Het zou wel kunnen dat trager bouwen boekhoudkundig interessant is. Ik weet niet 100% zeker hoe een achtbaan boekhoudkundig verwerkt wordt en zal ook niet verder in detail gaan over deze saaie materie, maar het komt er op neer dat het "percentage of completion" aan het einde van het boekjaar wel eens een grote rol zou kunnen spelen. Als Plopsaland dus bijvoorbeeld gevraagd had om op 31/12 nog maar voor 25% klaar te zijn (ik noem maar wat), kan dat wel als gevolg hebben dat je eind april niet 100% klaar. Als ze gevraagd hadden om per 31/12 al voor 50% klaar te zijn, had dat mogelijk wel gelukt.

Interessant detail daarbij: het boekjaar van Walibi sluit eind september af. Als mijn veronderstelling klopt, wil dat dus eigenlijk zeggen dat om tot eenzelfde boekhoudkundig resultaat te komen, Walibi 3 maanden voor kan lopen in zijn bouw van nieuwe attracties.

Dit is uiteraard maar een mogelijke verklaring, om hier zeker van te zijn zou ik de volledige boekhouding van Plopsaland moeten kunnen inkijken en ik verwacht niet dat ze daarmee akkoord zullen gaan