X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Favoriete achtbaan Bobbejaanland

Stemmers
26. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Bob Express

    1 3,85%
  • Dreamcatcher

    0 0%
  • Mount Mara

    16 61,54%
  • Naga Bay

    0 0%
  • Oki Doki

    5 19,23%
  • Speedy Bob

    0 0%
  • Typhoon

    4 15,38%
Resultaten 1 tot 17 van de 17
  1. #1

    De beste achtbaan van Bobbejaanland?

    Nu Bobbejaanland druk bezig is aan de bouw van wat zeer waarschijnlijk de meest geliefde coaster in het park word, is het misschien een leuk moment om de achtbanen pre-fury eens op een rijtje te zetten en onze favoriet uit te kiezen. Bobbejaanland word vaak verweten teveel tamme achtbanen te hebben, maar welke daarvan is je (al dan niet stiekeme) favoriet?

  2. #2

    Re: De beste achtbaan van Bobbejaanland?

    Mijn lijstje, van minst tot meest geliefd:

    7) Speedy Bob

    Wilde muis die de helft van zijn baan verloor en daarmee ook zijn bestaansrecht. Niet echt comfortabel. Ik heb er wel leuke herinneringen aan, het was tenslotte één van mijn eerste achtbanen en mijn eerste wilde muis, maar ik zou hem niet bepaald missen mocht de baan weggaan.

    6) Typhoon

    Hier heb ik al heel wat woorden aan vuil gemaakt. De baan was de laatste keer dat ik hem deed echter een stukje beter (of het leek toch zo), dus ik plaats hem net hoger dan de standaardmuis.

    5) Naga Bay

    Niet Maurer's helderste moment, maar daar heb ik ondertussen al wel vrede mee.

    4) Oki Doki

    Een achtbaan die ik een tikkeltje overroepen vind, maar toch telkens met plezier instap.

    3) Dreamcatcher

    Een achtbaan waarvan ik helemaal niet verwacht had dat deze in mijn top 3 kwam toen ik dit topic maakte. Is het dan echt zo erg gesteld met het achtbaanaanbod in BJL ???

    2) Mount Mara

    De baan zou in 2004 op de eerste plek in dit lijstje gestaan hebben, maar in zijn huidige staat vind ik het steeds een gedoe om erin te gaan. Bril op je neus, lang wachten, niet meer de ervaring die het ooit was... Het blijft uiteindelijk wel een heel toffe baan.

    1) Bob Express

    Daarmee ben ik waarschijnlijk de enige, maar dit is oprecht de baan waarop ik het meeste fun heb in Bobbejaanland. Lange tijd kon ik de achtbaan helemaal niet appreciëren, maar nu zit die zo'n beetje in de categorie 'it's so bad that it's good'. Heerlijke foute knikken over het water, wat zoek je nog meer in een achtbaan?

  3. #3

    Re: De beste achtbaan van Bobbejaanland?

    7) Speedy Bob

    Tja, het is een wilde muis...

    6) Dreamcatcher

    Op zich een leuke baan, maar hij wordt mij iets te ruw, zeker als zo een mottige bril op je hoofd hebt. Neem daar de lange wachttijd bij en eigenlijk vind ik de baan helemaal niet zo bijzonder.

    5) Bob Express

    Leuke powered coaster die ik nooit oversla bij een bezoekje, maar ook niet meer dan dat.

    4) Naga Bay

    Nee, allesbehalve de beste spinning coaster, maar mits de hele wachtrij niet vol staat wel leuk om eens per bezoekje te doen.

    3) Oki Doki

    Topbaan.

    2) Revolution

    Tot op heden misschien wel één van de beste Vekoma- én Bobbejaanland-creaties ooit, zeker gezien de tijd waarin hij gebouwd werd. Het is schandalig hoe de baan er vandaag de dag bij ligt en ik hoop ook dat ze er zo snel mogelijk iets aan doen.

    1) Typhoon

    Lastig om te kiezen tussen 1 en 2, maar uiteindelijk zet ik toch Typhoon bovenaan. Misschien een beetje een unpopular opinion, maar ik geniet nog steeds elk bezoek van de baan. Hij is niet van de soepelste, maar ik vind dat Typhoon veel te hard wordt gehaat voor wat het is.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  4. #4

    Re: De beste achtbaan van Bobbejaanland?

    7) Naga Bay
    Ik vind het schandalig dat je zoiets slechts kan maken na 2010! Het stop and go principe haalt voor mij elke gram plezier uit de coaster en de kale loods die het station is helpt niet om dat te doen vergeten.

    6) Typhoon
    Ik ben niet zo'n fan van de traag draaiende loops en de baan is wat mij betreft ook te veel opgedeeld in stukjes, terwijl ik liever één grote spanningsboog heb. Het helpt ook niet dat ik bij die krappe helixen stevig uithalen naar mijn nek, waardoor ik aansluitend vaak met een zeurende migraine rondloop.

    5) Bob Express
    Powered coasters moeten meer doen dan wat Bob Express doet om mij te overtuigen. Ik weet niet of een powered coaster mij überhaupt kán overtuigen. Maar het exemplaar in Steinwasenpark vond ik bevoorbeeld al een pak epischer.

    4) Speedy Bob
    Ik vind een wilde muis best fijn.

    3) Dreamcatcher
    De oorspronkelijke versie met vliegtuigjes heeft het voordeel van de nostalgie, maar op zich heb ik ook niet héél veel tegen de versie met losse voetjes. Ik hou van achtbanen met een degelijke lifthill en vind dat losjes heen en weer zwieren in achtbaantreintjes eigenlijk echt wel lollig. De baan rammelde de laatste keer dat ik er was wel harder dan me lief was en van de staat van de verf wil je ook wel huilen.

    2) Revolution
    Achtbaantreintjes waarbij je tot elkaars schoot wordt veroordeeld vind ik zeer plezierig. Tel daarbij een lange opbouw door langzaam naar het hoogtste punt te cirkelen en zelfs een achtbaan met een eeuwige bocht naar links kan dan voor mij niet meer stuk. Ik ben wel meer gecharmeerd van wat retro lichteffectjes en projecties dan van de hele VR flop.

    1) Oki Doki
    De enige achtbaan in Bobbejaanland die een leuke spanning opbouwende klassieke lifthill combineert met een fijne first drop. De rest van het parcours wordt aan een aangenaam tempo afgewerkt en zelfs de paar heuveltjes voor de remmen zijn nog zeer onderhoudend. Oki Doki is een feest in het park van de middel en ondermaat.

  5. #5

    Re: De beste achtbaan van Bobbejaanland?

    7) Typhoon
    6) Dreamcatcher
    5) Naga Bay
    4) Oki Doki
    3) Speedy Bob
    2) Bob Express
    1) Revolution

  6. #6

    Re: De beste achtbaan van Bobbejaanland?

    7) Dreamcatcher
    Deze achtbaan is voor mij echt vergane glorie. Niet genoeg snelheid en fel verouderd. Weg ermee en iets anders in de plaats. There, I said it.
    6) Naga Bay
    De meest teleurstellende Spinning Coaster die ik ooit gedaan heb. Ik ben fan van het type, zeker die van Maurer. Maar dit is gewoon sad. Ik sla hem vaak over daardoor. Hier en daar zitten er toegegeven wel leuke momentjes in, maar in zijn geheel had het veel beter gekunnen.
    5) Speedy Bob
    Een klassieker en de eerste van dit type die ik gedaan heb. Deze is ook niet meer van de jongste, maar toch kan ik wel eens genieten van zo'n pijnlijk ritje!
    4) Bob Express
    Ik ben geen fan van Powered coasters, maar dit is echt wel een leuke. Alleen jammer dat de view de laatste jaren erop is achteruit gegaan door de verloederde splash.
    3) Typhoon
    Ik kan mij vrij pijnlijke ritjes herinneren op dit ding, maar de laatste jaren was ik altijd positief verrast. Het was niet meer iconisch genoeg om Bobbejaanland op de pretpark kaart te zetten, dus ik ben blij met de komst van Fury. Het likje verf zal deze ook deugd doen.
    2) Oki Doki
    Qua Kiddie Coasters blijft dit een zalig ding. Soepel, leuke drop en best een leuk thrill gehalte. Veel beter dan bijvoorbeeld de Rollerskater en zijn kopieën.
    1) Revolution
    Uniek en een historisch icoon in de pretparkwereld dat zijn plaats blijft hebben. Een topbaan in België en één van de redenen om Bobbejaanland te bezoeken!
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  7. #7

    Re: De beste achtbaan van Bobbejaanland?

    7) Speedy Bob: Tja, een wilde muis zoals er zoveel zijn he. Herhalingswaarde = 0

    6) Naga Bay: Ik kan meer genieten van het gecontroleerd draaien van EuroMir dan bij deze baan. Logisch, want deze baan spint amper. Voor liefhebbers van MCBR's is dit echter wel een topbaan, maar ik ben vrij zeker dat deze heel dun gezaaid zijn. Herhalingswaarde is hier ook 0.

    5) Dreamcatcher: Eerlijk, de naam is wel perfect voor de baan. Al je dromen worden gevangen, zo dus ook de droom op een toffe rit. Ook hier is de herhalingswaarde 0 vind ik.

    4) Typhoon: Toen de baan in 2003 aangekondigd werd waren de trage 'in-line twist' inversies echt iets om te vermeldden. Toen had ik daar al mijn bedenkingen bij. Gezien het feit dat er daarna nog maar enkele banen gebouwd met zo'n trage in-line twist, en die is dan nog pré-lifthill, kan ik concluderen dat mijn bedenkingen toen al correct waren. Ook een baan die ik enkel op het einde van de dag doen, puur om me mezelf een hele dag hoofdpijn te besparen. Herhalingswaarde (vanwege de hoofdpijn) is voor mij 0.

    3) Oki Doki: Op zich een toffe baan, maar het zielige station (niets van theming) en de ligging (niets van theming, op die rare geluidsmuur na, en zo liggend in geen enkel 'gebied') zorgen ervoor dat ik deze baan soms gewoon vergeet. Voor een kinderbaan trouwens ook te groot en te snel, kleine kinderen (onder de 6 jaar) durven hier niet snel in. Herhalingswaarde is hier wel iets hoger, pakweg 0.5, als ik de baan niet vergeet.

    2b) Bob Express: Met dergelijk type baan kan je eigenlijk veel meer doen dan wat BJL gedaan heeft. De interactie met de WildWaterSlide is tof, maar dat zou niet het enige hoogtepunt van de baan mogen zijn. Dat je twee rondjes krijgt zorgt ervoor dat deze baan toch op plaats 2 komt te staan, maar dat zegt eerder iets over de andere banen dan over deze... Herhalingswaarde is hier 1

    2a) Mount Mara: Bewust geen 1) gekozen, want eigenlijk is er geen enkele baan in BJL echt waard om over te vertellen als je thuiskomt. Als Revolution kon ik de baan wel pruimen, maar dat was eerder door de nostalgie dan door de baan zelf. Het feit dat deze baan ervoor gezorgd heeft dat ik als 13-jarige het lichaam van mijn toenmalig vriendinnetje dicht bij mij had zal misschien ook wel meespelen in de hoge beoordeling. Herhalingswaarde toen was oneindig (ook mede door een onbestaande wachtrij), herhalingswaarde nu is 1.


    Voor mij komt het er gewoon op neer dat BJL geen echt slechte banen heeft, maar ook geen goede. En al zeker geen banen waar je gerust een paar keer voor wil aanschuiven. En eigenlijk is dit het geval voor quasi alle attracties in het park, er is geen enkele attractie die ik graag meerdere keren doe, op uitzondering van Sledge Hammer. Hopelijk begrijpen ze dit bij BJL ook en is Fury de eerste attractie die voor een kentering zorgt.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 21-03-19 om 14:14.

  8. #8

    Re: De beste achtbaan van Bobbejaanland?

    Mount Mara. Onder het motto: in het land der blinden is eenoog koning.

    Ik vind het overigens vreemd dat Speedy Bob vaak zo laag staat en Bob Express zo hoog. Ik denk dat het er mij als volgt uit zou zien.

    7. Typhoon
    6. Bob Express
    5. Dream Catcher
    4. Naga Bay
    3. Speedy Bob
    2. Oki Doki
    1. Mount Mara

  9. #9

    Re: De beste achtbaan van Bobbejaanland?

    7) Typhoon
    6) Dreamcatcher
    5) Oki Doki
    4) Speedy Bob
    3) Naga Bay
    2) Bob Express
    1) Revolution

    Mount Mara heb ik nog nooit getest. Misschien dit voorjaar wel.. maar Revolution blijft een speciaal soort achtbaan met veel nostalgische waarde.

    Typhoon is één van de weinige coasters waar ik steevast met hoofdpijn uit kom.. Ik vind het een troosteloze hoop oud ijzer waar 0 creativiteit achter zit. Ergens ben ik blij dat die eindelijk een beetje thema krijgt (voor de weinige fans), anderzijds hoopte ik nog dat ze fury gingen plaatsen om daarna Typhoon af te breken en vooral niet zachtzinnig mee om te gaan (want dat doet het ding ook niet met zijn passagiers)

  10. #10

    Re: De beste achtbaan van Bobbejaanland?

    Ik vind het ook bizar dat Speedy Bob hier vaak zo laag staat, een wildemuis heeft toch juist superveel herhalingswaarde?

    Nu is Speedy Bob vooral op de achterste rij wel heel erg schokkerig omdat de onderste wielen belachelijk ver van de track zitten. Op elk klein bultje in die baan beneden kantelt het karretje dan voorover om daarna met de gewone wielen weer hard neer te knallen op de baan. Maar als je vooraan zit vind ik het nog altijd een zeer leuk baantje, het is een wildemuis en doet wat hij moet doen.

    Dat Typhoon geen wereldtopper is, ok, maar dat er hier mensen zijn die hem echt lager waarderen dan een gewone powered coaster? Zijn jullie nu niet gewoon uit principe hem lager aan het zetten dan hij eigenlijk verdient? Zó slecht is die nu toch ook weer niet? Ik vind hem nu ook niet de beste baan van België, maar als je hem moet rangschikken tegenover andere banen in het park vind ik toch niet dat je hem veel lager kan zetten dan de top 3...

    Naga Bay vind ik trouwens ook beter dan hij eruit ziet. Spinning coasters maken mij vaak misselijk als ze te hard spinnen. Bij Naga Bay tol je niet voortdurend rond zoals op sommige andere spinnings, wat ik een pluspunt vind. En nee, ik vind niet dat rondtollen de bedoeling van een spinning is. Bij een gewone baan volg je de richting van de track, hier draaien de karretjes ten opzichte van de track op een manier dat het karretje ten opzichte van de grond eigenlijk veel minder draait. Je blijft in dezelfde richting kijken terwijl de baan vooruit, links, achteruit, naar rechts gaat... En dat vind ik best plezant! Voor mij is dat hoe een spinning het best tot zijn recht komt. En herhalingswaarde heeft een spinning sowieso, je bakje draait altijd wel een beetje anders.

    De vele "stop & go"-punten erin zijn inderdaad wel jammer, uiteraard moeten de remmen er zijn voor de blokverdeling van de baan, maar had hem dan langer gemaakt zodat je hem niet bij ieder stuk weer moet afremmen.

    Revolution vind ik een topper, uniek en gewoon een goeie baan. Vaak is het de eerste baan waar ik naartoe loop als ik het park in kom. Mount Mara vind ik - de capaciteit en het traag vertrekken / aankomen van de trein even buiten beschouwing gelaten - wel degelijk een upgrade met de heldere film in die donkere hal. Dreamcatcher ten slotte, tja, ik vind hem ook wel wat hebben maar echt spectaculair is hij niet. Al kan die ervaring door het slingeren wel behoorlijk verschillen per plaats in de trein. Dus in die zin vind ik hem toch ook wel een zekere herhalingswaarde hebben.

    Mijn lijstje dus: echt afgebakend vind ik de nummers niet, lees bv 4 als 'van 3 tot 5' etc. Het wordt dan ongeveer zoiets:

    1. Revolution
    2. Typhoon
    3. Speedy Bob
    4. Naga Bay
    5. Dreamcatcher
    6. Oki Doki
    7. Bob Express

  11. #11

    Re: De beste achtbaan van Bobbejaanland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    het is een wildemuis en doet wat hij moet doen.
    Voila, je haalt zelf aan waarom hij zo laag staat.

    Dat Typhoon geen wereldtopper is, ok, maar dat er hier mensen zijn die hem echt lager waarderen dan een gewone powered coaster? Zijn jullie nu niet gewoon uit principe hem lager aan het zetten dan hij eigenlijk verdient? Zó slecht is die nu toch ook weer niet? Ik vind hem nu ook niet de beste baan van België, maar als je hem moet rangschikken tegenover andere banen in het park vind ik toch niet dat je hem veel lager kan zetten dan de top 3...
    Tja, bij mij speelt de hoofdpijn echt een doorslaggevende rol in de rangschikking. En ook wel het feit dat hij de vervanger is van wat toen de tweede beste achtbaan van België was. Dit is misschien niet helemaal eerlijk, maar het is wel zo...

    En nee, ik vind niet dat rondtollen de bedoeling van een spinning is.
    Dat is net wel de bedoeling, vandaar de naam 'Spinning Coaster' ook...

    Bij een gewone baan volg je de richting van de track, hier draaien de karretjes ten opzichte van de track op een manier dat het karretje ten opzichte van de grond eigenlijk veel minder draait. Je blijft in dezelfde richting kijken terwijl de baan vooruit, links, achteruit, naar rechts gaat... En dat vind ik best plezant! Voor mij is dat hoe een spinning het best tot zijn recht komt. En herhalingswaarde heeft een spinning sowieso, je bakje draait altijd wel een beetje anders.

    De vele "stop & go"-punten erin zijn inderdaad wel jammer, uiteraard moeten de remmen er zijn voor de blokverdeling van de baan, maar had hem dan langer gemaakt zodat je hem niet bij ieder stuk weer moet afremmen.
    En dit fnuikt de beleving, eens je een beetje op gang bent en het spinnen begint, remt de baan ontzettend hard af...

  12. #12

    Re: De beste achtbaan van Bobbejaanland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Dat Typhoon geen wereldtopper is, ok, maar dat er hier mensen zijn die hem echt lager waarderen dan een gewone powered coaster? Zijn jullie nu niet gewoon uit principe hem lager aan het zetten dan hij eigenlijk verdient? Zó slecht is die nu toch ook weer niet? Ik vind hem nu ook niet de beste baan van België, maar als je hem moet rangschikken tegenover andere banen in het park vind ik toch niet dat je hem veel lager kan zetten dan de top 3...
    Ik bezoek Bobbejaanland echt wel vaak, toch tien tot vijftien maal per jaar en heb bv vorig jaar Typhoon eenmaal gedaan en dan nog om mijn nichtje een plezier te doen. Beantwoord dat uw vraag genoeg

  13. #13

    Re: De beste achtbaan van Bobbejaanland?

    Ik stemde op Mount Mara, maar eigenlijk stem ik op Revolution, aangezien die optie er niet bij was, want ik doe de baan nog het liefst zonder VR.

    top:

    7. Typhoon
    6. Dreamcatcher
    5. Speedy Bob
    4. Bob Express
    3. Naga Bay
    2. Oki Doki
    1. Revolution

  14. #14

    Re: De beste achtbaan van Bobbejaanland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Tja, bij mij speelt de hoofdpijn echt een doorslaggevende rol in de rangschikking. En ook wel het feit dat hij de vervanger is van wat toen de tweede beste achtbaan van België was. Dit is misschien niet helemaal eerlijk, maar het is wel zo...
    Hetzelfde hier, ik doe hem bij elk bezoek 1 keer (omdat ik niet zo vaak in het park kom).. maar daar stopt het ook bij omwille van het onmiddelijke effect.

    Ik heb nooit het plezier gehad om de voorganger te kunnen testen, dus dat speelt bij mij volledig niet.

  15. #15

    Re: De beste achtbaan van Bobbejaanland?

    7) Speedy Bob
    6) Dreamcatcher
    5) Naga Bay
    4) Bob Express
    3) Oki Doki
    2) Revolution/Mount Mara
    1) Typhoon

    Bijna één-op-één copy paste van iemand hierboven.

    Okidoki = top-ban in z'n soort: best hoog voor een kiddie-family en twee aparte beugels voor grote ouder en kleiner kind. Maar het blijft een kiddie-familie ... En gelet op het doelpubliek van zo'n attractie, mis ik er wel wat theming.

    Typhoon heb ik nooit overgeslagen. Op bijna 100 bezoeken heb ik die maar één keer buiten strijd geweten. M'n allereerste keer wel angstzweet bij het verticaal opstijgen (voor uitvallende kleinoden in m'n broekzakken).

    Maar de poll legt de vinger op de wonde: BJL heeft nog even geen wauw-coasters voor fijnproevers. Revolution heeft (had) het grootste potentieel, maar dat hebben ze vakkundig de nek om gewrongen. De poll legt dus ook de noodzaak bloot van een top-coaster, ondanks een groot kwantitatief aanbod.

  16. #16

    Re: De beste achtbaan van Bobbejaanland?

    7) Speedy Bob
    6) Naga Bay
    5) Oki Doki
    4) Dreamcatcher
    3) Bob Express
    2) Revolution/Mount Mara
    1) Typhoon

  17. #17

    Re: De beste achtbaan van Bobbejaanland?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    het is een wildemuis en doet wat hij moet doen.
    Voila, je haalt zelf aan waarom hij zo laag staat.
    Beter goed gekopieerd dan slecht bedacht, vind ik. Van die tweede soort heeft BJL er wat mij betreft nogal veel...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •