Ok, misschien dan toch iets te snel de wellness afgeschreven, maar die zaken had ik dus niet gezien bij mijn bezoek. Of ze waren me toch minder opgevallen. Op vlak van wellness in een waterpark was Océade dan weer top: die hadden best veel in huis!

Misschien dat een Tropicana of Tongelreep nu wel weer zou werken, maar toen niet. Vandaag de dag liggen de wensen van de klanten hoger, en zijn gewone stedelijke zwembaden minder populair geworden: naast sport wilt men vandaag ook ontspanning en vertier.

Welke andere waterparken die ik bedoelde waren Aquafun van Sunparks Oostduinkerke, Aqua Mundo van CP Park De Haan (als ik het nu al zo mag noemen?), Lago Brugge Olympia, Sportoase Duinenwater, Sportoase Schiervelde, Hoge Bleker en De Kouter. Het ene is misschien meer zwembad en het andere misschien meer waterpark, maar globaal gezien kan je er ook sportief zwemmen, glijden van de glijbanen en wildwaterbanen en genieten van wellness = alles wat hetzelfde is als in Plopsaqua of Bellewaerde Aquapark, maar dan soms tot een vierde goedkoper!