X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 102
  1. #1

    [Plopsaland De Panne] 2020

    Interessant artikel op HLN.be vandaag: https://www.hln.be/in-de-buurt/de-pa...ijen~aa0c95b6/

    Een pretparkbezoek na de coronacrisis zal er helemaal anders uitzien. Eerst temperatuur laten meten, daarna op anderhalve meter aanschuiven en medewerkers die vervolgens de beugels ontsmetten. De Plopsa-groep is volop bezig met de opmaak van een plan om zijn pretparken in binnen- en buitenland te openen. Het is de nationale veiligheidsraad die het licht op groen moet zetten.
    “De gezondheid komt op de eerste plaats”, onderlijnt Van den Kerkhof. “Pas wanneer dat gegarandeerd kan worden gaan we open.” Ondertussen maakt de Plopsa-groep, met pretparken in België, Nederland, Duitsland en Polen, een plan op. Wat houdt dat concreet in? “De bezoekers moeten voor ze binnen gaan in het park eerst door een container. Dat kan per gezin. Daar meten we hun temperatuur en moeten ze verplicht hun handen wassen. We kunnen draaien op één derde van onze capaciteit. Voor Plopsaland De Panne komt dat neer op ongeveer 4000 mensen. Om een maximum aan bezoekers te laten genieten zouden we werken met een ochtendshift van 9 tot 15 uur en dan een avondshift van 16 tot 22 uur. De bezoekers zullen ruimschoots de tijd hebben om van alle attracties te genieten omdat we minder mensen toelaten op hetzelfde moment. Op de grond schilderen we de wachtvakken op anderhalve meter van elkaar bij de attracties, winkels en horecapunten die open zijn. Onze medewerkers ontsmetten na elke beurt de beugels van de attracties. Shows zullen niet kunnen plaatsvinden. Ook de ‘meet & greet’ met de Studio 100-figuren zie ik niet haalbaar omdat onze medewerkers telkens wisselen van pak.” Plopsa kijkt voor de opmaak van zijn plan vooral naar hoe ze pretparken heropstarten in China, Zuid-Korea, Nederland en Duitsland.

    Concreet
    In het systeem dat Plopsa nu aan het uitwerken is, zouden zo goed als alle geplande seizoensmedewerkers en jobstudenten aan de slag kunnen blijven. “Inderdaad”, bevestigt de ceo. “We zijn namelijk vroeger open en sluiten later. Er zal ook extra inzet nodig zijn om alles veilig te laten verlopen. We zijn nu nog volop in planfase. Eens alles op papier staat toetsen we dat af bij twee medische experts en daarna gaat het richting de nationale veiligheidsraad. We hopen dat die een verschil zal maken tussen festivals en pretparken. Wij hebben de ruimte om de social distancing te respecteren. Een pretpark coronavriendelijk inrichten vraagt een investering maar dat is nu niet doorslaggevend. We merken; zeker bij dit mooie weer; dat mensen naar buiten willen en plezier maken. We willen hen dat graag aanbieden als het veilig en gezond kan. Mocht de nationale veiligheidsraad ons plan goedkeuren dan kunnen we binnen de twee weken onze parken openen. Ik houd er alvast rekening mee dat we deze zomer niet op volle capaciteit zullen kunnen draaien.”

    bron: HLN

  2. #2

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    1,5 m afstand, geldt dat ook voor de parallelle rijen in de veehok - aanschuiflabyrinten....En wat een gedoe gaat dat worden met het volk dat moedwillig niet wil luisteren, zoals nu aan de containerparken. Ik denk dat de opstart geen makkie gaat worden hoor.

  3. #3

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Ik denk dat een deel van die maatregelen toch ook onder 'een goeie beurt maken in de media' vallen. Maar beter zoiets dan met enthousiasme openen en achteraf aangewezen worden als het epicentrum van een nieuwe uitbraak: dan zou de halloweenperiode voor de PR-afdeling dit jaar bijzonder vroeg van start gaan.

  4. #4

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Ze gaan tevens ook de inkomprijs niet veranderen met deze maatregelen...
    Dus wel de volle pot laten betalen voor een mindere beleving? (minder tijd in het park & geen entertainment).
    Het argument van meer attracties kunnen doen want minder volk lijkt mij ook ijdele hoop. Je kan moeilijk mensen laten aanschuiven met 1,5 meter tussen en ze dan vervolgens bij elkaar proppen in een achtbaan trein.
    Dan moet je al met lege plekken in de attracties werken en zodus minder capaciteit. (en dienen ze dan ook de beugels en handvaten na elke rit niet te ontsmetten?)
    Ik denk dat ik liever nog even wacht tot we weer normaal kunnen doen...
    Laatst gewijzigd door Bbt87; 09-04-20 om 18:34.

  5. #5

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bbt87 Bekijk Berichten
    Ze gaan tevens ook de inkomprijs niet veranderen met deze maatregelen...
    Gaan we daar zelf van uit, of is dit effectief al bevestigd? Want ik heb dit al meermaals als reactie gehoord, maar tot nog toe nog nergens bevestigd gezien door Plopsa.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  6. #6

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Gaan we daar zelf van uit, of is dit effectief al bevestigd? Want ik heb dit al meermaals als reactie gehoord, maar tot nog toe nog nergens bevestigd gezien door Plopsa.
    Bevestigd door plopsa in het nieuws

  7. #7

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bbt87 Bekijk Berichten
    Bevestigd door plopsa in het nieuws
    Bron?
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  8. #8

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Vtm nieuws van 19 uur door Steve van Den Kerkhof.
    Heb het stukje even vlug opgezocht.
    https://m.hln.be/video/zo-verlaten-l...-erbij~p140138

  9. #9

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Hoe jaag je de ochtend-bezoekers om 15:00 het park uit? Werken met een ochtend- en een avond-polsband? Niet echt corona-proof, zo'n polsband-controle bij elke attractie. En dan kan je met een ochtend- polsband na 15:00 niet meer op de attracties, daarom ga je nog het park niet uit. Bovendien, als er nu één groot park is in België waar de capaciteit niet spoort met het aantal bezoekers op een drukke dag, ... vul zelf maar aan.

    Open in full force of niet open lijkt me - zowel qua volksgezondheid als qua beleving - de meest correcte houding. Toegegeven: ik draag geen boekhoudkundige verantwoordelijkheid in een pretpark en personeel aan het werk houden is vaak beter dan personeel in de werkloosheid houden.

  10. #10

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Het park geeft zichzelf een uur de tijd om iedereen buiten te kegelen: de laatste shift begint pas om 16u. Dat hoeft volgens mij het probleem niet te zijn: op andere dagen lukt zoiets vaak al op een half uur, als daar wat personeel achter wordt gezet.

    Ik begrijp wel waar het vandaan komt: het is diezelfde bricoleursmentaliteit die alle parken bovenhaalde toen een opening tijdens de paasvakantie nog niet definitief van de baan was. Met 8000 bezoekers per dag zou het park het ook lang niet zo slecht stellen. Dat cijfer schommelt in een normaal zomerseizoen tussen de 2000 en 14 000 met rond de 5 a 6000 als gemiddelde. Ik zie eigenlijk vooral de wachtrijen met afstanden lastig lopen...

  11. #11

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Het park geeft zichzelf een uur de tijd om iedereen buiten te kegelen: de laatste shift begint pas om 16u. Dat hoeft volgens mij het probleem niet te zijn: op andere dagen lukt zoiets vaak al op een half uur, als daar wat personeel achter wordt gezet....
    Sorry, maar da's een totaal andere situatie. Na een gewoon parksluiting-tijdstip is het niet zo moeilijk om 'plakkers' buiten te krijgen: er rijdt of draait dan niks meer. Wie zich om 15:30 bij wijze van spreken verstopt op een toilet kan dan nog de avond-sessie meemaken. Leuke job voor sommige personeelsleden om daar dan telkens een klopjacht op te houden.

    Nog een bijkomend probleem in dit rare voorstel: haast elke bezoeker zal zich bij de toegangspoorten aandienen kort voor de aanvang van het tijdslot. Het loont dan niet om nog na 11:00 te komen voor de eerste sessie (uitz. locale abonnees misschien). En wie gaat pas willen toekomen na 17:00 voor de avond-sessie? En haast iedereen zal ook tot het einde van het tijdslot willen blijven. Vier congesties per dag om de spreiding van corona te bestrijden? Toegegeven, op 'gewone' topdagen zal de congestie om 10:00 en het reguliere sluitingsuur mogelijk nog groter geweest zijn.

    En gaan ze speeltuinen en het ballenbad bij Maya dan dichtgooien? En mogen de glijbaan-matjes worden doorgegeven? Voor het Plopsa-publiek zijn dan geen opvul-attracties.

    Ik vind dat BJL en PDP geen goede beurt maken door hun dubieuze voorstellen naar buiten te brengen. Akkoord dat je daar wel intern over nadenkt en discussieert. Maar hou dat dan intern omdat de nabije toekomst zo moeilijk te voorspellen is, of anders gezegd: covidik kijken!

  12. #12

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Aaaah, Plopsa did it again. Na de woekerprijzen, capaciteitsloze “investeringen”, reclame overkill, walgelijke en dure horeca en meer gaan ze nu nog eens de mediahoer uithangen met de meest belachelijke crap te verkopen. IEDEREEN die ik er over aansprak vind heg degoutant dat ze durven dergelijke uitspraken doen!

    Ze mogen hun Mack Extreme Spinning Coaster stoppen waar de zon niet schijnt en volgens hen de evenaar loopt: HUN REET.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  13. #13

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Aaaah, Plopsa did it again. Na de woekerprijzen, capaciteitsloze “investeringen”, reclame overkill, walgelijke en dure horeca en meer gaan ze nu nog eens de mediahoer uithangen met de meest belachelijke crap te verkopen. IEDEREEN die ik er over aansprak vind heg degoutant dat ze durven dergelijke uitspraken doen!

    Ze mogen hun Mack Extreme Spinning Coaster stoppen waar de zon niet schijnt en volgens hen de evenaar loopt: HUN REET.
    Ga eens wandelen. Het is mooi weer, een maand binnen zitten is duidelijk niet goed voor je .

    Plopsa probeert hier gewoon aandacht mee te trekken dat pretparken in een moeilijke situatie zitten die niet lang vol te houden is. Zelf heb ik ook mijn twijfels bij sommige dingen, maar als er een oplossing gevonden kan worden lijkt me dat nog altijd beter dan de parken misschien wel de rest van het jaar dicht te houden.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  14. #14

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Het is niet meer dan logisch dat ze nadenken aan maatregelen om toch nog open te kunnen gaan. Wat er effectief van in huis zal komen zullen we wel zien, maar beter met zulke maatregelen openen in augustus dan dat de parken helemaal niet meer open zullen gaan dit jaar...

  15. #15

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Aaaah, Plopsa did it again. Na de woekerprijzen, capaciteitsloze “investeringen”, reclame overkill, walgelijke en dure horeca en meer gaan ze nu nog eens de mediahoer uithangen met de meest belachelijke crap te verkopen. IEDEREEN die ik er over aansprak vind heg degoutant dat ze durven dergelijke uitspraken doen!

    Ze mogen hun Mack Extreme Spinning Coaster stoppen waar de zon niet schijnt en volgens hen de evenaar loopt: HUN REET.
    Dat is al een persoon minder voor mij in de wachtrij.

  16. #16

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Ik vind het wel knap dat ze niet bij de pakken blijven zitten.
    Zo proberen ze toch bij te dragen aan een vlotte opstart na de ergste periode.

    Dat het niet allemaal perfect is lijkt me normaal, als productieleider kan ik begrijpen wat een nachtmerrie dergerlijke scenarios geven.
    Dus aandacht of niet, ik zeg duimpje omhoog voor de inspanning!

  17. #17

    Re: [Plopsaland De Panne] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bbt87 Bekijk Berichten
    Vtm nieuws van 19 uur door Steve van Den Kerkhof.
    Heb het stukje even vlug opgezocht.
    https://m.hln.be/video/zo-verlaten-l...-erbij~p140138
    Merci! Het is inderdaad wel een opmerkelijke keuze dan. Maar ik snap het ook ergens marketingtechnisch gezien. Als je dit jaar bvb 10 euro minder vraagt hierdoor en volgend jaar weer de 'normale' prijs, dan gaan mensen plots zeggen 'hé wat is het duur geworden'.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  18. #18

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Wow, wat een scherpe reacties weeral! Ik kan Steves inzet alleen maar toejuichen! Vergeet niet dat hij er mede voor zorgde dat de seizoensmedewerkers toch een uitkering krijgen i.p.v. helemaal niets. En met dit plan tonen ze opnieuw een mooie inzet over hoe zij de (nabije) toekomst zien. Alternatief was zeggen: we wachten af en openen pas volgend jaar de deuren! Zelfs met dit plan (en idem voor Bobbejaanland en Bellewaerde) zullen ze nog heel wat extra kosten hebben, en heel wat minder inkomsten.

    Extra kosten aan extra veiligheidspersoneel, personeel dat anders ingezet zal worden, schoonmaakpersoneel, extra veiligheids- en verzorgingsmateriaal, bijkomende maatregelen inzake social distancing...

    Minder inkomsten doordat minder mensen in het park zullen eten, minder bezoekers (want zelfs al zijn er per tijdslot max. 4000, dan nog zullen er veel dagen zijn dat er geen 4000 zullen langskomen!)...

    Neen, ik ben blij dat onze parken niet bij de pakken blijven zitten en toch al durven vooruitkijken. Alles zal afhangen van wat de overheid zegt, en wees maar zeker dat veel maatregelen nog zullen aangepast worden. Tenslotte denk ik dat we vooral naar elkaar moeten kijken, en hopen dat iedereen zich dan ook gedraagt. Als ik de beelden uit Brussel, Gent en Antwerpen afgelopen weekend zag... dan denk ik dat hier vooral nog werk aan de winkel is. En dat zal niet van de parken afhangen, maar van de bezoekers!

  19. #19

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Wow, wat een scherpe reacties weeral! Ik kan Steves inzet alleen maar toejuichen! Vergeet niet dat hij er mede voor zorgde dat de seizoensmedewerkers toch een uitkering krijgen i.p.v. helemaal niets. En met dit plan tonen ze opnieuw een mooie inzet over hoe zij de (nabije) toekomst zien. Alternatief was zeggen: we wachten af en openen pas volgend jaar de deuren! Zelfs met dit plan (en idem voor Bobbejaanland en Bellewaerde) zullen ze nog heel wat extra kosten hebben, en heel wat minder inkomsten.

    Extra kosten aan extra veiligheidspersoneel, personeel dat anders ingezet zal worden, schoonmaakpersoneel, extra veiligheids- en verzorgingsmateriaal, bijkomende maatregelen inzake social distancing...

    Minder inkomsten doordat minder mensen in het park zullen eten, minder bezoekers (want zelfs al zijn er per tijdslot max. 4000, dan nog zullen er veel dagen zijn dat er geen 4000 zullen langskomen!)...

    Neen, ik ben blij dat onze parken niet bij de pakken blijven zitten en toch al durven vooruitkijken. Alles zal afhangen van wat de overheid zegt, en wees maar zeker dat veel maatregelen nog zullen aangepast worden. Tenslotte denk ik dat we vooral naar elkaar moeten kijken, en hopen dat iedereen zich dan ook gedraagt. Als ik de beelden uit Brussel, Gent en Antwerpen afgelopen weekend zag... dan denk ik dat hier vooral nog werk aan de winkel is. En dat zal niet van de parken afhangen, maar van de bezoekers!
    Inderdaad, zijn voorstellen en inzet kan ik alleen maar toejuichen.

    Ik hoop dat de overheid de parken de toestemming geeft om te open vanaf 1 juli met alle nodige maatregelen. In pretparken is de social distancing zeker haalbaar, het belangrijkste is: buiten je gezin/mensen waarmee je komt, niemand anders AANRAKEN. Bij binnenkomt even door de quarantaine containers wandelen en desbetreffend park blijft zo goed als Corona-proof. Raak je toch iemand anders aan, heeft de hygiëne maatregelen ervoor gezorgd dat de kans heel klein is dat je het virus overdraagt.

    We kunnen niet nog 1,5 jaar wachten tot er een vaccin is vooraleer we terug buiten kunnen komen, op vakantie of restaurant mogen gaan, naar pretparken kunnen...

    Ik begrijp de reactie in Gent en Brussel deels wel vanuit psycho-sociaal standpunt. Bovendien zijn sommige maatregelen absurt: voedingswinkels mogen op maar bouwmarkten, bloemisten, zelfstandige ondernemers,... niet. Idem voor grotere ondernemingen zoals pretparken. Ik vind het ronduit belachelijk, er zit geen consequentie in die beslissingen. Hanteer diezelfde social distance en hygiëne maatregelen als bij supermarkten, want die zijn zeker mogelijk.

    Kortom, breng het sociaal leven stilaan terug op gang van cafés die heropenen tot pretparken die terug bezoekers kunnen ontvangen maar met alle noodzakelijke maatregelen. Het is mogelijk. Individuele gezondheid is belangrijk maar onze maatschappelijke gezondheid, a.k.a. de ECONOMIE is toch echt wel minstens even belangrijk. Gezondheid, sociaal leven en economie gaan "hand in hand", maar wel zonder handje schut en met hygiënemaatregelen.

    Hopelijk snel betere beslissingen in het belang van deze 3 aspecten en binnen enkele weken tot maanden terug een binnenlands pretparktripje...

  20. #20

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Dus je vind het belachelijk dat voedings winkels open mogen en de rest niet? als je alle winkels weer opent heb je de niet essentiële verplaatsingen volop en gaat iedereen weer gezellig schoppen, waardoor je met veel meer mensen in mogelijk contact komt zowel in de winkels als in de winkelstraten...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •