X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 30

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik dacht ook dat El Condor in het begin 10 coaches had (dat het effectief zo geweest is, geen planning), maar dat er 2 afgehaald zijn om het comfort te verbeteren. De veranderingen aan het model zijn inderdaad om die reden gemaakt, maar het is niet dat ze langere treinen "wilden inpassen", de oorspronkelijke lay-out was gewoon iets te geweldig dus hebben ze aanpassingen gedaan zodat het oorspronkelijk aantal coaches ook effectief gebruikt kon worden op de volgende gebouwde exemplaren. Zo dacht ik dat het was.
    Voor zover ik weet was het oude model op 10 coaches gepland (betere capaciteit) maar te intens (wat je ook onder comfort zou kunnen rekenen). De G-Krachten werden te hoog, dus is de trein korter gemaakt. Nieuwe modellen zullen daar inderdaad beter op zijn gemaakt.

    Dat laatste rechte stuk voor de remmen dat door een slingerbocht is vervangen, had ook iets te maken met de derde trein die oorspronkelijk op dit model had moeten rijden dacht ik, maar dat idee heeft men dan laten varen. Terecht ook als je ziet hoe ze in Walibi BE doorwerken en dat de volgende trein praktisch altijd al klaarstaat. Tenzij voor als er 1 van de twee in onderhoud is om een extra te hebben, had die derde weinig nut. (Al zijn er op het effectieve model volgens mij wel degelijk nog steeds blokken genoeg om met 3 treinen te rijden?)
    Slingerbocht of dipje maakt geen verschil voor de lengte van de remmen. De moderne SLC's kunnen in theorie ook nog steeds met 3 treinen rijden, het heeft alleen volstrekt geen nut in de capaciteit. Je schiet de eindrem binnen. Op dat moment kan de trein die in het station staat vertrekken. In de tijd dat die nodig heeft om de lifthill op te komen kan de trein in de 2e remmen doorrijden naar het station, en de trein die in de eindremmen staat door rijden naar de 2e remmen.. met als gevolg dat die daar dus onnodig staat te wachten.

    Raar dat dit nog niet aangehaald is hier (of ik heb erover gelezen): Vampire is dan wel 2 meter hoger dan Condor, maar daar heb je beneden een trap naar het station om deze extra 2 meter te overbruggen terwijl het station bij Condor gewoon op de grond staat. De lifthill is dus volgens mij helemaal niet langer. Heel het boeltje is RCT-gewijs 2 meter omhoog geschoven. De first drop is dan wel uitgerokken om deze extra 2 meter te benutten.
    Dat is niet hoe RCDB rekent Het hoogteverschil heeft wel degelijk te maken met verschil in wrijving. Pak maar andere SLC's erbij, die zijn allemaal 33.3m hoog (op eentje na wat ik weet, maar weet niet waarom die maar 33.2m is). Ongeacht of ze bijvoorbeeld op een verhoging staan, of de lift boven een dal eindigt.

  2. #2

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Dat is niet hoe RCDB rekent Het hoogteverschil heeft wel degelijk te maken met verschil in wrijving. Pak maar andere SLC's erbij, die zijn allemaal 33.3m hoog (op eentje na wat ik weet, maar weet niet waarom die maar 33.2m is). Ongeacht of ze bijvoorbeeld op een verhoging staan, of de lift boven een dal eindigt.
    Dat weet ik wel, dat bedoel ik niet Vampire staat toch niet op een verhoging, of wel? Bij El Condor stap je in op de grond en bij andere SLC's heb je een trap die je ongeveer 2 meter hoger brengt naar het station. De lift begint dus 2 meter hoger en eindigt ook 2 meter hoger, dus is even lang, maar de first drop komt dan weer wel even laag uit dus die is langer. Dat bedoel ik, ik ontken niet dat de achtbaan hoger is, ik zeg gewoon dat de lift niet langer is Ik heb wel nog maar 2 standaard SLC's gedaan (Vampire en MP-Express in Movie Park) dus ik kan verkeerd zijn, maar die hebben toch allebei een trap en geen 2 meter hoge fundering onder de palen of zo, dus ik ga er toch vanuit dat ze niet verhoogd zijn. Of Vampire zou al custom palen moeten hebben wat me onwaarschijnlijk lijkt voor een standaardmodel?

    Ik dacht dit ook te kunnen zien aan de "mistbak". Ik ging zeggen, die is bij Condor en Vampire allebei even hoog boven de grond en ligt vlak naast het station en bij Vampire passeert de trein daar toch beduidend lager t.o.v. het station dan bij Condor. Maar als ik foto's / video's opzoek kan ik hier geen duidelijk verschil op zien dus mogelijks klopt het inderdaad niet wat ik zeg. Al vind ik het wel moeilijk om duidelijk beeldmateriaal van die exacte plek te vinden. Maargoed, mijn excuses

  3. #3

    Re: El Condor vs Vampire (Walibi Hol vs Bel)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Dat weet ik wel, dat bedoel ik niet Vampire staat toch niet op een verhoging, of wel? Bij El Condor stap je in op de grond en bij andere SLC's heb je een trap die je ongeveer 2 meter hoger brengt naar het station. De lift begint dus 2 meter hoger en eindigt ook 2 meter hoger, dus is even lang, maar de first drop komt dan weer wel even laag uit dus die is langer. Dat bedoel ik, ik ontken niet dat de achtbaan hoger is, ik zeg gewoon dat de lift niet langer is Ik heb wel nog maar 2 standaard SLC's gedaan (Vampire en MP-Express in Movie Park) dus ik kan verkeerd zijn, maar die hebben toch allebei een trap en geen 2 meter hoge fundering onder de palen of zo, dus ik ga er toch vanuit dat ze niet verhoogd zijn. Of Vampire zou al custom palen moeten hebben wat me onwaarschijnlijk lijkt voor een standaardmodel?

    Ik dacht dit ook te kunnen zien aan de "mistbak". Ik ging zeggen, die is bij Condor en Vampire allebei even hoog boven de grond en ligt vlak naast het station en bij Vampire passeert de trein daar toch beduidend lager t.o.v. het station dan bij Condor. Maar als ik foto's / video's opzoek kan ik hier geen duidelijk verschil op zien dus mogelijks klopt het inderdaad niet wat ik zeg. Al vind ik het wel moeilijk om duidelijk beeldmateriaal van die exacte plek te vinden. Maargoed, mijn excuses
    Ha, zo.. Die verhoging bij Vampire is inderdaad puur ter compensatie van die put, die je bij El Condor wel hebt. Dit stukje altijd al een beetje vreemd element gevonden bij SLC's.. Want je verplicht je koper ermee om kuilen te gaan graven, of de SLC hoger te zetten. Wat in beide gevallen duurder is dan gewoon het ding kant en klaar zetten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •