X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29
  1. #21

    Re: [Holiday Park] 2020-2025

    Ik herken er veel (identiek) in terug die ook staat bij de Dino Splash in Plopsaland De Panne.
    Persoonlijk vind ik de wachtrij in Plopsaland De Panne nog aangenamer en passender in het dino-oerwoud-thema: een mooi parcour op houten palen, tussen begroeiing en de dinos. Het animatronic-gehalte bij de dinos mag wel wat krachtiger. Dan zou dat pas echt 'waw' zijn.

  2. #22

    Re: [Holiday Park] 2020-2025

    Uiteraard ga je veel dezelfde dingen terug zien. Zelfs binnen de Rapid River van Holiday Park zie ik meerdere keren exact hetzelfde ding terug komen.

    Dat is goedkoop en kinderen vinden dino's leuk.. heeft niets met plopsa te maken, maar ach: Het werkt. De Grote T-Rex beweegt blijkbaar op Pneumatiek. Een volstrek achterhaalde techniek, dus qua beweging hoef je ook niets te verwachten.. maar voor kleine kinderen is dat goed genoeg.

  3. #23

    Re: [Holiday Park] 2020-2025

    Ik vind het in elk geval een hele verbetering daar!

  4. #24

    Re: [Holiday Park] 2020-2025

    In 2021 opent Holiday Park een Wickieland met een disk'o en een spalsh battle net zoals in De Panne. De concept arts zijn dezelfde als die van Plopsaland, maar in Holiday Park zal het een gespiegelde versie zijn (de spalsh battle zal rechts staan als je het gebied betreedt van onder de disk'o). Hieronder enkele foto's van mijn bezoek begin juli.

















    Ondertussen heeft men niet stilgezeten. Het spoor van de disk'o is reeds af en de gebouwen beginnen al duidelijk vorm te krijgen. Onderstaande foto's dateren van vorige week.








  5. #25

    Re: [Holiday Park] 2020-2025

    Met een (Belgische) kennersbril op kan je al eens zuchten bij zo veel copy-paste 'vernieuwing'. Maar het betreft hier (denk ik toch) een uitbreiding van het park en van het attractie-aanbod. En de Vikingzone vind ik qua thematisatie en harmonie misschien wel de meest geslaagde in PDP. Mayaland in PDP en in Hol. PA is ook goed gedaan maar spreekt me omwille van de attracties daar net iets minder aan. De zones komen sterker over in Hol.Pa. wat toch deels te danken is aan de grote partijen bomen aldaar. Je laatste foto geeft dit duidelijk weer. Ik voeg er graag eentje aan toe met de ontwerpen als afrastering.



    Gelukkig hebben ze in Hol.Pa. de Heimat-achtige zone met die darkride een beetje kunnen behouden. Over de vernieuwde rapid was ik erg onder de indruk, al had ik liever dat het park daar met meer local touch zou werken dan met dino's. Maar het vloekt minder dan gevreesd en eindelijk eens een rapid-wachtrij waar je je niet verveelt. Dat de toegang een beetje leentje-buur speelde op het Astridplein, wil ik snode Steve en graag geziene Gert nog wel vergeven.



    Dat ze met die IP veel gezinnetjes aantrekken die ook nog eens veel IP-stuff kopen, is slim gezien. En zelfs leuk voor pretpark-fans wanneer met die opbrengst het attractie-aanbod wordt uitgebreid. Ik vraag me dan af waar b.v. Tripsdrill z'n centen vandaan haalt, want veel marchandise zag ik daar nooit verkocht worden.

    Hol.Pa staat niet in m'n Duitse top 5, maar het zou wel eens de sterkste speler kunnen worden na het ongenaakbare EP en PHL. Ze kunnen ook bijna all season Spass aanbieden met hun overdekte zones en - dat was toch gepland - een aquapark met hotel. PDP heet het vlaggenschip van de groep te zijn, maar zolang de draaiende Mack niet in De Panne operatief is, beschouw ik Hol. PA als hun hoofdpark.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 16-09-20 om 10:02.

  6. #26

    Re: [Holiday Park] 2020-2025

    Ik word zelden warm van attractiezones die vrijwel één op één worden overgenomen uit andere parken. Ik begrijp waarom het gedaan wordt, maar het maakt het alleszins minder noodzakelijk om de andere parken van de plopsagroep ook allemaal af te vinken.
    Op vlak van attractieaanbod is het voor Holidaypark een status quo: De splash battle kan je zien als geestelijke opvolger van die bootvaart rond Tabaluga.

    Ik vraag me af of en wanneer er voor Holiday een investering komt waar je wél van opkijkt.

  7. #27

    Re: [Holiday Park] 2020-2025

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Op vlak van attractieaanbod is het voor Holidaypark een status quo: De splash battle kan je zien als geestelijke opvolger van die bootvaart rond Tabaluga.
    Die Tabaluga-vaart is toch gecompenseerd door de nieuwe binnencoaster. Ook al kwam die binnenzone op de plaats van een soort tempel-show-gebouw waar ik anno 2012 een schaars geklede madam enge dingen zag doen met een slang (niet die van Samang). In datzelfde jaar was de outdoor-Maya-zone nieuw. Niet veel later kwam er Sky Scream bij (voor de Superwirbel, I know) en recenter nog deze overdekte zone met Heidi-ornamenten. En nu komt Wickie-land.

    Je kan het ruimtelijk inbreiding noemen i.p.v. uitbreiding, maar qua attractie-aanbod zie ik dat toch als een uitbreiding. OK, er verhuisde ondertussen ook nog een matige coaster naar Eifelpark en de dodelijke theetasjes-attractie is geschrapt uit het aanbod. Dat alles durf ik toch als netto winst beschouwen over de periode 2012 - 2021. Niet te vergeten: in de hierboven geschetste tijdspanne heeft het park ook nog eens z'n twee grote waterattracties thematisch geüpdatet. Smaken verschillen maar ik vind beide operaties in Hol.Pa. veel minder oude wijn in nieuwe zakken dan in MPG.

    Het zwembad zal waarschijnlijk ook wel een copy-paste zijn van De Panne. Fans vinden dat misschien minder, het is een kritiek die ook ik eerder al uitte aan Merlin en de Legolanden in het bijzonder. Maar internationale pretpark-veelbezoekers - wat de meeste forumleden zelfs in coronatijden nog steeds zijn - behoren niet de core-targets van de pretparkindustrie, en al zeker niet van parken met een hoog IP-gehalte.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 16-09-20 om 10:39.

  8. #28

    Re: [Holiday Park] 2020-2025

    Er zijn heel wat meer attracties uit het park verdwenen hoor. Of je de nieuwe attracties steeds als verbetering moet zijn, mag iedereen voor zich uitmaken. Soms zal dat zeker zo zijn, soms toch niet (vooral vanwege het gebrek aan originaliteit zal het voor velen minder zijn). De meeste attracties zijn ook wel voor duidelijke redenen uit het park verdwenen. Meestal waren ze gewoon oud en amper nog te onderhouden. En Plopsa is en blijft de Cheap-ass groep als het op nieuwigheden aan komt. 3x exact hetzelfde statische poppetje in één park heb ik tot dusver nog bij geen enkel ander park gezien. En tsja.. zo lang het volk blijft komen hebben ze geen reden om te veranderen.

    Ik denk dat we al blij mogen zijn dat Plopsa die Sky Scream op de kop heeft weten te tikken en dat ze daadwerkelijk die Robo Spinner in de Panne durven te bouwen. Zo ééns in de zoveel jaar komt een park uit de groep wel met iets origineels uit de kast. Daar tussenin moeten we het doen met goedkope kopiën.

  9. #29

    Re: [Holiday Park] 2020-2025

    Ik ben erg benieuwd hoe ik het park zal aantreffen komende zaterdag. Het is van april 2014 geleden dat ik er geweest was, en eerlijk gezegd had het park toen een zeer slechte indruk op mij na gelaten (vreselijke operations, slecht eten, vies op veel plekken, ongezellig, ...) maar ik heb er best wel veel vertrouwen in dat het inmiddels een pak aangenamer vertoeven zal zijn in Hassloch.

    Over het copy past gedoe weet iedereen mijn mening al ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •