X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 120
  1. #61

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    24.000 vind ik zot veel voor een park waar 1/3 van het opervlak bestaat uit het (bijna) niet betreedbaar meer. Even in perspectief plaatsen: Ligt de limiet bij de vele ruimere Efteling niet op een kleine 40.000? (https://www.looopings.nl/weblog/1274...bezoekers.html). 15.000.000 gedeeld door 365 leert dat het Disney Resort in Parijs gemiddeld 41.000 bezoekers per dag telt. Geen idee of ze bezoekers aan beide parken dan dubbel tellen. Maar hier zitten heel wat doordeweekse grijze dagen bij, dus op een gemiddelde topdag zal alleen al Disneyland Parijs toch gauw rond de 60.000 bezoekers ontvangen. Uitschieters tot 70.000 op één dag in DLP lijken me best mogelijk. Bellewaerde informeert op haar treintje langs de ultra-passieve katachtige roofdieren dat het park op een topdag tot 15.000 mensen ontvangt.

    Wel een veeg teken dat bijna elk park momenteel communiceert over een 'maximum aantal toegelaten bezoekers' maar er zelden een concreet getal op plakt. Het kan natuurlijk zijn dat een park dat aantal geregeld mag aanpassen omwille van b.v. meer infrastructurele maatregelen, een bijkomende attractie, versoepeling van de maatregelen van overheidswege, ...

  2. #62

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Ik vermoed dat de meeste parken die aantallen niet bewust willen communiceren, omdat die volgens mij nog last minute gewijzigd kunnen worden. Sowieso zal men met een laag aantal starten, maar zullen ze allen proberen dit op te trekken. 3000 man in Walibi lijkt me echt wel weinig...

  3. #63

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Ging de ticketverkoop en het reservatiesysteem vandaag niet online? Alle verwijzingen naar 16 juni zijn van de website gehaald en zijn vervangen door 'binnenkort'.

    Verder een opmerkelijke wijziging: het maximum aantal van 15 bezoeken voor abonnees wordt ook nergens meer vermeld.

    Naam:     walibi.PNG
Bekeken:  1694
Groote:   1,43 MB
    Laatst gewijzigd door yelle8; 16-06-20 om 20:23.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #64

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ging de ticketverkoop en het reservatiesysteem vandaag niet online? Alle verwijzingen naar 16 juni zijn van de website gehaald en zijn vervangen door 'binnenkort'.

    Verder een opmerkelijke wijziging: het maximum aantal bezoeken van 15 wordt ook nergens meer vermeld.

    Naam:     walibi.PNG
Bekeken:  1694
Groote:   1,43 MB
    Inderdaad normaal kon je vanaf vandaag reserveren. Ik denk dat hun it systemen niet op tijd klaar zijn.

  5. #65

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Persoonlijk stel ik mij vragen bij het eenrichtingsverkeer in het park. Dit wil zeggen dat personen die uit radja river komen en naar popcorn revenge/cobra willen het halve park moeten rondlopen. Ik vrees dat veel bezoekers zich hier niet gaan aan houden.

  6. #66

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Er zijn dus nog zekerheden in deze onzekere tijden: Walibi communiceert nog steeds krommer dan de concullega's.

  7. #67

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuzzz Bekijk Berichten
    Persoonlijk stel ik mij vragen bij het eenrichtingsverkeer in het park. Dit wil zeggen dat personen die uit radja river komen en naar popcorn revenge/cobra willen het halve park moeten rondlopen. Ik vrees dat veel bezoekers zich hier niet gaan aan houden.
    Heb de indruk dat er stewards gaan staan aan de kruispunten, deze zijn ook te zien in onderstaande video.

    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  8. #68

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    De ticketverkoop en reservatiesysteem is zonet gelanceerd! Het is momenteel niet mogelijk om abonnementen aan te kopen.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  9. #69

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Tjah, nu gaan we zien hoeveel mensen bereid zijn 39,50 euro te betalen (in coronatijden dan ook nog), want behalve een family ticket geraak je niet goedkoper binnen... Ik zie ze daar nog wel op terugkomen eigenlijk.

    En anders wordt het de rest van het jaar buitenlandse parken hier. Winkel hier is toch de slogan? Steun je lokale economie. Helaas, het wordt mij niet toegestaan

  10. #70

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Ik denk ook dat het wel terug zal komen, maar in het begin willen ze vooral de meeste opbrengsten binnenhalen é.

    Opvallend: stilaan beginnen ook sites als Groupon en Vakantieveilingen te heropstarten. En sommige pakken ook uit met een 'welcome back'-korting. Benieuwd of we dit bij ons ook zullen zien...

  11. #71

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Even iets anders; zou Aqualibi deze winter tóch opnieuw serieus onderhanden/uitgebreid worden?

    Ik belde zonet omtrent een vraag naar de klantenservice van Walibi Belgium omdat bij aanmaak van mijn abo in februari reeds 2 verschillende geldigheidsdatums stonden, één voor Walibi en één voor Aqualibi, waarbij deze laatste al vervalt op 08/11/2020.

    Na wat navraag kreeg ik antwoord dat dit jaar Aqualibi reeds zou sluiten voor “enkele maanden”. Normaal gebeurt er elke winter een groot onderhoud in ofwel December of Januari maar reeds sluiten na het parkseizoen heb ik vooralsnog nog nooit geweten?

    Zou men dus toch gebruik maken van komende winter om de nieuwe glijbaantoren of een andere grote vernieuwing door te voeren in Aqualibi?
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  12. #72

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Even iets anders; zou Aqualibi deze winter tóch opnieuw serieus onderhanden/uitgebreid worden?

    Ik belde zonet omtrent een vraag naar de klantenservice van Walibi Belgium omdat bij aanmaak van mijn abo in februari reeds 2 verschillende geldigheidsdatums stonden, één voor Walibi en één voor Aqualibi, waarbij deze laatste al vervalt op 08/11/2020.

    Na wat navraag kreeg ik antwoord dat dit jaar Aqualibi reeds zou sluiten voor “enkele maanden”. Normaal gebeurt er elke winter een groot onderhoud in ofwel December of Januari maar reeds sluiten na het parkseizoen heb ik vooralsnog nog nooit geweten?

    Zou men dus toch gebruik maken van komende winter om de nieuwe glijbaantoren of een andere grote vernieuwing door te voeren in Aqualibi?
    Het zou me niet verbazen dat dit mede door de heraanleg ingang zou komen, plus begin maken aan de uitbreiding

  13. #73

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Geen abo's meer te koop voor het huidig seizoen, volgens OOO.
    Eerlijk gezegd betwijfel ik of er überhaupt veel verse abo's zouden verkocht worden, ook al omdat de externe voordelen (deels) vervallen.

    De meeste 'fans' hadden er al één (sorry Björn). En met de blijvende onzekerheid zie ik weinig potentiële abonees-voor-de-eerste-keer. En wie z'n abo zou hebben zien vervallen in april 2020 kan nu nog tot eind sept. gaan.

  14. #74

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    En wie z'n abo zou hebben zien vervallen in april 2020 kan nu nog tot eind sept. gaan.
    Nee hoor. Wie zijn abo vorig jaar op de openingsdag kocht en dus in april dit jaar verviel), kan dit jaar nog t.e.m. 2 juli gaan. Twee dagen dus in 2020 en daarna brute pech. Ongelofelijk.
    Laatst gewijzigd door yelle8; 18-06-20 om 19:34.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  15. #75

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Idd, rekenfout van mij en niet netjes van het park. Net omdat het jaarkaarten betreft (of heb ik dat ook al fout?), vind ik het een merkwaardige beslissing. Ik hoop voor de (gedupeerde) fans dat het park b.v. vanaf sept. opnieuw jaar-abo's aanbiedt. Of al vanaf aug. indien de versoepeling in Europa vlotjes verloopt.

    Echt sneu voor de allertrouwste fans die jaar na jaar bij seizoensaanvang hun abo vernieuwen.

    Had ik al eens of meermaals gemeld dat abonnees de paria's zijn geworden?

  16. #76

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Ja, vroeger waren we de melkkoeien, ondertussen zijn we bij het grof vuil gezet . Ik kan het érgens wel snappen, maar ik vrees dat Walibi zich een beetje gaat mis kijken op het aantal bezoekers. Het zijn al niet de meest ideale tijden om naar een pretpark te gaan en ook bij zowat alle andere parken zie je zelden of nooit dat een bezoekdag volledig uitverkocht is.

    Achja, mijn pretparkzomer zal er niet minder op worden. Die pop-uppretparken in Duitsland zijn een buitenkans als kermisliefhebber en de vluchten naar Wenen staan momenteel aan 8,99 euro vanaf Charleroi (tot spijt van 'experten' die zendtijd krijgen om te verkondigen dat reizen na corona erg duur gaat worden). Ik geraak mijn centjes wel kwijt dit seizoen
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  17. #77

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Nee hoor. Wie zijn abo vorig jaar op de openingsdag kocht en dus in april dit jaar verviel), kan dit jaar nog t.e.m. 2 juli gaan. Twee dagen dus in 2020 en daarna brute pech. Ongelofelijk.
    Is dit niet logisch, of begrijp ik iets verkeerd? Als het park 'gewoon' open was gegaan, kon je met je abonnement van vorig jaar toch ook maar 1 of 2 dagen gaan dit jaar? Dus qua aantal mogelijke bezoekdagen met een abonnement van vorig jaar, blijf je toch status quo?

  18. #78

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Is dit niet logisch, of begrijp ik iets verkeerd? Als het park 'gewoon' open was gegaan, kon je met je abonnement van vorig jaar toch ook maar 1 of 2 dagen gaan dit jaar? Dus qua aantal mogelijke bezoekdagen met een abonnement van vorig jaar, blijf je toch status quo?
    Ja, dat is allemaal heel fair geregeld. Het is gewoon het feit dat ze geen mogelijkheid geven om je abo te verlengen/een nieuw abo af te sluiten waardoor je als fan na 3 maanden sluiting nog steeds in de kou staat. Alle andere Belgische pretparken bieden abo's aan. Ook CDA-parken in het buitenland bieden abo's aan, ik snap de keuze van CDA in België niet... Mijn euro's zijn dit jaar dan maar naar Plopsa gegaan, daar ben ik namelijk wel nog welkom!
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  19. #79

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ja, dat is allemaal heel fair geregeld. Het is gewoon het feit dat ze geen mogelijkheid geven om je abo te verlengen/een nieuw abo af te sluiten waardoor je als fan na 3 maanden sluiting nog steeds in de kou staat. Alle andere Belgische pretparken bieden abo's aan. Ook CDA-parken in het buitenland bieden abo's aan, ik snap de keuze van CDA in België niet... Mijn euro's zijn dit jaar dan maar naar Plopsa gegaan, daar ben ik namelijk wel nog welkom!
    Ah, ok, dan had ik het even verkeerd begrepen. Dat is inderdaad wel jammer. Anderzijds kan ik de beslissing ook wel begrijpen hoor. Uiteindelijk moet je als park momenteel proberen om met zo weinig mogelijk bezoekers zoveel mogelijk winst te maken. Walibi denkt blijkbaar dat de best mogelijke manier om dat te doen niet met verkoop van abonnementen is. En ik denk dat ze daar misschien wel gelijk in hebben. Dat is dan jammer voor de fans, maar wat mij betreft wel te verdedigen.

    Uiteindelijk moet je dat ook een beetje op lange termijn bekijken, vind ik. Wat heb je als fan het liefste: dat je je favoriete park veel kan bezoeken in 2020, maar dat het financieel voor hen een absoluut rampjaar is? Of dat je je favoriete park weinig (of niet) zal bezoeken in 2020, maar dat ze omzetmatig wel het hoofd nog overeind kunnen houden? Ik zou daarbij sowieso kiezen voor optie 2.

    Daarmee wil ik niet zeggen dat het zo zwart-wit is, de waarheid is uiteraard genuanceerder dan dat. Of de beslissing van Walibi verstandig is of niet, zullen we nooit weten. Maar ik kan ze ergens wel begrijpen en hoop voor het park dat het goed uitdraait voor hen.

  20. #80

    Re: [Walibi Belgium] 2020 - Nieuws en geruchten

    Daarnet tijdens het zappen toevallig op een reportage gebotst over Walibi Belgium op Kanaal Z.

    In die reportage had men niet alleen aandacht voor het park in tijden van mondmaskers, ontsmettingsgel en social distancing, maar ook over de financiële kant én over de toekomst van het park. Daarin werd duidelijk dat Walibi momenteel 15.000.000 EUR aan zijn neus heeft zien voorbij gaan, waarvan 3.000.000 EUR op de laatste twee weken van juni. Volgens Kanaal Z heeft CdA recent nog een coronalening gekregen van 200.000.000 EUR, gewaarborgd door de Franse staat.

    In diezelfde reportage had men het ook nog over de komst van de megacoaster in 2021, ter waarde van 25.000.000 EUR, die zoals bekend gewoon doorgaat. Uit die reportage bleek ook dat het investeringsplan gewoon door gaat, mits enige vertraging. De einddatum werd echter verlengd van 2023 naar 2025.

    Bron: Kanaal Z

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •