X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21
  1. #1

    Nieuwe launch (multi-pass) coaster voor Tusenfryd

    Tusenfryd kondigde kort voor nieuwjaar 2020 z'n grootste investering ooit aan. Het zou om een coaster gaan voor 2021. Die moet dus meer gaan kosten dan de +/- 7,5 miljoen van SpeedMonster destijds.

    Informatie is voorlopig nog schaars en eerder uit tweede hand.

    - Info in het NL: https://forum.pretpark.club/d/650-ni...tusenfryd-2021

    - Info in het ENG: https://www.coastercrazy.com/forums/...er-t42453.html

    - De meeste info, grotendeels van speculatieve aard, vond ik in het Duits: https://www.coasterfriends.de/forum/...-norwegen.html. Omdat het park tot de PR-stal behoort, gaat men op fora al uit van een soort GoldRush uit Slagharen.

    Al deze bronnen tonen dezelfde terrein-afbeelding:



    Op die schets is de naam van de naburige attractie 'Trafikkfryd' links te lezen. Dat is een soort rijschool-attractie die helemaal achteraan / bovenaan het park ligt. Rechts daarvan zou dus de nieuwe coaster komen. Dat laatste doet me hopen op een op een coaster met meer terrein-elementen dan de bestaande exemplaren ginds.

    Het is me onduidelijk of er interactie komt met de flume Tømmerstupet of dat deze op de schop gaat. Die oude flume is nog best populair, misschien krijgt hij een thematische make-over. Mocht de flume toch verdwijnen, dan kan het park als argument aanhalen dat er nog veel ander nat plezier te beleven is: de watercoaster, de recente rapid en het zwembad met beperkt glijbanencomplex.


  2. #2

    Re: Niuewe (multi-launch-?)coaster voor Tusenfryd.

    De layout doet inderdaad meteen denken aan een korte versie van Gold Rush. Alleen de trein die in het station getekend staat is dan te lang. Een verklaring hiervoor kan zijn dat het om plannen van een tuinarchitect gaat (= Bar Bakke), en dat zij dus zelf een trein ingetekend hebben op het plan...

    De locatie ligt wat in een uithoek van het park, waardoor hier weer wat meer leven komt. Maar ook kort bij de achterburen, hopelijk gaan zij niet moeilijk doen. De baan blijft volgens dit plan trouwens mooi naast Tømmerstupet. Er zullen enkel wat bomen moeten wijken, en als de baan hoog genoeg is kan men het verkeerspark zelfs behouden.

  3. #3

    Re: Nieuwe (multi-launch-?)coaster voor Tusenfryd

    Er zijn nog bijkomende bouwtekeningen gevonden waaruit blijkt dat het een inverted baan zal worden. Vekoma? Of toch een ander merk?

    Naam:     tus1.jpeg
Bekeken:  2292
Groote:   66,5 KB
    Naam:     tus2.jpeg
Bekeken:  2227
Groote:   65,9 KB

  4. #4

    Re: Nieuwe (multi-launch-?)coaster voor Tusenfryd

    Lijkt wel op Vekoma Treinen inderdaad.

  5. #5

    Re: Nieuwe (multi-launch-?)coaster voor Tusenfryd

    Ik ben aangenaam verrast! Ik dacht eerder ook dat het om een goldberg-variatie ging.
    We leven in een goede tijd wat betreft pretparken: iedereen is weer tegen elkaar op aan het investeren! Gelukkig dat er in de vekomaworpen van deze eeuw minder plaats is voor SLC's en consorten met een hoge trilfactor.

  6. #6

    Re: Nieuwe (multi-launch-?)coaster voor Tusenfryd

    Even leentje-buur spelen bij en andere pretparken-fan-site: https://themeparkfreaks.eu/2020/03/t...aster-in-2021/

    Het zou om een inverted Vekoma (kunnen) gaan, dus toch iets SLC-achtigs? Als dit wordt bevestigd, mogen de geruchten van de multi-laucnh (en de titel van dit topic) de kop ingedrukt / tekstueel aangepast worden.

    Op zich ergens logisch dat het park geen 2e lanceer-coaster plaatst, zeker als je er al een relatief krachtige Intamin launcher hebt. Een kopietje van de nieuwigheid in Tripsdrill lijkt me moeilijk, gelet op het geaccidenteerd terrein in Tusenfryd.

  7. #7

    Re: Nieuwe (multi-launch-?)coaster voor Tusenfryd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Even leentje-buur spelen
    Leentje buur spelen in dit topic gaf je ook al veel van die informatie.

  8. #8

    Re: Nieuwe (multi-launch-?)coaster voor Tusenfryd

    https://coasterforce.com/forums/thre...2.43996/page-5

    In dat forum lees je iemand met zelfverklaarde inside info.
    - De naam zou Dragen zijn, dat kan je trouwens al rechtsonder lezen op de allereerste foto die ik in dit topic heb geplaatst.
    - Gerstlauer zou dan toch de constructeur zijn, nikske Vekoma.
    - De werken schieten traag op: nog veel grondwerken te doen.

    Wat dat laatste betreft: reken er ook nog de noordelijke winter bij en wat corona-naweeën (minder inkomsten, latere betalingen, tragere leveringen, ...) en dan kan je inderdaad twijfelen of die coaster al in 2022 rondjes zal rijden. Daar komt nog bij dat Gerstlauer nauwelijks ervaring heeft met hangende gevallen en al zeker niet in combinatie met (multi-)lanceringen. De vergelijking met de relatief snelle opbouw van Goldrush gaat volgens mij daarom niet op. Niet vergeten: Goldrush moest kort na na de opening een tijdje dicht voor - dacht ik - grondwerken en verankeringsaanpassingen. Dat kunnen ze in Noorwegen maar beter van de eerste keer ... grondig uitvoeren.

  9. #9

    Re: Nieuwe (multi-launch-?)coaster voor Tusenfryd

    Mogelijk gerealiseerd in 2022 en dus voor de komst van de nieuwe coaster: een thematische make-over van de zone rond Speedmonster. De originele bron hierover betreft een enquête van het park zelf. Je moet wel eerst een twintigtal vragen over je persoonlijke ervaringen uit eerdere parkbezoeken doorspartelen, alvorens bij de voorontwerpen van de herthematisatie te belanden. Daarom meld ik een Duitstalige en een Engelstalige bron, waar je meerdere foto's van de ontwerpen sneller kan bekijken.

    Deze relatief vlakke zone - in Europa's steilste pretpark - zou de naam FIFTIES HILLS krijgen en gethematiseerd worden naar de USA van de jaren 1950, met bijzondere focus op auto's, bars en live-entertainment. Ter info en ter vergelijking: o.a. Nigloland, Walibi Holland en Liseberg hebben ook zo'n zone. Bijna geheel Gröna Lund ademt deze sfeer uit en het plein naast Van Helsing en tegenover Time Riders in zusterpark MPG appelleert ook aan dit thema.

    Naast de Intamin lanceercoaster - die al sinds 2006 in racewagenstijl is vormgegeven - bevindt zich nog een tweede achtbaan in deze zone: de Vekoma Loopen uit 1988. Deze decoratie-arme attractie kan wel wat opsmuk gebruiken, al valt dat nog niet meteen op te maken uit de voorontwerpen. Een make-over middels retracking of nieuwe treinen zit er wellicht niet in.

    Eén van de ontwerpen toont een rijschool-attractie. Een dergelijke attractie staat / stond helemaal bovenaan het park, nabij de nog te bouwen coaster. Die verkeers-attractie zou dan worden verplaatst. Er wordt nog meer aan de kindertjes gedacht, al levert onderstaande foto wel een dubbele ontgoocheling bij me op. Ten eerste betekent dit het einde van Nightmare, waardoor dit park nog maar één indoorattractie zou overhouden die niet exclusief voor de kleinsten is bestemd. Ten tweede denk je bij een (grote) brandweer-attractie aan zo'n race+blus+race-terug-ding van o.a. in de Legolanden. 'Små Radiobiler' verwijst evenwel naar kleine (bots)auto's.

    In deze zone bevinden zich in rechte lijn tussen Speedmonster en de bovenkant van de roltrap-entree meerdere spelltjes-kraampjes. Die kunnen zeker wat verfraaiing gebruiken.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 08-11-21 om 14:01.

  10. #10

    Re: Nieuwe (multi-launch-?)coaster voor Tusenfryd

    Als de foto's uit de enquete die het park hielt kloppen dan hebben we een glimp van de nieuw baan "Storm", deze zal voorzien worden van een drakenthema:


  11. #11

    Re: Nieuwe (multi-launch-?)coaster voor Tusenfryd

    Leuke toevoeging, maar wel een stuk minder spannend dan de topictitel initieel deed hopen.

  12. #12

    Re: Nieuwe (multi-launch-?)coaster voor Tusenfryd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    ... maar wel een stuk minder spannend dan de topictitel initieel deed hopen.
    Ik pleit schuldig o.b.v. van toen beschikbare info, deels afkomstig van (andere) overenthousiaste fans. De webmaster mag de titel van dit topic gerust aanpassen. Als boetedoening probeer ik wat bouw-plaatjes te schieten komende maand in Zuid-Noorwegen.

  13. #13

    Re: Nieuwe (multi-launch-?)coaster voor Tusenfryd

    Het was niet bedoeld als verwijt, voor alle duidelijkheid

    Ik ben overigens wel benieuwd, want volgens RCDB heeft Gerstlauer nog maar 1 Family Suspended Coaster gebouwd.

  14. #14

    Re: Nieuwe (multi-launch-?)coaster voor Tusenfryd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    De webmaster mag de titel van dit topic gerust aanpassen.
    Lichtjes aangepast

  15. #15

    Re: Nieuwe launch (multi-pass) coaster voor Tusenfryd

    Merci voor de subtiele wijziging en nee, ik zag niks verwijtends in een opmerking over de oorspronkelijke topic-titel. Ik heb weer bijgeleerd: meervoudige lanceringen steeds op dezelfde plaats (Fury, GoldRush, Pulsar, Star Trek, Sky Scream e.a.) heet dus multi-pass. Klinkt eerder als een voordring-onding om geld in het laadje te brengen.

  16. #16

    Re: Nieuwe launch (multi-pass) coaster voor Tusenfryd



    Constructie is gestart:
    Naam:     tusenfryd.jpg
Bekeken:  614
Groote:   294,6 KB

  17. #17

    Re: Nieuwe launch (multi-pass) coaster voor Tusenfryd

    De bouw vlot goed:






  18. #18

    Re: Nieuwe launch (multi-pass) coaster voor Tusenfryd

    En het testen is begonnen:


  19. #19

    Re: Nieuwe launch (multi-pass) coaster voor Tusenfryd

    En de park-website meldt trots "Storm åpner i løpet av mai". Dat behoeft geen vertaling, denk ik
    Ook zusterpark Warner Madrid zit op schema met de aangekondigde opening van de nieuwe achtbaan aldaar op 13 mei aanstaande

  20. #20

    Re: Nieuwe launch (multi-pass) coaster voor Tusenfryd

    En open!


Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •