Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
Die ervaring deel ik absoluut niet. Plastic kan je enkel gebruiken bij het omschrijven van het deel rond de Little Mermaid, het enige originele gebied waarbij een IP gebruikt werd. Echter kan je dit aanzien als een op zichzelf staand, wat verdoken gebied. Vooral bedoeld voor families met kleinere kinderen.
Plastic is misschien ook niet helemaal het goede woord (vandaar dat het tussen quootjes staat), maar ik heb aardig wat schrift nodig om uit te leggen wat ik wel bedoel. Misschien is "Kitsch" het juiste woord.

Laten we zeggen: Als je op 200m afstand kunt zien dat een stalen balk eigenlijk van hout is gemaakt, of een stenen muur van fiberglass (en die claims ook blijken te kloppen) dan is de illusie die men probeert te wekken niet bepaald sterk.. Voor mij voelde het overgrote deel van het park in elk geval veel te fake aan.

En op zich is het gek dat dit bij Disneysea zo was, want bij het andere Disneypark had ik dat effect totaal niet, zelfs niet toen ik er naderhand op lette.. (natuurlijk zie je altijd wel dingen die duidelijk nep zijn, maar dat zijn dan eerder details en niet volledige gebouwen/structuren.