Ik blijf erbij dat ze of gaan werken met verhoogde tarieven om verloren inkomsten aan extra publiek te compenseren. Daar je zelf al aangeeft dat er sowieso wel bereidwilligen zijn die er wél wat voor over gaan hebben om iéts te kunnen doen deze zomer, ben ik ook van mening dat een park bijgevolg een stuk meer kan vragen met als 'voordeel' dat alles een stuk exclusiever aanvoelt. Ik zou niet weten hoe ze dit anders geregeld krijgen. Een normale toegangsprijs voor een normale dag zal gegarandeerd geen optie meer zijn de eerste komende maanden... Tijdsblokken zou kunnen, maar ik denk dat ze alsnog het 'gewone' toegangstarief niet gaan verminderen, wederom om diezelfde reden bovenaan. Is dit eerlijk voor de modale burger die het nu al misschien wat financieel moeilijk heeft? Gho, ja tuurlijk. Naar een pretpark gaan is geen liefdadigheidsinstellingen natuurlijk. Uiteraard gaat dat ontevredenheid naar boven brengen, maar denk wel dat er genoeg bereidwilligen die er wél wat meer voor willen uitgeven, al is het maar om uit hun kot te kunnen komen.

Voor dierenparken weet ik niet zo goed hoe ze de situatie gaan behandelen. Er gaat hier ook een capaciteitsbeperking moeten worden ingelast, zeker kijkend naar een park als Pairi Daiza wat steeds een massa volk weet te trekken.

Ik vraag mij vooral ook af hoe ze een toestroom aan abonnementhouders kúnnen tegenhouden? Stel dat ze met capaciteitsbeperking/blokken werken, kan ik mij nu al inbeelden dat abo houders zich logischerwijs overal gaan inboeken. Benieuwd hoe ze dit gaan opvangen...