X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 8 van de 11 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 224

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Komende week zal er wel meer naar buiten komen. Ik hoop vooral dat ze met pasen die baan al kunnen openen, dan kan ik hem ineens mee pakken.

  2. #2

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!


  3. 28-01-20, 13:12


  4. #4

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    3 treinen: als het goed is, mag het ook gezegd worden. Vraag is of ze die vaak alle drie gaan inzetten. Voorbeelden genoeg van parken en coasters waar ze graag extra treinen aan de kant laten. Omdat Belw. geen fastpassen slijt, kan extra gewin al geen reden zijn om de max. cap. niet te benutten.

  5. #5

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Enkele conceptjes voor op het forum:

    Naam:     2020 Wakala_5_LR.jpg
Bekeken:  1295
Groote:   1,25 MB

    Naam:     2020 Wakala_3_LR.png
Bekeken:  1295
Groote:   2,11 MB

    Naam:     2020 Wakala_1_LR.png
Bekeken:  1305
Groote:   1,24 MB

    Naam:     ljZOsy_f.jpeg
Bekeken:  1259
Groote:   486,4 KB

    Ik sla niet stijl achterover van de vormgeving, maar het heeft dezelfde degelijkheid die ze in hun toevoegingen van deze eeuw meestal presenteren. Redelijk goed basisidee met een leuk thema, maar toch goedkoop genoeg afgewerkt dat je het niet indrukwekkend kan noemen.
    Ik weet niet hoe goed de indianen zullen aansluiten op het bestaande Canada-thema. Zoals al aangehaald is het wat Tiki-waka-esque.

  6. #6

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    We hebben er ook een artikel over gemaakt:
    http://www.pretparken.be/article/216...tbaan%20bekend

    Grappig om te zien dat Wakala wat meer betekenissen heeft dan wat BWP voor ogen had .

    Persoonlijk vind ik de baan er alvast leuk uit zien. Zeker als de bebossing en theming terug op punt komen gaat dit een leuke belevenis worden.

  7. #7

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Ziet er mooi uit
    Het blijft natuurlijk een baan voor families, maar hij lijkt toch groter dan ikzelf in eerste instantie verwacht had.
    Once you sit back, you never go back.

  8. #8

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Ziet er mooi uit
    Het blijft natuurlijk een baan voor families, maar hij lijkt toch groter dan ikzelf in eerste instantie verwacht had.
    Deze baan doet me steeds denken aan een grotere versie van Dragonfly in Duinrell. Ik heb veel goede dingen over die baan gehoord, dus ik denk dat deze baan ook wel zou aanslaan.
    Ik ben ook niet superenthousiast, maar als ik de directeur hoor spreken over geen diepe dalen, geen scherpe bochten, geen loopings, ... Op den duur haal je er ook alle toffe elementen uit die een achtbaan kán hebben. Wat blijft er dan nog van over, vraag ik me dan af.
    Ik vind het excuus dat het voor families moet zijn maar flauw. Kijk naar Pégase Express, die heeft pittige bochten en afdalingen en daar gaat ook heel de familie in, dus dan denk ik dat je achtbaan dat ook wel mag bevatten, omdat de doelgroep nu éénmaal meer aan kan.

    En financieel vind ik het ook maar raar. Fury heeft een kostprijs van 4 miljoen euro dacht ik (lees ik op Wiki) (coaster alleen). Dan is de 7,5 miljoen euro wel heel ruim uitgegeven voor een coaster met minder impressionante elementen. En waar Bobbejaanland het maximale uit het budget tracht te halen, is er hier duidelijk wat te veel uitgegeven. Of geeft Bellewaerde er niet zo veel om.

  9. #9

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Deze baan doet me steeds denken aan een grotere versie van Dragonfly in Duinrell. Ik heb veel goede dingen over die baan gehoord, dus ik denk dat deze baan ook wel zou aanslaan.
    Ik ben ook niet superenthousiast, maar als ik de directeur hoor spreken over geen diepe dalen, geen scherpe bochten, geen loopings, ... Op den duur haal je er ook alle toffe elementen uit die een achtbaan kán hebben. Wat blijft er dan nog van over, vraag ik me dan af.
    Ik vind het excuus dat het voor families moet zijn maar flauw. Kijk naar Pégase Express, die heeft pittige bochten en afdalingen en daar gaat ook heel de familie in, dus dan denk ik dat je achtbaan dat ook wel mag bevatten, omdat de doelgroep nu éénmaal meer aan kan.

