X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Welk land is het woodie-walhalla van Europa (openbaar stemmen, maar ??n keuze mogelijk).

Stemmers
16. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Duitsland

    2 12,50%
  • Nederland

    4 25,00%
  • Polen

    0 0%
  • Spanje

    0 0%
  • Verenigd Koninkrijk

    4 25,00%
  • Zweden

    6 37,50%
  • Ander land (graag vermelden welk land)

    0 0%
Resultaten 1 tot 14 van de 14
  1. #1

    Welk land is het woodie-walhalla van Europa

    Toen deze webstek iets meer tekenen van leven vertoonde, liep een gelijkaardige poll over het coaster-walhalla van Europa. Den Duits ging toen nogal snel met de meeste stemmen aan de haal. Het zou geen al te grote verrassing zijn indien dat nu opnieuw het geval wordt. Al lijkt het me met de beperking tot hout en hybride wel spannender te worden, met dank aan enkele recente verwezenlijkingen. Maar ook liefhebbers van antiek hout kunnen de poll-uitslag nog een twist geven.

    Ik som in alfabetische volgorde enkele landen op. En net als in het parkje in Rust wordt Belgi? hier straal genegeerd.
    - Duitsland - Nederland - Polen - Spanje - Verenigd Koninkrijk - Zweden - Ander land
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 29-08-19 om 09:27.

  2. #2

    Re: Welk land is het woodie-walhalla van Europa

    Een hele lastige, omdat we eigenlijk vrij weinig echt goede woodies in Europa hebben.

    Duitsland heeft Colossos, Wodan en El Toro
    Nederland heeft Troy en J&D
    In Polen zou ik letterlijk geen enkele noemenswaardige woodie weeten.
    Spanje heeft wel woodies, maar die zijn eerder berucht voor slecht te zijn.
    Zweden heeft Twister en Balder

    Dan heb ik zelf toch maar op UK gestemd. Je zou denken dat vooral Blackpool het daar maakt. Wicker Man valt eerder tegen, maar Engeland heeft ook buiten Blackpool nog een aantal klassieke banen staan. Denk aan Dreamland Margate en de Brakeman Woodie in Great Yarmouth.. Mochten Thorpe nog ooit met een Kick-ass woodie op de proppen komen dan is er wat mij betreft zelfs geen twijfel meer mogelijk (die heb ik nu wel nog omdat een woodie met goed out-of-control gevoel nog ontbreekt)
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 30-08-19 om 15:07.

  3. #3

    Re: Welk land is het woodie-walhalla van Europa

    Swedish wood bekoort me vooral dankzij Wildfire. Die is sinds een dag of twee m'n all-time nummer 2, terwijl ik 'em enkel in 2017 heb bereden. Het veel compactere geval in Grona Lund is een aardig staaltje van knap puzzelwerk met dientengevolge aardige near misses, maar voor mij niet veel meer dan dat. Balder is qua omvang ongezien in een stadspark. Maar sinds o.a. Wildfire en Big One vind ik z'n 1st drop van maar gewoontjes geworden. En de theming kan beter, gelet op z'n fraaie slingerende uitdager vlakbij.

    Colossos 2.0 was onride leuk gethemed, met dank aan Alton Towers, zeker? Het station in Soltau leek het resultaat van knutselwerk door de lokale lagere school. En erger: op de 2e heuvel wordt nu geremd. Deze woodie zakt bij mij van plaats 1 naar 3. Wodan is m'n nummer 4. El Torro en Mammut leveren Germany ook nog punten op. Mag ik voor Bandit strafpunten in rekening brengen?

    U raadt het al, m'n nieuwe favoriet heet Untamed. Unshamed dat ze'm pas in de namiddag open gooiden toen ik er was. En van de 1st drop was ik om hoger vermelde reden ook niet onder de indruk. Maar al de rest: woaw!. Het eerste mini-kamelenbultje geeft (dicht bij) front airtime. En alle andere bulten geven overal, dus ook achteraan ejec-airtime. Dat heb ik werkelijk nergens anders zo intens en overvloedig ervaren, staal inbegrepen (Shamb. Exp. Ge-Force, ...). De scheenbeugels neem ik er bij, al is dit wel een reden om de coaster geen +10 keer te berijden, zelfs op kalme dagen. Troy en in mindere mate JeDD scoren ook punten voor onze Noorderburen.

    Oud hout is niet mijn ding, zeker niet als mijn fatass te hard knelt in de stoffige zetels en als onride meer dan 1 blik wordt gegund op de lokale junkyard. De theming van Wickerman is een voltreffer, maar het podium haalt het VK niet.

    Derde plaats Zweden, 2e plaats NL en op het einde van ook dit spelletje winnen de Duitsers. Prosit!
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 29-08-19 om 09:29.

  4. #4

    Re: Welk land is het woodie-walhalla van Europa

    Lastige keuze, al ben ik uiteindelijk voor Zweden gegaan. Wildfire is denk ik toch wel m'n favoriete woodie in Europa. Tel daarbij Balder en Twister die ik allebei ook absolute toppers vind en je hebt eigenlijk toch een heel mooi aanbod.

    Ik denk dat ik op de 2e plek Nederland en op de 3e plek Duitsland zou zetten.

  5. #5

    Re: Welk land is het woodie-walhalla van Europa

    Ik heb te weinig woodies gedaan om hier te stemmen, maar even een offtopic-vraagje:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    De scheenbeugels neem ik er bij, al is dit wel een reden om de coaster geen +10 keer te berijden, zelfs op kalme dagen. !
    Jullie hebben volkomen gelijk als je nu denkt daar is ze weer met die vraag maar toch: Dit klinkt alsof je er wat last van had? Indien ja, wat is jouw strategie om zo normaal mogelijk in Untamed te kunnen zitten? Volgend jaar wil ik hem zelf uittesten en gezien mijn beenlengte wil ik tegen dat zo veel mogelijk informatie verzamelen.
    Once you sit back, you never go back.

  6. #6

    Re: Welk land is het woodie-walhalla van Europa

    Off topic antwoord: front of nabij front meer last aan schenen dan back. Rechts meer last dan links (kan aan operator liggen, die sluit de beugels). Tip (pas uit te voeren na zoveelste reride): heel de rit op de tippen van je tenen duwen en beugel met ??n hand vasthouden. Da's idd vrijheid-ontnemend en toch wel jammer. Zie trouwens ook Wildfire, al herinner ik me daar minder tot geen last.

  7. #7

    Re: Welk land is het woodie-walhalla van Europa

    In het algemeen lijkt de last bij Untamed beduidend groter te zijn dan bij Andere RMC's.. Ik hoor genoeg mensen die al meer dan genoeg ervaring met RMC hebben er over klagen.

    Maar gezien het hier over woodies gaat en untamed dat niet is, moeten we misschien toch weer terug on topic gaan

  8. #8

    Re: Welk land is het woodie-walhalla van Europa

    voor mij Nederland, vanwege Troy en Jed. Zonet Troy nog eens gedaan, die vlamt door het parcours met een redelijk comfort voor de rijders. Twee weken terug Bandit in MPG toch nog een kans gegeven, die benadert toch voor veel mensen waaronder mezelf de pijngrens....

  9. #9

    Re: Welk land is het woodie-walhalla van Europa

    Ik koos ook voor Nederland, omdat ik zowel Troy als Joris en de Draak leuke woodies vind.

    In Duitsland vond ik Wodan aangenaam, maar Bandit echt pijnlijk... En verder dan die twee ben ik in Duitsland nog niet aan woodies geraakt.

    Polen, Spanje en Zweden zijn onbekend terrein. En voor zover ik me herinner had Legoland Windsor ook geen woodie, en verder heb ik ook the UK nog niet verkend.

    Snel gekozen dus

  10. #10

    Re: Welk land is het woodie-walhalla van Europa

    THX voor de respons zo ver. Natuurlijk interpreteert iedereen de vraag en de eigen ervaringen op zijn manier. Misschien was ik niet duidelijk met de bedoeling om hier woodie en hybride samen te betrekken.

    Daarom voorzag ik ook Polen als optie, waar ze naast het gevaarte Zadra een 'echte' woodie hebben in het plaatselijke Plopsa-park. Misschien had ik beter ook Frankrijk toegevoegd, er zijn lui te vinden die het donders geval extreem plezant vinden. Het geval in Walibi-R.A. vond ik in elk geval heel soepel.

    Gelukkig heb ik nog geen klachten ontvangen over onmogelijkheid om direct te kunnen stemmen voor ons land (2), Noorwegen (1) of Ierland (1). Mensen met een afwijkende voorkeur (ironisch en niet offensief bedoeld) kunnen dat nog altijd via de optie 'ander land'.

  11. #11

    Re: Welk land is het woodie-walhalla van Europa

    Om het vergelijk nog wat makkelijker te maken, de werkende woodies en *RMC hybride:

    Duitsland:
    - Colossos
    - El Toro
    - Mammut
    - Wodan
    - Bandit

    Nederland:
    - Joris en de Draak
    - Troy
    - Untamed*

    Polen:
    - Wilkolak
    - Zadra*

    Spanje:
    - Coaster Express
    - Stampida
    - Tomahawk

    VK:
    - Antelope
    - Big Dipper
    - Blue Flyer
    - Grand National
    - Megafobia
    - Nickelodeon Streak
    - Roller Coaster
    - Scenic Railway
    - Tyrolean Tubtwist
    - Wicker Man

    Zweden:
    - Balder
    - Twister
    - Wildfire*

    Andere:

    Frankrijk:
    - Anaconda
    - Timber
    - Tonnere de Zeus
    - Wood Express

    Ierland
    - Cu Chulainn

    Denemarken:
    - Falken
    - Rutschebanen (Tivoli Gardens)
    - Rutschebanen (Bakken)

    Oostenrijk
    - Hochsaubahn

    Belgi?:
    - Heidi The Ride
    - Loup-Garou

    Finland:
    - Thunderbird
    - Vuoristorata

    Noorwegen:
    - TusenFryd

    Ik stemde op het VK, niet uit kwantiteit maar vooral de nostalgische waarde. Dit was ook de keuze zonder de RMC's mee te rekenen.
    Uiteindelijk is dit mijn top 5 rekening houdende met de RMC's:
    1) Nederland
    2) Zweden
    3) VK
    4) Duitsland
    5) Frankrijk
    Laatst gewijzigd door GriffonofNemesis; 04-09-19 om 10:53.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  12. #12

    Re: Welk land is het woodie-walhalla van Europa

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Ik stemde op het VK, niet uit kwantiteit maar vooral de nostalgische waarde. Dit was ook de keuze zonder de RMC's mee te rekenen.
    Uiteindelijk is dit mijn top 5 rekening houdende met de RMC's:
    1) Nederland
    2) Zweden
    3) Duitsland
    4) VK
    5) Frankrijk
    Dus zonder rekening te houden met RMC's wint de UK van Duitsland, maar met RMC's niet...?

  13. #13

    Re: Welk land is het woodie-walhalla van Europa

    Na wat twijfel tussen Nederland en Zweden uiteindelijk toch voor de Noorderburen gegaan.

    Zweden heeft een heilige drievuldigheid aan verschijningsvormen van een houten coaster: Klein en pittig, airtime monster en houten kathedraal. Ik was echter pakken meer gecharmeerd van wat Untamed allemaal met mij uitspookt met een ogenschijnlijk bescheiden starthoogte. Troy en Joris vind ik beiden zeer lekker bollen en daarmee is de kous af.

    Spaans coasterhout is vaak fout staat nog altijd tussen mijn pretparkvuistregels. Wodan kan me minder bekoren en UK ken ik te slecht.

  14. #14

    Re: Welk land is het woodie-walhalla van Europa

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Dus zonder rekening te houden met RMC's wint de UK van Duitsland, maar met RMC's niet...?
    Haha oeps, das een foutje Aangepast
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •