X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 36 van de 36
  1. #21

    Re: [Moviepark Germany] 2020

    Meneerke 90% van de tijd malcontent zou eerder toepasselijk zijn. Wat ik bedoel is dat als je dit jaar een abo koopt je wel degelijk een compensatie krijgt, maar idd voor iemand die jaarlijks een abo koopt ligt dat anders, maar de uitgave wordt wel uitgesteld dan.
    Laatst gewijzigd door bobby turbo; 20-05-20 om 23:29.

  2. #22

    Re: [Moviepark Germany] 2020

    Goh, zoveel reden om te klagen vind ik hier niet nodig. Die PR-abo's zijn echt goedkoop in vergelijking met sommige andere. Als je HET thuispark een paar keer bezoekt, en/of combineert met een zusterpark, heb je al snel je abo terugverdient. Abo's van Efteling of EP of Disney zijn anders, en daar vind ik een grotere compensatie meer gerechtvaardigd.

  3. #23

    Re: [Moviepark Germany] 2020

    Terug wat nieuws over de "nieuwe" ride: de supports voor Lucky Luke hebben ondertussen verschillende schakeringen van bruin gekregen en het treintje is afwisselend geel-zwart zoals de outfits van de Daltons:

    Naam:     MP.jpg
Bekeken:  1355
Groote:   484,2 KB
    Bron


  4. #24

    Re: [Moviepark Germany] 2020

    Ik weet niet of ik die verschillende bruintinten een meerwaarde vind...

  5. #25

    Re: [Moviepark Germany] 2020

    Tgoch, al bij al vind ik het nét iets beter ogen dan de enorm saaie en kille donker grijs/witte kleurenpallet van voordien, maar zonder extra theming blijft MP Express een zeer zielige neergepote lelijke SLC.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  6. #26

    Re: [Moviepark Germany] 2020

    Voor het derde jaar op rij oude wijn in nieuwe zakken en ook al voor de derde keer te laat geleverd. Ze zullen met een goeie fam.darkride moeten afkomen volgend jaar. Even extrapoleren en rekening houden met geen waarneembare werken op de site van Ice Age eind juni 2020, dat zal die wellicht niet voor eind juli 2021 operatief zijn.

    Aan MPG om mijn ongelijk te bewijzen.

  7. #27

    Re: [Moviepark Germany] 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Voor het derde jaar op rij oude wijn in nieuwe zakken en ook al voor de derde keer te laat geleverd. Ze zullen met een goeie fam.darkride moeten afkomen volgend jaar. Even extrapoleren en rekening houden met geen waarneembare werken op de site van Ice Age eind juni 2020, dat zal die wellicht niet voor eind juli 2021 operatief zijn.

    Aan MPG om mijn ongelijk te bewijzen.
    Vorigjaar opende ook PAW Patrol met nieuwe wijn in nieuwe zakken

  8. #28

    Re: [Moviepark Germany] 2020

    Als het hier bij blijft is het nog steeds triest.. Zelfs het gewoon verwijderen van de vliegtuigloodsen zou al een verbetering zijn. Liever nog: Maak er een houten schuur van. Dan past het tenminste nog in western-thema.

  9. #29

    Re: [Moviepark Germany] 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Als het hier bij blijft is het nog steeds triest.. Zelfs het gewoon verwijderen van de vliegtuigloodsen zou al een verbetering zijn. Liever nog: Maak er een houten schuur van. Dan past het tenminste nog in western-thema.
    Wordt afgewerkt in 2021, ik verwacht wel dat men dan nog heel wat verandert

  10. #30

    Re: [Moviepark Germany] 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Wordt afgewerkt in 2021, ik verwacht wel dat men dan nog heel wat verandert
    Dat zou mooi zijn. Op zich kun je namelijk nog stiekem best veel met zo'n baan en dat thema. Zie hoe walibi met Speed of Sound een best wel originele Boomerang heeft weten te zetten (vooral de originele muziek pastte heel goed). Dat kan MPG hier op zich ook. Plaats bijvoorbeeld die remsectie indoor in een gebouw dat naar de straatkant toe als een western-straatje uit ziet. Dan wordt het western gebied een beter geheel. Krijg je meer sfeer en minder slijtage aan die remsectie door weersinvloeden.. Laat het dieper liggende gedeelte van de sidewinder door een tunnel gaan. Voeg nog wat near misses toe.. Veel moet dat op zich niet eens zijn. Zelf in elkaar timmeren kan relatief goedkoop.

  11. #31

    Re: [Moviepark Germany] 2020

    Mooie verbetering: MPG opent tegenwoordig om 09:30 z'n gevangenis-hekken. Bij de T-splitsing nabij de stuntshow heb je dan wel nog een twee rode-koord-versperringen links en rechts tot 10:00. Daar komen Marilyn en co de wachtenden entertainen en vragen om een masker op te zetten.

    Als je van de parking komt, neem je trouwens best de meest linkse nadar-wachtrij. Veel minder volk daar en enkel bij deze poort laten ze je met een bevriend abo binnen.

  12. #32

    Re: [Moviepark Germany] 2020

    Ik heb afgelopen donderdag het park bezocht om te kijken hoe coronaproof hun Halloween aanbod was en of je überhaupt veilig Halloween kan vieren. Ik ga hier geen uitgebreid TR schrijven, maar wel een ruime samenvatting waar ik mijn mening geef over bepaalde aspecten.

    Voor een vrij koude donderdag was er nog wel redelijk wat volk, maar het voelde niet superdruk aan (het park was niet uitverkocht). Het was enigszins wel te verwachten aangezien het al herfstvakantie was in NRW.

    Operations waren aan bepaalde attracties echt slecht, zo hebben Star Trek en MP Express tot de middag (of zelfs tot in de namiddag voor MP Express) maar met één trein gereden. De wachtrijen stonden volledig vol. Toen wij bij Star Trek in de preshowruimte stonden kregen we (eindelijk) te horen dat ze er een tweede trein gingen bij opzetten, waarna de wachtrij iets vlotter doorschoof. Uiteindelijk moesten we klein uur geduld hebben.
    We dachten dat we het ergste gezien hadden, maar bij Bandit was het pas echt erg. Daar moesten de mensen karretje per karretje uitstappen (bij andere achtbanen moest dit niet). Pas nadat iedereen van het perron was, kregen de volgende mensen pas een poortje toegewezen. Op dit moment kwam de vorige trein al vaak in de remmen. Pas nadat iedereen aan zijn poortje stond gingen deze pas open. Dit resulteerde in een volle wachtrij die voor de gelegenheid ook nog eens verlengd was. Wij sloegen Bandit daarom met plezier over.

    's Avonds, wanneer het donker werd, werd MP Express omgedoopt tot Baboo Twister Express. Onder de baan had men showlichten geplaatst en speelde men rock muziek. Vanwege de vele Aerosmith nummers had Rock 'n' Roller SLC starring Aerosmith misschien een betere naam geweest.



    Op hetzelfde moment speelde even verderop, in het western gedeelte, muziek van Rammstein. Voor een park dat zich familiepark #1 van Duitsland noemt, vind ik die muziekkeuze toch opmerkelijk.

    De spookhuizen dan:
    Van de reeds bestaande spookhuizen heb ik enkel de walkthrough Campout en The Slaughterhouse gedaan. Ik denk dat die redelijk gelijkaardig waren zoals de vorige jaren, misschien iets minder eng door corona, maar toch niet veel. De twee nieuwe (The Curse of Chupacabra en Secrets of St. Elmo bespreek ik in onderstaande spoilers:

    The Curse of Chupacabra:
    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    Dit spookhuuis was de eerste nieuwigheid van de avond. Zonder corona zou dit spookhuis nooit bestaan hebben, want het is gebouwd in de wachtrij van The Lost Temple. Nadat onze tickets gescand zijn en we de wachtrij betreden hebben, word ons gevraagd om vlak voor het gebouw even te wachten. Op de plaats voor waar je normaalgezien op de lift wacht, krijgen we het achtergrondverhaal te horen, en ook dat we absoluut geen licht mogen maken. Vervolgens betreden we de eerste ruimte na de lift, waar twee acteurs op het standbeeld in het midden van de ruimte liggen. Hierna moeten we een touw vastnemen, aangezien het in het volgende deel pikdonker is. Ik hoor hier wel enkele geluiden op afstand, maar heb nooit het gevoel gehad dat er iemand dicht bij stond om mij bang te maken.
    Wanneer ik aan het einde van het touw ben, merk ik dat we in de voorsorteerzone aangekomen zijn. Hier hebben ze ook nog een donkere tunnel gemaakt waar we moeten door kruipen. Via een touwbrug steken we geul over waar de voertuigen normaal in staan ( ze waren een stuk naar voor gereden) en volgen we de normale uitgang naar buiten. Einde.
    Eerlijk gezegd vond ik het geen 6 euro waard. Het voelde super kort aan, wat het eigenlijk ook was. Ik vond het ook totaal niet eng. De geluiden die ik in het donker gedeelte hoorde, klonken ook vrij ver weg. Hier had men echt wel meer mee moeten/kunnen doen. In het inleidend filmpje werd ook gezegd dat we moesten oppassen voor Chupacabra. Ik heb eerlijk gezegd niks gezien dat aan de beschrijving ervan voldeed. Meer nog, ik heb vandaag in Bobbejaanland een acteur gezien die er harder op leek.
    Ten slotte denk ik dat de makers zich hebben laten inspireren door South Park, want telkens wanneer ik Chupacabra hoor, moet ik steeds aan Jewpacabra (een denkbeeldig wezen) denken. Ook wordt er gezegd dat Chupacabra een combinatie is van een mens, hond en hamster => doet mij aan ManBearPig denken.


    Secrets of St. Elmo:
    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    Secrets of St. Elmo is een nieuw interactief en permanent spookhuis dat zich op de plaats bevindt waar vroeger het spookhuis van The Walking Dead te vinden was. Ik vermoed dat dit donderdag voor het eerst open was, aangezien de tickets hiervoor maar twee dagen op voorhand beschikbaar waren. Het spookhuis was daarom ook nog maar in softopening, maar veel heb ik hier niets van gemerkt. Bij het binnengaan krijgen we een geweer mee waarmee we op geesten moeten schieten. We krijgen van een acteur ook de nodige info. Deze man zal ons gedurende de hele tocht door St. Elmo zal begeleiden. Vervolgens worden we toegesproken door een vrouwelijke geest (=hologram/projectie) die (in afwisselend Duits en Engels) zegt dat St. Elmo vol kwade geesten zit en dat wij ze met moderne technologie moeten verjagen.
    Wat volgt is een tocht door verschillende scènes waar overal geesten (projecties op de muren) verschijnen waar je dus met je wapen moet op schieten. Ook moeten we af en toe op enkele kaarsen schieten om meer licht te maken. In de meeste scènes duikt vaak ook nog een andere acteur op die ons probeert te doen schrikken. In de eindscène worden we opnieuw toegesproken door een vrouwelijke geest (dit keer enkel in het Duits), waar onze 'gids' mee in dialoog ging. Veel heb ik er niet van verstaan, omdat hij redelijk snel begon te roepen (tegen een hologram, wat best wel grappig was ). Het enige dat ik duidelijk verstond op het einde was dat hij tegen ons zei dat we ze moesten afknallen, wat we dan ook gedaan hebben.
    In de namiddag draait er een meer familievriendelijke versie (vanaf 12 jaar). Ik denk dat dit dan de versie is zonder extra acteurs. Uiteindelijk was het wel iets speciaals om een keer te doen. Het is anders dan andere spookhuizen en ik vond het zijn geld wel waard.


    Aan de spookhuizen was het over het algemeen wel erg rustig (buiten Curse of Chupacabra na). Toen ik in The Slaughterhouse ging, bestond mijn groep uit mezelf en slechts twee andere mensen omdat er gewoon geen volk stond.

    In de scare zones ten slotte, had ik ook wel het gevoel dat er minder acteurs rondliepen als anders, maar nog wel altijd meer dan in een gemiddelde scare zone in BBJ.

    Om te antwoorden op de vraag of je coronaproof Halloween kan vieren, zeg ik ja, op voorwaarde dat het niet te druk is. Als het park uitverkocht is denkt ik niet dat alles (voornamelijk de scare zones) coronaproof zou zijn.

    Bedankt voor het lezen!

  13. #33

    Re: [Moviepark Germany] 2020

    Ik snap de procedure van Bandit wel (al eerder gezien), maar niet waarom die uitsluitend hier gebruikt werd en niet op andere plaatsen. Erg vreemd.

    Wat ik niet helemaal begrijp is: Hoe heb je deze procedure kunnen waarnemen als je de baan hebt over geslagen?

  14. #34

    Re: [Moviepark Germany] 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Wat ik niet helemaal begrijp is: Hoe heb je deze procedure kunnen waarnemen als je de baan hebt over geslagen?
    Dat was tijdens mijn vorig bezoek on juni ook, maar toen had ik er geen erg in omdat er toch geen wachtrij stond.
    Wij hebben trouwens ook ons middageten opgegeten met zicht op het station, vanwaar we deze procedure hebben kunnen waarnemen.

  15. #35

    Re: [Moviepark Germany] 2020

    Geen nieuw topic waard maar misschien wel nuttig nieuws:

    1. In 2023 zijn online reservatie voor dagbezoeken niet langer vereist. Niet voor ongedatteerde tickets (als die al bestaan) niet voor houders van een MPG-abo en ook niet voor houders van een bevriend abo (BJL, Slag. e.a.).

    2. Die laatste categorie bezoekers wordt geadviseerd met het abo naar ’de meest rechtse kassa’ te gaan om daar op vertoon dagtickets te verkrijgen. Da’s wel een nieuwigheid, voorheen volstond het om je abo ( + dag -resetvatie) te laten zien aan het gevangenishekken. Misschien kan MPG zo je aantal jaarlijkse bezoeken monitoren. Deze hebben een limiet van 2 (Gold) of 5 (Diamond), dacht ik.

    Bron: antwoord-mail van een park-verantwoordelijke.

  16. #36

    Re: [Moviepark Germany] 2020

    Dat is zeker bruikbaar advies, bedankt! Nu ik dit jaar weer een BJL-abo heb, denk ik toch het park nog eens een bezoekje te brengen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •