X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 342

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Eerlijk gezegd zie ik het allemaal best somber in... Aanvankelijk leek het "maar een griepje", "ver weg van hier" en "zijn wij sowieso sterker en beter voorbereid dan China". De voorbije week / weken hebben aangetoond dat alles wat we dachten geen waar bleek te zijn.

    De huidige maatregelen in België (en daarbuiten) spreken nu van "lockdowns" en sluitingen t.e.m. 3 april 2020, maar de kans dat deze verlengd worden lijkt mij sowieso 99 %. De paasvakantie zal zeker onderdeel worden van de lockdown-periode, zodat mensen nog niet naar het buitenland op reis zouden gaan. Dus na de paasvakantie het normale ritme lijkt me al redelijker. En dan nog... lijkt het mij snel mei (of zelfs juni) te worden voor alles terug normaal wordt. Ik hoop dat ik ongelijk krijg!

    Om even dé vraag van dit topic te worden: JA! Zelfs met deze 3 tot 5 weken lockdown zal de economische schade al immens zijn. Hoeveel mensen zijn direct of indirect betrokken bij toerisme, horeca, leisure... De scholen blijven ook gesloten, dus de leerstof blijft ook liggen. Wanneer zal die ingehaald worden? Sowieso zullen overheden hier ook iets op moeten vinden: schrappen we in de vakanties, wat toerisme en horeca ook geen goed zullen doen, of schrappen we in leerstof, wat dan ook weer niet goed is...

    Nu al beginnen de eerste problemen te ontstaan, want De Zonnegloed kondigde al aan dat financiële problemen heel waarschijnlijk worden. En zo zullen er helaas nog volgen, want ook Brussels Airlines vroeg al bescherming aan de overheid. De meeste parken (en andere locaties bij uitbreiding) zullen het dit jaar moeten stellen met minder bezoekers en minder inkomsten, maar wel dezelfde vaste kosten, die ook gewoon doorlopen en wellicht betaald moeten worden. Ik vrees dus ook voor bepaalde toekomstige investeringen de komende jaren.

    Om toch één lichtpuntje te geven, hoop ik vooral dat de grenzen in Europa heel snel sluiten, zodat de situatie in eigen land kan herstellen. Ik spreek dan voor België, maar ook voor andere landen. Ik hoop dat elk land op die manier snel de boel op orde krijgt, en er geen grenslandgevallen (zoals gisteren) meer ontstaan. Dan krijgen we in België misschien sneller groen licht om wat meer te mogen doen en uitstapjes te plannen. En daaraan gekoppeld zullen sommigen inspelen door met kortingen te smijten, om snel wat extra volk over de vloer te krijgen.

    Wat denken jullie? Hoe zien jullie de toekomst in?

  2. #2

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Eerlijk gezegd zie ik het allemaal best somber in... Aanvankelijk leek het "maar een griepje", "ver weg van hier" en "zijn wij sowieso sterker en beter voorbereid dan China". De voorbije week / weken hebben aangetoond dat alles wat we dachten geen waar bleek te zijn.
    Het is juist die houding geweest die ervoor gezorgd heeft dat het nu allemaal zo ver is moeten komen. En nog steeds zijn er mensen die er zich niks van aan trekken en de ziekte gewoon blijven verspreiden.

    Dit is nooit gewoon een griepje geweest. Het had enkel dezelfde symptomen. Er is al in een vrij vroeg stadium gewaarschuwd dat zieke mensen en/of mensen die naar risicogebieden zijn geweest thuis moesten blijven. Maar dat deed niemand. (hier in het dorp is er net ene terug uit Italië en zie hem vrolijk rond rijden in zijn auto).

    =================

    Op zich hoeft het echter allemaal zo erg niet te worden. Ik denk dat veel afspraken die gemaakt zijn gewoon worden opgeschoven. Niet dit weekend naar de Efteling, maar een weekend in April. Niet afgelopen Vrijdag gaan uit-eten, maar een keer in april. Enkel spontaan-bezoekjes (die er met het mooie weer veel hadden zijn geweest) zullen definitief weg blijven.

    De oplossing is simpel: Als je normaal elke zondag €10,- uit geeft in het Café. Bewaar dat dan en geeft het na de "lockdown" alsnog (verspreid) uit, door bijvoorbeeld enkele manden wekelijks €12,50 uit te geven. Op die manier blijven de inkomsten en ook uitgaven op jaarbasis gelijk en wordt financiële schade tot een minimum beperkt.

    Het sluiten van scholen wordt in Nederland in elk geval veelal opgevangen door de kinderen toch het nodige schoolwerk van thuis uit te laten doen. Zal niet 1:1 hetzelfde effect hebben als naar school gaan, maar desnoods kan de zomervakantie nog een weekje ingekort worden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •