Vandaag in Het Nieuwsblad: Ook de ‘hoofdrolspelers’ van corona lossen de teugels: “Eindelijk met zoon naar Efteling”

Na maanden strijden tegen corona: de protagonisten aan het woord
Ook de ‘hoofdrolspelers’ van corona lossen de teugels: “Eindelijk met zoon naar Efteling”
We gaan maandag een nieuwe fase in, met een flink aantal versoepelingen. Misschien zit jij al in de kroeg, knuffel je tien vrienden dood in je bubbel of ga je volgende week kamperen met je lief. Maar wat zijn de plannen van zij die al maandenlang dag en nacht in de weer zijn in de strijd tegen corona?

Viroloog Marc Van Ranst: “Eindelijk met mijn zoon naar de Efteling”

Wat wordt je eerste horecabezoek?

“Waarschijnlijk een broodje of slaatje maandagmiddag bij Sara’s, een koffieshop in Leuven. Ik ga proberen weer meer tijd te maken om te lunchen, al ga ik maandag nog wel op mijn eentje.”

Wie mag in je uitgebreide bubbel?

“Dat is een moeilijke vraag, ik heb er totaal nog niet over nagedacht. Heb ik zelfs tien vrienden? Ik weet het niet. Wel weet ik dat ik niet onmiddellijk een feestje ga houden. Tot nu had ik mijn bubbel van vier gewoon thuis, meer was het niet.”

Wat zijn je vakantieplannen?

“Vorig jaar ging ik naar de Ardennen, het jaar daarvoor naar Nederland. Nu ben ik niet van plan iets te boeken, want ik reken erop dat er nog wel wat werk in het labo zal zijn. Eventueel moeten we ook vaccinatiecampagnes voorbereiden, dus ik weet niet of virologen veel tijd voor vakantie zullen hebben. Al ga ik wel eens met mijn zoon naar de Efteling in Nederland. We zijn grote fans en gaan normaal enkele keren per jaar, maar dat is nu alweer een tijd geleden.”

Maggie De Block: “Ik werk nog elke dag”

blahblahblah