Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Markske Bekijk Berichten
Amai zeg wat een litanie...men mag drijven maar niet gaan overdrijven...
Ik denk dat jij er meer van verwacht dan uw kinderen zelf?
BJL hèèft z'n gebreken maar zoals jij het stelt is er gewoon nìks goed?! Ga dan naar de Efteling en betaal het dubbele zeg ik. In BJL ga je mits een beetje zoekwerk binnen voor de helft vd prijs.
Trouwens, sorry maar ik geloof nooit dat al die attracties die je opnoemt tegelijk op dezelfde dag gesloten waren. Ik ben gisteren, paasmaandag, geweest met 3 volwassenen en 5 kinderen, het was gezellig gevuld. Niet teveel volk en toch niet leeg.
Alles was open behalve de monorail.
De draakjes en bootjes waren al maaaaaanden aangekondigd dat die weg gingen, dus als je frequent bezoeker bent van dit forum had je dit geweten.
Ik ben geen frequent bezoeker hier maar wist het wel dankzij dit forum...
Ga gewoon naar Plopsa, als je heel veel geluk hebt kan je ergens een deftige korting vinden en vergeet niet je bolderkar te vullen met frigoboxen of je kan hier weer komen aflopen over de hoge horecaprijzen terwijl je al zoveel entree hebt moeten betalen...

Ik heb 4 kinderen tussen 5 en 12 en die verkiezen nog altijd na jaren BJL boven Plopsa. Imo is het personeel in Plopsa trouwens bruter dan dat van BJL waar ik nog nooit een onbeleefde medewerker ben tegengekomen. Plopsa daarentegen heb ik al meer dan eens een stuk van m'n tong moeten bijten want als ik zou gezegd hebben wat ik dacht zette de security me waarschijnlijk buiten.

BJL hèèft misschien niet dat aanbod voor de kleinsten wat Plopsa heeft. Maar de dingen die BJL heeft zijn wel stukken beter dan Plopsa z'n kermismolentjes van 13 in een dozijn met een clown of kabouter erop geschilderd
AL die attracties waren GELIJKTIJDIG gesloten na 15u. Ze zijn hopelijk open geweest tijdens de rest van de dag, maar het is mijn recht om inkom te betalen op de middag. Mag ik dan verwachten dat alles open is? Ik vind een technische panne uiteraard verdedigbaar, dat komt vaak onverwacht, hoewel je - vind ik - rekening moet houden met de ouderdom van de machines en dus sneller kan verwachten dat er pannes ontstaan. Het aantal mensen dat vooraf op de website kijkt is groot, het aantal mensen dat ELKE attractie afgaat om te kijken of die wel open is, dat gaat belachelijk laag zijn. Zorg dan in een app (??) voor een duidelijke lijst welke attracties op welk moment gesloten is, dat kan toch niet moeilijk zijn? iedereen heeft recht op zijn pauze, maar dan weet je toch op voorhand welke attractie een half uur gesloten is, liefst voor het comfort van de bezoeker niet allemaal tegelijk om 12u. Een aantal attracties sluit nooit, dus er wordt ook nog gewisseld, er zijn dus een aantal extra mensen die voor een beurtrol kunnen zorgen, ook dat lijkt me erg eenvoudig in kaart te brengen.

Om het in het belachelijke te trekken, als ik een pak chips koop, en ik wacht tot de laatste dag voor die vervalt, mag ik toch nog verwachten dat ik diezelfde 300g kan opeten, en dat ze niet plots maar 220g is, want ja... morgen vervalt ze toch h?.
De originaliteit van de attracties kan je in discussie trekken, maar die is bij beide parken identiek. Een Orca of Maya de Bij zijn knal 't zelfde, net zoals er overal zo van die paardjes (konijntjes in plopsa), truckjes, vliegtuigjes, etc... staat. Zoals je zelf aangeeft, het is niet omdat er een bekend figuurtje opstaat, dat het plots anders is.
af en toe kijk ik eens op dit forum naar nieuwigheden. Maar dat is eerder uitzondering dan regel. Ik ben zelf niet zo'n 'fan' maar vertoef wel graag eens in een attractie.