Eindelijk, ik dacht dat de forumleden in al hun toegeeflijkheid al diep in de ...@#€&+ (zelfcensuur) om parken toch maar niet failliet te laten gaan.

Een gezond pretpark kan deze crisis opvangen, al is natuurlijk de vraag hoelang soc. dist. nog gaat duren, en of het terug erger wordt.

Qua loonkost betaalt vadertje staat - u en ik dus - quasi alle geleden schade, vergeet dat niet. Toch zal dit jaar een break-even voor de meeste parken niet eenvoudig zijn. Voor niet-verblijf-parken lijkt de geleden schade me minder erg. Met het oog op investeringen is deze crisis natuurlijk een ramp, want sterk omzet-afhankelijk.

Maar om dan boetes - mag dat wettelijk wel? - uit te gaan schrijven aan nota bene je trouwste fans? En kosten aanrekenen voor iets dat 100% digitaal en automatisch gebeurt ... het is iets waar ik ook bij vliegtickets, concerttickets e.a. van omhoog ga schijten. Vraag dan een euro meer in je standaard-prijs, maar lieg gvd niet over 'boeking- en verwerkingkosten'.

Online (om)boeken of een e-ticket creëren/versturen kost (bijna) niets. Ja, men moet het ICT bedrijf hierachter betalen, maar dat komt volgens mij zelden neer op meer dan een eurocent per ticket. Anders heeft de organisator wel heel erg slecht onderhandeld.

Heide Park vraagt voor elke reservatie met abo schaamteloos een euro p.p. Wees maar zeker dat dit hen op soc.med. niet in dank wordt afgenomen. Plopsa verdient volgens mij dezelfde behandeling.

Terechte opmerkingen trouwens over de manier van het innen en over de doktersbriefje-verplichting. Gooi jullie verworven rechten (privacy e.a.) maar te grabbel aan het kapitalisme.

O ja, ik vind het ook niet netjes als abo-houders massaal meerdere bezoeken vastleggen en dan soms niet zouden komen opdagen. Maar dat kan je als park anders regelen: max. 10 bezoeken in de periode jul. + aug., max. 2 annulaties voorafgaand aan de geplande bezoekdatum en 1 annulatie op de geplande bezoekdag voor openingstijd. Niet of niet tijdig annuleren geldt dan als een bezoekdag die je als abo-houder verliest. Het komt minder culpabiliserend / autoritair over en heeft minstens hetzelfde effect van ontrading. Maar niemand zal dan kunnen zeggen dat het park dit doet om de gaten in hun kassa te vullen.