X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 9 van de 20 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 393
  1. #161

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Gebaseerd op de nabijgelegen Egyptische attractie en het design van de trein zie ik ze voor het thema wel werken met de krokodillengod Sobek. Het past in het thema en zowel de ogen als tanden komen me behoorlijk krokodillig over.
    Naam:     big_IMG-5733.JPG
Bekeken:  2589
Groote:   317,4 KB
    Lijkt me ook een mooi thema. Vind de naam Sobek ook wel lekker klinken voor de achtbaan.

  2. #162

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waliboy Bekijk Berichten
    Het volledige album staat online, waar het beugelsysteem ook duidelijker zichtbaar is:

    https://www.facebook.com/pg/themepar...7&__tn__=-UC-R
    yaaas, zelfde beugels als Taron.

    Ik ben verkocht hoor. Strakke lay-out, goeie treintjes en het gebied begint er al zeer mooi uit te zien. (Dat station zeg, toch wel echt topkwaliteit zo te zien.)
    Je vois la vie en des biscuits.

  3. #163

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Idd zoals we dachten hetzelfde beugelsysteem. Dat wordt dik in orde.

  4. #164

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Is er eigenlijk nog sprake van de infill-attractie voor dit gebied, zoals aangegeven bij de plannen, 3 jaar geleden?

    Want indien dit het thema zou worden (dat Egyptische krokodil-achtig wezen) dan zou dit gebied wel eens het beste themagebied van de Benelux kunnen worden. Twee topattracties en daarnaast een restaurant met gezellig plein ervoor en een infill-attractie. (En ook omdat Efteling geen themagebieden heeft natuurlijk)

    Anderzijds is de trend wel dat parken zich meer focussen op 1 of 2 attracties ipv een groter themagebied. Zelfs Parc Asterix heeft dit gedaan met Oziris (en nieuwe ingang voor die kinderbaan SOS Numerobis).

    Zou Walibi ook op die kar springen en die infill-attractie weglaten ten voordele van de beleving in het gebied of zouden ze er, eventueel met CoT erbij te betrekken, toch gaan voor een 'groter' themagebied?

  5. #165

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Is er eigenlijk nog sprake van de infill-attractie voor dit gebied, zoals aangegeven bij de plannen, 3 jaar geleden?

    Want indien dit het thema zou worden (dat Egyptische krokodil-achtig wezen) dan zou dit gebied wel eens het beste themagebied van de Benelux kunnen worden. Twee topattracties en daarnaast een restaurant met gezellig plein ervoor en een infill-attractie. (En ook omdat Efteling geen themagebieden heeft natuurlijk)

    Anderzijds is de trend wel dat parken zich meer focussen op 1 of 2 attracties ipv een groter themagebied. Zelfs Parc Asterix heeft dit gedaan met Oziris (en nieuwe ingang voor die kinderbaan SOS Numerobis).

    Zou Walibi ook op die kar springen en die infill-attractie weglaten ten voordele van de beleving in het gebied of zouden ze er, eventueel met CoT erbij te betrekken, toch gaan voor een 'groter' themagebied?
    De attractie "Stunt Flight" werd reeds afgebroken in Kinderland. Deze attractie zal Walibi herthematiseren en verplaatsen naar het nieuwe gebied:


  6. #166

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Dat vind ik dan toch weer een rare zet... Niet dat er geen kinderattracties in de rest van het park mogen staan, maar dan was ik toch gegaan voor iets nieuws en origineler om bij die knaller van een coaster te plaatsen. Herthematisering of niet, dit gaat uit de boot vallen vrees ik...

  7. #167

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Ik heb ooit het genoegen gehad die attractie te mogen beleven toen ik er al iets te groot voor was. Ze is inderdaad spectaculair onspectaculair. Ik geloof ook dat er in de directe omgeving te weinig staat om de attractie er zijn doelpubliek te laten bereiken.

    Maar ik geloof wel dat zo'n extra bewegend element voor wat dynamiek in de nieuwe zone kan zorgen.

  8. #168

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Ik denk dat ik volgend jaar toch maar eens een Walibi abo ga aanschaffen met zo'n topper vlakbij huis, al blijf ik mij wel afvragen hoeveel die dan zal kosten?
    Coaster Count: 325
    Gregory_Themeparks

  9. #169

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    En eindelijk ook 'adieu' aan die lelijke asfaltweg tussen CoT en Exotic World! Het werd tijd.

    Naam:     5433279A-26D5-4ADA-BCF6-8869AEE7DB33.jpeg
Bekeken:  1826
Groote:   406,8 KB

    Bron: Walibi Band

  10. #170

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    https://www.instagram.com/p/CIBQhXCK..._web_copy_link

    Hier ook een foto van de treinen en het middelste gedeelte van de achtbaan.

  11. #171

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumwaffle Bekijk Berichten
    https://www.instagram.com/p/CIBQhXCK..._web_copy_link

    Hier ook een foto van de treinen en het middelste gedeelte van de achtbaan.
    Hoe meer ik naar dat bochtenwerk kijk, hoe meer ik denk dat deze baan Taron wel kan overtreffen. Taron is een geweldige baan, maar die baan gaat niet echt de hoogte in. Deze baan in Walibi heeft beide: hoogte en leuk bochtenwerk. Dat de treinen hetzelfde type is als bij Taron en dat er best wat snelheid bij komt kijken, zorgt er bijna voor dat Walibi Belgium binnenkort de beste baan van de BeNeLux heeft staan, en misschien van daarbuiten.

    Het lijkt me dan ook de doelstelling van WB met de gehele transformatie te zijn. Nr°1 zijn van de pretparken in België en toch tot de top behoren in Europa. Dat WB bijvoorbeeld naast het niveau van een Phantasialand, EP, Toverland, Parc Asterix of Efteling komt te staan. Vind het vooral ook goed dat WB bv. niet begint te investeren in hotels, maar eerst hun park op orde probeert te krijgen.

    Positief de toekomst tegemoet!

  12. #172

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Hoe meer ik naar dat bochtenwerk kijk, hoe meer ik denk dat deze baan Taron wel kan overtreffen. Taron is een geweldige baan, maar die baan gaat niet echt de hoogte in. Deze baan in Walibi heeft beide: hoogte en leuk bochtenwerk. Dat de treinen hetzelfde type is als bij Taron en dat er best wat snelheid bij komt kijken, zorgt er bijna voor dat Walibi Belgium binnenkort de beste baan van de BeNeLux heeft staan, en misschien van daarbuiten.

    Het lijkt me dan ook de doelstelling van WB met de gehele transformatie te zijn. Nr°1 zijn van de pretparken in België en toch tot de top behoren in Europa. Dat WB bijvoorbeeld naast het niveau van een Phantasialand, EP, Toverland, Parc Asterix of Efteling komt te staan. Vind het vooral ook goed dat WB bv. niet begint te investeren in hotels, maar eerst hun park op orde probeert te krijgen.

    Positief de toekomst tegemoet!
    Ik denk niet dat je dit met Taron zal kunnen vergelijken. Toegegeven de baan zal hopelijk wel veel leuke momenten hebben maar het is geen spaghetti in een dorp.

    voor het niveau van de Europese top moet er volgens mij nog een paar tandjes bij worden gestoken. Neem me niet verkeerd het ziet er goed uit maat ieder beetje niveau dat je wilt toevoegen kost meer een meer moeite/geld. De collectie van Walibi Belgium begint wel mooi uit te lijnen met hun publiek. Nu nog een paar flats er tussen een je mag beginnen dromen van Europese top.

    Op gebied van overnachting denk ok dat de meeste parken hier te klein voor zijn maar ze bewijzen me vaak mis (plosa bijvoorbeeld). Een hotel is zowel een zegen als vloek. Zegen: men moet meer denken aan herbeleving een totaal plaatje vaan een vakantie in tegenstelling tot een daguitstap. Vloek: het kost veel geld een hout in het begin de groei tegen door extra operationele kosten.

  13. #173

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Ik denk niet dat je dit met Taron zal kunnen vergelijken. Toegegeven de baan zal hopelijk wel veel leuke momenten hebben maar het is geen spaghetti in een dorp.

    voor het niveau van de Europese top moet er volgens mij nog een paar tandjes bij worden gestoken. Neem me niet verkeerd het ziet er goed uit maat ieder beetje niveau dat je wilt toevoegen kost meer een meer moeite/geld. De collectie van Walibi Belgium begint wel mooi uit te lijnen met hun publiek. Nu nog een paar flats er tussen een je mag beginnen dromen van Europese top.
    Als je naar de thematisatie kijkt zal Taron sowieso veel beter zijn daar is geen twijfel over, ookal heeft Walibi wel goed zijn best gedaan om het er toch redelijk goed uit te laten zien met redelijk veel thematisatie van Walibi. Maar als je de rit gaat bekijken zal deze achtbaan toch in mijn ogen beter zijn, ik hou van airtime dus dit zal sowieso meer mijn ding worden.

    En in 2024 zal Walibi klaar zijn met hun masterplan en is bijna alles gerethematiseerd of geüpgrade en zullen er ook enkele flats verschijnen, hiermee zal Walibi Belgium wel 1 van de beste parken worden in de BeNeLux.

  14. #174

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Ik ben tot hiertoe aangenaam verrast door de kwaliteit van de decoraties. Ik had wel een iets volledigere afwerking verondersteld in vergelijking met de half aangeklede blikken doos bij Fury, maar de schaal en het niveau overtreffen alleszins de verwachting.

    Net als K-tof ben ik ook enorm blij dat die sfeerloze asfaltroute naar het reik der onaangename herinneringen wordt verwezen. Het zou hen sieren wanneer ze bij de opvolger voor klinkers kiezen.

  15. #175

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Hierbij nog eens de concept art. Een deel van de theming in het midden van het pleintje werd ook al geleverd:


  16. #176

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Wow, dit is zo fantastisch, dit ziet er zo goed, ik kan niet meer wacten op 2021

  17. #177

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Hierbij nog eens de concept art. Een deel van de theming in het midden van het pleintje werd ook al geleverd:
    Hier zie je inderdaad die stunt-pilot staan aan de rechter kant... was me nog niet eerder opgevallen.

    Beter dan Taron? Dat weet ik nog zo niet, maar wel anders en niet te vergelijken. Ik vermoed wel stukken beter dan zijn veel oudere broertje in Walibi Holland waar vaak naar verwezen word. Airtime genoeg, maar daar ontbreekt het betere bochtenwerk dan weer.

  18. #178

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Hier zie je inderdaad die stunt-pilot staan aan de rechter kant... was me nog niet eerder opgevallen.

    Beter dan Taron? Dat weet ik nog zo niet, maar wel anders en niet te vergelijken. Ik vermoed wel stukken beter dan zijn veel oudere broertje in Walibi Holland waar vaak naar verwezen word. Airtime genoeg, maar daar ontbreekt het betere bochtenwerk dan weer.
    Die kinderatractie maakt wel dat groepen met kleine kinderen hier ook naartoe kunnen. wat er is iets te doen terwijl de kleintjes wachten.

  19. #179

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Zal vooral ook leuk zijn qua extra beweging op het plein, anders was het ondanks de goede thematisatie wel vrij statisch daar. Vind het een goede zet dat ze daar een kinderattractie bijplaatsen.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  20. #180

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Altijd een goede zaak om daar een kinderattractie bij te plaatsen. Wanneer moeder of vader op de achtbaan gaat, kan zoon/dochter op de kinderattractie.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •