Vandaag ben ik een paar uur naar Walibi afgezakt om de eerste dag van het Halloween seizoen mee te maken. Het was opvallend rustig in het park, waarschijnlijk mede omdat er geen treinen stoppen in Walibi dit weekend.

Het plan was om het nieuwe spookhuis "The curse of Amun" te doen. We zijn om iets voor 11u in de rij gaan aansluiten. Om 11u kwamen ze ons vertellen dat er enkele opstartproblemen waren en ze niet wisten hoe lang dit zou duren. We zijn gewoon in de rij blijven staan maar geleidelijk aan verlieten meer en meer mensen de rij. Rond 11u30 mochten de eerste mensen binnen maar al snel kwam hier een einde aan. Blijkbaar was er een probleem met de rookmelders die steeds afgingen. Na lang wachten hebben we uiteindelijk om 12u50 het spookhuis kunnen doen. Ik moet zeggen dat het echt wel de moeite was. Decors waren zeer mooi en gedetailleerd. Ik heb in het verleden enkel Mine Blast en Project Z gedaan en in vergelijking met deze twee vond ik Curse Of Amun echt wel een level hoger.

Verder kregen we bij het verlaten van het spookhuis ook nog een sorry pas als compensatie voor het lange wachten. Deze hebben we dan voor weerwolf gebruikt al was dat niet echt nodig omdat de wachtrijen overal zo kort waren.