X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 6 van de 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 157
  1. #101

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    @Pretparkfreak7. Zoals ik het zie kom je inderdaad onder de Disco-Coaster door binnen. Daarna heb je gewoon een groot hoofdpad dat een flauwe bocht naar rechts maakt. Net na die bocht is de ingang van die vekoma aan de rechter kant.

    Het lijkt er momenteel wel op dat er in diezelfde flauwe bocht naar rechts, ook een aftakking naar links is, maar dat lijkt me dood te gaan lopen en enkel bedoelt te zijn om die Boomerang aan te kunnen sluiten. Wellicht komt daar wel een personeelsdoorgang.
    Op het parkplan op de website kan je de paden goed zien. Het nieuwe gebied betreden doe je in principe onder de DiscO door, maar er loopt ook een pad rondom Aqualantis. Al is het mij niet duidelijk of dit toegankelijk gaat zijn voor het publiek.

    Naam:     map.jpg
Bekeken:  1388
Groote:   316,7 KB

  2. #102

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Mijn god: als ik dat parkplan bekijk vind ik de oriëntatie van dat nieuw stuk nog tien keer raarder. Dat bewijst voor mij toch dat er ook in de nieuwste parkdelen te weinig aandacht is voor zichtlijnen en een intuïtieve wegvoering. In rollercoaster tycoon zou dat leiden tot verdwaalde gasten.

    Het themagebied ligt met zijn rug naar de rest van het park en lijkt bijzonder lukraak verbonden met dat gebied rond Zadra. Wie zou de moeite doen om helemaal via dat rond punt voor de discocoaster naar daar te komen? Als het voorste punt op termijn zou aansluiten op het park ligt je trekpleister eerst, waardoor men niet per se verder de zone in wordt gelokt.

    Naam:     energylandia map.png
Bekeken:  1594
Groote:   1,66 MB

  3. #103

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Het themagebied ligt met zijn rug naar de rest van het park en lijkt bijzonder lukraak verbonden met dat gebied rond Zadra. Wie zou de moeite doen om helemaal via dat rond punt voor de discocoaster naar daar te komen? Als het voorste punt op termijn zou aansluiten op het park ligt je trekpleister eerst, waardoor men niet per se verder de zone in wordt gelokt.
    Volgens mij zal de mijntrein aansluiten op het "einde" van Aqualantis en het wat rare halve-cirkel-plein aan de tunnel onder de straat. Hierdoor krijg je toch een soort cirkelvormige doorstroom en kunnen gasten beide kanten kiezen...

  4. #104

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Mine Train vult toch gat op tussen Aquatlantis en de openbare weg en de "zone van die mine train krijgt zover ik kan zien minstens twee mogelijke toegangen, waardoor je dus ook door het gebied kan passeren om naar het volgende te wandelen.

    Naam:     1.jpg
Bekeken:  1267
Groote:   395,2 KB

    Naam:     2 (1).jpg
Bekeken:  1245
Groote:   580,4 KB
    Laatst gewijzigd door bobby turbo; 22-12-20 om 16:11.

  5. #105

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Meer en meer theming lijkt vorm te krijgen, vooral rond de boottocht waar de vaargeul verschijnt:

    Naam:     energy1.jpg
Bekeken:  1133
Groote:   483,5 KB
    Naam:     energy2.jpg
Bekeken:  1185
Groote:   621,0 KB
    Bron: FOMO

  6. #106

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Op zich krijg je dus 3 thema gebieden die met de rug tegen elkaar liggen. Op zich best slim. Rondom een groot pad, waar je langs de buitenkant dus weer nieuwe themagebieden kunt leggen.

    Het enige probleem wat ik hiermee zie is dat er in principe maar één pad het nieuwe met het oude deel verbindt, maar het zou me werkelijk niet verbazen als uiteindelijk aan de achterkant van Zadra nog een nieuw gebied komt waarvan het hoofdpad uiteindelijk weer door loopt naar de SLC toe.

  7. #107

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    aan hun tempo liggen daar binnen vier jaar drie extra themagebieden bij hé

  8. #108

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    aan hun tempo liggen daar binnen vier jaar drie extra themagebieden bij hé
    Ik verwacht wel dat het tempo stil aan gaat inzakken. Er wordt meer op theming in gezet en naarmate dat niveau stijgt, zullen de projecten meer tijd nodig hebben. Daarnaast vraag ik me af hoe lang Europa hier nog aan blijft mee betalen. Inmiddels is dit een park dat zich prima zelf zou moeten kunnen redden: als ze op een wat meer "normaal" tempo gaan investeren.

  9. #109

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Daarnaast vraag ik me af hoe lang Europa hier nog aan blijft mee betalen. Inmiddels is dit een park dat zich prima zelf zou moeten kunnen redden: als ze op een wat meer "normaal" tempo gaan investeren.
    Zo werken subsidies niet. Je moet aan een aantal voorwaarden voldoen en als dat zo is, kan je de subsidie aanvragen. De vraag of een bedrijf het al dan niet zelf kan betalen, speelt daarbij (meestal) geen enkele rol.

  10. 07-01-21, 16:38

    Reden
    Dubbel

  11. #110

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    ja, dat zijn de vetpotten en de bijhorende regels. Wij hebben hier in België bvb de Tax Shelter; bijna elke TV-serie en Studio-100-productie wordt met deze steunmaatregelen geproduceerd.

  12. #111

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Zo werken subsidies niet. Je moet aan een aantal voorwaarden voldoen en als dat zo is, kan je de subsidie aanvragen. De vraag of een bedrijf het al dan niet zelf kan betalen, speelt daarbij (meestal) geen enkele rol.
    Voor zover ik begrepen heb krijgen ze steun om het gebied te ontwikkelen. Groei van het park levert arbeidsplaatsen op en dat is natuurlijk een reden om subsidie te geven. Maar op een gegeven moment moet daar toch een einde aan komen, anders kunnen alle andere parken in Europa dezelfde claims maken. Zeker als Energylandia een resort functie gaat bekleden zouden andere parken van oneerlijke voordelen/concurrentie kunnen gaan spreken. Toch?

    Wellicht dat Polen zelf dan nog kan besluiten het park te sponsoren, maar de kraan vanuit de EU moet ooit dicht gedraaid worden, anders heeft de EU straks zijn eigen Cedar Point betaald.

  13. #112

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Close-up van de in aanbouw zijnde poort-achtige theming:
    Naam:     poort.jpg
Bekeken:  1354
Groote:   450,4 KB

    Ook te zien op het parkplan:
    Naam:     map_energy.jpg
Bekeken:  909
Groote:   38,2 KB

    Binnenkant station?
    Naam:     energylandia.jpg
Bekeken:  871
Groote:   278,3 KB

    Bron: Facebook Prestigio
    Laatst gewijzigd door Rein; 15-01-21 om 15:20. Reden: Toevoeging

  14. #113

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Ben toch wel benieuwd. Het lijkt er op dat dit gebied qua theming weer wat sterker wordt uitgewerkt dan het gebied waar Zadra staat. Wellicht dat die mijn-trein achtbaan nóg weer wat beter wordt.. Aan deze kant van het park kiezen ze in elk geval duidelijk voor meer kwalitatieve zones, terwijl het eerste gedeelte vooral kwantiteit was. Op zich geen slecht idee.. Ik ken van die parken die bijna 80 euro rekenen voor 17 "Attracties" (waarbij thema objecten en matige sing-along-shows tot attracties gerekend worden).. dan voel je je als bezoeker toch bekocht, ook al is de kwaliteit heel erg goed. Bij Energylandia mis je die kwaliteit, maar er is tenminste genoeg te doen. En over 10 jaar is die kwaliteit ook goed genoeg.

  15. #114

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Dit hele weekend zal Energylandia via hun sociale media met informatie naar buiten komen over het 2021 seizoen. Alvast een voorproefje:



    Een eerste weetje is het achtergrond verhaal van het nieuwe gebied Aqualantis:
    Do you already know the fascinating story of Aqualantis??
    Well, the inspiration and origins of this zone whose name evokes the memories of some underwater worlds, take us back to some faraway lands and times that are long gone now…?
    It is a legendary island, set among an ocean ?, whose inhabitants lived in a perfect symbiosis with nature and life-giving water ?. The people on the island ?lived in a complete harmony with the great ruler of seas and oceans?, the mighty god Abysus. ?
    As the centuries passed, however, the inhabitants began to stray from their original traditions, and their actions became greedy. The underwater ruler decided to sink the land and take all their wealth accumulated over the ages. ?
    Laatst gewijzigd door Rein; 05-02-21 om 09:43.

  16. #115

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Het park heeft zonet ook bekend gemaakt dat er in het nieuwe themagebied ook nog een waterspeeltuin komt:

    Water Works! New attraction in the Aqualantis zone!
    A fantastic playground carefully designed to inspire and stimulate the imagination of our youngest Guests so that they can experience the most incredible adventures!
    We all know that kids’ imagination has no limits, however this time the creators of the attraction really took it to a new level!
    This place will be buzzing with joyous fun!

  17. #116

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Na een overzicht van alle attracties in het gebied, schiet de onride van Abyssus in het oog:



    Voor de volledigheid, hierbij nog een overzichtje van de kleinere (Zamperla) nieuwigheden.

    Bootvaart:


    Vekoma Family Boomerang:


    Duikshow:


    Vermomende kikkertjes:


    Rockin’ Tug:


    Brandweer:


    Magic Bikes


    Disk'O
    Laatst gewijzigd door Rein; 08-02-21 om 09:00.

  18. #117

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Het blijft toch leuk om een Europees te volgen dat vanaf 0 wordt opgebouwd en aan dit tempo investeert!

    Los van het feit dat sommige dingen er raar uitzien en het park wel een hoog RCT-gehalte heeft. Maar over deze nieuwe gebieden lijkt toch iets meer nagedacht te zijn qua bezoekersstroom en qua coherentie van een gebied. Benieuwd om dit in real life te zien allemaal!

  19. #118

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    De brandweer-molen vind ik niet goed passen. De overige attracties zijn leuk aangekleed. Al hoop ik wel dat men de rails van de Rocking Thug en de DiscoCoaster nog wat in werkt.. Maar er wordt nog hard gewerkt aan de theming zo te zien.

  20. #119

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    ... en de DiscoCoaster nog wat in werkt.. Maar er wordt nog hard gewerkt aan de theming zo te zien.
    Als ze het gaan maken zoals op de concept arts, dan komt dat wel goed:

    Naam:     disco.jpg
Bekeken:  471
Groote:   120,3 KB

  21. #120

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Oh dat concept kon ik me niet herinneren (of heb ik gewoon niet eerder gezien). Slim. Zo wordt de support structuur van de baan een passend stukje theming.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •