Wij zijn vandaag voor het eerst dit jaar naar De Panne afgezakt, doordat we aan zee op vakantie zijn. Na de verhalen van de laatste dagen op social media, hield ik mijn hart al vast voor de drukte. Toen we om 10u05 de parking opreden, stonden we al op het einde van P2. Ook de wachtrij om het park binnen te gaan, startte langs de parking zelf.

Er werd wel vlot doorgewerkt aan de toegangspoortjes, waardoor we op 15min binnen waren. Het viel me wel op dat onze rij het abonnement én de reserverings moesten tonen, terwijl dat de rij ernaast niet het geval was. Toen mensen vroegen of ze het abonnement moesten laten zien, was het antwoord dat het niet nodig was. Bizar, want dan geraakt iedereen het park binnen met een ander zijn abonnement.

Over het parkbezoek heb ik gemengde gevoele s. Op zich hebben wij ons wel geamuseerd, het park heeft toch wel voldoende maatregelen getroffen. De wachtrijen zijn goed aangeduid, er is steeds ontsmettingsmiddel beschikbaar, regels staan overal afgebeeld... Maar qua beperkte capaciteit, daar heb ik mijn bedenkingen over. Alle parkings stonden bomvol, op alle pleinen liepen wachtrijen los door elkaar (plein van Kaatje was een fiasco). Als je dan hoort dat slechts 40% wordt binnengelaten, kan ik dat niet geloven. Dat betekent dat op de drukte dagen, de bezoekers zich parkeren op de pechstrook van de E40?

Het is natuurlijk wel zo dat het park niet verantwoordelijk is voor het gedrag van de bezoekers. Vandaag viel dit al bij al wel mee, maar ik kan me inbeelden dat dit niet altijd het geval is. Wij hebben de hele dag ons mondmasker gedragen, omdat het overal gewoon te druk was. Ik hoorde veel mensen dezelfde opmerkingen maken, dat ze dit jaar niet meer gingen langskomen. Wij hebben een reservering voor binnen 2 weke staan, hopelijk valt het dan beter mee qua volk. Een mens zou al gaan hopen op slechter weer...

Een zorgeloze dag was het helaas niet...
Oh ja, is het nu echt zo moeilijk om dat onkruid in het midden van de Brandweer eens weg te halen? ?