Ik ga geen ellenlange opsomming maken, maar misschien enkele highlights en opmerkingen:

- Bellewaerde Aquapark: mijn grootste vrees werd werkelijkheid en wederom sloegen ze daar in Ieper de bal weer mis. Een semi-afgewerkt indoor waterpark met veel te weinig attracties, belabberde horeca en zelfs niet eens een normaal bad waardoor de bedoeling van sommige attracties (zie Lazy River) helemaal de mist in gaat. Flaters als het niet plaatsen van douches bij de sauna cabine, onlogisch infrastructurele blunders en een glijbaantoren met fabriek-allures ... Achja, Bellewaerde zeker?

- Phantasialand zakte dit jaar op vlak van kwaliteit een zeer klein beetje naar beneden naar mijn eigen belevenis, en ik hoop dat ze dit jaar met FLY een terug gezondere verdeling van bezoekers krijgen over het compacte park.

- Walibi Belgium die uitpakte met 2 prachtig afgewerkte zones (die helaas en onterecht zeer weinig extra bezoekers over de vloer haalden in 2019), 3 stuk voor stuk prachtige en goeie nieuwe Haunted Houses met Halloween (alhoewel de Halloween ervaring in het park zelf mij dit jaar enorm teleurstelde) en helaas ook heel wat perikelen in Aqualibi met veelvuldige en soms langdurige mankementen of defecten (Lagoon, Relax Pool, Rapido/Zap, ...). Ik wens ze dit jaar alvast een op en top druk en succesvol seizoen toe!

- Eerste keer Europa-Park in de winter: ik dacht dat Phantasialand de kroon spande qua winter evenement, maar wat een verrassing was Europa-Park niet. Het kerstgevoel kwam pakken meer tot zijn recht en alles was tot in de puntjes georganiseerd, tot ver buiten het resort zelfs. Phantasialand, ik heb een dikke boon voor je maar laat dat “beste winter evenement van Duitsland titeltje maar terug achterwege.

- Rulantica: hoewel ik zeer sceptisch was over de uitwerking op foto werden alle verwachtingen op 2 november RUIMSCHOOTS ingelost. Het geheel weet zeker te overtuigen en ik sta alvast te popelen om in mei een gehele week terug te verblijven in Rust inclusief een volle dag Rulantica want ja, ik ben verkocht!