X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 6 van de 18 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 341
  1. #101

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik blijf erbij dat ze of gaan werken met verhoogde tarieven om verloren inkomsten aan extra publiek te compenseren. Daar je zelf al aangeeft dat er sowieso wel bereidwilligen zijn die er wél wat voor over gaan hebben om iéts te kunnen doen deze zomer, ben ik ook van mening dat een park bijgevolg een stuk meer kan vragen met als 'voordeel' dat alles een stuk exclusiever aanvoelt. Ik zou niet weten hoe ze dit anders geregeld krijgen. Een normale toegangsprijs voor een normale dag zal gegarandeerd geen optie meer zijn de eerste komende maanden... Tijdsblokken zou kunnen, maar ik denk dat ze alsnog het 'gewone' toegangstarief niet gaan verminderen, wederom om diezelfde reden bovenaan. Is dit eerlijk voor de modale burger die het nu al misschien wat financieel moeilijk heeft? Gho, ja tuurlijk. Naar een pretpark gaan is geen liefdadigheidsinstellingen natuurlijk. Uiteraard gaat dat ontevredenheid naar boven brengen, maar denk wel dat er genoeg bereidwilligen die er wél wat meer voor willen uitgeven, al is het maar om uit hun kot te kunnen komen.

    Voor dierenparken weet ik niet zo goed hoe ze de situatie gaan behandelen. Er gaat hier ook een capaciteitsbeperking moeten worden ingelast, zeker kijkend naar een park als Pairi Daiza wat steeds een massa volk weet te trekken.

    Ik vraag mij vooral ook af hoe ze een toestroom aan abonnementhouders kúnnen tegenhouden? Stel dat ze met capaciteitsbeperking/blokken werken, kan ik mij nu al inbeelden dat abo houders zich logischerwijs overal gaan inboeken. Benieuwd hoe ze dit gaan opvangen...

  2. #102

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Vergeet niet dat parken bedrijven zijn die winst willen maken. Alle maatregelen wijzen momenteel op extra kosten, denk meer personeel voor toegangscontrole, crowd control en ontsmetting, in combinatie met minder inkomsten omdat de capaciteit (extreem) beperkt zal zijn, weinig in-park uitgaven,... Als het "goedkoper" is om gesloten te blijven, waarom dan openen? Zelfs wanneer het zou mogen van de overheid. Niet elk park heeft dezelfde middelen.
    Ik denk dat het wel duidelijk is dat we nog niet aan een oplossing toe zijn. Zolang er geen vaccin of groepsimmuniteit is lijkt het mij dat bijeenkomsten uitgesloten blijven.
    Laatst gewijzigd door Rein; 17-04-20 om 13:43.

  3. #103

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Vergeet niet dat parken bedrijven zijn die winst willen maken ... Als het "goedkoper" is om gesloten te blijven, waarom dan openen? .
    Exact dat + het vermijden om zelf een nieuwe broeihaard te worden. Tel er nog de snoeiharde reacties bij op soc.med indien de parken - zoals sommigen hier blijkbaar wensen - zich omvormen tot 'elitaire excursie-bestemmingen'. Of de reacties van teleurgestelde bezoekers die maar 3 attracties hebben kunnen en continu op de vingers werden getikt. Over praktische zaken heb ik het al gehad.

    Ik wil hier niemand bekeren, maar ben ik de enige die meent dat het voor een pretpark(bezoek) beter alles of niks is? Er heerst in deze gekke tijd al genoeg onduidelijkheid, niet in het minst over niet essentiële verplaatsingen. Morgen ga ik voor het eerst sinds eind feb. proberen 50 km snelweg te rijden, om de batterij op te laden. Benieuwd of dat mag ...
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 20-04-20 om 13:05.

  4. #104

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    ik deel volledig je mening; laat ons eerst de heropstart van de scholen eens afwachten. Dat zal dé grote testcase worden voor een nieuwe manier van leven na de corona.

  5. #105

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Nederland blijft in lockdown tot 19 mei, gaat vanavond aangekondigd worden. Ook geen grote evenementen tot 1 september.
    Kermis Luxemburg (begin september) en Oktoberfest München (eind september-begin oktober) ook afgelast.

    Het zal een bijzonder saai jaar worden... Kerstmarkten ook al maar afschaffen?
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  6. #106

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Nederland blijft in lockdown tot 19 mei, gaat vanavond aangekondigd worden. Ook geen grote evenementen tot 1 september.
    Kermis Luxemburg (begin september) en Oktoberfest München (eind september-begin oktober) ook afgelast.

    Het zal een bijzonder saai jaar worden... Kerstmarkten ook al maar afschaffen?
    Kermis Tilburg is ook al afgelast, andere kermissen in NL en Duitsland zullen wel volgen.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  7. #107

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Berlijn verbiedt al alle kermissen tot minstens eind oktober voor die deelstaat...
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  8. #108

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Nederland blijft in lockdown tot 19 mei, gaat vanavond aangekondigd worden. Ook geen grote evenementen tot 1 september.
    Kermis Luxemburg (begin september) en Oktoberfest München (eind september-begin oktober) ook afgelast.

    Het zal een bijzonder saai jaar worden... Kerstmarkten ook al maar afschaffen?
    Brugge wil vol inzetten op de winterperiode, dus ik verwacht dat de kerstmarkten voorlopig nog niet worden afgeschaft.

  9. #109

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Thibault, RF staff en ook hier aanwezig op het forum, heeft ons deze morgen laten weten dat Parc Asterix momenteel alle hotelboekingen voor mei geannuleerd heeft en voor het openstaande bedrag een voucher gegeven die pas vanaf april 2021 geldig is.
    Ik heb in juli een overnachting daar dus ik ben benieuwd.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  10. 24-04-20, 14:12

    Reden
    Dubbel

  11. #110

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    https://www.hln.be/showbizz/disneypa...S9osVGUrMRqcyo



    Door de coronacrisis zitten de deuren van de Disneyparken wereldwijd op slot, en dat zal naar alle waarschijnlijkheid nog de rest van het jaar zo blijven. Dat stelt financieel analist John Hodulik althans, directeur van de Zwitserse investeringsbank UBS, in een ontnuchterend rapport, waarin staat dat het bedrijf zich in ‘het oog van de storm’ bevindt.



    Kweet niet hoever ik dit mag vertrouwen... Maar er zit er niet goed uit voor onze hobby... dit jaar

  12. #111

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    https://www.hln.be/showbizz/disneypa...S9osVGUrMRqcyo



    Door de coronacrisis zitten de deuren van de Disneyparken wereldwijd op slot, en dat zal naar alle waarschijnlijkheid nog de rest van het jaar zo blijven. Dat stelt financieel analist John Hodulik althans, directeur van de Zwitserse investeringsbank UBS, in een ontnuchterend rapport, waarin staat dat het bedrijf zich in ‘het oog van de storm’ bevindt.



    Kweet niet hoever ik dit mag vertrouwen... Maar er zit er niet goed uit voor onze hobby... dit jaar
    Shangai Disney Resort is zich al aan het klaarstomen om terug te kunnen openen, weliswaar met strikte regels.

    De media puilt uit van de panieke berichtgevingen, zonder eerst eens af te wachten naar hoe het zich allemaal verder ontwikkeld.

  13. #112

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    8 juni. Maar dan wel allemaal netjes de regels volgen!

    -> Meer info: www.pretparken.be/article/2194/
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  14. #113

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    8 juni. Maar dan wel allemaal netjes de regels volgen!

    -> Meer info: www.pretparken.be/article/2194/
    8 juni? Daar gaat mijn overnachting in Pairi Daiza
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  15. #114

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    In zou nog voorzichtig zijn met die uitspraak ... er werd duidelijk gezegd dag men het in overweging zou nemen. Dat parken op 8 juni (met maatregelen) kunnen heropenen is dus helemaal nog niet zeker, en ergens heb ik een vermoeden dat dit niet het geval zal zijn ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  16. #115

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    +1, 8 juni is een richtdatum, ten vroegste, mits gunstige evaluaties en gunstig verloop van de curve. Ik vrees er ook voor, zelfs voor de zomer. Als de winkels terug opengaan zal de meute zich weer massaal laten gaan, de gevolgen zijn naargelang.

  17. #116

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    https://www.hln.be/showbizz/disneypa...S9osVGUrMRqcyo



    Door de coronacrisis zitten de deuren van de Disneyparken wereldwijd op slot, en dat zal naar alle waarschijnlijkheid nog de rest van het jaar zo blijven. Dat stelt financieel analist John Hodulik althans, directeur van de Zwitserse investeringsbank UBS, in een ontnuchterend rapport, waarin staat dat het bedrijf zich in ‘het oog van de storm’ bevindt.



    Kweet niet hoever ik dit mag vertrouwen... Maar er zit er niet goed uit voor onze hobby... dit jaar
    Dit zijn uitspraken van een Directeur van een zwitserse bank.

    Stel jezelf de volgende vragen:
    - In hoeverre is deze persoon een betrouwbare bron?
    - Wat heeft hij met Disney te maken?
    - Hoe komt hij bij deze informatie/stelling?
    - Waarom zou disney al hun parken over één kam scheren? (lijkt me logisch dat bijv. Japan veel eerder open kan dan Florida).

    Zoals Belgiumcoasterfreak hierboven al aan gaf zijn er parken al bezig met de voorbereidingen om aangepast te openen.

    Ergens anders heb ik gelezen (maar ook weer zonder duidelijke bron) dat Disney zelf verwacht ten vroegste september te kunnen heropenen (maar om welke parken het gaat is onduidelijk) maar dat ze nog zeker heel 2021 op maximaal 50% kunnen draaien. Klinkt een stuk logischer, maar ook hier weer is de bron twijfelachtig.

  18. #117

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Heeft iemand al een ervaring met een verblijf in de Efteling dat geannuleerd werd? Wij zouden eind juni gaan, dus de kans dat dat doorgaat is héél miniem. Geeft de Efteling vouchers voor een later verblijf?

  19. #118

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    In een (tijdelijk gesloten) topic werd gevraagd naar intenties voor 2021. Volgens mij past dat hier wel. 2021 kan ik echt niet plannen, terwijl ver vooruit plannen tot in de belachelijke details één van m'n specialiteiten was. Ik heb geen flauw idee hoe 2021 er zal uitzien, i.h.b. wat vliegen, sporen en pretparken betreft. Al wat je vooraf boekt, is onder zwaar voorbehoud en dus met een portie onzekerheid. Ik spreek helaas uit ervaring: iemand geïnteresseerd in vouchers voor Flixbus à 250 € te gebruiken tot maart 2021, voor de Oostenrijkse spoorwegen à 140 €, voor SAS vluchten à 120 €, voor een verblijf in het Beierse Landshut à 100 €, voor de Noorse ferrydienst Colorline à 150 €, ...?

    Worst case scenario's:
    - Nog steeds gesloten pretparken en Europa nog steeds in semi-lockdown = soc. dist.
    - Toegang tot pretparken enkel op reservatie, met soc. dist. en tijd-slots.
    - Alles initieel normaal (zoals 2019) maar dan een volgende corona-golf.

    Een 2021 zoals 2019 lijkt me overigens uitgesloten, zelfs als er een wijdverspreid en algemeen toegediend vaccin is. Er zal nog steeds achterdocht zijn naar de onbekende medemens, uit vrees voor een volgende golf. In meerdere parken staan investeringen on hold. Mogelijk worden de abo-en andere bonnekes-voordelen teruggeschroefd of afgeschaft (doodsteek voor mij). Mogelijk wordt er ook gesnoeid in het show-en-meet-en-greet-aanbod (ik ben geen fan, maar het trekt volk weg van de rijdende attracties).

    En zelfs in optimale omstandigheden zal het niet zo optimaal zijn omwille van de extra bezoekers die het verloren jaar 2020 willen compenseren. Dat zijn niet alleen de addicts zoals u en ik, maar de talloze gezinnen die Disney, EP of en andere resort hadden geboekt. Ik wil ze de kost niet geven. M.a.w. in het beste geval zijn de pretparken in 2021 bere-druk aan een hogere prijs, aan een lagere capaciteit en met een lager aanbod.

    Ik hoop dat ik hierboven vanalles zwaar verkeerd inschat.

  20. #119

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    En zelfs in optimale omstandigheden zal het niet zo optimaal zijn omwille van de extra bezoekers die het verloren jaar 2020 willen compenseren. Dat zijn niet alleen de addicts zoals u en ik, maar de talloze gezinnen die Disney, EP of en andere resort hadden geboekt. Ik wil ze de kost niet geven. M.a.w. in het beste geval zijn de pretparken in 2021 bere-druk aan een hogere prijs, aan een lagere capaciteit en met een lager aanbod.

    Ik hoop dat ik hierboven vanalles zwaar verkeerd inschat.
    Wij zijn ons voor de komende periode meer aan het focussen op parken waar nauwelijks of geen wachtrijen staan waardoor dat minder een issue is. Wanneer we naar het buitenland mogen en de parken zijn terug open (in eender welke vorm), gaan we bv. een weekendje naar de Eifel en Moezel. Eifelpark en Klotten zijn ietwat rustigere parken zonder echte wachtrijen. Als de capaciteit van de attracties en het park laag ligt, merk je daar in die parken niet zoveel van. Wanneer we terug mogen vliegen, gaan we ook naar Wiener Prater, daar speelt capaciteit ook nauwelijks een rol. En met het geld dat we in deze periode kunnen uitsparen (en allemaal terugkrijgen van gemaakte boekingen) gaan we als de wereld terug normaal draait nog eens een grote reis buiten de EU doen.

    Verblijven in Disney en Europa-Park bijvoorbeeld zou ik niet snel doen in deze en de eerstkomende periode, dat lijkt me verre van aangenaam. Die grote parken zijn zo al druk, als de capaciteit van attracties dan nog omlaag gaat, is het gewoon niet tof meer. Het is jammer, maar is even een periode waar we door moeten.

    Voor de rest vind ik het eigenlijk opvallen dat zowel parken als vervoermaatschappijen vaak erg schappelijk zijn in deze tijden. Czech Airlines heeft ons beide vluchten terugbetaald terwijl er daar 1 wel van doorgegaan is, de Oostenrijkse spoorwegen hebben ons toch een voucher van 10 jaar geldigheid gegeven voor treinreizen die eigenlijk niet meer omgezet konden worden naar een voucher (dat land is al deels uit lockdown), Duinrell heeft ons verblijf van juni al herboekt terwijl er over die periode eigenlijk nog geen duidelijkheid is. Sommige maatschappijen leggen de focus vooral op vouchers, maar als je wat verder zoekt, zijn terugbetalingen soms toch ook een optie (bijvoorbeeld Austrian Airlines).
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  21. #120

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klepje87 Bekijk Berichten
    Heeft iemand al een ervaring met een verblijf in de Efteling dat geannuleerd werd? Wij zouden eind juni gaan, dus de kans dat dat doorgaat is héél miniem. Geeft de Efteling vouchers voor een later verblijf?
    Geen persoonlijke ervaring, maar het Bosrijk gaat vanaf volgende week weer open, terwijl het park zelf (net als het zwembad en de winkel) er gesloten blijven. De reservaties kunnen wel uitgesteld worden, dus zal de Efteling normaal gezien jou zelf contacteren om een oplossing voor te stellen. Ik zou dus nog even geduld oefenen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •