X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 25

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Groupers: ervaringen en praktische tips

    Zoals je zelf al aanhaalt, heeft het zeker zijn voordelen. Het instappen gaat vlotter en sneller. Mensen die last minute nog gaan discuteren over wie er in hun groepje naast wie gaat zitten, daar wordt de beslissing gewoon voor gemaakt en klaar.
    Anderzijds heeft het ook zijn nadelen. Mijn vriend is 1m96 groot. In bepaalde attracties zijn bepaalde stoelen gewoon niet geschikt voor hem. Space Mountain in DLP lukken de achterste rijen van een karretje bijvoorbeeld heel moeilijk wegens te weinig beenruimte, vooraan zit hij dan weer wel comfortabel.
    Een probleem wat wij vooral in Port Aventura ook ervaren, die karretjes zijn gemaakt voor mensen van gemiddeld 1m60. Denk even aan de ruimte die je hebt in El Diablo Tren de la mina. Die zijn echter allemaal even klein dus daar maakt het al niet uit waar je komt te zitten.
    Nog een andere: Shambhala. Door de geschrankte stoelen heb je mensen die naast elkaar zitten, en de rij erachter zit je dan weer 1,5m uit elkaar. Ik vindt dat laatste niet leuk, al is het alleen maar voor de onride foto. Dus daar weten wij intussen al heel goed hoe we ons strategisch in de wachtrij moeten zetten om op een oneven rij uit te komen...

    Ik blijf persoonlijk wel pro groupers, simpelweg omdat 3/4 van de gasten die er in een park rondlopen het concept vlot instappen niet kent en ik me daar dan dood aan erger. Echter moet je als park ook kunnen inschatten waar het nodig is en waar niet, niet elke attractie heeft dit nodig. Bij een achtbaan prima, maar bij zaken zoals Pirates of the caribbean, boomstammetjes e.d denk ik dat je zelf capabel genoeg bent om te zien dat je niet met 8 in een boot/rij hoeft te gaan proppen. Hang er desnoods bordjes boven met het maximum aantal personen per boot/rij.

  2. #2

    Re: Groupers: ervaringen en praktische tips

    Niet naast een vreemde willen zitten vind ik zelf ook belachelijk en asociaal gedrag. Ik heb al vaak genoeg naast onbekenden gezeten en begrijp absoluut niet waarom iemand daar een probleem van zou willen maken. Bestaan er echt mensen die de beugel van het zitje naast hen dichtgooien om alleen te zitten? Indien ja, WTF attracties zijn toch niet uw persoonlijke eigendom?

    Bobby zijn opmerking herinnert me aan iets dat ik ooit voorhad bij Vampire in Walibi. Ik stond aan te schuiven bij het poortje van rij 10 en zag dat één van beide stoelen leeg bleef. Voor mij stonden twee mensen die duidelijk samen hoorden en dus bij de volgende rit samen zouden instappen. Ik heb overwogen om "Je suis seule" te zeggen zodat die lege stoel opgevuld kon worden maar ik durfde niet uit schrik dat men het als voorsteekgedrag zou beschouwen (en dat was uiteraard niet mijn bedoeling). Resultaat was dat de trein met een leeg zitje op rij 10 vertrok en toen het mijn beurt was, bleef het zitje naast mij opnieuw leeg ... ik twijfel dus nog steeds of mijn idee al dan niet juist was. Hoe zien jullie dit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy2girlken Bekijk Berichten
    Mijn vriend is 1m96 groot. In bepaalde attracties zijn bepaalde stoelen gewoon niet geschikt voor hem. Space Mountain in DLP lukken de achterste rijen van een karretje bijvoorbeeld heel moeilijk wegens te weinig beenruimte, vooraan zit hij dan weer wel comfortabel.
    Dit is een prima voorbeeld van wat ik in mijn openingspost probeerde uit te leggen. Als de vriend van Crazy2girlken bij het instappen in Space Mountain beleefd en vriendelijk vraagt om vooraan in een (willekeurig) karretje te mogen plaatsnemen en een hardnekkige grouper dwingt hem om toch achteraan te gaan zitten ... dan vind ik dat toch niet zo klantvriendelijk. Vijftig procent van alle stoelen zijn OK voor hem dus het is geen zeer veeleisende vraag. Ik ben van mening dat een goede grouper moet proberen om rekening te houden met dit soort zaken. Al wijst het toch ook op een constructiefout in de karretjes.
    Once you sit back, you never go back.

  3. #3

    Re: Groupers: ervaringen en praktische tips

    Ik ben een grote voorstander van groupers en ben ook blij dat hoe langer hoe meer parken inzien dat het echt wel helpt voor de capaciteit, voornamelijk omdat veel mensen nog steeds te incapabel zijn om vlot in een achtbaan te stappen. Kijk naar de Efteling, die systematisch bezig zijn met al hun achtbanen van een grouper en single riders line te voorzien.

    Ik kies vaak wel graag zelf waar ik zit, dus ben ook wel een voorstander van aparte front seat of zelfs back seat wachtrij. Indien dat er niet is, vraag ik het gewoon aan de medewerker. Voorlopig heb ik daar nog maar twee keer een probleem mee gehad, in een niet nader genoemd Duits en Spaans pretpark die niet echt bekend staan vanwege hun klantvriendelijkheid.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Zelf al meegemaakt dat ik naast iemand wou gaan zitten die demonstratief de beugel van het lege zitje snel sloot.
    Ook eens meegemaakt in Walibi. Toen ben ik koppig achter het poortje blijven staan en heb aan de medewerker gevraagd om de beugel terug open te doen. Die heeft mij met veel plezier geholpen


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Bobby zijn opmerking herinnert me aan iets dat ik ooit voorhad bij Vampire in Walibi. Ik stond aan te schuiven bij het poortje van rij 10 en zag dat één van beide stoelen leeg bleef. Voor mij stonden twee mensen die duidelijk samen hoorden en dus bij de volgende rit samen zouden instappen. Ik heb overwogen om "Je suis seule" te zeggen zodat die lege stoel opgevuld kon worden maar ik durfde niet uit schrik dat men het als voorsteekgedrag zou beschouwen (en dat was uiteraard niet mijn bedoeling). Resultaat was dat de trein met een leeg zitje op rij 10 vertrok en toen het mijn beurt was, bleef het zitje naast mij opnieuw leeg ... ik twijfel dus nog steeds of mijn idee al dan niet juist was. Hoe zien jullie dit?
    Ik heb dit ook al een aantal keren meegemaakt. Ik trek gewoon mijn mond open en vraag of ik voor mag omdat ik toch alleen ben ik zou het maar gek vinden als die mensen 'nee' zouden zeggen, en stel dan nog dat ze dat doen, ik heb er weinig mee verloren...
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •