X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 342

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    We zijn net terug van een bijna 3-weekse reis door enkele landen. Hierbij even een samenvatting van de Corona-maatregelen overal, al besef ik goed dat sommige misschien al out-dated zijn.

    Vertrek op 30 juni, dat betekende dus nog voor 4 personen 50 Euro betaald voor een negatieve test. Zelf was ik reeds volledig gevaccineerd, echtgenote half, en tieners komen zoals gewoonlijk op de laatste plaats.
    Ook de nodige PLF papieren waren ingevuld, regels meermaals gecheckt op de site van buitenlandse zaken, en contact opgenomen met het hotel in Liechtenstein, om te dubbelchecken of de quarantaine maatregel (voor iedereen sowieso een week quarantaine, zelfs met negatieve test) nog van toepassing was. Gelukkig was dat niet het geval.
    Veel gedoe om niets, uiteindelijk: zonder problemen staken we de grens over naar Nederland, Duitsland, Zwitserland om in Italië aan te komen.

    Op dag 2 stond Gardaland op het programma:
    Verplichte reservering van tickets (al zag ik toch nog mensen aan de kassa een ticket kopen). Het is verplicht om de Qoda app te installeren. Daarmee scan je alle toegangstickets van je gezelschap, en kan je in een virtuele wachtrij gaan staan.
    Opletten: je moet je ticket dus nog inscannen. Dat wist ik niet, waardoor ik het mijne terug uit de vuilbak kon gaan vissen...
    Je duidt dan aan welke attractie je wilt bezoeken, kan ondertussen wat rondwandelen, een drankje of ijsje kopen, naar het toilet gaan, ...
    Zo'n 5 à 10 minuten voor je de attractie kan betreden, krijg je een melding op je smartphone, met een QR-Code. Die laat je inscannen aan de poortjes, waarna je de eigenlijke wachtrij kan betreden.
    Je kan niet in 2 rijen tegelijk aanschuiven, maar eens je de poortjes voorbij bent, kan je al wel in een andere virtuele wachtrij gaan staan.
    Wachtrijen waren niet meer dan pakweg 45 minuten.
    Voor de kleinere / minder drukke attracties kan je gewoon aanschuiven.
    in de wachtrij zelf was een mondmasker verplicht, hier werd goed op gewezen door de operators, en dit werd goed opgevolgd.
    Handen ontsmetten is ook verplicht, en ook dat werd heel goed opgevolgd.
    De grouping verloopt niet heel logisch: in sommige attracties één rij per gezelschap, in andere, zoals bv Kung Fu Panda, werd gewoon opgevuld, en kon je dus knie-tegen-knie gaan zitten met een wildvreemde.

    Enkele dagen later Mirabilandia:
    vlotte toegang met Bobbejaanland Abo: deze werden zelfs maar amper bekeken. Eén van de dochters heeft bv een abo waarop als einddatum 2020 stond (verlengd wegens Corona), maar dat viel hen niet eens op, ik had net zo goed mijn klantenkaart van de Colruyt kunnen tonen.
    Hier geen app, wel gewone wachtrijen, die vaak wel verlengd waren, met telkens een gangetje vrij tussen de rijen.
    Ook hier weer Security die in de wachtrijen duidelijk maakten dat een masker en ontsmetten verplicht is. Ook gezien dat die security ook meermaals voordringers uit de rijen haalde, wat ik alleen maar kan toejuichen.
    In de attracties zelf werd meestal gewoon opgevuld.

    Tussendoor ook nog een dagje Padovaland (aquaparkje), waar er eigenlijk geen maatregelen waren, behalve de standaard gangbare in Italië.

    In de steden zelf geldt de standaard regel: mondmasker binnen, ontsmetten waar kan, maar voor de rest weinig of geen beperkingen.


    Bij terugkeer vorige week:
    ook weer de grens Italië - Zwitserland - Liechtenstein overgestoken zonder controle. in het hotel in Liechtenstein werden we bijna uitgelachen met onze mondmaskers, omdat de mondmaskerplicht daar al enkele weken is afgeschaft, ook binnen. Voor de eerste keer in 1,5 jaar dus nog eens een restaurant betreden zonder mondmasker, en dat voelde onwennig maar toch heerlijk.
    Vervolgens richting Connyland : vrij veel volk voor het kleine parkje, in theorie mondmaskers binnen, maar operators liepen zelf zonder masker rond. in Dino-Attack (nochtans indoor), werden we door de operator aangemaand om onze maskers af te zetten, zodat we een mooiere onride foto zouden hebben...

    De vakantie werd uiteindelijk afgesloten in Rust. Op voorhand waren we speciaal PPF2 maskers gaan kopen, want die zouden verplicht zijn in Duitsland. Dat bleek niet het geval te zijn: een standaard medisch masker is voldoende (stoffen masker mag dus niet).
    Bij aankomst in hotel Kronasar kregen we nog een gratis entree voor het laatste uur Europapark. We hebben dus nog een ritje Silver Star meegepikt. Indruk van dat ene uurtje: heel druk, geen mondmaskers 'buiten', wel maskers in de rijen, al werd daar niet zo nauw op toegezien. Ik had niet de indruk dat er verder speciale wachtrijen waren voorzien.

    Laatste dag sloten we af in Rulantica: tot aan de kleedkamers verplicht met masker, eens we het waterpark betraden, mochten deze af. Wat afstand houden in de wachtrijen, maar verder was er eigenlijk ook weinig te merken van Corona.
    Vervolgens weer vlotjes de grens naar België overgestoken.

    Algemene conclusie: de aangekondigde strenge controles zijn eerder wat bangmakerij. Er is een hele hoop administratieve poespas die geen nut heeft. De algemene regels worden over het algemeen goed opgevolgd, maar mensen die bang zijn om besmet te raken, kunnen sommige plaatsen toch nog steeds beter mijden. Maar ik kan perfect leven met de manier waarop we onze vakantie hebben kunnen doorbrengen.

    Zoals gezegd: de regels veranderen constant, dus het kan best zijn dat hier of daar er weer iets anders is, maar ik hoop dat deze informatie toch nuttig is voor leden die nu vertrekken.
    Laatst gewijzigd door wimvg; 22-07-21 om 08:42.

  2. #2

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Dank voor de zeer nuttige info.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •