De meesten hier lijken de situatie toch iets rooskleuriger in te zien dan ze is, vrees ik. Om te beginnen gaat nog steeds het merendeel van de bedrijven die in WCO gaan uiteindelijk failliet. De exacte cijfers ken ik niet, maar volgens mij liggen die nog steeds rond de 70 à 80%. Natuurlijk is het zo dat Comics Station de uitzondering op de regel kan zijn, maar als je dan even kijkt naar de jaarrekening... Dan zie ik persoonlijk geen énkele reden waarom dat zo zou zijn.

Dan wat betreft het 'onderhoud'. De kans dat dat de echte reden is, lijkt me echt bijzonder klein. Redenen die me véél waarschijnlijker lijken:
- Er zijn te veel leveranciers die niet meer willen leveren sinds ze in WCO zijn, waardoor het park niet kan draaien.
- Het personeel is al te lang niet betaald en wil niet meer komen werken, waardoor het park niet kan draaien.
- Het park is zo verlieslatend in deze periode dat ze liever de deuren dichthouden dan opendoen.

Het enige wat je kan hopen, is dat er effectief een bedrijf gek genoeg is om dit over te nemen. Op zich lijken Zoo Antwerpen met de mogelijkheid tot combitickets of Plopsa met het oog op know-how + IP me 2 mogelijke kanshebbers om Comics Station rendabel te kunnen maken. Maar of één van beide bedrijven dit risico wil nemen, betwijfel ik. Zeker Plopsa lijkt me een iets te realistisch bedrijf dat eerder grote risico's schuwt.

De kans dat Comics Station failliet gaat, lijkt mij dan ook gewoon ergens tussen de 90 en de 100% te zitten.

Als pretparkfan hoop ik natuurlijk van harte dat ik ongelijk heb!