X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Wie volgt Anka Park op? (maar één publiek antwoord mogelijk)

Stemmers
9. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Viking Land (NO)

    0 0%
  • Tolkien Universe (SPA)

    0 0%
  • Heroic Land (FRA)

    2 22,22%
  • London Paramount (UK)

    1 11,11%
  • Een ander park, namelijk ...

    0 0%
  • Het zijn allemaal luchtkastelen

    6 66,67%
Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1

    Wie volgt Anka Park op?

    Als alles volgens plan verloopt, opent Anka Park op 25 maart voor het allereerst haar deuren. Op http://www.pretparken.be/NL/article/...%20voor%202019! was al te lezen dat hierbij 17 nagelnieuwe coasters publiek zullen worden ingereden. Voor dit Ottomaanse Enerylandia meteen de reden om zich uit te roepen tot het grootste pretpark van Europa ... al bevindt het zich in geografisch Azië.

    Ik meen hier en daar te hebben gelezen dat dit mega-project aardig wat vertraging had opgelopen. Dat brengt me bij deze vraag: Welk (megalomaan) project in geografisch Europa zie je het eerst openen en wordt dus in zekere zin de opvolger van Anka Park?

    Kandidaat 1: Vikingland aka Thor's Rike in Sveio, West-Noorwegen


    Kandidaat 2: Parque La Comarca aka Tolkien Universe in Rincon de la Victoria, Zuid-Spanje


    Kandidaat 3: Heroic Land in Calais, Noord-Frankrijk


    Kandidaat 4: London Paramount, Zuidoost-Engeland


    Kandidaat 5: een hierboven niet vermeld park, het afgevoerde Nature Wonder World niet meegerekend.


    Antwoord 6: Het zijn allemaal luchtkastelen!

  2. #2

    Re: Wie volgt Anka Park op?

    Het zijn allemaal luchtkastelen!

    Ja, ik ben ook leuk op feestjes.

    Op (zeer) lange termijn, als de oostbloklanden (Polen buiten beschouwing gelaten) genoeg economische groei hebben gehad, zie ik daar meer en meer parken verschijnen.Hongarije, Bulgarije, Roemenië: een grote bevolking, maar geen noemenswaardige parken. Met een steeds grotere middenklasse kan dat echter niet eeuwig uitblijven.

  3. #3

    Re: Wie volgt Anka Park op?

    Uit plat opportunisme - lees: geografische nabijheid - stem ik voor de Fransen. Dit lijkt me ook de locatie met het meeste potentieel op macroschaal: Parijs, Londen, ferries, tunnel, BeNe, NRW, ... al zal een echte Brexit wel roet in het Franse eten strooien, vrees ik. Zo'n KKK (Kingda-Ka-kloon) hebben we ondertussen al in Europa, maar ach.

    Paramount Londen: Volgens mij is daar al zo veel geld in gepompt, dat ze bijna niet meer kunnen terugkrabbelen. Tenzij ze als (half) excuus de vermaledijde Brexit inroepen. De plannen voor dit park lijken me daarom het meest concreet, maar Calais is tot nader order beter bereikbaar, dus ...

    Het Noorse geval heeft alles behalve z'n ligging en demografie mee, tenzij dan vanuit puur historisch standpunt. Het park had volgens de eerste berichten al in 2017 geopend moeten zijn, nu lees ik over vergunningen die ten vroegste in 2021 kunnen verkregen worden.

    Tolkien Universe: Qua tijd een schot voor de boeg: het LOTR-momentum is al een tiental jaar over, ik denk niet dat dit te re-animeren/ uit te melken is à la Star Wars. En qua ligging ... een toeristische top-bestemming nabij Malaga, demografisch toch minder interessant en letterlijk een uithoek van Europa. Bovendien heeft de regio niks te zien met Tolkien zelve. Diens verhalen ademen Ierland uit, ook al werd de man geboren in Zuid-Afrika, werkte hij in Engeland en zijn de films ingeblikt aan de andere kant van de wereld.

  4. #4

    Re: Wie volgt Anka Park op?

    Zelf heb ik gekozen voor Heroic Land. Het lijkt me ook het park met het meeste potentieel, zoals hierboven door Earlyspencer al beschreven. Los van de Brexit denk ik dat veel Europeanen ook het park kunnen bezoeken. Het succes van Plopsa in die stille hoek van West-Vlaanderen heeft dit ook al bewezen.

    Thor's Rike in Noorwegen zie ik ook graag komen, maar krijg ik toch meer twijfels bij. Ook de website wordt niet meer geüpdatet, wat me ook minder vertrouwen heeft.

    Parque La Comarca in Zuid-Spanje heb ik ook minder vertrouwen in. Ik kende het niet, en LOTR is volgens mij al wat passé. Geen goede basis dus, want dan hadden ze er beter vroeger aan begonnen.

    London Paramount in het Verenigd Koninkrijk. Tjah, was zeker leuk geweest, maar als de grote studio's zich al terugtrekken... wat schiet er dan nog van over? De financiëring is al meermaals met problemen geweest, dus ook nog weinig vertrouwen in. Tenzij op zeer lange termijn...

  5. #5

    Re: Wie volgt Anka Park op?

    Ik kende eigenlijk alleen maar nummer 3 en 4, maar ik betwijfel of die er komen. Net zoals Ignace zie ik enkel in Oost-Europa nog nieuwe parken uit de grond gestampt worden, in het westelijke en noordelijke deel niet. Plopsa heeft ook nooit zijn 3 Plopsa Indoor's in Duitsland neergezet, hoewel die wel aangekondigd waren. Op omgebouwde Duitse tennishallen met een Butterfly erin na zie ik in onze nabije regio geen nieuwe pretparken meer bijkomen.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  6. #6

    Re: Wie volgt Anka Park op?

    Ik zie ze allemaal graag komen, maar heb toch gestemd op 'Het zijn allemaal luchtkastelen'. Als ik er één zou moeten uitkiezen, zou ik gaan voor Paramount London, maar zelfs dat zie ik niet meer gebeuren.

    Als al één van deze parken het daglicht ziet, vrees ik dat het in een sterk mindere formule is dan concept arts doen vermoeden of uitschijnen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •