X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 60
  1. #21

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Naar mijn mening is dit een woodie die ook echt gewoon een woodie moet blijven. Top wat RMC allemaal uit zijn mouw kan schudden, maar de charme van de houten achtbanen moet bewaard blijven! Ik zie ook veel liever een ground-up RMC verschijnen dan telkens een houten achtbaan te zien verdwijnen.

    Los daarvan, het ziet er echt goed uit wat ze met deze retrack gedaan hebben. Dat ze ook de banking en de hoogte hier en daar aanpassen betekent toch echt dat deze baan het nog zéker 5+ jaar zal volhouden in zijn huidige vorm.

  2. #22

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Ik hoop het. Dit is een pareltje dat je in onze buurt dat je niet vaak tegenkomt. Ik ben eens benieuwd naar de ritervaring van een RMC. Heeft iemand hier al Untamed, Wildfire of Zadra gedaan? In september zal ik die laatste eens berijden als Corona hier geen stokje voor steekt.

  3. #23

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Gisteren nog Untamed gedaan en je moet echt niet het gevoel van een houten achtbaan verwachten. Heel smooth maar zo aggresief. De airtime momenten volgen elkaar in snel tempo en verschillende richtingen op. Smorgens is die al goed, maar in de namiddag is ie goed opgewarmd en voelt dit nog intenser.

  4. #24

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Laat het maar bij een renovatie blijven.
    Ik heb niks tegen de Hybriden maar het is geen woddy.

  5. #25

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Ik heb hem gedaan en ik vond hem iets minder krachtig dan vroeger, zelfs op het einde van de dag. Het zijn vooral de bochten die aangepakt werden en dat kon ik alleen maar aanmoedigen. Vooral de laatste bocht voor de remmen is wel wat slomer geworden nu.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  6. #26

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Ik heb hem gedaan en ik vond hem iets minder krachtig dan vroeger, zelfs op het einde van de dag. Het zijn vooral de bochten die aangepakt werden en dat kon ik alleen maar aanmoedigen. Vooral de laatste bocht voor de remmen is wel wat slomer geworden nu.
    Dat is volgens mij al langer zo. Viel ons in elk geval bij ons vorige bezoek ook al op. er wordt vooraf wat geremd. Vroeger had je dat de trein terug op de track viel als de remmen los lieten (in elk geval: De achterste bakjes). Dat is nu ook niet meer.

    Helaas worden dit soort dingen wel vaker gedaan om minder slijtage op een woodie te krijgen. Bijvoorbeeld The Voyage heeft een kortere trein en véél straffere midbrakes gekregen.

  7. #27

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Vandaag kwam deze afbeelding naar buiten. De baan krijgt volgend jaar nieuwe treinen (Timberliner?) met op de laatste rij omgekeerde zitplaatsen. Verder zal de layout onder handen genomen worden en komt er een 90° gebankte heuvel, 2 snelle bochten en 2 nieuwe heuvels waardoor er 14 airtime momenten gecreëerd worden.
    Opening onder de nieuwe naam Tonnerre 2 Zeus voorzien voor 2022.

    Naam:     asterix.png
Bekeken:  684
Groote:   624,5 KB
    Bron

  8. #28

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Klink bijna te mooi om waar te zijn, dus ben er nog wat sceptisch over.

    - Baan heeft nog maar net een re-tracking gehad, waarbij ook de banking is aan gepast. Beetje kapitaalvernietiging om dan nu weer grote aanpassingen te gaan doen.
    - CDA zit nog met de grote Intamin investering voor PA die ook tegen 2022 moet openen.
    - Achterwaartse zitjes wordt en ramp voor logistiek/capaciteit en klinkt meer als een fan-idee dan realiteit (alhoewel ik PA wel in staat zie om zoiets geks te doen).


    Maar als het echt zo is, vind ik het geweldig. Gravity Group vind ik verreweg de beste als het op woodies aan komt en zo blijft de baan tenminste een woodie en wordt het niet weeral een stalen baan. Ietwat minder fan van de Timberliner Treinen (zie liever de klassieke PTC treinen), maar dat zal de pret zeker niet mogen drukken.

  9. #29

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Klink bijna te mooi om waar te zijn, dus ben er nog wat sceptisch over.

    - Baan heeft nog maar net een re-tracking gehad, waarbij ook de banking is aan gepast. Beetje kapitaalvernietiging om dan nu weer grote aanpassingen te gaan doen.
    - CDA zit nog met de grote Intamin investering voor PA die ook tegen 2022 moet openen.
    - Achterwaartse zitjes wordt en ramp voor logistiek/capaciteit en klinkt meer als een fan-idee dan realiteit (alhoewel ik PA wel in staat zie om zoiets geks te doen).
    - De info komt uit Leparisien, dus het lijkt wel waarheid te zijn.
    - De intamin is al reeds verschoven naar 2023.

  10. #30

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    of die zitjes nu voorwaarts of achterwaarts staan, dat heeft toch geen verschil om in en uit te stappen? Fear en Force hebben dat toch ook, Dwervelwind,...

  11. #31

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    - Achterwaartse zitjes wordt en ramp voor logistiek/capaciteit en klinkt meer als een fan-idee dan realiteit (alhoewel ik PA wel in staat zie om zoiets geks te doen).
    DC Rivals Hypercoaster heeft dat toch ook? Heeft die zo'n grote problemen daarmee?

  12. #32

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    of die zitjes nu voorwaarts of achterwaarts staan, dat heeft toch geen verschil om in en uit te stappen? Fear en Force hebben dat toch ook, Dwervelwind,...
    Niet bepaald vergelijkbaar bij een spinning coaster.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    DC Rivals Hypercoaster heeft dat toch ook? Heeft die zo'n grote problemen daarmee?
    Ik ben nooit in Australië geweest, maar bij banen die ik wél kan die het hebben zie je oftewel dat niemand achteruit wil gaan, of dat daar juist een enorm lange rij voor staat. Niet voor niets dat bijvoorbeeld Thorpe Park er heel snel weer van af is gestapt.

    Je kunt veel opvangen door er een aparte wachtrij voor te maken. Als je dat niet hebt, krijg je voortdurend discussies tussen grouper en gasten.

  13. #33

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    DC Rivals Hypercoaster heeft dat toch ook? Heeft die zo'n grote problemen daarmee?
    Blijkbaar heb je bij DC Rivals Hypercoaster een aparte rij voor die laatste zitjes, en je moet er ook voor bijbetalen. Je zou dan een armbandje krijgen met een tijdslot op waardoor de wachttijd zou moeten meevallen.

  14. #34

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Bij Troy in Toverland is er ook een aparte wachtrij voor de achterste bank, dus perfect te regelen voor de liefhebbers van de laatste rij.

  15. #35

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Klink bijna te mooi om waar te zijn, dus ben er nog wat sceptisch over.

    - Baan heeft nog maar net een re-tracking gehad, waarbij ook de banking is aan gepast. Beetje kapitaalvernietiging om dan nu weer grote aanpassingen te gaan doen.
    - CDA zit nog met de grote Intamin investering voor PA die ook tegen 2022 moet openen.
    - Achterwaartse zitjes wordt en ramp voor logistiek/capaciteit en klinkt meer als een fan-idee dan realiteit (alhoewel ik PA wel in staat zie om zoiets geks te doen).


    Maar als het echt zo is, vind ik het geweldig. Gravity Group vind ik verreweg de beste als het op woodies aan komt en zo blijft de baan tenminste een woodie en wordt het niet weeral een stalen baan. Ietwat minder fan van de Timberliner Treinen (zie liever de klassieke PTC treinen), maar dat zal de pret zeker niet mogen drukken.
    Timberliners zijn niet zo aangenaam voor bredere mensen, maar wel blij dat ze iets met de baan gaan doen. Intamin is trouwens al lang verschoven naar 2023, de renovatie van TDZ is ook een jaar verschoven, was normaal voor dit jaar gepland.

  16. #36

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    De nieuwe layout:

    Naam:     asterix.png
Bekeken:  470
Groote:   404,6 KB
    Bron

  17. #37

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Phase 1 en 2 zijn reeds achter de rug. Dat is de retracking waar Coasterfrenzy het over had. Die is dus niet voor niks geweest. Als we dit zien, dan kunnen we beginnen gokken wat er met Weerwolf in de toekomst zalt gebeuren... RMC of Gravity make over. Ik hoop het laatste, alhoewel RMC het ook eens mag proberen zonder inversies voor mij, dan blijft het familiale karakter behouden.
    Laatst gewijzigd door vampire; 25-06-21 om 12:11.

  18. #38

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vampire Bekijk Berichten
    Phase 1 en 2 zijn reeds achter de rug. Dat is de retracking waar Coasterfrenzy het over had. Die is dus niet voor niks geweest. Als we dit zien, dan kunnen we beginnen gokken wat er met Weerwolf in de toekomst zalt gebeuren... RMC of Gravity make over. Ik hoop het laatste, alhoewel RMC het ook eens mag proberen zonder inversies voor mij, dan blijft het familiale karakter behouden.
    Gravity heeft al retracks gedaan zonder inversie. Denk maar aan Tussenfryd met Thundercoaster, die geretracked werd en nieuwe treinen kreeg.

  19. #39

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vampire Bekijk Berichten
    Phase 1 en 2 zijn reeds achter de rug. Dat is de retracking waar Coasterfrenzy het over had. Die is dus niet voor niks geweest. Als we dit zien, dan kunnen we beginnen gokken wat er met Weerwolf in de toekomst zalt gebeuren... RMC of Gravity make over. Ik hoop het laatste, alhoewel RMC het ook eens mag proberen zonder inversies voor mij, dan blijft het familiale karakter behouden.
    Aah.. dan snap ik inderdaad ook die re-tracking.. Vond het al raar dat ze dit zo kort op elkaar zouden doen, maar het is deel van het gehele project.

    Bij het begin van het blauwe gedeelte was eerst een soort grote helix. Die haalde het tempo er een beetje uit (al gaf dat wel een leuk soort 2e "First drop" moment daarna). Die is nu dus weg en in plaats van hoog, wordt de bocht laag langs de grond gelegd voor hogere snelheid. Ik zou verwachten dat het gedeelte erna dan ook wat pittiger wordt (hogere snelheid), wat verklaart waarom de banking bij de retracking is aangepast.

  20. #40

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Gravity heeft al retracks gedaan zonder inversie. Denk maar aan Tussenfryd met Thundercoaster, die geretracked werd en nieuwe treinen kreeg.
    En die aanpassing door Gravity vond ik dus niet geslaagd, waardoor ik dus ook een beetje vrees voor dit project. Tonnerre de Zeus vind ik een fantastische baan, net als de Gravitybanen die ik al deed maar ik hou net iets meer van CCI-banen.

    Hopelijk gaan die nieuwe treinen soepeler door de baan dan ze bij Thundercoaster doen, maar in ieder geval ga ik de oude TdZ wel missen .
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •