Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
Ik begrijp die mensen volledig. Niet omwille van een klein zwembad voor de stad Gent, niet omwille van het geluid, maar omwille van de volledige vergunning. Dat er fouten bij de stad gebeuren kan het gezin weinig aan doen, maar ook Lago is hier niet onschuldig. Ze zouden toch eerst moeten eisen dat dit administratief allemaal in orde is voor ze beginnen bouwen. Zo'n bedrijf zou donders goed moeten weten dat er altijd wel klachten kunnen komen en dan zitten ze, zoals nu gebleken is, dik in de penarie. Lago heeft nog geluk dat die buurtbewoners niet eisen dat het hele complex wordt afgebroken, want dat zouden ze ook kunnen doen en ze zouden ook gelijk krijgen.

Dit is een beetje hetzelfde verhaal met de plannen van Efteling (alleen staat hier al iets gebouwd) Het plan is niet goed gemaakt. Hier is het zonevreemd, in Kaatsheuvel is er in het plan te weinig aandacht besteed aan concrete voorwaarden & maatregelen ivm extra overlast door de uitbreiding. Tja, dan is het in beide gevallen niet onlogisch dat een rechter oordeelt dat de buren gelijk krijgen.

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat het bad blijft met de buitenzone's, wie weet kunnen ze een regeling treffen ivm beperking van overlast. Maar ik vind niet dat die buurtbewoners als 'schuldige' aanzien moeten worden, zij treffen namelijk geen schuld dat Lago + stad Gent hun huiswerk (bewust?) niet maakt.
Ik heb zelf 4 jaar moeten procederen voor een vergunning om te mogen verbouwen.. en dab lees je dat een stadsbestuur toe laat om zo een complex zonnevreemd te bouwen. Misschien zelfs nog bewust toe laat... tja.

Anderzijds wil ik niet dat Lago (gedeeltelijk) moet sluiten, maar toch...