X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 11 van de 14 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 220 van de 267
  1. #201

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Die decoraties aan de gevel verschenen wel relatief snel en ook het pad naar het stationsgebouw werd vrij vlot gelegd. Ik heb er ook werken gezien aan de waterpartij, waarbij opvalt dat de houten brug die in de concept arts te zien was van de baan lijkt. De weg is reeds aangelegd in hetzelfde soort klinkers waar ook de aangrenzende plopzone mee bestraat is en de aanleg van het bassin lijkt niet door te lopen achter het pad. Het kan natuurlijk zijn dat het stukje met de brug uiteindelijk verder ligt dan je vanaf het huidige park kan zien.

    Naam:     IMG_3982.jpg
Bekeken:  2863
Groote:   958,7 KB


    Er wordt ook geknutseld aan de trapleuningen bij de uitgang van het station.
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 27-05-21 om 21:21. Reden: nuancering

  2. #202

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik betwijfel of trager bouwen daadwerkelijk goedkoper is.

    Als het 8000 manuren kost om iets in elkaar te steken, dan maakt het tempo niet uit.. Als je elke dag 1 uur doet, duurt het 8000 dagen, maar betaal je even goed 8000 uren.. als je elke dag een team hebt dat in totaal 80 manuren er in steekt, dan ben je op 100 dagen klaar, maar betaal je even goed die 8000 uren. (Belangrijke nuance is dat er een punt komt dat er té weinig personen zijn om het werk te kunnen doen en anderzijds té veel personen kunnen zijn die elkaar in de weg lopen.. maar buiten die extremen zou het puur qua uren geen verschil moeten maken).

    Echter als het langer duurt, betaal je langer voor opslag van onderdelen. Waarschijnlijk betaal je vaker "voorrijkosten" (ergo: soortgelijke kosten die wellicht meer van toepassing zijn) en hebben bepaalde onderdelen wellicht meer te lijden zonder dat ze in die periode iets opleveren.

    Eigenlijk kan ik me dus niet voorstellen dat onnodig traag werken daadwerkelijk de kosten omlaag brengt.
    Het aantal werkuren kan een beetje zaken als je meer spreid (drogtijden) maar de grootste winst moet je echt in de boekhouding zoeken. (beroepsmisvoering) Investeringen worden in Europa meestal gesponseerd. hiervoor zijn criteria een er van die vaak opduikt is het in dienst (rechtres of onrechtreeks) ,houden van een aantal personeelsleden. Afschrijvingen zijn inderdaad ook een kost maar om die omhoog te duwen te hebben zou je net sneller moeten bouwen. (je kan afschrijven op een voltooit gedeelte)

    @siroccofreakske
    het boekjaar afsluiten in september heeft te maken met de eigenaar van walibi. Voor plosa is dit nog niet van toepasing.

  3. #203

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    In tussentijd werd er nog wat meer theming aangebracht:


  4. #204

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    De treinen hebben hun Tomorrowland-logo gekregen:
    Naam:     trein.jpg
Bekeken:  2464
Groote:   352,2 KB

    Meer foto's van de theming:


  5. #205

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Eindelijk is de openingsdatum bekend, vanaf 1 juli tot 21 juli zullen eerst trail runs plaats vinden en vanaf 22 juli is dan de grote opening van the ride of happiness.

  6. #206

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Testritten met medewerkers Plopsaland (bron: HLN)

    https://www.hln.be/reizen/90-km-u-35...land~a9064d93/

    Filmpje van Plopsa zelf over de testritten met de medewekers:

    https://www.youtube.com/watch?v=jsdHLfVsyzk

    Filmpje reportage Focus-WTV:

    http://www.wtv.be/nieuws/video-nieuw...er-over-de-kop
    Laatst gewijzigd door tpvfan; 01-07-21 om 11:42.

  7. #207

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Ze hebben daar in de panne een mooie nieuwe eyecatcher.
    Ik begin met wat vreesjes die hier vooraf werden geuit. Er werd gevreesd dat de baan heel wat rust zou wegnemen bij de vijver en de ploptuin. Dat is zeker waar, maar ik vind het net geweldig dat die hele coasterspaghetti pal in het midden van het park staat: zodat je de baan van alle kanten kan bekijken. Het voegt ook een dynamiek toe zoals je ook had bij de opening van Tiki Waka in exotic world. Die gebieden worden interessanter om naar te kijken omdat er 'constant' iets beweegt.

    Het stukje station en de launch die bij de piratenzone komen piepen geeft niet de dramatische bloedende ogen veroorzakende stijlclash die hier gevreesd werd. Ik stoor mij niet aan het dance-festival-aspect wanneer ik door het park loop. Wanneer je de piratenzone binnenwandelt over de houten brug, stuurt het pad je blik weg van het nieuwe station, wanneer je de zone verlaat, had je het toch sowieso gehad met de piratenzone. Ik stoor mij er vreemd genoeg nog het meest aan in de zone zelf: de beats die door de boxen schallen aan het horecapunt vind ik minder geschikt om je cocktail op te drinken of een van die dure snacks te verorberen. Kan ouderwetse lounge-muziek ook niet met een subtiele Tomorrowlandknipoog?

    Voor de decoratieve uitwerking zit ik met een dubbel gevoel. Enerzijds is de aanblik op het station van op het plein mooi ontworpen en heeft de wachtrij een hoop leuk uitgewerkte overdekte delen. Langs de andere kant Is de wachtrijlus tussen de twee overdekte delen echt walgelijk lelijk met té veel zicht op backstage-elementen. Bamboe is daar ook een wat makkelijke invulling van de perken. Qua design is het ook een beetje knullig om je best uitgewerkte zone vooraan de wachtrij te hebben, waar je meestal snel doorloopt, terwijl je nadien dan uitgebreid naar dat mottig kale stuk tussen rem, station en remise moet staan kijken. Ook bij de rugzakken-bergplaats faalt het design: de rugzakken passen niet én bezoekers leggen lange afstanden af, waardoor dispatch-tijden nodeloos oplopen.

    De rit is zeker plezant en van een soort dat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Hij voelt lekker pittig aan en het spinnen zorgt voor een héél variabele rit. Ik ben niet zo tuk op de hangtime van de eerste inversie, maar al de elementjes van daarna zijn wel plezierig. Die laatste twee airtimeheuvels voor de eindrem zijn verrassend intens voor een Mack coaster. Of ik het nu ook een Europese topcoaster vind laat ik voorlopig nog in het midden. Ik ben niet van mijn sokken geblazen. Elke coaster die dat wel klaarspeelde, maakt het vanzelfsprekend ook moeilijker voor volgende coasters om mij van mijn sokken te blazen.

  8. #208

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Over de decoratie, Steve Van De Kerkhof heeft gisteren op onze RF drink een woordje uitleg gegeven. Daarbij werd gezegd dat er nog minimaal 10% decoratie moet toegevoegd worden maar dat die betreffende containers nog steeds ergens in China of Singapore hangen. Ze worden opgespoord maar dan nog zal men nog zeker de volgende maanden werder werken aan de decoraties van de coaster en het gebied.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  9. #209

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    De zone ligt mooi in het park. Normaal geen fan van doodlopende gedeeltes, aangezien dat eigenlijk altijd problemen oplevert met doorstroming, maar denk niet dat het hier een probleem gaat zijn gezien deze baan niet de hoofd-doelgroep van het park aan spreekt (al wil het park duidelijk wel meer met die doelgroep gaan doen om zo een breder publiek aan te gaan spreken en flink te groeien).

    De theming buiten vind ik niet heel bijzonder, maar zeker ook niet storend of slecht. Steve noemde dat er nog grote bogen bij de ingang zouden komen en ik enk wel dat dit een enorm positieve boost gaat geven aan de beleving. Hetzelfde geldt voor typische tomorrowland lampen. De baan zelf bevat eigenlijk volstrekt geen theming, waardoor het ook nergens in het park gaat vloeken. Wat dat betreft zit dit beduidend beter in elkaar (qua theming) dan de Flopsa van een Dino Splash.

    In galopsa gingen we naar ingang van de achtbaan. Deze mocht wat mij betreft iets grootser, maar is niet slecht (wellicht komt dat nog als de theming af is). Het eerste deel van de wachtrij is onder het remise gebouw. Slim: zo gebruikt Propsa de ruimte goed. De wachtrij hier is ook geen gewone zig zag, maar wisselet af en toe van richting. Wat het leuk houdt. De theming hier is zeer overtuigend met veel bewegende delen. Ik vraag me wel af hoe veel hier van over een jaar nog werkt, zag nu al dingen die niet meer (goed) werkten. Daarnaast lijkt ook hier nog niet alles af. Eerste scene zien we een hologram van een robot-dame die af-en-toe spreekt, maar zonder dat er geluid is. Beetje vreemde uitwerking ook. het hologram zit in een soort doos waarvan de zijkanten doorzichtig zijn, maar juist de voorkant (die recht op het hologram kijkt) niet. En omdat de zijkanten helemaal achterdoor ook nog doorzichtig zijn, kun je de techniek zien wat de illusie behoorlijk weg haalt.

    Na een geslaagd eerste deel van de wachtrij komen we buiten. Ik ben het met Pretparkfreak7 eens dat dit stuk er afgrijselijk bij ligt... hier is ook wel écht meer dan 10% voor nodig om het goed te krijgen. Een echte anti-climax en een regelrechte flopsa qua theming. Je kijkt in deze lus tegen de achterkant van Mexicaanse gebouwen, de toren van de Supersplash en een betonnen blok waar de wissel van de remise op leunt. Dit blok is wat opgeleukt met een waterrad, wat meteen ook het enige element is dat aan tomorrowland doet denken in dit gebied. Hier zou het toch wel nodig zijn om de achterkant van andere gebouwen om te bouwen in een passende stijl en ook om aan de rechterkant een muur te maken die het backstage-zicht weg neemt. Hier en daar steken wat speakers liefdeloos in de grond. Weliswaar met wat beplanting er rond, maar deze gaat nooit de speakers kunnen verbergen. jammer dit.

    We gaan een trap op en komen onder het station terecht. Hier wordt de theming van de eerste ruimte ietwat voort gezet. Door ruimtegebrek is dat slechts aan één kant, maar het ziet er nog steeds goed uit allemaal. Op het einde weer hetzelfde hologram, dit keer echter nog met stekkerdoos en controle-unit vol in het zicht (stekkerdoos hangt zelfs gedeeltelijk voor het hologram). Ik ga er echter van uit dat dit wél nog weg gewerkt wordt bij die 10% die nog moet komen. Ook hier overigens geen geluid, maar wel een duidelijk zichtbare speaker die hier in de toekomst voor moet gaan zorgen. Leuk is dat men hier ook de techniek van de poortjes in het station kan zien.

    We gaan een trap op en komen in het station uit. Ik zag al eerder een filmpje van een groots scherm en veel bewegende delen er om heen. Dezelfde dame van de hologrammen spreekt de rijders toe. Lipsync is afwezig, maar afgezien daarvan zit dit gedeelte er fantastisch uit. Rechtsachter is het operatorhok. Ook dit ziet er goed uit. Voor de rest is het station eigenlijk niet meer dan een schuur. Jammer. De wanden zijn wel nog wat bestickerd, maar dat oogt eigenlijk alleen maar nóg goedkoper dan wanneer ze het achterwege hadden gelaten. De bagagerekken zijn liefdeloos in een hoek geknald en er is - in tegenstelling tot bij andere banen - ook geen apart vak voor trein 1 en trein 2. Zeer gemiste kans.

    Bij het instappen krijgen we ook meteen te maken met wat wellicht het grootste minpunt van de hele baan is: Het ontzettend stomme beugelsysteem. Je kunt de beugel niet zelf dicht trekken. Het personeel moet op een knopsa drukken en dan gaan de beugels vanzelf dicht. Hier wordt lang niet altijd voor gewaarschuwd, waardoor je behoorlijk vervelend klem kunt komen te zitten. En zelfs als het personeel er wél aan denkt om te zeggen dat je je armen moet kruisen, dan kan de beugel nog steeds je ellebogen vervelend inknellen. Het systeem gaat enorm ten kostte van de capaciteit waardoor de 2e trein met enige regelmaat lang buiten staat te wachten. Waarschijnlijk is er bij het design van uit gegaan dat altijd alles automatisch goed gaat, want dan is er inderdaad tijd genoeg en hoeft de 2e trein amper buiten te wachten, maar dat lijkt in de praktijk eerder een uitzondering te zijn. Laat mensen gewoon zelf hun beugel dicht trekken dat gaat enorm veel sneller zonder onnodig discomfort.

    De rit zelf begint met een inversie. Voorin de trein gaat deze heerlijk traag. Achterin gaat dat redelijk snel. Dit element vind ik persoonlijk daarom voorin enorm leuk, maar achterin relatief weinig toevoegen. Pluspunt hiervan is echter dat de karretjes alvast wat beginnen te draaien. De hele trein wordt vervolgens stil gezet om te lanceren. Hierbij krijgen de karretjes nog eens een duw waardoor ze moeten gaan spinnen. Deze duw is altijd dezelfde kant op (want daar zitten de magneten die dit forceren), waardoor het kan mee werken aan het spinnen dat al gebeurt, maar ook juist kan tegenwerken. Van de ritten die ik gedaan heb, deed ik er 3 (wat neer komt op iets tussen de 40 en 50 procent) waarbij we eigenlijk volstrekt niet gespind hebben.

    mijn verwachting vooraf was een matige baan die goed zou worden door het spinnen. Veel veder kon ik er niet van af zitten. Voor de lancering klopte dit wel, maar daarna niet meer. De baan is gewoon goed zonder te moeten spinnen. Na de lancering gaat het eerst bergopsa naar het hoogste punt. Frontseat krijg je wat ejector airtime boven op de eerste heuvel, achterin mis je dat, maar daarentegen krijg je achterin wel van boven tot beneden airtime bij de opvolgende drop. Hierdoor is achterin mijn favoriete plek. Buiten dat merkte ik persoonlijk redelijk weinig verschil. De naar buiten gebankte bocht boven op de eerste heuvel voegt voor mij weinig toe, maar kan soms wat helpen om een beetje spin te krijgen. Wat volgt is een aaneenschakelijk van vrij standaard elementen die vrij snel en intens genomen worden. Hier kun je eigenlijk weinig beter aan doen. Het eindigt met een leuk bocht die je naar de tweede lancering brengt.

    De 2e lancering lijkt pas halverwege de lanceerstrook iets te gaan doen. Zoals gewend bij Mack stelt ook deze lancering qua acceleratie weinig voor, maar doordat er kleine drop in zit, scoort de baan wat leuke airtime op dit punt wat de lancering dan tóch leuk maakt. Het 2e deel van de rit is wat mij betreft het beste op elk vlak. Geen standaard elementen (zoals een loop of banana roll) maar vrij unieke elementen met een originele layout en massa's airtime.

    In de gehele layout zit eigenlijk nergens een element dat ook maar enigszins awkward of slecht uit gewerkt aan voelt. De airtime is goed en krachtig, maar daarentegen zijn er ook bochten en dalen waar je behoorlijk hard in je stoeltje gedrukt wordt. Combineer dat met wat inversies en de baan heeft eigenlijk alles voor een zeer successvolle layout.

    Het spinnen zelf.. ik zou het volstrekt niet missen als het er niet zou zijn. Sterker nog: Ik zou bijna zeggen dat het voor mij persoonlijk vrij weinig toe voegt. Zelfs in de ritjes waar ik goed spinde, was de snelheid matig in vergelijk met andere spinning coasters. op zijn snelst had ik de volledige looping nodig om één keer rond te komen. Dus voor wie niet tegen spinnen kan: Wees gerust.. er waren er meerderen bij die niet van het spinnen houden en die de baan toch leuk vonden. Het spinnen is ook zoeker niet het hoofd-doel van de baan. Het idee is dat het langzaam genoeg spint zodat je eens een element vooruit, een andere keer achteruit en weer een andere keer zijwaarts doet. Dat is meteen ook de reden waarom het voor mij weinig toe voegt. Want in een gewone trein zou je een looping vooruit overkop doen en daarna een een rol zijwaarts. Door het spinnen kan het zijn dat dit om keert, maar uiteindelijk blijf je een keer linksom een keer rechtsom en een keer vooruit overkop gaan. Het leuke is dat door het spinnen de volgorde waarop je dit doet elke keer weer anders is.. en dat je ook soms wat achteruit kunt krijgen zonder dat er een stopsa of wissel nodig is die dit forceert. Bij één ritje zit de kracht van de baan dus zeker niet bij het spinnen, maar juist als je de baan opnieuw en opnieuw doet maakt dat de kracht omdat je basically het idee krijgt dat de elementen in andere volgorde staan.

