X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 10 van de 14 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 200 van de 267
  1. #181

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicooke Bekijk Berichten
    Ik hoop dat dit een vervroegde 1 april grap is want dit is echt niks voor een themapark.
    Ondertussen heeft Steve aan Het Nieuwsblad bevestigd dat de samenwerking er komt. In het artikel heeft hij onder meer het volgende gezegd:

    Het was de favoriete attractie van Celine en Michiel. De bedoeling is nu dat we het thema wat aanpassen en dat er vooral op het plein voor de attractie heel wat te beleven zal zijn rond Celine en Michiel. Zij zullen er een aantal TikTok-challenges bedenken, die de wachtenden dan kunnen nadoen en zelf ook op TikTok plaatsen. Zo krijgt de attractie ook online zichtbaarheid.
    Het is dus geen 1 april grap.

  2. #182

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    TikTok challenges in een wachtrij, mijn maag keert spontaan om We mogen van geluk spreken dat Anubis of Heidi niet "hun favoriete attractie" was...

  3. #183

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    TikTok challenges in een wachtrij, mijn maag keert spontaan om We mogen van geluk spreken dat Anubis of Heidi niet "hun favoriete attractie" was...
    Langs de andere kant: je bent daar wel vrij snel weg uit dat station. In de star flyer blijven ze gans de rit boven je hoofd hangen.

  4. #184

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Terug naar The Ride to Happiness: tijdens een interview met Steve van VTM Nieuws hebben ze een beeld laten zien dat toont dat ze de tweede lancering al aan het testen zijn:



    Het volledige interview kan je in dit artikel vinden. (tests TRTH vanaf 1:18)

  5. #185

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Nieuwe testbeelden!


  6. #186

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    De snelheid moet precies nog opgedreven worden ofwel is dat gewoon gezichtsbedrog op video en gaat hij sneller dan je denkt.

  7. #187

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicooke Bekijk Berichten
    De snelheid moet precies nog opgedreven worden ofwel is dat gewoon gezichtsbedrog op video en gaat hij sneller dan je denkt.
    Als ik naar die eerste heuvel kijk denk ik niet dat het veel sneller kan.

  8. #188

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    De eerste testen waren wel sneller (waarschijnlijk om zeker het einde te halen) maar zonder spinning:



    Volgens rcdb ligt de maximumsnelheid op 90 km/u.

  9. #189

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Steve en co hebben al een test-ritje kunnen maken:

    Naam:     plopsa.jpg
Bekeken:  1960
Groote:   137,1 KB
    Bron

    Hij lijkt ook weer wat sneller te gaan in dit filmpje:


  10. #190

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Lijkt het maar of spint enkel het laatste karretje in die testrit?

    Ik moet toegeven dat ik geen fan ben van Plopsaland en evenmin van Mack, maar deze baan zou misschien mijn mening wel eens kunnen doen veranderen. Het ziet er toch echt wel de moeite uit! Sowieso tof dat Plopsaland deze investering durft doen, vind ik.

  11. #191

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Ik ben echt wel benieuwd naar de rit ervaring en hoe soepel hij rijdt want denk wel dat de rit zelf intens zal zijn.
    Op filmpje is inderdaad te zien dat de trein sneller begint te gaan.

  12. #192

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Naam:     0507plopplat2.jpg
Bekeken:  1590
Groote:   428,9 KB

    Zou de kleur van de supports op deze afbeelding zijn ingegeven door het feit dat witte exemplaren wat verdrinken in de achtergrond? Of moeten we op termijn een herwerking van het kleurenschema verwachten? Met de supports voor de Glijbanen van Plopsaqua was het ook niet van de eerste keer raak...

  13. #193

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Zou de kleur van de supports op deze afbeelding zijn ingegeven door het feit dat witte exemplaren wat verdrinken in de achtergrond? Of moeten we op termijn een herwerking van het kleurenschema verwachten? Met de supports voor de Glijbanen van Plopsaqua was het ook niet van de eerste keer raak...
    Misschien een oude visual? Met de tandwielen op het station lijkt men eerder te verwijzen naar het oorspronkelijke steampunk-achtige thema... En van de Tomorrowland-gebouwen rond het pleintje is ook geen spoor.

  14. #194

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Misschien een oude visual? Met de tandwielen op het station lijkt men eerder te verwijzen naar het oorspronkelijke steampunk-achtige thema... En van de Tomorrowland-gebouwen rond het pleintje is ook geen spoor.
    heb ik ook gedacht, maar ik had van het teerbeminde looopings dan toch meer naleesijver verwacht.

  15. #195

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    'The Ride to Happiness by Tomorrowland', vandaag, 24 mei 2021 (tijdens deze pinkstermaandag was men ook bezig aan het werk in het stationsgebouw):

    (foto vanuit 'Nachtwacht-Flyer')




  16. #196

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Het lijkt mij precies dat het opbouwen van het gebied precies heel traag gaat of ligt het aan mij? Dit kan natuurlijk ook omdat ze laat beslist hebben welk thema er ging komen.

  17. #197

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicooke Bekijk Berichten
    Het lijkt mij precies dat het opbouwen van het gebied precies heel traag gaat of ligt het aan mij? Dit kan natuurlijk ook omdat ze laat beslist hebben welk thema er ging komen.
    Ze zijn traag in het opbouwen. De oorzaak is echter moeilijk te achterhalen. budget? als je minder gehaast bent kan je goedkoper werken. Planning? zoals je zelf al aanhaalde werd het thema pas laat beslist dus was er minder tijd voor voorbereidingen. Contractueel? als de baan maar open moet begin de zomer heeft het decoratieteam minder druk.

  18. #198

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polletje Bekijk Berichten
    (foto vanuit 'Nachtwacht-Flyer')
    Hing die XXL-zwiermolen langdurig stil of zo? Voor fotoscherpte en waaghalzerij een 10 op 10!

    Ik heb dit bouw-topic niet zo nauw gevolgd. Daarom ben ik nice surprised dat deze coaster grotendeels op het water staat. Dat vind ik altijd een enorme meerwaarde, niet alleen qua belevenis. Zo'n coaster neemt daardoor relatief weinig 'nuttige' ruimte in. Bouwen op water gaat m.a.w weinig ten koste van ruimte voor andere attracties, voor catering, voor wandelpaden of voor vegetatie.

    Park-stats van PDP, BJL, WAL-BEL, Heide, Magicland et les autres tellen meestal heel het centrale meer mee als park-oppervlak. Ik vind het 'eerlijker' om enkel die delen van een waterplas mee te tellen waar je - meer dan louter visueel - iets aan hebt als bezoeker.

    Laat dit project een inspiratie zijn voor de vervanger van Dreamcatcher in mijn thuispark ... ooit.

  19. #199

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Ze zijn traag in het opbouwen. De oorzaak is echter moeilijk te achterhalen. budget? als je minder gehaast bent kan je goedkoper werken. Planning? zoals je zelf al aanhaalde werd het thema pas laat beslist dus was er minder tijd voor voorbereidingen. Contractueel? als de baan maar open moet begin de zomer heeft het decoratieteam minder druk.
    Ik betwijfel of trager bouwen daadwerkelijk goedkoper is.

    Als het 8000 manuren kost om iets in elkaar te steken, dan maakt het tempo niet uit.. Als je elke dag 1 uur doet, duurt het 8000 dagen, maar betaal je even goed 8000 uren.. als je elke dag een team hebt dat in totaal 80 manuren er in steekt, dan ben je op 100 dagen klaar, maar betaal je even goed die 8000 uren. (Belangrijke nuance is dat er een punt komt dat er té weinig personen zijn om het werk te kunnen doen en anderzijds té veel personen kunnen zijn die elkaar in de weg lopen.. maar buiten die extremen zou het puur qua uren geen verschil moeten maken).

    Echter als het langer duurt, betaal je langer voor opslag van onderdelen. Waarschijnlijk betaal je vaker "voorrijkosten" (ergo: soortgelijke kosten die wellicht meer van toepassing zijn) en hebben bepaalde onderdelen wellicht meer te lijden zonder dat ze in die periode iets opleveren.

    Eigenlijk kan ik me dus niet voorstellen dat onnodig traag werken daadwerkelijk de kosten omlaag brengt.

  20. #200

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Het zou wel kunnen dat trager bouwen boekhoudkundig interessant is. Ik weet niet 100% zeker hoe een achtbaan boekhoudkundig verwerkt wordt en zal ook niet verder in detail gaan over deze saaie materie, maar het komt er op neer dat het "percentage of completion" aan het einde van het boekjaar wel eens een grote rol zou kunnen spelen. Als Plopsaland dus bijvoorbeeld gevraagd had om op 31/12 nog maar voor 25% klaar te zijn (ik noem maar wat), kan dat wel als gevolg hebben dat je eind april niet 100% klaar. Als ze gevraagd hadden om per 31/12 al voor 50% klaar te zijn, had dat mogelijk wel gelukt.

    Interessant detail daarbij: het boekjaar van Walibi sluit eind september af. Als mijn veronderstelling klopt, wil dat dus eigenlijk zeggen dat om tot eenzelfde boekhoudkundig resultaat te komen, Walibi 3 maanden voor kan lopen in zijn bouw van nieuwe attracties.

    Dit is uiteraard maar een mogelijke verklaring, om hier zeker van te zijn zou ik de volledige boekhouding van Plopsaland moeten kunnen inkijken en ik verwacht niet dat ze daarmee akkoord zullen gaan

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •