In andere gevallen - een reëel in Harderwijk en een gewenst in Parc Astérix - ben ik absolute voorstander van het ombouwen van een waterzoogdieren-strafkamp tot een waterpark voor betalende zoogdieren. Dan kan je trouwens 365/jaar open houden.

Maar in dit specifieke geval is er al watervertier in het nabije Lago Brugge. En West-Vlaanderen is met ook nog twee (afgeleefde) Sun-Parks-relicten, twee pretpark-waterparken en binnenkort Lago Kortrijk ondertussen al de waterpret-capital van België. Bovendien heeft Bo Seapark nog niet zo lang geïnvesteerd in buiten-waterpret.

Voor mij moet niks onmiddellijk, maar het dolf-onding omvormen tot iets anders mag wel, zeker omdat het park als pretpark niet zo veel te bieden heeft. Ik herinner me enkel de polaire coaster, het Spaans schommelschip, de afgeleefde binnenspeeltuin en de rondvarende raderboot. Maar ze zitten er wel middenin een woonwijk, dus valtoren-toestanden of een tweede buitencoaster zal wel niet, en dus ook geen tweede binnenspeeltuin. Een binnencoaster is misschien nog het meest wenselijk en haalbaar, maar ze hebben daar m.i. toch een ander doelpubliek.

Ik vrees dat Bo Seapark zonder hun waterdieren z'n (economisch) bestaansrecht kwijt is. Maar blijkbaar mag Sealife wel kunstjes opvoeren met een ander soort zeedier, omdat datzelfde Sealife die beesten nadien terug vrijlaat (behalve blinde Stevie).