X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Welk abonnement is het interessantst?

Stemmers
14. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Bobbejaanland Bronze Pass

    0 0%
  • Bobbejaanland Silver Pass

    3 21,43%
  • Bobbejaanland Gold Pass

    5 35,71%
  • Walibi Let's Go Pass (basic)

    0 0%
  • Walibi Let's Go Pass (all-in, dus incl. Aqualibi en Halloween Nocturnes)

    3 21,43%
  • Bellewaerde Adventure Pass (basic)

    0 0%
  • Bellewaerde Adventure Pass (all-in, dus incl. Bellewaerde Aquapark)

    1 7,14%
  • Boudewijn Seapark Abonnement

    0 0%
  • Plopsa FunCard

    1 7,14%
  • Plopsa GoldCard

    0 0%
  • Comics Station Jaarabonnement

    0 0%
  • Geen enkel abonnement

    0 0%
  • Sorry, toch liever een buitenlands abonnement

    1 7,14%
Resultaten 1 tot 10 van de 10
  1. #1

    [Poll] Welk abonnement is het interessantst?

    Tom de Bruijn hield zich een tijdje bezig met het onder de loep nemen van de verschillende pretparkabonnementen in binnen- en buitenland. Hierbij maakte hij vooral gebruik van de prijzen, alsook de voordelen die je hebt in andere parken (gratis toegang of korting). In zijn overzicht plaatste hij ook een Season Pass Discount Index, waarbij berekend wordt welk abonnement het meest interessante is.

    Voor de meesten onder ons zijn abonnementen een evidentie, maar voor nieuwelingen kan dit vaak wat zoeken worden. Nu ook de Golden Pass van WaBe en BW verleden tijd is, schuift er heel wat in de abonnementsformules. Als beste uit de bus kwam voor België de Plopsa Fun Card naar boven, gevolgd door de Silver Pass van Bobbejaanland.

    Zelf ben ik benieuwd welke abonnementen jullie de beste vinden, vandaar deze poll.

    Merk op, in de poll heb ik de keuze beperkt tot de Belgische parken. De buitenlandse laat ik even buiten beschouwing.

  2. #2

    Re: [Poll] Welk abonnement is het interessantst?

    voor mij de walibi all in gevolgd door de pass van bobbejaanland.

  3. #3

    Re: [Poll] Welk abonnement is het interessantst?

    Het antwoord op de vraag is persoonlijk en kan voor de één uiterst voordelig zijn en voor een ander net niet.
    Ik heb eerst mn jaarplanning opgemaakt.
    Vervolgens de overweging: "Welk park is mijn huispretpark waar ik het meest ga en welke overige parken wil ik dit jaar bezoeken?"
    Dan kijken naar het aanbod en de kortingen die de abonnementen geven op de andere parken.
    Knap en handig overzicht van Tom de Bruijn, zoals @Simon hierboven aanhaalde.

    Voor mij zijn het uiteindelijk twee abonnementen geworden: de Adventure Pass (basic) van Bellewaerde en Plopsa FunCard.
    Laatst gewijzigd door Polletje; 09-03-19 om 17:21.

  4. #4

    Re: [Poll] Welk abonnement is het interessantst?

    Als je rekening houdt met de Black Friday verkoop-prijs (wat de rekenkundige NL'er niet heeft gedaan wegens te complex en alle begrip mijnentwege daarvoor) lijkt een BJL-Silver qua prijs & extra's haast niet te kloppen. Gratis in het op één na beste park van Spanje + veel moois daar direct in de buurt, het beste park van Italië, twee parken in Duitsland waarvan één vrij dichtbij, Slagharen, ... Wie van of naar Noorwegen rijdt komt nog een drietal parken uit de stal tegen, een zootje nabij Blackpool PB, ... En dan nog PHL, Comic Station en de drie Belgische top-zoos à -50% en alles van Plopsa à -40%.

    Een beetje jammer dat Toverland en Beekse nu maar -20 of -25% zijn, dat was ooit -50%. Nadeeltje is ook dat het seizoenskaarten zijn, maar eind augustus kon je al passen voor het volgende jaar kopen. Misschien verlaten ze dat nu naar september omdat ze met Fury een grotere volkslokker hebben dan de fin-saison-abo's.

    Walibi spreekt me als park enorm aan, wegens z'n aanbod aan attracties. Maar hun abo ... biedt wel heel weinig extra's. In de gouden tijd van de Golden had je er zelfs Wal.Hol. of P. Asterix gratis bij. Pre-sale kost de combi met Aqualibi meer dan wat ik op zwarte vrijdag heb betaald voor een Merlin Premium. Niet dat die Duitse parken meteen concurrent zijn voor Wavre, maar het verschil in aanbod van inclusieve parken is toch gigantisch.

    Efteling-abo's zijn stronteduur. Maar het park is 355 op 365 open (voor abonnees) en met wat gevoel voor timing, haal je er in 1 jaar twee keer PHL, Tripsdrill en EP uit. Idem voor Liseberg (all in) en PortAventura, Puy du Fou, Isla Magica en sinds 2019 Blackpool PB (all in). Dat abo betaalt zichzelf zodoende terug.

    Plopsabo ... Kan je op drie plaatsen in België verzilveren, maar met kinderen van > 6 jaar heb je m.i. niks te zoeken in die Hasseltse loods. De korting op Plopsaqua vind ik te gering. Kost de Plopsa Golden nog steeds 'belachelijk' veel? Dan nog liever Walibi + Aqualibi.

    Ik kies doorgaans voor meerdere abo's per jaar die te combineren zijn in een reis (b.v. in Gardaland en in Mirabilandia). Een andere regel, die ik minder consequent volg: variatie verhoogt de appetijt.

  5. #5

    Re: [Poll] Welk abonnement is het interessantst?

    Ik weet zeker dat het voor iedereen persoonlijk is, vandaar ook even deze poll

    Zelf heb ik gekozen voor de Bobbejaanland Gold. Deze heb ik al enkele keren gekocht, en zoals Earlyspencer aangeeft is de promo aan het eind van de zomer heel mooi. Je heb zo ongeveer 1,5 pretparkseizoen plezier van een abonnement dat al in voordeel is. Bovendien kan je er ook enkele andere parken in de buurt gratis mee bezoeken, en nog een hele boel met korting.

    Op de voet gevolgd door de Plospa FunCard, die ook mooie kortingen bij partners geeft, maar in de eigen parken die je gratis kan bezoeken ben ik sneller rond.

  6. #6

    Re: [Poll] Welk abonnement is het interessantst?

    Voor mij scheelt het een beetje van jaar tot jaar. Iets wat ik aan zowel de BJL als Walibi abo's handig vind, is dat je er 50% korting mee krijgt bij PHL. Daar maak ik namelijk toch enkele keren per jaar gebruik van.

    Vorig jaar had ik het Walibi abo, owv de nieuwe achtbaan (die ik ironisch genoeg nog niet gedaan heb ). Dit jaar ben ik voor het BJL abo gegaan, omdat ik naar Madrid ga.

    Mijn abonnementskeuze is doorgaans meer bepaald door de buitenlandse parken die ik bezoek dan door de binnenlandse...

  7. #7

    Re: [Poll] Welk abonnement is het interessantst?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Mijn abonnementskeuze is doorgaans meer bepaald door de buitenlandse parken die ik bezoek dan door de binnenlandse...
    Ik denk dat je niet de enige bent met die ingesteldheid, en al zeker niet op dit forum.

  8. #8

    Re: [Poll] Welk abonnement is het interessantst?

    Wij gaan wederom voor de DLP infinity pass als die hard Disney fans. Mijn huidige is nog geldig tot februari 2020 maar mijn wederhelft moet in april verlengen, en dan is die ook weer 16 maanden gerust door de 4 maanden gratis bij verlenging actie die ze altijd doen.

    Daarnaast opnieuw de plopsa funcard, vanwege de kortingen op walibi en bobbejaanland die we dit jaar toch ook eens terug willen doen (beiden zijn een jaar of 5 geleden) en ook omdat we een 2e verblijf hebben in Oostende, dus er zit zo toch een 2 a 3x per jaar een Plopsaland bezoekje in net zoals een keer of 2,3 zwemmen bij Plopsaqua.

    We waren eigenlijk verkocht op nog een Port Aventura gold card vanwege een weekje Salou in mei en een weekje in oktober, maar zij hadden onlangs een kortingsactie lopen voor de 3 dagen/2 parken tickets voor PA en Ferrariland dat dit laatste goedkoper bleek. Zodus, geen gold card maar wel 2x 3 dagen tickets aangeschaft aan de spotprijs van €64,80 pp.

  9. #9

    Re: [Poll] Welk abonnement is het interessantst?

    Ik heb gestemd op het abo van Walibi omdat... Je daarmee Walibi binnenkan .

    Qua voordelen is BJL echter veruit het interessants. Maar als je er écht veel voordeel uit wil halen, moet je al vaak specifiek naar parken over de grens. Waarvan velen allesbehalve de moeite niet zijn... Ik begrijp dat toegang in parken verder van huis naar maximum één keer is teruggeschroefd (beetje raar, waarom niet de parken dichtbij als MPG en Slagharen?) dus dat is wel een verzwakking van de kracht van dat abo vind ik, al blijft het een sterke aankoop voor degenen die specifiek deze parken willen bezoeken.

  10. #10

    Re: [Poll] Welk abonnement is het interessantst?

    Heeft iemand ervaring met een Plopsa Funcard in Liseberg? Is het daar enkel gratis inkom of inkom + all rides + zelfs het spookhotel (zoals met Efte-abo)?

    Dan maar even de omgekeerde voordelen checken; Volgens het overzicht Van Tom d.B. krijgen Lisebergers met een 'Guldpasset' eenmalig gratis toegang tot alle Plopsa-parken. Na even zoeken, moet ik dit enigszins nuanceren
    "6 Plopsa parks, the Netherlands, Germany and Belgium. Free entry and free ride. Applies on one occasion in 2019 when presenting a valid Liseberg card or Stora / Lilla Guldpasset in the app. plopsa.be/en Please note that this does not apply to Plopsa Theater and Majaland Kownaty.
    Bron: https://www.liseberg.se/handla/erbju...veTab=tab-2534 (vertaald door Google Translate).

    UPDATE: Een aantal voordelen voor Lisebergers maakt geen onderscheid tussen de simpele jaarkaart 'Lisebergskort' (enkel entree voor het hele seizoen) en de 'Gouden Pas' (het hele seizoen entree + rides, met twee-deling volgens lengte/leeftijd, beetje zoals Plopsa Funcard en Bumba-kaart). Wiedes dat die eerste de goedkoopste is, omgerekend nog geen 30 Euro. Enkel voor een gratis inkom in Europa-Park wordt expliciet een 'Gouden Pas' vermeld als vereiste.

    Maar dan zou je dus met een investering van 30 Euro nog altijd heel veel lekkers kunnen genieten:
    - (quasi zeker, gewoon kaart voorleggen aan de kassa) 50% Farup en 50% Djurs
    - (o.v.) 1 x gratis Blackpool PB (inkom & rides)
    - (o.v.) 1 x gratis Efteling
    - (o.v.) 1 x gratis PortAventura
    - (o.v.) 1 x gratis (1 of alle 6) de Plopsa-parken in BeNe en Dui
    - (o.v.) 1 x gratis Isla Magica in het zomerseizoen
    - (o.v.) 1 x gratis Tripsdrill

    Voor wie nu meteen zo'n jaarkaart online wil kopen, drie belangrijke randbemerkingen:
    - De webpagina met voordelen is mogelijk niet te raadplegen in de offici?le Engelstalige versie van de parkwebstek. Gelukkig is er nog Google Translate.
    - Er wordt vaak verwezen naar registratie van het abo in een app, daar zou je dan ook telkens voor elk voordeel een registratie moeten uitvoeren. Mogelijk is die app enkel in het Zweeds. Geen idee of je voor aankoop en/of registratie over een Zweeds ID of Zweeds mobiel nummer moet beschikken. Ik weet ook niet of je fysiek in Liseberg aanwezig hoeft te zijn alvorens van de voordelen te kunnen genieten, denk aan het maken van een pasfoto.
    - Er wordt HELAAS SMEERKAAS mogelijk naar een Zweeds ID gevraagd bij park-bezoeken buiten Zweden, zo meldt diezelfde webpagina. Het mag duidelijk zijn dat de buitenlandse voordelen niet bedoeld zijn voor sluwe Belgen, Nederlanders, Duitsers, Spanjaarden of Britten. Ik dacht dat alle Europeanen gelijk waren in de EU
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 23-07-19 om 09:18. Reden: UPDATE (zonder antwoord op de hoofdvraag)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •