X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 7 van de 12 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 229
  1. #121

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Ofwel zal er binnenkort een DJ draaien in het lege park? MNM en Walibi hadden gisteren een soortgelijk event hiervan.

  2. #122

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Naast Fury kreeg ook Typhoon een trap die zal dienen als aparte ingang voor de horror/express pass. Deze staat links van het gebouw, waar je rechtstreeks in het station lijkt te komen.

  3. #123

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Schaamtelijk dat een flutpark als Bobbejaanland die nu eens 1 goeie coaster heeft een fastpass systeem durft te integreren op een aanbod die klaar is voor de schroothoop (als het zelfs dat nog waard is).

    Bobbejaanland heeft al tenenkrommende operations, laat ons het anders nog wat trager laten verlopen. Wijlen Schoepen heeft vast zin om uit z’n graf te kruipen en die Spanjaarden en intern management buiten te sjotten, en terecht ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  4. #124

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Vandaag nog eens een fietstocht naar het park gemaakt om te kijken of er al vorderingen gemaakt zijn. Voor de ingang van het park hebben ze al met dranghekken rijen gemaakt en pijlen op de grond geverfd om ervoor te zorgen dat iedereen op een veilige afstand van elkaar het park kan betreden. Maar van de nieuwe toegangspoortjes is nog steeds geen enkel spoor te vinden. De stellingen voor The Lakehouse restaurant zijn ook weg. Daar hebben ze het volgens mij de keuken of het restaurant uitgebreid. Men was wel nog bezig met het decoreren van de muren.
    Op parking B was men ook nog druk aan het werk. Daar hebben ze een rij bomen weggehaald en de asfalt uitgebroken (zie foto's).
    Van Dreamcatcher ten slotte, was alles wat zichtbaar is vanop straat reeds zwart geverfd (zie foto).






  5. #125

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Ik zou dit jaar eventueel een abonnement willen aanschaffen is dit het beste abonnement van de Belgische pretparken met de meeste voordelen?

  6. #126

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicooke Bekijk Berichten
    Ik zou dit jaar eventueel een abonnement willen aanschaffen is dit het beste abonnement van de Belgische pretparken met de meeste voordelen?
    Niet meteen een pretpark, maar Monde Sauvage doet gek met hun abonnement en de extras daaraan verbonden

  7. #127

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    kost dit nu 35 of 20 EUR; dat is me niet echt duidelijk. En gaan die kortingen 'verzilverbaar' zijn bij reservering in een ander park; iemand ervaring?

  8. #128

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Ik denk niet dat veel van die kortingen bij andere parken aanvaard gaan worden in deze tijden... Zelfs met een BJL-abo geraak je momenteel niet eens bij MPG binnen.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  9. #129

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Ik denk niet dat veel van die kortingen bij andere parken aanvaard gaan worden in deze tijden... Zelfs met een BJL-abo geraak je momenteel niet eens bij MPG binnen.
    Ben je daar zeker van? Met een Slagharenabonnement kan je gewoon een bezoek reserveren dacht ik. Gewoon even een mailtje sturen met de vraag of je gratis kan langskomen op een specifieke dag, normaal gezien zou je dan ook een bevestiging moeten krijgen en kan je zo het park in. Dat zou dus ook met een abonnement op BBJL moeten lukken lijkt mij.

    Tevens update Bobbejaanland steeds de abonnementsvoordelen op de site. Daar staat gewoon nog bij dat je gratis naar MPG kan, maar ook wat je moet doen om de korting te verzilveren bij andere parken. Ik denk je normaal gezien dus nog steeds gratis naar MPG kan gaan.
    Wenn das Glück an eure Tür klopft, versäumt nicht zu öffnen

  10. #130

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanderV Bekijk Berichten
    Ben je daar zeker van? Met een Slagharenabonnement kan je gewoon een bezoek reserveren dacht ik. Gewoon even een mailtje sturen met de vraag of je gratis kan langskomen op een specifieke dag, normaal gezien zou je dan ook een bevestiging moeten krijgen en kan je zo het park in. Dat zou dus ook met een abonnement op BBJL moeten lukken lijkt mij.

    Tevens update Bobbejaanland steeds de abonnementsvoordelen op de site. Daar staat gewoon nog bij dat je gratis naar MPG kan, maar ook wat je moet doen om de korting te verzilveren bij andere parken. Ik denk je normaal gezien dus nog steeds gratis naar MPG kan gaan.
    Dat met die mailtjes is afgeschaft, omdat ze niet kunnen volgen. Dat systeem gaat er waarschijnlijk nog wel komen las ik, maar voorlopig werkt het nog niet.

    Er waren nog parken in de buurt die al aangegeven hebben dat kortingen niet aanvaard zullen worden, ik meen dat Plopsa dat ook al aangegeven had. Met die online reserveringssystemen zie ik ook niet hoe je die korting zou kunnen aanvragen. Dat zijn gewoon ticketten aan een vaste prijs, serienummers van abo's van concurrende parken ga je daar niet kunnen ingeven vrees ik.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  11. #131

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Dat met die mailtjes is afgeschaft, omdat ze niet kunnen volgen. Dat systeem gaat er waarschijnlijk nog wel komen las ik, maar voorlopig werkt het nog niet.

    Er waren nog parken in de buurt die al aangegeven hebben dat kortingen niet aanvaard zullen worden, ik meen dat Plopsa dat ook al aangegeven had. Met die online reserveringssystemen zie ik ook niet hoe je die korting zou kunnen aanvragen. Dat zijn gewoon ticketten aan een vaste prijs, serienummers van abo's van concurrende parken ga je daar niet kunnen ingeven vrees ik.
    Dat het systeem met de mails niet meer werkte wist ik niet. Daar zouden ze dan inderdaad nog wek een oplossing voor moeten zoeken. Nu op zich is dit op het moment niet zo'n heel groot probleem aangezien we in principe eigenlijk nog niet naar het buitenland mogen om pretparken te bezoeken. Desondanks hoop ik dat ze hiervoor snel een deftig systeem lanceren.

    Wat Plopsa betreft, volgens Bobbejaanland zou je een op de site van Plopsaland bij het bestellen van de Tickets ergens een code moeten invoeren waardoor je je korting krijgt. Uit nieuwsgierigheid ben ik eens gaan kijken op de sites (o.a. van Plopsa Indoor Coevorden) maar ik heb nergens iets gevonden waar ik de code kon ingeven.
    Wenn das Glück an eure Tür klopft, versäumt nicht zu öffnen

  12. #132

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanderV Bekijk Berichten
    Uit nieuwsgierigheid ben ik eens gaan kijken op de sites (o.a. van Plopsa Indoor Coevorden) maar ik heb nergens iets gevonden waar ik de code kon ingeven.
    Bij het afrekenen kan je de promocode toevoegen. Echter meldt de site bij mij dan: Code reeds gebruikt 30 Mei 2020. Voor de duidelijkheid: ik heb de code nog nooit eerder gebruikt, het lijkt er dus op dat er ene fout in het systeem bij Plopsa zit.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  13. #133

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Dus als ik zo lees kan ik beter wachten voor een abonnement aan te schaffen.

  14. #134

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Ik klink nu wat Borisiaans (voor de oudere forumleden), maar met een abo kom je dit klowtejaar godverdomme nergens. Niet alleen in het eigen park zijn de datumlimieten veel beperkter dan voor online tickets (check dat maar eens, speurneuzen), naar de meeste externe voordelen ga helemaal kunnen fluiten, wat bovenstaand speurwerk illustreert.