    En financieel vind ik het ook maar raar. Fury heeft een kostprijs van 4 miljoen euro dacht ik (lees ik op Wiki) (coaster alleen). Dan is de 7,5 miljoen euro wel heel ruim uitgegeven voor een coaster met minder impressionante elementen. En waar Bobbejaanland het maximale uit het budget tracht te halen, is er hier duidelijk wat te veel uitgegeven. Of geeft Bellewaerde er niet zo veel om.
    OP wikipedia kan iedereen invullen wat hij wil, ik geloof nooit dat Fury maar 4 mil heeft gekost. DAt zou een miljoen minder zijn als kleine broer Goldrush. BBj heeft nooit bedragen vrijgegeven, ik zou Fury eerder op 11 mil schatten.

  10. #10

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    OP wikipedia kan iedereen invullen wat hij wil, ik geloof nooit dat Fury maar 4 mil heeft gekost. DAt zou een miljoen minder zijn als kleine broer Goldrush. BBj heeft nooit bedragen vrijgegeven, ik zou Fury eerder op 11 mil schatten.
    Het was de grootste investering in de geschiedenis van het park: dus moest het de 12 miljoen overklassen van 2004 waar ze gelijktijdig typhoon, oki doki en Sledgehammer openden. Natuurlijk zijn er ook nog de kosten van de nieuwe fonteinen en de afbraak van de attracties en wat verdere infrastructuurwerken.
    Elf miljoen lijkt me wat aan de hoge kant als je de kost van de andere zaken meetelt, maar 10 zou zeker kunnen.

  11. #11

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    "Duurste investering" is natuurlijk ook vooral een reclamestunt. Als ze de investeringen van 2004 elk apart rekenen, dan zit je al snel over het bedrag van elk individueel project heen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    OP wikipedia kan iedereen invullen wat hij wil, ik geloof nooit dat Fury maar 4 mil heeft gekost. DAt zou een miljoen minder zijn als kleine broer Goldrush. BBj heeft nooit bedragen vrijgegeven, ik zou Fury eerder op 11 mil schatten.
    Lol.. Voor 11 miljoen heb je een kleine B&M (black mamba was 11 miljoen voor enkel de baan en nog eens 11 miljoen voor de theming)
    Gerst is niet persé duur. Dus puur voor enkel de baan lijkt me 4 miljoen zeker niet onrealistisch.

    BWP spreekt echter over 7,5 miljoen voor de totaalinvestering. Daar zit de prijs van de baan in, maar ook de grondwerkzaamheden en theming. Wellicht zelfs ook al de sloop van het apenhuis.

    Als je dus bedenkt dat 4 miljoen voor enkel de baan (fury) vs. 7.5 miljoen voor een totaal project eigenlijk 2 verschillende maten zijn om te meten, dan zijn de bedragen wellicht niet meer zo gek

  12. #12

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Het is ook wel zo dat staalconstructies veel duurder zijn dan vroeger ook door zowel inflatie als de hogere prijs van staal.

  13. #13

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Deze baan doet me steeds denken aan een grotere versie van Dragonfly in Duinrell. Ik heb veel goede dingen over die baan gehoord, dus ik denk dat deze baan ook wel zou aanslaan.
    Ik ben ook niet superenthousiast, maar als ik de directeur hoor spreken over geen diepe dalen, geen scherpe bochten, geen loopings, ... Op den duur haal je er ook alle toffe elementen uit die een achtbaan kán hebben. Wat blijft er dan nog van over, vraag ik me dan af.
    Ik vind het excuus dat het voor families moet zijn maar flauw. Kijk naar Pégase Express, die heeft pittige bochten en afdalingen en daar gaat ook heel de familie in, dus dan denk ik dat je achtbaan dat ook wel mag bevatten, omdat de doelgroep nu éénmaal meer aan kan.

    En financieel vind ik het ook maar raar. Fury heeft een kostprijs van 4 miljoen euro dacht ik (lees ik op Wiki) (coaster alleen). Dan is de 7,5 miljoen euro wel heel ruim uitgegeven voor een coaster met minder impressionante elementen. En waar Bobbejaanland het maximale uit het budget tracht te halen, is er hier duidelijk wat te veel uitgegeven. Of geeft Bellewaerde er niet zo veel om.
    Dit dus. Volgens mij durft er binnen het directieteam van Bellewaerde niemand in een achtbaan, of leven ze nog in de jaren '80 en gaan ze er van uit dat al hun bezoekers voor de eerste keer in hun leven een achtbaan gaan zien...

    Die nieuwe baan is misschien een beetje hoger dan Huracan, maar deze gaat het verschil niet maken in het aanbod. Jammer van het geld, met Dawson Duel (4 miljoen), waterpark (17 miljoen) en deze coaster (7.5 miljoen) hadden ze het budget om een dikke Mantakloon neer te zetten. Nu zitten we opgescheept met een dubbele gehandicapte rodelbaan, een zwembad zonder zwembad en een derde - mogelijk de derde matige - familiecoaster.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 04-02-20 om 12:57.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  14. #14

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Dit dus. Volgens mij durft er binnen het directieteam van Bellewaerde niemand in een achtbaan, of leven ze nog in de jaren '80 en gaan ze er van uit dat al hun bezoekers voor de eerste keer in hun leven een achtbaan gaan zien....

    Daar heb je het wel mis, de directeur heeft aan het vertellen geweest in ons groepje dat hij ook van wilde achtbanen houdt, hij had zelfs spijt geen tijd te hebben gehad om Untamed te testen. Maar zijn redenatie blijft dat het publiek dat Bellewaerde bezoekt enkel op zoek is naar familiale dingen.

  15. #15

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Op zich denk ik dat de baan nu wel wat onderschat wordt. Juist als je van pittige achtbanen houdt - zoals de directeur dat blijkbaar doet - dan bevat een familieachtbaan al snel geen scherpe bochten of stijle duiken meer. Op bijvoorbeeld Pegase Express valt dat ook wel mee, maar een duik hoef niet stijl te zijn en een bocht niet scherp om toch een leuke baan te hebben (de wisseling tussen de elementen is belangrijker)

    Daarentegen heeft deze wel een (klein) stukje achterwaarts. Dat gaat voor veel mensen toch al een stukje toegevoegde thrill zijn. En gezien er ergens een versnelling op de lift zit, verwacht ik daar ook wel een passend effect bij.

    Natuurlijk zeg ik altijd dat een familiepark wel degelijk ook thrill moet bieden, simpelweg omdat thrillseekers ook tot de familie behoren. Maar met een Space Shot, Boomerang en Topple Tower denk ik dat het park niet persé een tekort aan thrill heeft binnen zijn beperkte aanbod. Op dit moment moet het aanbod vooral groeien en daar zijn ze mee bezig.

    Toegegeven: De volgende achtbaan zou wél weer wat meer richting thrill mogen gaan. Ondanks dat Walibi en Plopsa er al hebben, zou een goede woodie zeker niet misstaan in het park, zeker omdat zo een baan goed in de settings past. Maar ook dan denk ik dat een relatief kleine, doch pittige baan (zoals in Gröna Lund of St. Paul) zou moeten zijn. Daar durven nog steeds enorm veel mensen in (St. Paul heeft zelfs een extra trein moeten kopen om de capaciteit op orde te krijgen), maar biedt toch nog de nodige thrill.

    Maar na het openen van deze baan denk ik dat het park eerst verder moet werken aan andere types attracties voordat ze de volgende achtbaan gaan zetten, willen ze de attractie-mix een beetje op orde houden.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 04-02-20 om 14:45.

  16. #16

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Het park heeft zelf wat foto's gepost van de vooruitgang. Ze planten gelijk ook een hele hoop extra bomen.
    Naam:     Bellewaerde Wakala 2020.jpg
Bekeken:  2559
Groote:   380,5 KB

  17. #17

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    wordt leuk als die bomen wat groter zijn. Ga je door een groene tunnel heen.

  18. #18

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    De bouw van de houten wachtruimte van Wakala werd lokaal uitbesteed aan de firma Van Holme uit Reninge (West-Vlaanderen). Ook in Plopsaland De Panne en in Planckendael mochten ze al een houten brug bouwen. Een nieuwe speler (in wording) op de markt van de theming? Of onder jullie reeds gekend?
    In afwachting van de seizoensopening, geeft Bellewaerde, via een filmpje, een inkijk waarin je ziet waar ze volop bezig zijn met opfris- en onderhoudswerken:

  19. #19

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Het gaat vooruit in Bellewaerde: ondertussen staat al een groot deel van het station overeind en liggen er al paden voor de wachtrij.


  20. #20

    Re: [Bellewaerde] 2020 - Een nieuwe rollercoaster!

    Mooi, hier zullen ze er toch in slagen om hem te openen tegen seizoensopening Even het positieve zien hé?

    Ik denk dat dit wel mooi kan worden als alle groen weer wat gegroeid zal zijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •