Of die voordring-tickets een (commercieel) succes worden, zal mss ook afhangen van de ruchtbaarheid / publiciteit / toegankelijkheid.

Gaat BJL de voordringpas promoten bij online tickets? Komen er meerdere opzichtige verkoop-punten, b.v. op dat LoL-pleintje en voor Hall 2000? Of gaan ze het discreet aanpakken zoals PHL?

PHL maakt (bijna) geen reclame voor hun fast-tickets. In Mystery moest ik zelfs het park tijdelijk verlaten richting kassa voor de aanschaf (ik pleit dus hypocriet-schuldig) en ze sluiten de absolute park-topper uit van geprivilegieerd voordringen. Ze doen het dus niet alleen voor het geld, ginds.

Is iemand al op (a)sociale media gaan kijken of en hoe wordt gereageerd op BJL's nieuwste service / miskleun (schrappen volgens eigen mening)? Geen reactie lijkt me het beste, dan is het nog niet gekend.

Mijmering: Zonder de soms opdringerige IP van PDP, met minder aso-grootstedelijk thrill-kickend tienervolk dan in de Walibi's en met meer kinetische attracties dan in Bellewaerde, mocht BJL zich in mijn ogen terecht het familiepark van België noemen, ondanks de gekende mankementen (operationele uren voorop). Het is niet voor niks dat Wal. Bel. recent meer inzet op kalmere attracties en Plopsa een thrill-coaster heeft besteld. BJL heeft al langer een evenwichtig leeftijd-mix-aanbod. Een voordringpas zou dat gezinskarakter van BJL wellicht niet ten goede komen.

Mijmering (bis): Ik mag hopen dat ze die passen niet kwistig gaan kado doen, b.v. bij aankoop van 4 tickets of i.s.m. een extern bedrijf. Bij de nu veel duurdere abo's (let ook eens op de doorstreepte nep-prijzen) zal dit maar een beperkte impact hebben, denk ik. Abonnees bezoeken immers veelvuldig het park en gaan dus niet bij elk bezoek fast-passen.