    Exit is uiteraard via de giftshopsa, die - zoals alles in dat park - zwaar overpriced is.. Na genieten kan nog in de cocktailbar waar je vanaf het terras op een gezellige vlonder uit kijkt over een vijver of de achtbaan.

    Mack heeft zichzelf ZWAAR overtroffen met deze baan en Plopsa heeft hier een absolute topper in huis gehaald. Zelfs niet alleen voor Europa, maar een baan die zich globaal mag laten zien. Fantastisch!

  10. #210

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Topsa TR

  11. #211

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Vandaag heb ik het park nog eens bezocht en aan RTH zijn me nog een aantal dingen opgevallen. Men heeft in de wachtrij nog enkele borden geplaatst waarop staat dat alle zakken en losse voorwerpen in de kast gelegd moeten worden. Verder zijn er ook al heel wat mankementen te vinden. Bij het hologram van de robot dame helemaal in het begin van de wachtrij waren al enkele leds die niet meer branden of continu dezelfde kleur hadden. Het andere hologram in het deel van de wachtrij onder het station werkte al helemaal niet meer. Het rad waar bolletjes isomo worden doorgeblazen draait ook niet meer, en bijna alle bolletjes isomo liggen tegen op een hoop tegen de ramen. Het waterrad onder de wissel is ook al defect (zie foto) en hangt nu gewoon met spanriemen aan de constructie van de wissel.



    Op een van de supports van de baan is een stuk tape aangebracht. Toevallig iemand die weet waarvoor dit zou kunnen dienen?



    De muziek van het eerste wagentje van trein 1 werkte tijdens mijn rit ook al niet (meer). Ik hoop dat die van de andere wagentjes het iets langer volhouden...

    Wat me ten slotte ook nog opgevallen is, is dat het bijzonder druk was in het park (naar mijn aanvoelen nog een pak drukker dan tijdens de uitstap van RF vorige week), alle parkings stonden vol terwijl het park nog niet uitverkocht was.
    Laatst gewijzigd door ExpeditionGeForce; 11-07-21 om 22:18.

  12. #212

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    die tape lijkt me om een soort nulpas of referentiepeil aan te duiden, bvb voor bijkomende constructies, decoratie,....

  13. #213

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    De muziek bij Dwervelwind werkt ook heel vaak niet of niet goed.

    Bij de ducktape zie je inderdaad nog twee zwarte pijltjes. Dus denk dat het met name om het stukje tussen die twee pijlen gaat. Er moest immers nog wat theming bij komen, dus denk wel dat het daar mee samen hangt.

  14. #214

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Ook wel snel als er nu al dingen niet meer werken, maar aan de andere kant het zijn hun test weken ik denk wel dat ze het volledig op punt zullen hebben voor 22 juli als de grote opening er zal zijn.

  15. #215

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Het probleem met testen is dat het grootte publiek het verschil niet weet tussen test en open. Als het rijd is het open in de meeste ogen tenzij je heel duidelijk bent.

    Deze mankementen verminderen dus hoe dan ook de prestige van de rit

  16. #216

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Gisteren een eerste, tweede, derde en vierde keer - mijn kinderen zelfs een vijfde keer - RTH bereden. Om wijlen André H. sr. te citeren: "Het was er warm en druk". Maar uit ons aantal ritjes kan je gerust afleiden dat die drukte zich dankzij het kinderwagen-publiek niet manifesteerde bij RTH. We zagen al testritten vanaf 09:10 u (we waren extra vroeg aanwezig voor een abo-aanmaak). Nog voor 10:00 opende RTH voor het publiek. Ondanks maar één trein in bedrijf, was het toen max. 10 minuten wachten bij elk van onze eerste twee beurten. In de namiddag werd met twee treinen gereden en bedroeg de wachttijd ook amper 10 minuten. Voor ondingen als de Super Splash gingen wij koppig niet 70 minuten aanschuiven.

    De rest van mijn ervaringen deel ik graag, maar best in spoiler-modus.

    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    Je vrij te kiezen zitplaats, je exacte spin-positie bij bepaalde baan-elementen en misschien ook het moment van de dag, zorgen er voor dat werkelijk elke rit een andere beleving is. Zo creëert RTH een zeer grote herhalingswaarde, ondanks de beperkte onride theming. De theming in de wachtrij en het station vind ik van internationaal niveau (lees: top in België). Ik was ook niet blind voor de semi-statische piepschuim-bolletjes die nogal goedkoop ogen en voor de ondertussen herstelde watermolen met uitgelopen verf op een vermoedelijk houtachtige ondergrond. Dat ornament had ik liever in blinkend metaal gezien.

    De eerste inversie bij m'n eerste rit (ergens midden in de trein) voelde even overbodig aan als de hartlijnrol op het begin of op einde van b.v. Karacho, Smiler en Kärnan: ééntje enkel en alleen om het aantal inversies op te krikken. Bij aanvang van de tweede rit (opnieuw ergens middenin de trein) had ik me voorgenomen om extra aandacht te schenken aan dit baan-element. Eerlijk waar: toen ik onride vroeg aan mijn oudste zoon wanneer die inversie zou komen, antwoordde die dat we die net achter de rug hadden ... Het zegt misschien ook iets over de vakantiemodus van mijn brein. Des namiddags en front voelde ditzelfde baan-element al veel heviger aan. Maar verwacht geen hangtime-ervaring zoals op Wildfire, daarvoor is de beginsnelheid bij RTH te laag.

    Leuk aan de eerste lauch is dat je karretje dan al heeft gespind. Achterwaartse launches kennen we al als ervaren Fury-bedwingers. Maar zo'n zijdelingse lancering is toch wel iets unieks in Europa. Je spint gedurende heel de rit niet als gek, maar wel voldoende voor een meer dan gemiddeld desoriënterend effect. Voor mensen met weinig coaster-ervaring kan dit misschien (te) heftig overkomen.

    De tweede lancering voelt eerder aan als een noodzakelijk zetje om de rest van het parcours af te leggen ... en dat is het natuurlijk in wezen ook. Wie hier een voorwaartse ruk zoals de tweede bij Taron verwacht, zal mogelijk niet bevredigd worden. Bij RTH is de tweede lancering mooi in balans met het spinnen en met de nog volgende baanelementen. Want deze coaster blijft van begin tot op het einde boeien. RTH is misschien wel de enige 'Belgische' achtbaan die in geen enkel groot Europees pretpark zou misstaan. RTH: ik ben blij dat je hier staat!
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 21-07-21 om 07:04.

  17. #217

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Gisteren een dagje plopsa gedaan, en 3x RTH gedaan, de eerste keer wist ik echt niet wat ik moest verwachten van deze baan, als je er gewoon naar kijkt zou je denken dat de baan nogal traag gaat maar dit is gewoon bedrog.

    Ik heb de baan op verschillende plaatsen gedaan en moet zeggen de baan in het achterste karretje voor mij het heftigste was. En wat kan ik zeggen over deze baan deze hoort zeker in het rijtje van de Europese top de baan heeft alles, genoeg airtime, verassende elementen, de spinning die niet overdreven is maar toch steeds verrassend is, genoeg snelheid....

    En dan heb je Daarbij nog een mooi themagebied, nee deze baan heeft niet teleurgesteld want ik wou nog een paar ritjes maken maar spijtig genoeg had ik er geen tijd meer voor.

  18. 22-07-21, 11:23


  19. #218

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Ze hebben de verloren themingcontainer terug gevonden denk ik. Naam:     IMG_20210802_112852.jpg
Bekeken:  965
Groote:   3,54 MB

  20. #219

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Dat zien er nog wel wat leuke extra's uit. Benieuwd naar waar deze stukken in het geheel gaan passen en hoe het er dan uit gaat zien als het af is!

  21. #220

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Afgelopen zaterdag heb ik The Ride to Happiness kunnen uittesten. De wachttijd was ongeveer 20 minuten gedurende de hele dag, terwijl het park erg druk en open was tot 22.30 uur. Dus dat is het voordeel van zo'n grote achtbaan in een park voor meerderjarige kinderen.

    Deze achtbaan is episch. Het trekt en duwt je alle kanten op. Geweldige airtime, behoorlijke snelheid en de lancering van Mack was krachtiger dan verwacht. Het draaien is niet zo intens, maar het maakt het moeilijk om te volgen waar je heen gaat, echt geweldig. Zijwaarts een looping maken is wel speciaal.

    Voor mij persoonlijk is dit de beste achtbaan van België. Het is geen rit, het is een ervaring. Met de Tomorrowland-muziek als finishing touch.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •