X

Privacy Statement (GDPR)

Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team

Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 14 van de 14 EersteEerste ... 4121314
Resultaten 261 tot 271 van de 271

Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

Misschien wel om stroom te sparen ?

Als ze zo milieubewust zijn heb ik nog een goede tip. Voor de tweede keer in twee weken komen we op zaterdagnamiddag aan in plopsaland waar het bulkt van het volk. Vorige week AZ Delta familiedag, vandaag cd&v familiedag. Is het zo moeilijk te melden op de de site dat er een evenement door derden is en de wachttijden op zullen lopen? Nu weer nutteloos brandstof brandstof verrijden, wachttijden zijn niet te doen voor bezoek van paar uur?

CD&V-ers ... op basis van de recentste peilingen kan dat nooit veel extra volk betekenen

Wel een beetje raar: de online park-kalender van PDP meldt al sinds geruime tijd een afgehuurd gebeuren voor MORGEN zondag 26 juni. Waarom dan vandaag een semi-afgehuurd/semi open park-dag houden? Maar zolang het park niet EXCLUSIEF open is voor een bedrijf of politieke sekte, hoeft het park hierover niets te melden.

Extra ambetant voor de 'gewone' bezoekers: vandaag Wal. Bel. afgehuurd. De twee grootste parken van het land kiezen dus elk een dag in het eerste en enige weekend na de examens en voor de vakantie-uittocht / Rock Werchter / ... Dat zorgt ook wel voor extra drukte op zaterdag in PDP en op zondag in Wal. Bel.

Wal.Bel. waarschuwt online wel voor grote drukte op de weekdagen vanaf 23 tot en met 30 juni. Dat klinkt nobel, maar afgelopen maandag 20 juni was de ALLEREERSTE weekdag buiten de schoolvakanties of feestdagen dat het park dit jaar open hield. M.a.w. het meest centraal gelegen park van het land dat wellicht de grootste aantrekking heeft op middelbare schoolkinderen, concentreert alle schoolreizen in dik één week tijd. Dus ook examen-loze (lagere) scholen die naar Walibi willen, moeten dat in de laatste week van juni doen. Zo creëert men in Wavre natuurlijk een bottleneck. Quasi alle andere pretparken in België en een beetje over de grens zijn doorgaans vanaf midden mei of zeker vanaf begin juni ruimer doordeweeks geopend.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Wal.Bel. waarschuwt online wel voor grote drukte op de weekdagen vanaf 23 tot en met 30 juni. Dat klinkt nobel, maar afgelopen maandag 20 juni was de ALLEREERSTE weekdag buiten de schoolvakanties of feestdagen dat het park dit jaar open hield. M.a.w. het meest centraal gelegen park van het land dat wellicht de grootste aantrekking heeft op middelbare schoolkinderen, concentreert alle schoolreizen in dik één week tijd. Dus ook examen-loze (lagere) scholen die naar Walibi willen, moeten dat in de laatste week van juni doen. Zo creëert men in Wavre natuurlijk een bottleneck. Quasi alle andere pretparken in België en een beetje over de grens zijn doorgaans vanaf midden mei of zeker vanaf begin juni ruimer doordeweeks geopend.
    Dat klopt niet helemaal. In mei was WB ook elke donderdag en vrijdag geopend.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is Walibi qua doordeweekse openingsdagen zelfs nog maar zelden zo ruim geweest als dit jaar.

Idd fout gezien: do en vr Wal Bel in mei geopend, daar zit wel een hemelvaart in. Maar in juni toch niks op weekdagen tot 20 juni. Dat lijkt me niet zo heel flexibel naar scholen toe: die leggen vaak 10 maanden van tevoren hun schoolreisdag vast.

Zou het niet kunnen dat de parken soms open zijn voor scholen zonder dat dit op de kalender te zien is. Ik kan me perfect inbeelden dat als een park voor een bepaalde dag voldoende aanvragen heeft ze toch open zijn al is dat dan niet voor het overige publiek.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
    Voor degenen die nog van plan zijn om deze winter het park te bezoeken: je hebt de grootste kans dat alles open gaat zijn als aan volgende voorwaarden is voldaan:
    - Er wordt max 4 Bft wind voorspeld
    - Het wordt overdag minstens 7 °C (het moet volgens Plopsa 5 ° zijn, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen )
    - Als je wil dat RTH, Anubis, ... al om 10u open zijn, dan moet het 's morgens ook al 5 °C zijn.
    Als aan een of meerdere van deze voorwaarden niet voldaan is, dan zou ik een bezoek afraden en het indien mogelijk uitstellen naar een andere datum. Op hun website staat bij de faq dat ze attracties kunnen sluiten bij extreme weersomstandigheden, maar 5 °C noem ik geen extreme omstandigheden, zeker niet in de winter...
    Op de laatste dag van november 2024 was het koud voor de tijd van het jaar. M'n oudste zoon heeft geen abo, dus de weersomstandigheden en de gevolgen in PDP in acht genomen, hebben we toen enkel het waterpark bezocht. Die namiddag zou RTH toch open gegaan zijn volgens de online wachttijden op OOO.

De laatste zaterdag van het jaar gaf men max. 4 graden aan. We gingen met het voltallig gezin 'wijselijk' naar Brugge. Op OOO verscheen een artikel n.a.v. de vele niet-operatieve attracties. De tickets 1 + 1 gratis had ik voor m'n zonen al in de nazomer gekocht maar de vervaldatum naderde. Dus 'moesten' we de volgende dag wel naar De Panne.

's Ochtends 10:00 u was het 5 graden, dus wij voor de zekerheid toch maar eerst het waterpark in. Van daaruit zagen we na een uur de Sprietflaaier testdraaien. Die attractie schat ik nog meer weergevoelig in dan de twee lanceer-achtbanen. Toen we het park op de middag betraden, was de watercoaster operatief en zagen we RTH twee testritten maken. Het was me niet duidelijk of het één of beide treinen betrof. Bij Anubis was er geen technisch of ander personeel in het station te zien. Ondanks een temperatuur van 6 à 7 graden kwam er geen beweging meer in beide achtbanen, zelfs geen testritten.

Ik snap wel dat Anubis en RTH complexer zijn dan de oudere achtbanen. Toch is het een beetje ironisch dat die oude knarren minder last hebben van de (geringe) koude. PDP is dan ook nog een park met een langdurige kerst-traditie. Ik hoop op een Baron-scenario, waar online ongenoegen de Efteling heeft doen investeren in spoorverwarming.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik hoop op een Baron-scenario, waar online ongenoegen de Efteling heeft doen investeren in spoorverwarming.
    Onder het vorige management was er de neiging om elementen die online ongenoegen opleverden te schrappen uit het aanbod. Zo verging het raketijsjes en vleermuizen. Het nieuwe management is mediagevoeliger, maar de relbereidheid is hier minder groot dan bij de Noorderburen. Klassiek klaagt een Vlaming stilzwijgend door na zo'n ervaring nooit meer opnieuw op te dagen.

Het hele Plopsa-verhaal is voor mij hét symbool dat winteropeningen voor zo'n parken niet geschikt is.
    Wanneer je heel het park kan onderdompelen in de winterse sfeer door bijkomende randanimatie én, op uitzondering van waterattracties, alle attracties geopend zijn, dan heeft het nut. Ik zie echt niet in wat de meerwaarde is om nu in een Plopsaland, Bellewaerde of welk Belgisch park dan ook rond te lopen. Ik wacht wel old school tot in april.

Spot on wat het verschil tussen klagende NL’ers en Vlamingen betreft. In die optiek ben ik wel fan van OOO of toch zeker van de impact die ze soms hebben. Ten tijde van de bevroren Baron werd de vergelijking gemaakt met Taron: waarom kon het wel in PHL? Dat heeft natuurlijk veel met € en prioriteiten te maken.

Komende zondag gaan we naar Toverland (gratis terugkom-kaarten op datum). Er is een max. temp. van amper 1 graad voorspeld. Men heeft daar wel spoorverwarmers of dergelijke las ik op OOO en Booster en Dwervel zouden de gevoeligste zijn. Maar TVL zonder Fenix en Troy is voor ons als PDP zonder lanceerachtbanen: niet veel soeps.

Ooit deed ik eens Slagharen zonder achtbanen wegens te koud: zonde van de verreden brandstof. En op een tweedaagse in EP in december 2021 reed Blue Fire in totaal hooguit een drietal uurtjes. In dec. 2023 verveelde ik me ’bevroren kl@ten’ in Billund wegens vanalles dicht. Vorige week was een bezoek aan Bellew. ook geen voltreffer. De beesten-rondvaart en de launchtoren zijn net als Niagara en de boomstam heel die periode ontoegankelijk. Welk groot licht heeft daar dan een vette water-Intamin besteld in de wetenschap dat je ’s winters open houdt? Dus ook spot on wat betreft (bepaalde) pretparken in de winter misschien beter niet bezoeken. In PHL heb ik de beste koude-ervaring. Efteling en Liseberg staan mee op het podium.

Wellicht rekenen de drie Belgsche parken die ’s winters open houden op combo-bezoekers met hun waterpark. Die opportuniteit heeft BJL niet. Zelfs als jaarlijkse BJL-abonnee sta ik niet te springen om een winteropening aldaar. Ze vinden nu al moeilijk personeel en attracties opwarmen doen ze daar in het reguliere seizoen door leeg te (test-)rijden nadat het park al is geopend voor het publiek. De Spaanse bazen zie ik geen eurocent investeren in spoorverwarming. En - om een beetje on topic te blijven - BJL trekt minder kindervolk dan Plopsa. Niet rijdende achtbanen in BJL gaat daar zelfs bij introverte Vlamingen voor meer gezaag zorgen dan in PDP.

Forum Rechten