Het evenement Walibi On Stage is inmiddels afgelast.

Als reden wordt het stijgende aantal coronabesmettingen aangegeven. Volgens mij een legitieme reden, maar iets in mij zegt ook dat Walibi de laatste week tot inzicht is gekomen dat mensen ook niet meer graag naar een concert gaan, gedurende deze pandemie. En al zeker niet als ze moeten betalen om eventueel buiten in de regen en de koude te zitten.

Wel sneu voor het park, want nu is er geen Halloween en ook niets vervangend. Ik ben eens benieuwd hoe Walibi het er van af brengt zonder Halloween. Op een podcast van OiP hoorde ik dat het park de afgelopen weekenden er nogal doods bijlag. Wie had dat ooit nog kunnen denken, Walibi zonder groots Halloweenevent (en het verlies van hun ezel die geld schijt). Verder hoop ik dat Walibi alles inzet op de ontwikkeling van de nieuwe zone, want de afgelopen maanden is gebleken dat je in de pretparkensector niet meer kan scoren met een evenement dat je in je park laat doorgaan, een meet and greets van IP of een evenement van B2B, maar dat je enkel grotere aantrekkingskracht kan verkrijgen door het openen van nieuwe attracties en bijhorend meer en verdere mensen aan te trekken. Winst maken binnen de pretparken wordt terug gereduceerd naar bezoekers aan te trekken, hen een ticket te doen kopen zonder of met minder korting en bovendien nog mensen te motiveren (en kwaliteit aan te bieden) om binnenshuis te dineren en geld uit te geven binnen het park. Op zich geen slechte evolutie, als je 't mij vraagt.