X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 14 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 267
  1. #61

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Staat wel heel dicht in de plop zone... Wel jammer vind ik..
    Heidi raast daar ook al voorbij.. Binnenkort lopen alle thema's door elkaar.
    Want de baan gaat dan ook al door de super splash…
    Achja we zullen wel zien naar het resultaat.
    Themeparker

  2. #62

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eftelplopsa Bekijk Berichten
    Binnenkort lopen alle thema's door elkaar.
    Dat zelfverklaard themapark dat bezoekers wil onderdompelen in andere werelden, staat er nu niet om gekend om anders zijn themagebieden netjes gescheiden te houden...

    Ik denk dat zolang het niet té hard botst alles met alles gemixt kan worden in Plopsaland. Ergens blijft het ook wel steeds een gelijkaardige stijl. De ontwerpstijl van plopsa is een beetje als fanta. Af en toe is er een nieuwe smaak, maar je proeft er nog steeds het originele drankje en de commerce in. Zelfs Anubis en Prinsessia vind ik afgezien van het duidelijk andere thema op gekke wijze toch enigszins hetzelfde aanvoelen. Het is een schrale troost, maar dynamiek is soms ook wel een goede sfeermaker.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Metaltrol Bekijk Berichten
    Kan toch gewoon opnieuw aangeplant worden eens de attractie er staat
    Maar het probleem met vers aangeplant groen, is dat het tien jaar duurt eer dat een beetje deftig uitgegroeid is en ook voor schaduw kan zorgen. Ik geloof dat net plopsa zich enige tijd terug zorgen maakte over het gebrek aan schaduw in het park.
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 17-06-20 om 17:06.

  3. #63

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik denk dat zolang het niet té hard botst alles met alles gemixt kan worden in Plopsaland. Ergens blijft het ook wel steeds een gelijkaardige stijl. De ontwerpstijl van plopsa is een beetje als fanta. Af en toe is er een nieuwe smaak, maar je proeft er nog steeds het originele drankje en de commerce in. Zelfs Anubis en Prinsessia vind ik afgezien van het duidelijk andere thema op gekke wijze toch enigszins hetzelfde aanvoelen. Het is een schrale troost, maar dynamiek is soms ook wel een goede sfeermaker.
    Ik denk dat dit toch vooral de goedkope manier van afwerken is

  4. #64

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Gohja, de themagebieden lopen steeds meer door elkaar... Sinds de komst van Heidi en Dino Splash is de hele Kasteelzone bijna verdwenen, en wordt het een grote mix. Idem met de K3 Rollerskater tussen Mega Mindy en Kaatje. Om nog maar te zwijgen van Rox er nog eens naast. Enige grote voordeel hier is wel dat alles door dezelfde ontwerper gemaakt wordt, waardoor de mix al bij al niet te storend is.

    Wat het groen betreft, kunnen ze ook opteren voor duurdere aangegroeide bomen die ze daar plaatsen. Het zal dan nog wat tijd nodig hebben, maar is toch wel een mogelijkheid.

  5. #65

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    De nieuwe achtbaan zal een heel prominente plek in het park innemen en zal zichtbaar zijn vanuit nagenoeg elke zone. De funderingen van de achtbaan werden deze winter alvast gegoten:













    Dit en veel meer: https://www.facebook.com/pg/themepar...46845186144740

  6. #66

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Ik vraag mij enkel af op esthetisch vlak of het daar niet té druk zal worden. Plopsaland is al de eerste in de klas om 1001 themazones samen in 1 park te proppen, maar nu centraal nog eens een gigantische thrillcoaster overal boven centraal in het park is wel zeer veel tegelijk, hopelijk valt het in realiteit beter mee dan ik nu voor me zie ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  7. #67

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Ik kan je volgen Etwien. Ik vrees dat de vijver helemaal zal verdwijnen onder de coaster. Misschien was het een betere optie om die coaster ergens aan de rand van het park te plaatsen.

  8. #68

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Plopsa heeft wel vaker de neiging om alles nog al dicht op elkaar te bouwen. Op zich vind ik dat geen slechte zaak. In zijn meest fijne vorm leidt dat soort drukte tot fenomenale parken als Gröna Lund of Blackpool. Nu ligt plopsa nog wel mijlen van dat niveau vandaan, maar het is maar gewoon om te zeggen: het heeft wel zijn charme dat je vanuit elk punt in het park meerdere attracties kan zien draaien.

  9. #69

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Plopsa heeft wel vaker de neiging om alles nog al dicht op elkaar te bouwen. Op zich vind ik dat geen slechte zaak. In zijn meest fijne vorm leidt dat soort drukte tot fenomenale parken als Gröna Lund of Blackpool. Nu ligt plopsa nog wel mijlen van dat niveau vandaan, maar het is maar gewoon om te zeggen: het heeft wel zijn charme dat je vanuit elk punt in het park meerdere attracties kan zien draaien.
    Beide parken zijn echter niet bepaald Thema Parken. Plopsa is dat wel.. en dat maakt toch wel een behoorlijk verschil.

  10. #70

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Afgelopen dagen ook het eerst (post-)corona pretpark bezocht: Plopsaland! De nieuwe coaster zal inderdaad een zeer prominente plek in het park innemen en zal volgens mij ook uit quasi elke hoek zichtbaar zijn. En op zich vind ik het qua imago niet mis: toen Anubis en Heidi openden, werd Plopsa ook opeens een stuk volwassener. Deze zal ook mee de skyline tekenen en het park zo een volwassener imago geven!

    Wat het ratjetoe aan verschillende thema's dan betekent... Tjah, voor de hoofddoelgroep van het park zal het volgens mij eerder worst wezen. Enkele jaren geleden gingen ze meer naar themazones: Ploptuin, Prinsessia Kasteel, de Wereld van Kaatje, Kasteelzone, Wickie Dorp, Samson & Gert Kermis, Big & Betsy Boerderij, Dorpsplein... maar de laatste jaren wordt alles wat meer met elkaar verweven. De subitele overgangen zoals je bij Disney vindt, ontbreken hier, maar ik denk dat het voornaamste nog steeds het attractie-aanbod blijft!

  11. #71

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Een eerste constructie is in aanbouw:

  12. #72

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Licht het aan mij, of is die bouwwerf ongelofelijk rommelig? Overal nog onkruid, hekken die half omver liggen. Metal onderdelen die nu al helemaal geroest zijn.

  13. #73

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    die roestige elementen zijn mallen om de wapening in de bekisting te storten, daar zie je later niets meer van. Dit is ook zo voor onkruid op de werf. Vroeger werd dat al snel doodgespoten, dat mag nu niet meer.

  14. #74

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    De vormen van de concept art zijn al goed herkenbaar:

    Naam:     concept.jpg
Bekeken:  1952
Groote:   82,1 KB

    Naam:     plopsa.jpg
Bekeken:  2048
Groote:   724,5 KB
    Bron: Themepark Magic

  15. #75

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Ik herken de cirkel waardoor de trein naar buiten gaat.. maar daar is ook alles mee gezegd. In plaats van een rond, victoriaans dak, komt er dus blijkbaar een dak in de vorm van een Amerikaanse schuur bovenop. Zal waarschijnlijk uiteindelijk ook wel een soort victoriaanse stijl worden, maar toch behoorlijk anders.

    Ook zijn de verhoudingen behoorlijk anders dan op de concepten. In plaats van een hoog smal gebouw, is dat wat er nu staat bijna even breed als dat het hoog is.

    Benieuwd hoeveel verschillen we nog gaan merken in de afwerking.

  16. #76

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Benieuwd hoeveel verschillen we nog gaan merken in de afwerking.
    Plopsa-concepten worden wel vaker wat vereenvoudigd in de uitvoering: die veranda aan het plopsahotel had in eerste ontwerpen ook een iets minder plompe verschijning met sierlijk boogwerk. Bij de dino-makeover van de rapid in Holidaypark is een volledige koepelstructuur over het station geschrapt in de uiteindelijke uitvoer.

    Het is inderdaad spijtig dat ze met zo'n dingen vaak niet all the way gaan, maar meestal wordt het niet zo erg dat het vlakaf lelijk wordt. Je moet binnen België op zich niet héél veel doen om boven het niveau van de concurrentie uit te komen. Die euro's die je extra zou investeren in een vormgeving op hoger niveau verdien je niet meteen terug. We zullen gewoon moeten accepteren dat Plopsa nooit helemaal losgaat zoals Toverland of Phantasialand.

  17. #77

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Plopsa-concepten worden wel vaker wat vereenvoudigd in de uitvoering: die veranda aan het plopsahotel had in eerste ontwerpen ook een iets minder plompe verschijning met sierlijk boogwerk. Bij de dino-makeover van de rapid in Holidaypark is een volledige koepelstructuur over het station geschrapt in de uiteindelijke uitvoer.

    Het is inderdaad spijtig dat ze met zo'n dingen vaak niet all the way gaan, maar meestal wordt het niet zo erg dat het vlakaf lelijk wordt. Je moet binnen België op zich niet héél veel doen om boven het niveau van de concurrentie uit te komen. Die euro's die je extra zou investeren in een vormgeving op hoger niveau verdien je niet meteen terug. We zullen gewoon moeten accepteren dat Plopsa nooit helemaal losgaat zoals Toverland of Phantasialand.
    Als je deze achtbaan bouwt, doet theming er niet zo heel veel toe. Ok, wat Phantasialand doet met hun flying is geniaal, maar idd, ik verwacht ook niet dat Plopsaland all the way gaat met hun theming. Eigenlijk ben ik al blij dat we zo een concurrentie krijgen op het vlak van achtbanen. De theming komt misschien achteraf ook wel. Al heeft een park zoals Bobbejaanland, maar ook bv. Blackpool al veel keren aangegeven dat ze niet zo ver willen gaan als een Efteling of een Phantasialand. Daar lijkt me ook niets mis mee te zijn, zolang de hardware maar klopt. Hetzelfde met Plopsaland, een goed aangekleed station doet al veel. Pulsar, Fury, ... en zelfs Anubis hebben buiten het station ook een niet overdreven aankleding langst de baan hé.

  18. #78

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Sja, ik zal wel weer de pessimist van de boel zijn (maar wat doet mijn imago er nog toe, niet, BSM, PT & TPM?), maar ik vind het tot dusver ik dit vroege stadium lelijk en als ik de concepten zie inspiratieloos.

    De baan zelf zal uiteraard best spectaculair zijn, dat zal het probleem niet zijn, enkel vrees ik dat de vijver nu ENORM druk zal zijn, en veel rustige plaatsen biedt Plopsa De Panne al niet meer ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  19. #79

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    De concept van het station vind ik prima. De hal er achter inderdaad ook enigszins inspiratieloos. Maar denk inderdaad dat de afwijkingen die tot dusver zichtbaar zijn een behoorlijke impact gaan hebben op de uitstraling van het station en niet noodzakelijk in de positieve zin. Maar laten we eerlijk zijn: Kitsch is Koning in plopsaland.

  20. #80

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    En de track-kleur.... bordeaux!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •