X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 60 van de 60
  1. #41

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    En die aanpassing door Gravity vond ik dus niet geslaagd, waardoor ik dus ook een beetje vrees voor dit project. Tonnerre de Zeus vind ik een fantastische baan, net als de Gravitybanen die ik al deed maar ik hou net iets meer van CCI-banen.

    Hopelijk gaan die nieuwe treinen soepeler door de baan dan ze bij Thundercoaster doen, maar in ieder geval ga ik de oude TdZ wel missen .
    CCI bestaat helaas niet meer. Als ik het goed begrijp zijn een aantal redelijk belangrijke personen voor CCI nu werkzaam bij GCI en enkele andere bij GG.

  2. #42

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Intussen is de revamp zo goed als af en verschenen de eerste test-video’s, maar de meest recente post van Parc Asterix op Facebook vind ik hoogst eigenaardig:

    Naam:     73066A93-A467-4029-82D3-FCD8EF870F1B.jpeg
Bekeken:  1060
Groote:   734,7 KB

    Ik heb weet van een 90 graden banking, maar een 90 graden heuvel lijkt mij nu niet meteen te gebeuren, en daar zullen de meeste mensen gegarandeerd aan denken bij het zien van bovenstaande advert. Bewust misleidende reclame of een onschuldig misverstand?
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  3. #43

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Je ziet de lucht er boven, dus het is wel een afbeelding die van onderaf naar de 90 graden gebankte bocht kijkt.

  4. #44

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Ik zal zeer kort en bondig zijn over mijn ervaring met Tonnerre 2 Zeus gisteren:

    Voor mij is zelfs Goudurix een aangenamere baan nu … De treinen zorgen ervoor dat je elke schok in de baan voelt, de beugels zijn immens oncomfortabel en hier en daar krijg je enorme laterale klappen te verduren.

    Wat Marche en Arriere betreft: buiten dat € 12 duur is is het ook allesbehalve z’n geld waard. Doordar je niet ziet wat er op je afkomt en je je niet schrap kan zetten krijg je soms zeer brute klappen te verwerken waardoor je wel eens tegen de stalen railing aan de zijnant van je bakje gegooid wordt.

    Mijn conclusie: men had beter een grootschalige re-track gedaan van de baan en ze voor de rest gelaten, want nu vind ik de geniale Tonnerre eigenlijk volledig verpest …
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  5. #45

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    au, Goudurix aangenamer; dat zegt genoeg voor mij :-).

  6. #46

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Was die prijs niet gedaald, dacht dat gelezen te hebben op OOO

  7. #47

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Was die prijs niet gedaald, dacht dat gelezen te hebben op OOO
    Dat dachten wij ook, toch vroeg men gisteren € 12 (was het door de drukte, geen idee?) maar de rit achterwaarts was echt pijnlijk, door de beugels deed de airtime backwards ook pijn en de niet-pretparkkenner die mij gisteren vergezelde vond het absoluut niet fijn.

    Ook de treinen zijn ver van zo mooi vormgegeven als men op de concepts toonde maar eerder kale gevallen …
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  8. #48

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Ik vreesde er een beetje voor toen ik die nieuwe treinen zag. Hades heeft datzelfde beugelsysteem en ook die baan was allesbehalve aangenaam... Hopen dan maar dat Walibi niet op dezelfde manier Weerwolf wil aanpakken dan.

  9. #49

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Ik vreesde er een beetje voor toen ik die nieuwe treinen zag. Hades heeft datzelfde beugelsysteem en ook die baan was allesbehalve aangenaam... Hopen dan maar dat Walibi niet op dezelfde manier Weerwolf wil aanpakken dan.
    Ik heb enkel van die bouwer die van Parc Saint Paul en Walibi Rhones Alpes gedaan en vond de beugels zeker niet de meest comfortabele, maar ook niet enorm onaangenaam.

  10. #50

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Toegegeven, de banen die je noemt waren niet ruw. Maar over het algemeen geen fan van die beugels want als de baan ruw is, voel je dat enorm.

  11. #51

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Ik heb die in Parc Saint Paul een aantal keer gedaan en vond de beugels niet storend.

  12. #52

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Benieuwd hoeveel deze pijnlijke grap CdA gekost heeft. En ik vond de oude TdZ al rammelen (ik gaf de logge treinen hiervan de schuld). Hadden ze bij CdA beter TdZ ge-RMC'ed. Als je ziet en ervaart wat Untamed is t.o.v. Robin Hood ... Maar dan was er mss geen geld over voor de nieuwe launch-coaster. En dat project is publicitair veel interessanter.

    Loup Garou vind ik tegenwoordig (ook) serieus lateraal rammelen. Ik dacht dat ze die in de nabije toekomst enkel gaan restylen naar swamp 'n voodoo en niet gaan retracken. Hopelijk vergis ik mij.

    Als jullie het hierboven over Timber van Rhône-A. hebben: niks dan goede herinneringen: soepel parcours (mag wel langer), prima beugels en ander comfort.

  13. #53

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Het ding is: Tonnerre was voorheen niet de soepelste baan, maar PTC treinen vangen schokken beter op dan treinen die enkele coaches hebben zoals Timberliners en Millennium Flyers, nu is elke schok in de baan veel harder voelbaar.

    De beugels sluiten best hard aan waardoor elke vorm van airtime ook geëlimineerd wordt (niet alles maar veel) waar de PTC treinen ook veel meer vrijheid gaven. Ook het verwijderen van de leuke 540 graden helix (waar ironisch genoeg nog een stukje van overeind staat met een deel van de oude treinen op als decor) vind ik een spijtige zet, want nu voelt de baan een stuk korter en repetitiever aan.

    Om een idee te geven hoe hard de nieuwe treinen rammelen, de airtime heuvels die met de PTC treinen een puur plezier waren voelen nu ook soms bandit-ish aan …
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  14. #54

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Was die prijs niet gedaald, dacht dat gelezen te hebben op OOO
    Beter officiele bronnen gebruiken voor zoiets. Pooopings zit vaak genoeg goed, maar poept ook veel onzin uit. Héél veel onzin. Vaak genoeg verwijderen ze het ook weer snel genoeg zodat het gros van de lezers het niet opmerkt, maar dat wil niet zeggen dat het er nooit was.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Benieuwd hoeveel deze pijnlijke grap CdA gekost heeft. En ik vond de oude TdZ al rammelen (ik gaf de logge treinen hiervan de schuld)..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Het ding is: Tonnerre was voorheen niet de soepelste baan, maar PTC treinen vangen schokken beter op dan treinen die enkele coaches hebben zoals Timberliners en Millennium Flyers, nu is elke schok in de baan veel harder voelbaar.

    De beugels sluiten best hard aan waardoor elke vorm van airtime ook geëlimineerd wordt (niet alles maar veel) waar de PTC treinen ook veel meer vrijheid gaven. Ook het verwijderen van de leuke 540 graden helix (waar ironisch genoeg nog een stukje van overeind staat met een deel van de oude treinen op als decor) vind ik een spijtige zet, want nu voelt de baan een stuk korter en repetitiever aan.

    Om een idee te geven hoe hard de nieuwe treinen rammelen, de airtime heuvels die met de PTC treinen een puur plezier waren voelen nu ook soms bandit-ish aan …

    Dat is een beetje algemeen ding met Woodies: Logge, zware treinen beuken de track uit elkaar waardoor meer onderhoud nodig is. Echter doordat er altijd wel opties zijn om "niet op de wielen" te zitten, kan de ervaring desondanks behoorlijk goed mee vallen.

    De treinen die op T2Z staan zijn zeer ligt en hebben zodoende veel minder impact op de track. Echter door de constructie is het onmogelijk om niet op de wielen te zitten. Sterker nog: Je zit altijd boven de wielen, maar er verder vanaf waardoor het hefboomeffect (dat op de loggen treinen in je voordeel werkt) juist tegen je gaat werken en je alle schokken nog harder voelt.

    En dat blijft nou eenmaal een lastige afweging.


    Het vergelijk met Bandit vind ik ietwat krom. Juist daar merk je de enorme verschillen in de seizoenen (onderhoud) en het al dan niet op de wielen zitten. Ik ben wel eens behoorlijk ziek terug gekomen van een ritje bandit, maar veel vaker ook genoten van de baan. Het verwijderen van de Helix lijkt me persoonlijk ook niet de slechtste zet: Ik vond deze nooit veel toevoegen aan de baan (oké, hij was zeker niet zo slecht als bijvoorbeeld de helix van colossos, maar toch viel de baan voor mij altijd een beetje stil in dat punt). Wel kan ik me voorstellen dat het korter worden van de baan jammer is. Men had wellicht op een andere manier er wat meer uit kunnen halen, maar de kosten zouden on-evenredig hoog uit vallen gezien er dan nieuwe footers en nieuwe supports geplaatst hadden moeten worden. Dus snap ook wel dat ze dat de gemiste track lengte liever niet compenseren.

  15. #55

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Benieuwd hoeveel deze pijnlijke grap CdA gekost heeft.
    Op Franse fora spreekt men over zeven miljoen.

  16. #56

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Merci hierboven voor de educatie en het vermelde bedrag. In die 7 mln. zit dus wel wat noodzakelijk onderhoud (of het behoeden voor meer / snellere slijtage).

    Blijft een stevig bedrag, ik kan me niet voorstellen dat Robin Hood -> Untamed meer dan het dubbele van dat bedrag kostte. Ik kan me vergissen natuurlijk. En er is de inflatie ook nog.

  17. #57

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Intussen heb ik meerdere bevriende parkfans uit Frankrijk en Duitsland gehoord die ook Tonnerre 2 Zeus uitgeprobeerd hebben, althans, geprobeerd te uitproberen. 3 vrienden die nochtans niet ZO omvangrijk zijn kregen de walk of shame dus blijken de nieuwe treinen ook niet “fluffy friendly” te zijn vergeleken met de oude PTC’s.

    De mensen die de baan wél konden uitproberen spraken ook ALLEMAAL unaniem over een gigantische misser en een zeer grote downgrade van een ooit zeer goeie classic woodie.

    Ik vergat trouwens een, voor de mensen die mij al wat kennen, zeer duidelijk statement te maken: vanaf heden verkies ik zelfs Goudurix boven Misére 2 Zeus …
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  18. #58

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Blijft een stevig bedrag, ik kan me niet voorstellen dat Robin Hood -> Untamed meer dan het dubbele van dat bedrag kostte. Ik kan me vergissen natuurlijk. En er is de inflatie ook nog.
    Untamed was naar verluid 12,5 miljoen. Reken daar inflatie bij en het feit dat TdZ langer is en je zal inderdaad wel op het dubbele uitkomen van wat ze nu betaald hebben. Anderzijds denk ik wel dat ze qua onderhoud de komende jaren behoorlijk wat zouden uitsparen als ze er een RMC van gemaakt hadden en bovendien kan je een RMC toch wel gemakkelijker promoten als iets 'nieuws'.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    De mensen die de baan wél konden uitproberen spraken ook ALLEMAAL unaniem over een gigantische misser en een zeer grote downgrade van een ooit zeer goeie classic woodie.

    Ik vergat trouwens een, voor de mensen die mij al wat kennen, zeer duidelijk statement te maken: vanaf heden verkies ik zelfs Goudurix boven Misére 2 Zeus …
    Je zit de baan hier kei hard af te kraken, maar in je woodie top 10 zakt hij maar 2 plekken. Wat is het nu?

  19. #59

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Je zit de baan hier kei hard af te kraken, maar in je woodie top 10 zakt hij maar 2 plekken. Wat is het nu?
    Oepsie . Mijn Top 10 wood moet eigenlijk nog helemaal herbekeken worden. Ik had de baan al wat doen zakken, maar doe normaal komende 2 maand heel wat van de woodies die ik voordien al deed. Dan publiceer ik een correcte, eerlijke top 10. Vermoedelijk beland de baan ergens tussen Weerwolf en Bandit …
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  20. #60

    Re: Renovatie voor houten achtbaan Parc Astérix: ombouw naar hybrid coaster?

    Bereden en goedgekeurd. In de namiddag dus was de baan al wat opgewarmd. Van de lichte regen generlei last gehad onride, want wij zaten op eigen verzoek en met medewerking van een gewillige operatrice 'à l'envers'. Dat wil dus niet zeggen 'nor Antwaarpe'. Opvallend: de rit voor ons bleef de achterbank onbevolkt. Je kon er ook niet speciaal voor aanschuiven. Wegens de drukte hebben we 2-Zeus niet voorwaarts gepakt. Ik durfde geen foto maken van de optakeling (niet wetende wanneer die zou stoppen). U moet het stellen met dit bijna-einde-rit plaatje.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •