Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
Plopsa-concepten worden wel vaker wat vereenvoudigd in de uitvoering: die veranda aan het plopsahotel had in eerste ontwerpen ook een iets minder plompe verschijning met sierlijk boogwerk. Bij de dino-makeover van de rapid in Holidaypark is een volledige koepelstructuur over het station geschrapt in de uiteindelijke uitvoer.

Het is inderdaad spijtig dat ze met zo'n dingen vaak niet all the way gaan, maar meestal wordt het niet zo erg dat het vlakaf lelijk wordt. Je moet binnen België op zich niet héél veel doen om boven het niveau van de concurrentie uit te komen. Die euro's die je extra zou investeren in een vormgeving op hoger niveau verdien je niet meteen terug. We zullen gewoon moeten accepteren dat Plopsa nooit helemaal losgaat zoals Toverland of Phantasialand.
Als je deze achtbaan bouwt, doet theming er niet zo heel veel toe. Ok, wat Phantasialand doet met hun flying is geniaal, maar idd, ik verwacht ook niet dat Plopsaland all the way gaat met hun theming. Eigenlijk ben ik al blij dat we zo een concurrentie krijgen op het vlak van achtbanen. De theming komt misschien achteraf ook wel. Al heeft een park zoals Bobbejaanland, maar ook bv. Blackpool al veel keren aangegeven dat ze niet zo ver willen gaan als een Efteling of een Phantasialand. Daar lijkt me ook niets mis mee te zijn, zolang de hardware maar klopt. Hetzelfde met Plopsaland, een goed aangekleed station doet al veel. Pulsar, Fury, ... en zelfs Anubis hebben buiten het station ook een niet overdreven aankleding langst de baan hé.