    Ik weet heel weinig van computertaal, maar iets op poten zetten voor externe abo's, zonder bugs e.a. lijkt me verre van simpel. En puur markt-strategisch: waarom zouden parken daar tijd en geld aan besteden? Het aantal 'echte' abonnees dat dagelijks wordt toegelaten, zal door die 'externen' nog verkleinen. En het zijn toch vooral de eigen abonnees die zich dan meer kritisch zullen uitlaten op soc.med.

    Een mogelijke oplossing als compensatie, zeker voor de ongebruikte seizoenabo's: die abo's ongeldig verklaren en de keuze laten tussen terugbetaling of laten gelden voor volgend seizoen. Ja, dit kost het park in eerste instantie geld. Maar een pretpark-gekke abonnee gaat met het teruggekregen geld dan toch mss 1 of 2 keer naar z'n thuispark met online gekochte reservatie-tickets. Broekzak-vestzak heet dat in steenkolen-economie. Nog een zwak puntje: je gaat dan uit van een vlekkeloos 2021. Die oplossing is dus niet zaligmakend, maar ik vind ze beter dan de datum-discriminatie en vervallen externe voordelen die de trouwe abonnees nu al her en der blijken te ondervinden. Een billijke compensatie zou idealiter ook rekening moeten houden met de abo-differentiatie Goud- Zilver - Brons, vind ik. Al kan je tegenwerpen dat parken helemaal niets moeten wegens een externe oorzaak.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 02-06-20 om 20:58.

  15. #135

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Om een systeem op poten te zetten die abonees herkent is niet bijster moeilijk aangezien het merendeel van de voordelen binnen een groep zijn. In dat geval is het kwestie van de barcodes goed voor te berijden met een locatie een een zelfcontrolerend nummer. Bijvoorbeeld Bobejaan 321 XXX XXX XXX XX kopel dit aan je programa voor tikets een je hebt een redelijk waterdicht systeem.

  16. #136

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Laat ons hopen dat er later vandaag positief nieuws volgt, want indien de pretparken maar vanaf 1 augustus 2020 mogen openen, zal Bobbejaanland dit jaar geen seizoen meer tellen, maar mogen we hier verlangen naar seizoen 2021...

    Wat de abo's betreft, denk ik persoonlijk dat het abonnement van Plopsaland het beste abonnement is dat je kan hebben. Naast de eigen parken (en parkings) waar je een jaar lang gratis binnen kan, heb je ook nog heel wat voordelen bij andere pretparken, dierenparken en musea. Dat was voor mij toch wel dé reden om deze aan te schaffen.

    Neemt niet weg dat ik daarnaast ook nog vaak het abonnement van Bobbejaanland ook aankocht, maar hier zal je sneller voordelen voor het park kunnen halen uit andere acties. Wanneer je van plan bent om een ander PR-park te bezoeken, kan het natuurlijk wel extra lonen.

  17. #137

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    @ traveller: Je beschrijft volgens mij het inkom-systeem bij de poorten, want je hebt het o.a. over barcodes. De problemen die hierboven geschetst worden, betreffen de verplichte, voorafgaandelijke online datum-boeking met het abo van een bevriend park. Met een BJL-abo een datum vastprikken in MPG, bijvoorbeeld. Daar komen online bij mijn weten geen barcodes aan te pas. Een abo-nummer opgeven zou eventueel wel kunnen, liefst met naamcontrole erbij. Wel moet de website van het te bezoeken park die mogelijkheid voorzien ... maar liefst niet al te opvallend. Die website is in de eerste plaats immers een uitstalraam om tickets (of abo's) te VERKOPEN, zeker nu de fysieke kassa's grotendeels gesloten blijven.

    Het zou me niet verbazen dat een park met 4.000 toegelaten dagelijkse bezoekers opteert voor de volgende verdeling van toelating, zeker als binnenkort iedereen gelijktijdig schoolvakantie heeft in Europa:

    - 2200 voor wie ofwel nog een online ticket aan volle prijs gaat betalen (incl. verblijfgasten) of voor wie een abonnement van het park aanschaft maar nog geen bezoek heeft gebracht aan het park. Deze groep genereert de hoognodige inkomsten. Al is het maar de vraag of dat wel rendabel is met extra personeel en minder horeca-inkomsten.

    - 1000 (= 25%) voor wie al een pre-sale ticket of abo op zak heeft. Deze groep genereert bitter weinig nieuwe inkomsten en vaak heeft iemand uit het gezelschap ook een parking-abo. Puur economisch is dit de minst interessante groep, maar wel één die je absoluut niet in de kou kan laten staan. Al gebeurt dat dus wel volgens enig speurwerk: bepaalde data zijn niet meer te reserveren voor abo-houders maar wel nog voor betalende occasionelen. Ik las ergens op dit forum dat een park het aantal vrijgehouden plaatsen voor abo-houders zou kunnen baseren op gelijkaardige cijfers uit eerdere seizoenen. Mag ik die werkwijze boerenbedrog noemen? Als abo-houder mijd ik in een normaal seizoen precies de drukke zomerdagen in het thuis-park. Ik kom dan liever op een woensdagnamiddag buiten het verlof langs, onder het motto minder volk => meer rides. Als abo-houder gebruik ik een 'normale' vakantieperiode vaak om de buitenlandse abo-voordelen te verzilveren. Ik zal wel niet alleeen zijn, denk ik. M.a.w. het aandeel abo-houders op een 'normale' zomerdag ligt volgens mij beduidend lager dan de vraag bij abo-houders dit jaar. Die zitten al maanden te wachten en durven / mogen / kunnen niet naar het buitenland toe.

    - 700 voor mensen met een korting-code of extern abo dat een % korting geeft. In die laatste categorie zijn heel wat voordelen sinds COVID gesneuveld.

    - 100 (= 2,5 %) voor mensen met een extern abo dat gratis toegang zou moeten verlenen. Ook hier zijn er al veel voordelen gesneuveld (zeker Efte-abo's voor juli & aug.). Tussen MPG, Slagh., BJL en Belantis zou dit voordeel nog steeds gehandhaafd worden. Maar uit de actuele ICT-storingen mijn simplistisch cijfer-voorbeeld, merk je dat dit ook een halflege doos kan zijn.

    Dit is natuurlijk natte-vinger-werk waar zelfs H. Brusselmans een puntje kan aan zuigen. Al zou je het systeem nog kunnen verfijnen met b.v. iets meer abo-toelatingen op weekdagen. Of zoals ik al eerder aanhaalde: een betaal-optie van b.v. € 5 p.p. voor iedereen die een tweedaagse toegang wil, dus ook voor abonnees (O, wat hoop ik dat bestuurders hier mee lezen).

    @Simon: Het beste abo qua voordelen is inderdaad zeer persoonlijk. Het hangt niet alleen af van je gezinssituatie en je eigen voorkeur maar ook van je reis-bestemmingen. Al is de bestemming op zich natuurlijk ook een vorm van eigen voorkeur. Als je met de auto naar Scandinavië en terug rijdt, moet je al flink je best doen om NIET langs één van deze parken te rijden: Slagharen, Bonbonland, Tusenfryd, Bø Sommarland en MPG. En in Madrid kan je met hetzelfde abo 2 dierentuinen, 2 pretparken en één waterpark gratis bezoeken. Als volwassene met kinderen boven 10 jaar heb je volgens mij niet zo veel aan Plopsa Indoor. Al is dit wel ruimer open in het jaar, net als PDP. Dat vertaalt zich dan weer in een hogere abo-prijs. De % kortingen bij BJL zijn zeker ook niet mis (Sea Life, Zoo, alles van Plopsa, Bokrijk, ...) maar die zijn idd ruimer bij Plopsa-Fun. Mijn dada de voorbije acht jaar was abo's combineren o.b.v. de geografische ligging van externe voordelen. Was dat gierig en gulzig? Het was vooral plezant en ik kon nooit zeggen dat ik geen waar kreeg voor m'n geld. Hopelijk komt die goeie (reis)tijd weldra terug.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 03-06-20 om 14:44.

  18. #138

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    In het VTMnieuws van 3 juni 2020 om 21u45 was er een interview met Peggy Verelst, commercieel directeur van Bobbejaanland, n.a.v. de beslissing dat pretparken nog een maand langer toe moeten blijven. Op 1 juli mogen de Belgische parken weer open.

    Ze heeft haar wandelingetje tijdens het interview door het park weer zeer goed gekozen. Zo wandelde ze weer heel subtiel langs de heraangelegde zone langs Indiana River en Oki Doki.

    Zo krijgen we te zien dat het pad langs het water verder doorloopt tot onder de eerste afdaling van Oki Doki waar het pad tussen de ondersteuningen van de lifthill gelegd is. Echter is het geen breed pad dus waarschijnlijk is er wel een opsplitsing naar het oude pad. Ik gok dat deze zich net voor de grote afdaling van Oki Doki bevindt.

    Maar zo ver ik kan zien, zie ik vooral dat de wachtrij van Oki Doki niet volledig meer op zijn oude plaats ligt. Het pad loopt in de verte namelijk door met een afbuiging naar rechts. Tenzij dit deel van het pad onder Oki Doki de nieuwe wachtrij is...

    Foto's in de bijlage (sorry voor de slechte kwaliteit, ik heb deze foto's van de tv gemaakt).
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen   
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 04-06-20 om 09:30.

  19. #139

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    O.b.v. de eerste foto lijkt het dat ze het jungle-thema doortrekken naar Oki Doki. Ik kan niet goed zien of daar nu veel vegetatie is bijgekomen (lijkt wel, als was dat voorheen nu ook geen 100% kale zone), je wandelt er wel tussen en een beetje onder de overhellende vegetatie. De clown-treinen staan dan wel wat haaks op het jungle-thema.

    @Phantastisch: Ik weet niet of je het woord 'subtiel' positief bedoelt. Ik ben wel blij met de inzichten die bovenstaande beelden laten zien. Maar puur markt-strategisch had Peggy natuurlijk beter kunnen wandelen onder een test-rijdende Fury. Het zijn maar de nerdie-pretpark-verslaafden zoals wij die meteen de verschillen van - ochotte toch - een wandelpaadje een discussie waard vinden. Voor de massa en de occasionele bezoekers lijkt Land of L. me toch veel attractiever / beeld-genieker. Maar misschien wil het park net geen massa aantrekken in deze verwarrende tijden. Of misschien heeft de cameraman wel geoordeeld dat de overkant beter was m.b.t. licht-inval.

  20. #140

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Goh, hier zocht ik nu echt niets achter hoor. Bij de reportage van RTV liep ze niet aan die kant, maar meer rond de ingang en Land of Legends. De achterkant en rechterkant van het park kwamen toen niet aan bod. Mij lijkt het eerder toeval (ofwel inderdaad de lichtinval).

    Deze situatie biedt Bobbejaanland wel de kans om dit jaar heel wat kortingen te herbekijken, en zo een aantal acties te schrappen, waardoor minder bezoekers hetzelfde van return voor het park kunnen betekenen als iedereen een volwaardigere toegangsprijs betaalt.

    Daar ook even over gesproken... Ik vermoed dat abonnees misschien net wat meer uitgeven dan dagbezoekers, omdat die volgens mij sneller in het park iets zullen eten en drinken, terwijl dagbezoekers sneller hun picknick meenemen? Daarnaast kopen abonnees misschien ook sneller een souvenirtje, zoals een actiefoto?

    Daarover gesproken, is er al meer nieuws over de geldigheid van het BBJ-abonnement? Loopt het dit binnenkort startende seizoen af, of krijgen we er direct een volgend seizoen cadeau bij?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •