X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 14 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 267
  1. #1

    [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    De geruchtenmolen draait al enige tijd over een nieuwe grote coaster. Plopsa CEO is gespot terwijl hij op prospectie was bij de extreme spinning launched coaster Time Traveler. En looopings schreeuwt van de daken dat het ding al in 2021 zou openen en daardoor een eerder geplande bumba-attractie op de lange baan gaat. Hoog tijd voor een eigen topic, veronderstel ik dan.

    Ik heb ter gesprekstof mijn basic paint skills eens bovengehaald en volgende locaties geïdentificeerd:

    Naam:     plopsalocatiecoaster.png
Bekeken:  9967
Groote:   2,11 MB

    Locatie 1 lijkt mij de meest waarschijnlijke:
    -aansluiting via piratenzone en plopzone mogelijk zonder al te veel wijzigingen in de parkstructuur
    -niet in iemand's achtertuin
    -8 877m2 om mee te werken

    Locatie 2 zou ik prefereren qua thrillverdeling en bezoekersstromen:
    - Heidi links achteraan, Anubis centraal en nieuwe coaster rechts achteraan.
    - Aansluiting op vage panoramapad rond Wicky the Battle
    - Aansluitend Vikingthema wenselijk
    - Burenruzies gegarandeerd
    - 6 177m2 om mee te werken

    Locatie 3 is qua park skyline leuk
    - Moeilijke parkaansluiting: kruist met plopsa express of met wachtrij rollerskater
    - lekker ver van de buren
    - Naar plopsanormen veel te groot om aan één uitbreiding te spenderen
    -11 296 m2 om mee te werken


    Ter referentie:
    Anubis 4 016 m2| Heidi 5 389 m2 | Fenix7 388 m2 | Troy 10 163 m2 |Weerwolf 6 115 m2

  2. #2

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Ik gok ook het meest op locatie 1, maar zal het toch jammer vinden dat hiermee het laatste stukje 'bos' in het park zo ook wellicht verdwijnt.

    Ik zag trouwens al een fanmade video die zich ook op die locatie afspeelde, welke wel mooie beelden oplevert. Bovendien kan dit ook wel bijdragen tot de skyline, naast Heidi en met Anubis op de achtergrond (gezien vanaf de parking).

  3. #3

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Een combinatie van zone 2 en 3 lijkt mij ook nog mogelijk. Het station ligt dan achter de wicky zone en men heeft er de ruimte om een nieuwe thema zone uit te werken. Het echte baanverloop kan zich dan achter de spoorweg bevinden. Zo heeft men in principe weinig last van de buren en heeft men de ruimte een lange en goed gethematiseerde coaster te bouwen.
    Als het station in zone 3 zou liggen heb je niet echt veel ruimte voor veel thematisatie.

  4. #4

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Als je ziet welke afschermende maatregelen allemaal genomen zijn om Heidi the ride conform de geluideisen te krijgen, vermoed ik niet dat het verstandig is dat er een coaster wordt geplaatst in zone 1 of 2. Zone 2 is daarnaast een fysieke schakel naar de camping. Op basis van de drie keuzes hierboven vermoed ik zone 3, wie weet zelf met een stuk over de vijver....

  5. #5

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Wat ik mij eigenlijk afvraag is indien het in de richting van Time Traveler zal gaan of indien het eerder het concept zal zijn dat ooit eens door Mack werd voorgesteld. Plopsa kennende neig ik eigenlijk meer naar het concept en ook qua beschikbare oppervlakte. En wie weet hebben ze er dan een paar besteld...

    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  6. #6

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    da zou nog wel kunnen kloppen, qua capaciteit trekt het alleszinds op geen kloot dus dat vakje is al aangevinkt voor plopsa

  7. #7

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    God beware ons als ze daar mee afkomen! Maar een niet al te groot standaardmodelletje zonder capaciteit is inderdaad wel spek naar de bek bij plopsa. Ik ben al niet laaiend enthousiast over de meerwaarde van een spinning zwakke launch coaster in een park dat al een degelijke launch coaster heeft, maar in zulke vorm wordt het echt nóg minder aantrekkelijk.

    Als ze dat tegenover de intamin plaatsen lijkt het mij 1-0 voor Walibi.

  8. #8

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    het idee om met twee verschillende treintypes te werken vind ik wel goed. Spinning voor de liefhebbers, een "gewone" trein voor de gematigde trillseekers...

  9. #9

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    De plaats van de nieuwe coaster zal gekend zijn. De bomen van plop tot aan de superspash zijn al goed gekapt

  10. #10

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster


  11. #11

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Klopt, een artikel met tekst en uitleg is te vinden op onze website: http://bit.ly/33N50NU (jawel, we zijn terug!! )
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  12. #12

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Ik had iets met 'coaster over de vijver' onlangs horen waaien bij het personeel van plopsaland. Daar was ook sprake van het verdwijnen van de pedalo's.

    Op het eerste zicht lijkt het te netjes ingepast om een basismodel uit de cataloog te zijn. Dus op dat punt ben ik al aangenaam verrast. Er lijkt ook behoorlijk wat tracklengte aan te pas te komen. Een aansluiting op de piratenzone dus? Ik ben al benieuwd naar het thema!

    EDIT: ik gok op een lengte van om en bij de 750 meter. Da's langer dan wat er al staat en genoeg om een tweede trein te overwegen?
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 21-10-19 om 02:38.

  13. #13

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Op het eerste zicht lijken er mij 6 inversies in de baan te zitten. Op die combinatie van tekeningen zie ik, in volgorde van doorlopen, een jojo roll tussen station en launch 1, een cobra roll, een looping en na launch 2 een heart line roll gevolgd door een dive loop. Mocht dit kloppen, dan lijkt me dit een serieuze achtbaan op vlak van intensiteit... Ik ben positief verrast!

  14. #14

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Dit is een verrassend mooi antwoord op de nieuwe achtbaan van Walibi, had ik om eerlijk te zijn niet verwacht! Los van het feit dat ik niet verwacht dat de baan qua ritervaring even goed gaat zijn dan die van Walibi, denk ik wel dat een spinning coaster met inversies voor het grote publiek minstens even veel tot de verbeelding spreekt dan de hoogste, snelste achtbaan van de Benelux.

  15. #15

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Ik ben ook ontzettend verrast door dit nieuws! Deze coaster zal ongetwijfeld een effect hebben op de "landscape" van het park, in een positieve manier! Ik denk trouwens dat deze coaster buiten de Benelux zelfs een sterkere aantrekkingskracht zal hebben dan die van Walibi. Er staat er maar één op de wereld, en die had een enorme hype voor de opening.

    Ben ook benieuwd naar het thema. Aansluiting op het piratengebied zou zeer mooi zijn. Een Nachtwacht thema in dat bos zou ik ook niet misplaats vinden

  16. #16

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Op coasterfriends is er iemand met Deutsche Gründlichkeit door de layout gefietst.

    Naam:     9584817d1571603747-2021-neuheit-xtreme-spinning-coaster-mack-rides-plopsaland-de-panne-belgien-l.jpg
Bekeken:  7985
Groote:   160,0 KB

    1 - Station
    2 - Inversie richting launch
    3 - Launch 1
    4 - Double Up en bochtje naar lings
    5 - Cobra/Banana Roll
    6 - klassieke verticale looping
    6.1 - Zero-G-Roll
    7 - bochtenwerk naar launch 2
    8 - Launch 2 op een airtime heuvel
    9 - Reverse Twice Twisting Velocity Knot (wat dat ook moge zijn)
    10 - airtimeheuveltje
    11 - Bocht richting eindrem
    12 - remmen

    Naam:     9584815d1571603745-2021-neuheit-xtreme-spinning-coaster-mack-rides-plopsaland-de-panne-belgien-7.jpg
Bekeken:  8271
Groote:   110,4 KB

    Naam:     9584816d1571603746-2021-neuheit-xtreme-spinning-coaster-mack-rides-plopsaland-de-panne-belgien-8.jpg
Bekeken:  10347
Groote:   116,1 KB

    Bron: Coasterfriends.de
    Ik kom op vijf inversies als ik de cobra voor twee meetel en niets aanvang met dat element met een te lange naam.

  17. #17

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    is dat 'element met een te lange naam' dan niet duidelijk een inversie? Of zie ik dat nu zo verkeerd?

  18. #18

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    is dat 'element met een te lange naam' dan niet duidelijk een inversie? Of zie ik dat nu zo verkeerd?
    Ik zie de track er draaien, maar ik begrijp niet goed hoe de vork bovenaan in de steel zit.

  19. #19

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Wow, dit overtreft toch ook mijn verwachtingen. Heerlijk dat dit binnen minder dan 2 jaren effectief in ons landje staat!

    Iemand heeft aan de hand van de tekeningen inmiddels een simulatie gemaakt, die maakt mij nog enthousiaster! Hij komt niet 100% overeen met de beschrijving van de elementen hierboven (onder andere de zero-g-roll is in de video een twisted airtime heuvel), maar het geeft al wel een indicatie.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik zie de track er draaien, maar ik begrijp niet goed hoe de vork bovenaan in de steel zit.
    Volgens mij is dat ene element een dubbele inversie. Een soort van omhooggaande inline twist gevolgd door een diveloop. De video hierboven bevestigt mijn vermoeden.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  20. #20

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Ik ben ook aangenaam verrast door deze layout, vooral omdat het er inderdaad geen standaardmodel uitziet. En ook qua locatie zitten ze volgens mij wel goed. Die hadden we trouwens dus ook goed gegokt!

    De werktitel van het project zou Robospinner zijn, maar daaruit valt voorlopig weinig op te maken. Een uitbreiding van de Piratenzone verwacht ik eerlijk gezegd niet zo snel (zie maar naar K3 naast Mega Mindy en naast het Dorpsplein; of Dino Splash tussen Kasteelzone en Heidiland). Mijn gok gaat dan ook eerder naar een nieuwe IP, die nog niet echt in het park aanwezig is (lees: Nachtwacht), ofwel een los thema zonder IP.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •