X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    [TR] Bellewaerde 1 november 2019

    Ik was op 1 november nog eens in het park. Hoewel ik een abonnement heb is het nog maar de tweede keer dat ik er kwam dit jaar. Er zijn inderdaad maar weinig TR's meer de laatste tijd, ik kom er ook nooit meer aan toe om er na een bezoek een te schrijven, dus bij deze nog eens een effortje.

    We arriveerden rond 13u met 3, en er volgde nog iemand om 14u en iemand rond 15u. Er was de hele dag regen voorspeld en een blik op de wachttijden liet uitschijnen dat veel mensen zich hadden laten afschrikken: 45 minuten bij 2 attracties, 25 bij een derde en al de rest 5. Eenmaal aangekomen bleek dat er wel degelijk heel veel volk was. We kochten de nodige tickets en wandelden richting Mexico. We wilden Huracan doen (5 min), maar de wachtrij stond tot ergens halfweg het 30 minutenbord en 1 uur, dus we verlieten weer de rij om om 14u aan ingang A te kunnen staan. We dachten, dan doen we maar El Volador (een attractie die ik bijna altijd oversla), er stond ook maar 5 min maar dit klopte ook niet. Hier beseften we dat de wachttijden waarschijnlijk gewoon gefreezed waren van een moment in de voormiddag of zo. Een 20-tal minuten later zaten we erin.

    Ik omschrijf deze attractie altijd als een die er leuker uitziet om naar te kijken dan om in te zitten. Mijn broer had hem zelfs nog nooit gedaan denk ik. Door mijn omschrijving was zijn verwachting eerder laag en bijgevolg de rit leuker dan gedacht. En ik vond hem zelf eerlijk gezegd ook wel leuker dan ik me herinnerde, alleen ook wel korter en het einde waarbij de toren zeer langzaam terug verticaal komt herinnerde ik mij ook niet, dat was eerder raar. Ik blijf er wel geen fan van zijn dat dat ding beugels zonder handvaten of een gordeltje heeft, al vind ik ze wel heel comfortabel zitten.

    Wij 3 hadden alledrie een regenbroek en de twee die later kwamen niet, dus beslisten we nog snel de river splash te doen. Daar stond maar een 10-tal minuten rij. In vergelijking met andere flumes stroomt de rivier hier wel redelijk snel, vonden wij. Qua Halloween-aankleding is dit ook altijd een leuke attractie met de lift die gesloten wordt en vol rook geblazen. Ik ken de attractie natuurlijk van buiten, maar ik kan me wel voorstellen dat dit als occasionele bezoeker behoorlijk wat spanning toevoegt want je ziet echt niet hoe hoog je nog moet. Leuk!

    Hierna passeerden we langs ingang Leeuw en waren we met 4. We gingen richting Canada dit keer. Bij de piratenboot stond niet veel wachtrij en hij stopte juist als we passeerden, dus we sloten aan in de rij en konden meteen meerijden (we waren de laatste personen voor een praktisch volle boot). Daarna gingen we naar Dawson Duel, het bord aan de ingang gaf 20 minuten aan. We hadden goeie hoop dat dit bord wél klopte (het is de enige attractie in Bellewaerde die zo'n bord heeft en het gaf iets anders dan de app aan), maar in de praktijk stonden we toch zo'n 45 minuten op de brug. Het moet wel gezegd dat het wachten daarboven zeker niet saai is en de rij ook opmerkelijk sneller schuift dan wanneer deze attractie nieuw was. Alleen was het wel een beetje koud en was het aan het miezeren, dat is daarboven toch een stuk minder aangenaam maar dat namen we er maar bij. Het duel: de groene baan maakt sneller vaart, dat wist ik, maar ik dacht eens te kijken hoezeer ik zou kunnen inhalen door het meeleunen in de bochten. Ik zat dus rechts (in de blauwe baan). Ik ben echter nog nooit met zoveel verschil aangekomen (een kleine 5 seconden denk ik), mogelijks omdat ik lichter ben dan de persoon tegen wie ik racete (ik weet niet hoeveel invloed dat heeft?). Het was wel al duidelijk dat ik niet ging winnen toen ik in de eerste helix hem zelfs niet inhaalde.

    Ondertussen stond onze vijfde man al een kwartier aan ingang C te wachten, want parking A was vol, dus moesten we weer helemaal naar daar. Nog een kwartier later waren we daar. (Nu, hij moest maar even wachten, wij hebben ook al lang genoeg op hem gewacht. ) Nu we toch weer in Mexico waren, besloten we Boomerang te doen. Hier was enkel het rechterdeel van de wachtrij geopend, en de rij stond tot buiten het muurtje. Dat was ook een 45-tal minuten denk ik. Als je 5 dagen geleden nog in Walibi Belgium was en Cobra gedaan hebt, valt hier toch wel een serieus verschil in werktempo op. Ik vind wel dat deze aangenamer remt. In Walibi schiet je op het eind nog een heel stuk door het station om dan vooruit keihard tot stilstand te komen, hier word je achteruit al meer afgeremd wat naar mijn mening comfortabeler is (je wordt dan gewoon in je stoel gedrukt tegen de hoofdsteun) ipv dat je dan vooruit tegen je beugel vliegt. Ook hier vind ik het Halloween-effect zeer leuk met de flikkerende lichten en de rook in het station wanneer je daar vooruit in volle vaart doorheen vliegt. De knipperende lichten doet men ieder jaar, van de rook ben ik niet zeker maar de harde muziek die op dat moment gestart werd, herinnerde ik mij niet van andere jaren. Ook het donker maken van de gewone verlichting in het station is een mooie toevoeging. Dit vind ik toch een sterk punt van Bellewaerde met Halloween, naast de uitvoerige decoratie in het park: ik kan niet meteen iets gelijkaardigs in een ander park bedenken waar attracties zo aangepast worden.

    We wandelden weer dieper het park in. Toen we richting Mexico gingen liepen we langs de leeuwentrein, iets wat we ook zelden doen, en we wilden die in het passeren ook nog eens meepikken. Maar om 16:32 stonden we voor een gesloten ingang (hij sloot blijkbaar net om 16u30). Dat was wel duidelijk aangegeven aan de ingang van de attracties, wij waren gewoon niet zo voorbereid / oplettend geweest. We hebben ons dan maar 5 minuten beziggehouden op de trilplaat die daar aan de ingang stond. Daarna zijn we doorgelopen via de amoerluipaarden, er was er net een buiten die plots zowaar geluiden begon te maken, de eerste keer dat ik ze hoor! Ik heb al vaak aan het verblijf staan kijken maar dat was nieuw.

    De wachttijden werkten ondertussen weer, we gingen dan opnieuw naar Canada waar Mortal Scream (Screaming Eagle) nu op 25 minuten stond. We liepen in het passeren nog eens over de brug over de vijver, die zeer sfeervol aangekleed was met lampjes. Aan de overkant stond een grote tent waarin een Bubble show gegeven werd, we vermoedden dat dit voor kinderen was dus hebben we deze niet gedaan. Ik heb helaas geen foto van de brug, we wilden er eigenlijk in het donker nog eens over lopen maar dat is er niet meer van gekomen.

    We staken de brug weer over 'naar het park', de rij voor Screaming Eagle stond een paar meter buiten het wachthok dus dit leek op het eerste zicht weer verre van juist, maar bij een tweede blik op de rij zagen we dat het wachthok zelf leeg was. Er was maar één rij open tot achterin en terug, dus we schoven aan. Echter: blijkbaar werd de attractie heel de dag 2x gelanceerd, wat ze normaal enkel op rustige dagen doen. Bijgevolg was de wachttijd dus tóch niet juist en eerder het dubbele dan wat werd aangegeven. Maar dat vonden we niet erg, gezien we dan zelf ook een dubbele rit kregen natuurlijk. Toen we eruitkwamen was er wel alweer zoveel tijd voorbij dat we nu richting de show gingen die we om 18u wilden bekijken. Dus we liepen voor de vierde keer weer helemaal naar de overkant van het park.

    Normaal zouden we de show in de namiddag doen zodat we in het donker meer tijd hebben voor attracties, alleen hadden we hem uitgesteld zolang het niet regende maar het bleef verrassend de hele tijd droog. Er was om 20u nog een laatste voorstelling maar toen wilden we wel buiten zijn, dus vandaar de keuze voor 18u.

    Na een aantal jaar dezelfde Love after Death-show heette de show nu anders, dus we waren benieuwd. Het begon maar wat flauw vonden wij persoonlijk, maar in het hoofdgedeelte zaten dan toch een aantal leuke goochel-acts dus uiteindelijk waren we wel tevreden. Alleen volledig op het eind waar de apotheose hoorde te zijn werd ineens heel de zaal donker en stil en scheen een medewerker na 10 seconden richting het podium met een grote lamp. Ik vraag mij af of dit gepland was, maar volgens mij was de elektriciteit uitgevallen...? Minder dan een minuut later was het weer in orde maar het eind-hoogtepunt van de show was dan wel voorbij. Ofwel was dit wel de bedoeling maar dan vond ik het er toch maar heel raar uitzien.

    We hadden nog niet gegeten en besloten naar het Texas Grill-restaurant te gaan, ook iets wat ik nog nooit gedaan heb. Zo zie je maar, altijd zijn er wel nieuwe dingen te ontdekken in een park waar je al veel geweest bent. Twee van ons aten een burger, mijn broer een biefstuk en ik en de 5e persoon ribbetjes. Ik was aangenaam verrast van de hoeveelheid (2 volledige ribben). De biefstuk was lekker naar 't schijnt, de ribben vond ik wel oké maar ik heb wel al betere gegeten. De burgers waren zo te horen van hetzelfde kaliber. Qua prijs vond ik het het eerste moment wat aan de hoge kant, ook de reden dat ik daar nog niet geweest was om te eten, maar met de hoeveelheid die je krijgt is het wel een mooie prijs vind ik.

    We verlieten weer Mexico en het was ondertussen donker dus we keken wat we nog eens konden doen. We zijn in de wachtrij van de Keverbaan gaan staan die een groot kwartier of zoiets lang was. Die is ook altijd leuk met Halloween in het donker, omdat er dan een met rook gevulde tunnel en flikkerende lichten omheen het rechte stuk staan. Net als bij Screaming Eagle zijn de rookmachines en lichten hier ook echt aan de attractie gekoppeld, zodat rook op een bepaald moment begint te spuiten en de lichten die aan en uit gaan. Nogmaals, dit zie je toch echt niet veel dat een attractie zo netjes opgewaardeerd wordt, en dat dit elk jaar opnieuw wordt weggehaald en teruggeplaatst...!

    We passeerden aan het nieuwe spookhuis in het monorailstation waar de rij nu heel kort was. Ik wou deze wel eens doen, maar ik had er niet aan gedacht dat hier geen kassa's doorheen het park staan zoals dat in Walibi het geval is, dus we moesten terug naar de ingang voor tickets. Dat was helaas iets te veel moeite dus hebben we het maar links laten liggen.
    Toen begon het lichtjes te regenen. We keken wat we konden doen wat binnen was, en gingen naar de theekopjes. Met Halloween wordt deze attractie helemaal dichtgemaakt en veranderd in een soort disco met lichten en muziek, ik dacht vroeger ook rookmachines maar rook was er deze keer helaas niet. Traditiegetrouw propten we ons allemaal in één kopje en draaien maar... Daarna gingen we naar Houdini waar we ook meteen binnenkonden, er begon net een nieuwe show.

    Toen we buitenkwamen regende het nog steeds, het verergde alleen maar. Het park was nu niet lang meer open dus we wilden Freaky Forest, het gratis 'spookhuis' doen. Alleen... Blijkbaar sloten alle spookhuizen om 20u. Ook dit was duidelijk op de wachttijdschermen aangegeven, maar daar hadden we niet echt veel naar gekeken gezien de wachttijden toch niet veel waard waren... Ook onze eigen fout dus maar bon, dan maar helemaal geen spookhuizen.

    We waren er nu toch bijna dus zijn we opnieuw naar Canada gegaan. In de piratenboot konden we zomaar instappen in het passeren dus deden we die nog eens. Ook altijd leuk in het donker, zeker als het regent met de kletterende regendruppels om je heen (met regenbroek tenminste, anders is het minder leuk want je wordt wel heel snel nat op die manier. ) Daarna deden we Big Chute, eigenlijk voor de grap (een waterattractie terwijl het regent) maar ik zei dat je die attractie ook perfect kan doen zonder er nat van te worden (sommige mensen geloven dat nog steeds niet), dus mocht ik dat bewijzen (en met succes...) . Hierna deden we nog Niagara, de regenbroeken in een open boot en de andere twee in een gesloten. Zij werden blijkbaar toch nat omdat het water op de lift door de kieren van de deuren naar binnen kwam. Overdag hadden we hier een wachttijd van 75 minuten zien aangegeven staan trouwens en nu was het gewoon instappen... Achteraf gezien wisten de meeste mensen waarschijnlijk dat er een hele grote regenbui zat aan te komen en was het daarom ineens zo kalm, ook hier hadden we niet echt op gelet. We liepen tot slot weer naar Mexico voor het eindvuurwerk, de regen was serieus verergerd nu en hoewel we de hele dag redelijk droog gebleven waren, zijn we daar niet meer met droge voeten geraakt. We waren wel verrast dat het vuurwerk doorging in zo'n regen. Van één van de vlammenwerpers op het dak was zelfs het vlammetje uitgeregend, die spoot dan maar gewoon wat benzine in het rond... Ook opvallend dat er eigenlijk geen vuurwerk bij was dat lawaai maakte. Vorig jaar hoorden wij het vuurwerk nog knallen tot thuis (een 10-tal km in vogelvlucht). Zou dit voor de buren zijn? Want de zomernocturnes hebben ook al jaren geen vuurwerk meer.

    Toen het vuurwerk net gedaan was gingen de hemelsluizen nog eens extra ver open. We schuilden nog 5 minuten aan de toiletten van Texas Grill, het was dan al ietsje verminderd, en verlieten het park via de Mexicoparking die in een modderstroom veranderd was. Rond 21u45 was het alweer volledig droog... Maar al bij al een leuke dag, het had net zo goed een paar uur eerder kunnen beginnen regenen.

    Ik heb blijkbaar welgeteld 1 foto genomen gisteren, dus hier toch nog een sfeerfotootje. Dit was het Mexicoplein rond 10 voor 6.


  2. #2

    Re: [TR] Bellewaerde 1 november 2019

    Fijn om eens te lezen over Bellewaerde! Ik bezoek dat park veel te weinig en het is - het attractieaanbod daargelaten - bijna exotischer dan Walibi Holland of Phantasialand aan het worden. Dit jaar was het bijna gebeurd, maar kwam er op het laatste moment toch wat tussen.

    Het ombouwen van attracties voor Halloween is inderdaad iets dat naar mijn weten enkel met zoveel enthousiasme gebeurt in Ieper.

  3. #3

    Re: [TR] Bellewaerde 1 november 2019

    Bedankt voor je TR! Ik had dan zaterdag 02/11 meer geluk met het weer

    De rookmachine bij Boomerang herinner ik me nog van vorige jaren, net als de rookmachine in de theekopjes.

    Je kon ook nog spookhuistickets kopen in de Walibi Adventure Club (die was niet zo ver) of op het Mexicoplein (die was zaterdag wel hele dag gesloten).

    Bij mijn weten wel de eerste keer dat de spookhuizen zoveel vroeger sluiten dan de rest van het park.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Fijn om eens te lezen over Bellewaerde! Ik bezoek dat park veel te weinig en het is - het attractieaanbod daargelaten - bijna exotischer dan Walibi Holland of Phantasialand aan het worden. Dit jaar was het bijna gebeurd, maar kwam er op het laatste moment toch wat tussen.
    Volgend jaar heb je met een nieuwe credit weer reden om eens te gaan

  4. #4

    Re: [TR] Bellewaerde 1 november 2019

    Bedankt voor je TR.

    Al lang nog niet in Bellewaerde geweest. Volgend jaar lijkt het me wel op de planning te staan, daar er toch een nieuwe achtbaan komt.

    Het is ook niet bij de deur en over de nieuwigheden van de laatste jaren heb ik niet veels positief gehoord. Het schrikte zelfs af als ik al die ervaringen hier op Pretparken.be hoorde. Het lijkt wel Bobbejaanland van vijf jaar geleden, met al zijn problemen en achterstallig onderhoud

    En Halloween is daar ook niet zo baanbrekend als bv. in Walibi of Bobbejaanland.

  5. #5

    Re: [TR] Bellewaerde 1 november 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    En Halloween is daar ook niet zo baanbrekend als bv. in Walibi of Bobbejaanland.
    Ik zou (als je al een bezoekje brengt) Halloween net aanraden om te gaan, de spookhuizen zijn echt wel goed en het park is prachtig verlicht.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •