het inkorten van de zomervakantie zie ik niet gebeuren: die reizen zijn al geboekt, dus om die ook nog te annuleren (wie betaalt de kosten?) zou een heel complexe puzzel worden.
Die 3 weken op een hele schoolcarrière zullen het verschil niet uitmaken, zeker? Voor vele scholieren stonden er toch al paasexamens gepland, die worden geannuleerd. In de praktijk is het dus maar 1 tot 2 weken geen les.

Meer on topic: ik denk dat vooral de paasvakantie zich zal laten voelen bij de pretparken. Vorig jaar merkte ik dat het dan overal echt al wel druk was, bv in Pairi Daiza en Parc Astérix.
ook buitenlandse bezoekers zullen er minder zijn (zowel Belgen naar buitenlandse parken als buitenlanders in Belgische parken). Dat zou dan weer kunnen leiden tot minder uitgaven per bezoeker.
Kort samengevat: het zal inderdaad een impact hebben op de economie en op de marges, maar ik ga er van uit dat de meeste ondernemingen dit moeten kunnen overleven, omdat er achteraf een compensatie zal komen van mensen die wat meer uitgeven.