X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Free Play Lanaken

  1. #1

    Free Play Lanaken

    Zaterdag 1 juni opent in Lanaken Free Play, een speelhal met 100 flipperkasten en arcade games. Je betaalt niet per spel, maar 10 euro per 2 uur of 15 euro voor 6 uur.

    Artikel uit Het Belang van Limburg:

    LANAKEN - Lanakenaar Kevin Cramer (43), beter bekend als de Maastrichtse schlagerzanger Fabrizio, opent zaterdag in Lanaken Free Play, een speelhal met maar liefst een honderdtal authentieke flipperkasten en arcade games. ?Een jongensdroom gaat in vervulling?, zegt hij.

    De naam Kevin Cramer (43) zegt u wellicht niks, maar zijn alter ego Fabrizio doet mogelijk wel een belletje rinkelen. Gehuld in zwarte pruik, m?t nektapijt, en witte zonnebril scoorde de Maastrichtenaar, die al zes jaar in Lanaken woont, tien jaar geleden een grote schlagerhit met ?Sjiek is miech dat?. De afgelopen twee jaar bleef de pruik van Fabrizio wat vaker in de kast en concentreerde Cramer zich volop op een nieuw project: de opening van een speelhal met retro flipperkasten en arcade games. ?Zo?n twintig jaar geleden heb ik mijn eerste flipperkast gekocht en dat virus heeft mij eigenlijk nooit losgelaten?, zegt Cramer. ?In de jaren tachtig waren speelhallen razend populair en had nagenoeg elke caf? een of meerdere flipperkasten of arcade games. Maar met de opkomst van de spelcomputer viel de flipperkast eind jaren negentig helemaal uit de gratie. De speeltoestellen kwamen daarna massaal op de tweedehandsmarkt terecht of belandden onder het stof in achterkamers.?

    Playboy

    Maar Cramer zag wel nog toekomst in de oude speeltoestellen en verzamelde de afgelopen jaren tientallen flipperkasten en arcade games. ?Ik heb de toestellen ? sommige zijn echte museumstukken ? helemaal opgepoetst en hersteld en ze samengebracht in een hal aan de Industrieweg in Smeermaas.? Daar opent zaterdag Cramers nieuwe zaak Free Play. In de hal stap je zo de jaren negentig binnen. Authentieke flipperkasten ? in totaal een vijftigtal ? met thema?s als Star Trek, Terminator, Shrek of Playboy staan er zij aan zij. ?Mijn favoriete flipperkast is die van Indiana Jones?, zegt Cramer. ?Die was in de jaren negentig de populairste van allemaal en ik heb er als jong kereltje vroeger uren en uren op gespeeld.? Daarnaast staan in de speelhal nog tientallen arcade games, zoals Pong, Donkey Kong, Ms Pac-Man of Centipede. ?Mijn favoriete arcadespel is Operation Wolf?, zegt Cramer. ?Schitterend toch dat je in die tijd al met een echte uzi-mitrailleur oorlogje kon voeren op een scherm.? Zijn meest waardevolle arcade game is Operation Thunderbolt. ?Hiervan is er nog maar ??n in heel Europa?, zegt Cramer. ?Deze zal ik dan ook nooit wegdoen.?

    Zakgeld

    De speelhal krijgt niet voor niets de naam Free Play. ?Als ik vroeger met mijn ouders naar de Belgische kust in Blankenberge of Oostende ging, kreeg ik van hen 100 frank om een hele dag in een speelhal te gamen. Maar na twintig minuten was al mijn zakgeld al op?, zegt Cramer. ?Daarom dat ik in mijn speelhal met vaste prijzen werk. Zo kan je voor 10 euro twee uur lang vrij spelen. Betaal je 15 euro dan kan je je de hele namiddag ? van 12u tot 18u ? uitleven op al onze toestellen.? Free Play is voorlopig alleen open op zaterdag en zondag, telkens van 12u tot 18u. ?Maar als het volop aanslaat, denken we eraan om ook op woensdagnamiddag en vrijdagavond open te doen.? De optredens van zijn alter ego Fabrizio staan ondertussen op een lager pitje. ?Maar misschien treed ik ooit nog wel eens op in mijn speelhal?, knipoogt Cramer.
    Schitterend concept als je het mij vraagt.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 31-05-19 om 09:52.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  2. #2

    Re: Free Play Lanaken

    Inderdaad heel erg cool! Al vraag ik me wel een beetje af of zoiets kan aanslaan in Lanaken. Volgens mij had het meer kans tot slagen in een grootstad.

    Ik hoop alleszins dat het werkt!

  3. #3

    Re: Free Play Lanaken

    Apart concept. 10 Euro voor 2 uur is geen slechte prijs. Meestal ben je op die tijd meer kwijt.. maar daarentegen is 2 uur ook wel best lang. Misschien dat ze in de toekomst toch ook kortere opties moeten gaan aanbieden. Wat ik zie bij de successvolle arcades die ik ken, is dat mensen er vooral tussendoor even binnen stappen voor hooguit een half uurtje ofzo.

  4. #4

    Re: Free Play Lanaken

    Inderdaad, speciaal, maar ergens wel leuk. Of het kans op slagen heeft, vind ik moeilijk te voorspellen. Een hele middag lang lijkt me ook wat tegen te steken, tenzij het gecombineerd zou worden met andere zaken. Wellicht kan je er ook iets drinken, maar dan nog zouden er volgens mij nog wat alternatieven moeten zijn om te kunnen spelen.

  5. #5

    Re: Free Play Lanaken

    Dit is een uit de hand gelopen hobby. Op die manier kan iedereen genieten van een prive collectie en kan deze blijven groeien.
    De flipper community is groeiende en de kasten kosten elk jaar meer en meer.
    In het buitenland zijn er verschillende voorbeelden van dergelijke zaken die zeer goed draaien.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •