschrapt maar wat er met de roofvogels en hun plek zal gebeuren, is nog geen nieuws van.
    De nieuwe achtbaan zou van Gerstlauer komen en beetje te vergelijken zijn met Pégase Express van Parc Astérix.

  17. #17

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polletje Bekijk Berichten
    Het Apeneiland een onderkomen waar de roofvogels zich bevinden. De roofvogeldemonstratie wordt geschrapt maar wat er met de roofvogels en hun plek zal gebeuren, is nog geen nieuws van.
    De nieuwe achtbaan zou van Gerstlauer komen en beetje te vergelijken zijn met Pégase Express van Parc Astérix.
    De roofvogels weg? Allé, die hebben hun nieuwe verblijf nog maar enkele jaren geleden gehad... En lijkt me toch ook wel één van de best bekeken shows/demonstraties in het park?

    Een Pégase Express in de buurt zou wel nice zijn!

  18. #18

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    De roofvogeldemonstraties om 15u zijn niet meer zo in trek en men maakt er ook amper reclame voor. Die vogels hebben sowieso wel eens hun vlucht nodig.
    Of ze daar op hun plek gaan kunnen blijven of naar ergens anders moeten; is nog geen nieuws van ...

  19. #19

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Op de website met de 3 O's is er te lezen dat de vergunning binnen is voor het bouwen van een nieuwe achtbaan.

    De werken zouden beginnen in het najaar van dit jaar, de coaster zal in het voorjaar openen.

    De totaal investering zou naar verluidt 7,5 miljoen euro bedragen en daarmee de grootste investering sinds 1999 zijn.
    De nieuwe coaster zal in het themagebied Canada liggen.

  20. #20

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicooke Bekijk Berichten
    Op de website met de 3 O's is er te lezen dat de vergunning binnen is voor het bouwen van een nieuwe achtbaan.
    Is tevens bevestigd door Bellewaerde zelf.

    Bijkomend nog te vermelden dat het om een familiecoaster gaat omdat Bellewaerde dan ook volledig de kaart van de families trekt.

    En daarnaast wist m'n ook nog te vertellen dat de coaster speciaal op maat voor Bellewaerde wordt gemaakt.

    Zaterdag zag ik reeds wat markeringen aan de linkerzijde van de ingang van de stunt & dive show.

    Uitkijken naar 2020! Voorjaar klinkt als een opening rond april of mei.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •