X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 102
  1. #81

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Nieuwe maatregelen bij Plopsa: 'het dragen van een mondmasker, dat de mond en neus bedekt, is sedert enkele dagen verplicht in het volledige park (vanaf de aankomst op de parking tot het opnieuw naar huis vertrekken) voor bezoekers vanaf 12 jaar. Tijdens het eten in de restaurants mag het masker tijdelijk afgezet worden.'
    Hopelijk controleert men dat ook strikt en grijpt Plopsa in wanneer mensen dit aan hun laars lappen!

  2. #82

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    de pretparken gooien, net zoals zovelen, hun eigen ramen in. Kortzichtig en zo snel mogelijk zo veel mogelijk omzet draaien, omdat iedereen onvermijdelijk ziet dat er terug beperkingen aankomen. En dit met ernstige gevolgen voor de gezondheid; de beelden en het leed van dit voorjaar zijn blijkbaar al terug vergeten. Onvoorstelbaar.

  3. #83

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    In Plopsaqua ernaast was het al een even grote chaos vandaag. Bezoekers van over de grens die nog nooit gehoord hadden van mondmaskers, afstanden werden in de wachtij aan de kassa niet gerespecteerd, mensen werden in smalle gangen langs twee kanten terug naar de winkel gestuurd. Als Van Ranst het zag, hij zou zijn debardeurke over zijn hoofd trekken.

    Er werd ook niet veel op gezegd door het personeel, als ze zelf hun mondmasker al niet op hun kin hangen hadden. Er werd zelfs gegeten in het grote bad, onvoorstelbaar ? Hopelijk was er genoeg chloor in het water...

  4. #84

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    ^ Hoe waren de operations aan de SkyDrop? Want tijdens mijn bezoeken na de heropening waren ze echt schandalig. Het was toen zogezegd "50/50", maar in werkelijkheid was het vaak maar 25% open en 75% dicht omdat ze te laat open deden en vroeger sluiten omdat er "te veel volk" stond.

  5. #85

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
    ^ Hoe waren de operations aan de SkyDrop? Want tijdens mijn bezoeken na de heropening waren ze echt schandalig. Het was toen zogezegd "50/50", maar in werkelijkheid was het vaak maar 25% open en 75% dicht omdat ze te laat open deden en vroeger sluiten omdat er "te veel volk" stond.
    Aangezien we er met 2 kleine kinderen waren, heb ik die niet gedaan, maar elk uur werd het afgeroepen dat hij open was. 1 keer merkte ik om 10 na het uur dat hij opnieuw op gesloten stond. Ik ga er dus van uit dat hij telkens maar kort open was... triest voor de inkoopprijs die je betaalt, want echt veel is er niet om 4u daar te spenderen

  6. #86

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    De skydrop is telkens op het uur open, maar als er geen bezoekers op afkomen sluiten ze hem al eerder dan na een half uur.
    Nu moet ik wel zeggen, als ik er was op een rustige dag, en ik bleef hem doen, ze hem ook effectief open hielden.

    Natuurlijk wel vervelend want dat wil zeggen dat je absoluut als ze afroepen erop af moet gaan...

  7. #87

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Aangezien Frans momenteel de voertaal is in La Panne, kan ik m'n ervaring d.d.19/08/21 misschien beter als volgt omschrijven: Dégueulasse!

    We bezochten Plopsaqua pre-corona al enkele keren, inclusief schoolvakatiedagen en een zondagnamiddag. Maar de mensenmassa die hier vandaag, een donderdag buiten het bouwverlof, werd toegelaten ... @#€&(zelfcensuur). Voor boekingen in corona-tijden moet je nochtans vooraf een ticket op datum en een tijdslot van 3 uur reserveren. Dat Plopsaqua dus niet afkomt met 'toevallige drukte.' Men heeft dit 100% in de hand maar laat het serieus uit de hand lopen. Indien ik foto's had gemaakt van de humanoïde vleeshopen en deze strategisch had verspreid, zouden Ranst, Broeck en governator Caluwé dit veredeld zwembad per direct laten sluiten.

    De wildwaterbaan leek een kruising van een moshpit en de vertrekhal van Kabul Airport. En ook om een opblaasband te bemachtigen kon je al eens een slag of stoot ontvangen ... of uitdelen. Sommige jongeren namen de hiertoe bedoelde glijbaan zonder rubber. In deze omstandigheden kon ik ze geen ongelijk geven. Voor de brede glijbaan zonder band was het decameters kin tegen schouder (van een ander) aanschuiven. Anderhalve centimeter afstand is hier de norm.

    De klepjesglijbaan was onverantwoord enkel met ruime tussenperiodes geopend. De glijbanen-trappenhal wordt tijdens die tussenperiodes in viervoud bevolkt:
    - voor wie wacht met een band
    - voor de fam. slide zonder banden
    - voor mensen die denken dat de klepjesbaan geopend is
    - voor laatstgenoemden die onverrichter zake terug afdalen.

    Ik constateerde het volgende: men opende de gevangenispoort naar deze slide quasi gelijktijdig met de activatie van het golfslagbad. In geopende toestand was het dan nog ruim 20 min. wachten op één klepjes-rit. Dat was dan nog mazzel, omdat ik voorafgaand vroegtijdig het nog actieve golfslagbad had verlaten.

    De activering van het golfbad wordt trouwens enkel auditief aangekondigd. Een klok had handiger geweest. Er was ook geen onweer-evocatie meer, misschien omdat mijn gemoed toen al op onweer stond. Een gelamineerd A4-tje meldt max 65 pers. in het golfbad en een afstand van 1,5 m. Een viervoud van dat aantal lag dichter bij de realiteit. Het was nog net niet zoals plofkippen maar als Plopkiekens was het ook hier vaak met meerdere personen per vierkante meter. Ik snap wel dat men geen groene stippen op het water kan schilderen, maar dit non-beleid lijkt me minstens even absurd. Niet vergeten: de personen waarmee je hier ongewenst lichamelijk contact hebt, zijn voor een groot deel onbespoten minderjarigen, aangevuld met tieners en volwassenen uit het land dat net het EK antivax heeft gewonnen.

    Voor het eerst dit millenium verlieten we een zwembad zonder te douchen. Dat had ons minstens een kwartier extra gekost wegens ondercapaciteit. Meerdere vrije kleedhokjes naast elkaar kan je ook vergeten op zo'n moment. In het hokje dat ik betrad, lag een gebruikte luier op mij te wachten. Haardrogers zijn hier gratis, maar een ander A4-tje gaf aan dat deze 'om gezondheidsredenen' buiten gebruik werden gesteld. En de Grote Prijs Hypocrisie gaat naar ... BTW voor deze service betaal je door hun jeton-gedoe (NL'ers: penning) ook nog eens 2 euro extra.

    De nieuwe 8baan in het hoofdpark is een topaanwinst die alle 5 keren dat ik het park deze zomer bezocht ruim voor 10:00 met passagiers opereerde. Het reserveren als abonnee verliep ook steeds gesmeerd. Het sneltempo waaraan gewerkt werd om 'Plopsaqua Coo' te heropenen, dwingt respect af. Ik zie mezelf daarom niet als een volbloed Plopsa-criticaster.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 20-08-21 om 08:34.

  8. #88

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Aangezien Frans momenteel de voertaal is in La Panne, kan ik m'n ervaring d.d.19/08/21 misschien beter als volgt omschrijven: Dégueulasse!
    Het aandeel Franstalige bezoekers lag opvallend hoog de afgelopen weken, waardoor je als operator meer geneigd bent om de Nederlandse optie soms eens achterwege te laten. Het gevaar daarbij is dat Nederlandstaligen vaak ook gelijk meeschakelen naar het Frans, waardoor de indruk ontstaat dat er nog meer Franstaligen aanwezig zijn, wat op de korte interactietijd tussen bezoeker en operator vaak niet meer kan worden rechtgezet.

  9. #89

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Jammer te horen Earlyspencer maar ook niet onverwacht. Plopsaqua is altijd al no-go geweest voor mij tijdens schoolvakanties en feestdagen. Dan is er het op de koppen lopen en voel je je als een sardien in een blik. Ook pre-covid lieten ze veel te veel mensen binnen om het nog aangenaam te houden... Al is de beschrijving die jij geeft nog erger dan dat.

  10. #90

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Deze week Plopsaland bezocht met het gezin. File vanaf de afrit Adinkerke. Exact 1 uur later stonden we aan de ticketcontrole. Toch al een behoorlijk tijdsverlies. Geen idee wat de oorzaak was. Dat die nieuwe weg er maar snel komt zou ik zo zeggen, al las ik dat er pas in 2025 zou gestart worden.

    Kort na ons reed een auto de parking op met een zichtbare gehandicaptenkaart. Volgens mij is er voor die mensen plaats voorzien dicht bij de ingang, maar goed, die auto volgende de aanwijzingen richting parking 3. In plaats van aan te sluiten in de rij koos de bestuurder er wel voor om in een nieuwe rij te staan om zo toch iets dichter te staan. Op zich begrijp ik dat wel helemaal. Maar de medewerker van Plopsa kon daar absoluut niet mee lachen. Stapte boos op de wagen af en begon te bonken op die zijn raam om duidelijk te maken dat hij moest aansluiten. Ik had hier op zijn minst meer begrip verwacht, zeker gezien de duidelijke gehandicaptenkaart. Los daarvan kon dit ook een pak rustiger worden aangepakt. Precies of die bestuurder was een grote crimineel.

    We volgden verder het zebrapad langs Heidi the Ride tot aan de ingang. Bijna op het einde waren de struiken niet echt goed onderhouden waardoor er niet veel plaats was om te passeren. Ook onder Heidi the Ride niets anders dan onkruid. Op zich wel normaal, maar is iets wat ik niet gewend ben van de groendienst van Plopsaland. Ik dacht dat er hier meer aandacht aan besteed werd.

    Hoe hard Samson en Marie via de speakers aan de ingang ook hun best deden om de coronaregels te overlopen, is er geen haan die er nog om kraait. In de wachtrij naar de ticketcontrole valt het qua mondmaskers nog mee. Sowieso zijn de groene en rode markeringen al serieus vervaagd, niet alleen daar, maar ook aan de attracties. De anderhalve meter is iets wat amper wordt nageleefd. In het park zelf draagt 4/5e van de bezoekers het mondmasker gewoon onder de kin. Op zich wel logisch, zeker gezien je grotendeels buiten vertoeft.

    Ik vraag me af waarom pretparken niet met een covid-safe-ticket werken? Dat is toch de grootste zekerheid om coronaproof open te doen? Dan is ofwel iedere bezoeker volledig gevaccineerd, heeft een negatieve test afgelegd of heeft een herstelcertificaat. Als gevaccineerde heb ik nu het gevoel dat ik mij moet aanpassen aan de minderheid die lak heeft aan een spuit of niet wil meedoen aan al die testen. Beetje spijtig. Het is ook duidelijk dat de capaciteit van bezoekers ondertussen al gevoelig is opgetrokken.

    Ik weet niet wat het trouwens is met dat groenonderhoud, maar echt fleurig ligt het er allemaal niet bij. Het is allemaal vrij basic groen, of het moet zijn dat de mooie bloemenperken mij niet zijn opgevallen (buiten die aan het prinsessia restaurant). Zeker het grote inkomplein met de fonteinen mist wat sfeer. Alles daarrond, ook met het nieuwe hotel is zeker heel mooi, maar het plein zelf oogt toch vooral heel kaal en betonachtig aan. Zou toch allemaal een stuk sfeervoller mogen. Ook alle andere paden zijn weinig sfeervol. Dan is het pleintje in de zone van Kaatje toch iets gezelliger. M'n zegt altijd dat het plein bij de Draak één van de mooiste is in pretparkland in België, maar eerlijk, er is daar altijd zo veel volk, en nu met die wachtrijen die kriskras door het plein lopen, is het daar verre van gezellig. Iedereen zit en loopt daar door elkaar, amper nog plaats om deftig te bewegen of met uw buggy/bolderkar te passeren.

    We reden ook een toertje met het treintje. Ook de perrons liggen er troosteloos bij. Een dooie boel beton, meer is het niet. Misschien verwacht ik daar te veel van, zou kunnen, maar ik vind het echt zonde. Het ritje is op zich wel aangenaam. Ook leuk dat ze even stoppen naast de lancering van het karretje bij Anubis the Ride.
    Wat me bij het treintje wel stoort, naast de perrons, is de muziek. Ofwel houden ze van nostalgie, ofwel zijn ze te lui om de muziek aan te passen, geen idee, maar bij de splash is het nog het liedje van het Kasteel van koning Samson (nog verwijzend naar de attractie van vroeger, voor de transformatie naar een vulkaan en dino's). Daar gepasseerd begint dan de muziek van Wizzy en Woppy (terwijl dat nu toch al enige jaren geen Wizzy en Woppy-zone meer is bij de K3-achtbaan. Daarnaast heb je net voor het onderdoor rijden van de splash zicht op niet-toegankelijke gebieden waar Plopsa al zijn materiaal, rommel, ... weet ik veel wat zet. Eigenlijk best jammer. Spijtig dat ze daar geen beplanting voorzien of een hek plaatsen, want eigenlijk hoef ik dat allemaal niet te zien.

    En het Kermisplein heeft toch ook veel van z'n pluimen verloren. Vele attracties kunnen toch eens een opfrisbeurt gebruiken. Die brandweerattractie ziet er zo versleten uit. En elke keer hoop ik dat het onkruid is verdwenen is bij die attractie, maar elke keer ontgoocheld. Ook bij de ballonen hetzelfde verhaal. Eigenlijk een vrij grote kale oppervlakte met daarop de attractie. Die ziet er eigenlijk ook troosteloos uit. Voorzie toch rond de behuizing van de motor wat beplanting, een mooi perkje. Of wat bloemetjes rond het hek. Maar niets. De ballonnen mogen ook wel eens gepoetst worden. M'n vind het daar ook nodig om iemand op te leiden en dat verliep toch vrij moeizaam. Maar goed, je moet natuurlijk wel eens oefenen met bezoekers ook, ergens begrijp ik het wel.

    Beetje uit gewoonte eten we 's middags altijd in Mr. Spaghetti. Dat valt altijd best wel mee. Blijf het toch nog altijd héél vreemd vinden dat er geen kinderbestek of plastieken bekers zijn. In de Luchgarden heb je bijvoorbeeld wegwerpslabben van Bumba, maar in Plopsaland hebben ze dat bv. niet, toch vreemd? Zou toch allemaal een stuk kindvriendelijker kunnen in zo'n restaurants. En die kinderstoelen zijn toch altijd vrij smerig. 1 plakboel.

    Ik was vroeger jobstudent in Plopsaland als attractiebediener. Ik weet nog dat ik een halfuur voor de attractie openging op post moest zijn en dat er ook verwacht werd dat de wachtrij e.d. proper was. Ik nam die taak dan ook met veel plezier en ter harte op. Ik heb nooit bij de Brandweer gestaan, maar no way dat er bij mij onkruid zou gestaan hebben. Ik weet niet wat er tegenwoordig van de jobstudenten verwacht wordt, maar de bezieling is toch helemaal verdwenen. Ik vraag me soms af of ze de attractie tegenwoordig bedienen via hun smartphone, want dat zie je toch constant. Probeer te zorgen dat uw attractie er een beetje netjes bijligt. Haal wat vuil uit de beplanting rondom de attractie. Zorg dat de bakjes netjes zijn. En noem maar op. Ons bootje bij Kaatje zoekt eendje lag vol met troep (leek mij te veel te zijn van louter de eerste 2 openingsuren die dag). Ook zo'n troosteloze wachtrij trouwens. Net zoals zovelen.

    Maar het ergste moest nog komen, iets wat ik nog nooit gezien heb in Plopsaland en waar ik erg van schrok, maar de toiletten, overal, waren echt héél smerig! Ranzig gewoon! De urine lag bovenop de urinoirs. Het is duidelijk dat Steve heel wat werkkrachten mist, en niet alleen in de horeca. Dit was echt ongehoord! Echt alles was smerig. We zijn geweest naast de Panos, in de Big en Betsy zone en in Mayaland. Alle 3 vuil! Normaal zijn de toiletten altijd behoorlijk proper, waar je ook gaat, wanneer je ook gaat.

    Ik denk dat je als werkgever ook de taak hebt om uw personeel wat te motiveren, om het beste in hen naar boven te laten komen zodoende iedereen alles geeft om de bezoeker een fantastische dag te beleven in alle comfort, netheid, ... . Maar dat alles ontbreekt. De sparkle is wat verdwenen bij Plopsaland. Het blijft een fantastisch park voor vele leeftijden, maar de magie, het verrassende, die sparkle, ... dat verdwijnt allemaal een beetje.
    Plopsaland is wat uitgemolken en het aantal bezoekers en de kwantiteit staat voorop. De verwondering, de schoonheid, de gezellige plaatsen, de sfeer, ... gaat zienderogen achteruit. Ook de vele Franstaligen (en dan vooral de vele onbeschofte Franse bezoekers) doen er volgens ook niet veel goed aan.

    In plaats van een nieuwe attractie zou ik Plopsaland aanraden om eens grondig te bezinnen en zichzelf eens opnieuw uit te vinden. Ik zou de komende 2 jaren eens tijd steken in onderhoud (zowel properheid attracties, groenonderhoud, ...). Misschien eens het kermisplein herschikken om zo eens een andere beleving te hebben. Eens nadenken hoe de paden sfeervoller kunnen worden. Hoe zone's terug meer een eigenheid en een ziel kunnen krijgen.

    Met het hotel, het zwembad, een ruim attractieaanbod, een indoorgebied lijkt me de cirkel op vandaag wat rond. Ondertussen zijn we ook al 20 jaar verder (of iets meer zelfs). Het is tijd om naar Plopsaland 2.0 te gaan en het park op zichzelf eens onder de loep te nemen en te zien waar het beter kan.

    We zullen zien wat de toekomst brengt. Door mijn band met Plopsaland ben ik nu bewust eens heel kritisch, omdat ik voel dat het nodig is. Zoals meneer Steve al een heer jaar loopt te klagen in de media heb ik het gevoel dat het ook bij hem allemaal wat op is. Misschien is het tijd voor eens een nieuwe wind. Nieuwe ideeën.

    Wat denken jullie?
    Laatst gewijzigd door tpvfan; 27-08-21 om 14:09.

  11. #91

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tpvfan Bekijk Berichten
    1.Hoe hard Samson en Marie via de speakers aan de ingang ook hun best deden om de coronaregels te overlopen, is er geen haan die er nog om kraait.

    2.Ik vraag me af waarom pretparken niet met een covid-safe-ticket werken? Dat is toch de grootste zekerheid om coronaproof open te doen?

    3.Het is ook duidelijk dat de capaciteit van bezoekers ondertussen al gevoelig is opgetrokken. ...en nu met die wachtrijen die kriskras door het plein lopen, is het daar verre van gezellig. Iedereen zit en loopt daar door elkaar, amper nog plaats om deftig te bewegen of met uw buggy/bolderkar te passeren.


    4.En het Kermisplein heeft toch ook veel van z'n pluimen verloren. Vele attracties kunnen toch eens een opfrisbeurt gebruiken. Die brandweerattractie ziet er zo versleten uit. En elke keer hoop ik dat het onkruid is verdwenen is bij die attractie, maar elke keer ontgoocheld. Ook bij de ballonen hetzelfde verhaal. M'n vind het daar ook nodig om iemand op te leiden Ik was vroeger jobstudent in Plopsaland als attractiebediener. Ik weet nog dat ik een halfuur voor de attractie openging op post moest zijn en dat er ook verwacht werd dat de wachtrij e.d. proper was. ... maar de toiletten, overal, waren echt héél smerig!

    5. In plaats van een nieuwe attractie zou ik Plopsaland aanraden om eens grondig te bezinnen en zichzelf eens opnieuw uit te vinden. Ik zou de komende 2 jaren eens tijd steken in onderhoud (zowel properheid attracties, groenonderhoud, ...). Misschien eens het kermisplein herschikken om zo eens een andere beleving te hebben. Eens nadenken hoe de paden sfeervoller kunnen worden. Hoe zone's terug meer een eigenheid en een ziel kunnen krijgen.
    1. Coronamaatregels worden inderdaad vaak maar matig opgevolgd. Dat heeft twee oorzaken: bezoekers zelf zijn er enorm laks in en personeel is na een heel seizoen zagen over die regels het ook beu om heel de tijd op diezelfde spijker te blijven slaan.
    Waar operators er controle op hebben zal wel steeds gevraagd worden om het mondmasker te dragen en handen te ontsmetten. De te houden afstand is bij vele attracties echter onmogelijk te controleren of corrigeren door de operators. Bij Dino, Heidi en Supersplash om maar enkele voorbeelden te noemen heb je amper zicht op je wachtrij, laat staan dat je er mee kan communiceren.
    Als je met minder afstand uitpuilende wachtrijen kan voorkomen geef ik daar de voorkeur aan, omdat bezoekers zich in een rij meer aan hun mondmasker houden en zo niet uitwaaieren over de paden, wat het qua mondmaskerdiscipline een beetje het wilde westen is.

    2.Omdat een extra drempel bovenop het reserveren mensen wegjaagt. Dat is al bewezen in de Franse pretparken: die zagen als ik het goed heb onthouden hun bezoekersaantallen met 50% teruglopen. Het doel van je park openen is niet dat het coronaproof is, het doel is dat je met winst kan draaien.

    3. Goh, de maximumcapaciteit ligt naar verluid toch al een hele tijd op iets tussen de 8000 en 9000. Dat geeft bij heel wat attracties al een ferme wachttijd die vaak vlotjes boven de veertig minuten of zelfs het uur gaat. Plopsaland is ook een relatief klein park met smalle paden. Zeker nu wachtrijen op verschillende plaatsen door extra afstand doorlopen op de paden voelt het in het park snel druk aan.

    4.Het kermisplein is een gedrocht! Er staat wel een herschikking op het programma waarbij de ballonnenmolen verdwijnt en de carrousel meer naar voor komt. Operators komen nu vaak slechts een kwartier voor opening aan bij hun attractie: veel meer dan een testrondje en het oprapen van wat grof vuil zit er dan niet in. Er zijn héél veel hokken waar zelfs geen materiaal te vinden is om mee te poetsen. Zelfs als je dan de goede wil zou hebben om te gaan schoonmaken, zou je het dan niet kunnen doen.

    Smerige toiletten lijkt mij het gevolg van het personeelstekort: dat heb ik daar zelf nog maar zelden meegemaakt.

    5:Plopsa heeft te weinig capaciteit voor de bezoekersaantallen die er over de vloer komen. Ze móéten meer capaciteit voorzien of hun wachttijden liggen onaanvaardbaar hoog en de mensen die er zo enkele doorworstelden komen niet meer terug én gaan eventuele toekomstige klanten weghouden door verhalen over de horrorwachtrijen.
    Dat bereik je niet met extra bloembakken op de sowieso al erg smal uitvallende paden.

    Zones zijn passé composée. Het park heeft de afgelopen vijf jaar systematisch elke coherente zone versnipperd tot mini-themazones met vaak maar één enkele attractie. Ik verwacht niet dat ze op dat ingeslagen pad nog terugkomen, want dat krijg je niet meer hersteld zonder dure ingrepen die je geen enkele extra bezoeker opleveren. Het resultaat is een wat rollercoaster-tycoon-achtig aandoend park waar alles door elkaar loopt.
    De charme kan je dan in het meest ideale scenario vinden in het feit dat je vanuit vele plaatsen in het park zicht hebt op meerdere bewegende attracties. Parken als Gröna Lund, Tivoli of Blackpool kunnen zo bijzonder sfeervol kunnen zijn zonder dat gepaard te laten gaan met grootschalig uitgevoerde themazones.

  12. #92

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    1. Coronamaatregels worden inderdaad vaak maar matig opgevolgd. Dat heeft twee oorzaken: bezoekers zelf zijn er enorm laks in en personeel is na een heel seizoen zagen over die regels het ook beu om heel de tijd op diezelfde spijker te blijven slaan.
    Waar operators er controle op hebben zal wel steeds gevraagd worden om het mondmasker te dragen en handen te ontsmetten. De te houden afstand is bij vele attracties echter onmogelijk te controleren of corrigeren door de operators. Bij Dino, Heidi en Supersplash om maar enkele voorbeelden te noemen heb je amper zicht op je wachtrij, laat staan dat je er mee kan communiceren.
    Als je met minder afstand uitpuilende wachtrijen kan voorkomen geef ik daar de voorkeur aan, omdat bezoekers zich in een rij meer aan hun mondmasker houden en zo niet uitwaaieren over de paden, wat het qua mondmaskerdiscipline een beetje het wilde westen is.

    2.Omdat een extra drempel bovenop het reserveren mensen wegjaagt. Dat is al bewezen in de Franse pretparken: die zagen als ik het goed heb onthouden hun bezoekersaantallen met 50% teruglopen. Het doel van je park openen is niet dat het coronaproof is, het doel is dat je met winst kan draaien.

    3. Goh, de maximumcapaciteit ligt naar verluid toch al een hele tijd op iets tussen de 8000 en 9000. Dat geeft bij heel wat attracties al een ferme wachttijd die vaak vlotjes boven de veertig minuten of zelfs het uur gaat. Plopsaland is ook een relatief klein park met smalle paden. Zeker nu wachtrijen op verschillende plaatsen door extra afstand doorlopen op de paden voelt het in het park snel druk aan.

    4.Het kermisplein is een gedrocht! Er staat wel een herschikking op het programma waarbij de ballonnenmolen verdwijnt en de carrousel meer naar voor komt. Operators komen nu vaak slechts een kwartier voor opening aan bij hun attractie: veel meer dan een testrondje en het oprapen van wat grof vuil zit er dan niet in. Er zijn héél veel hokken waar zelfs geen materiaal te vinden is om mee te poetsen. Zelfs als je dan de goede wil zou hebben om te gaan schoonmaken, zou je het dan niet kunnen doen.

    Smerige toiletten lijkt mij het gevolg van het personeelstekort: dat heb ik daar zelf nog maar zelden meegemaakt.

    5:Plopsa heeft te weinig capaciteit voor de bezoekersaantallen die er over de vloer komen. Ze móéten meer capaciteit voorzien of hun wachttijden liggen onaanvaardbaar hoog en de mensen die er zo enkele doorworstelden komen niet meer terug én gaan eventuele toekomstige klanten weghouden door verhalen over de horrorwachtrijen.
    Dat bereik je niet met extra bloembakken op de sowieso al erg smal uitvallende paden.

    Zones zijn passé composée. Het park heeft de afgelopen vijf jaar systematisch elke coherente zone versnipperd tot mini-themazones met vaak maar één enkele attractie. Ik verwacht niet dat ze op dat ingeslagen pad nog terugkomen, want dat krijg je niet meer hersteld zonder dure ingrepen die je geen enkele extra bezoeker opleveren. Het resultaat is een wat rollercoaster-tycoon-achtig aandoend park waar alles door elkaar loopt.
    De charme kan je dan in het meest ideale scenario vinden in het feit dat je vanuit vele plaatsen in het park zicht hebt op meerdere bewegende attracties. Parken als Gröna Lund, Tivoli of Blackpool kunnen zo bijzonder sfeervol kunnen zijn zonder dat gepaard te laten gaan met grootschalig uitgevoerde themazones.
    Ik heb vorige week mijn Funcard laten terugbetalen (ze zijn akkoord gegaan) en als ik dit allemaal lees ben ik daar niet rouwig om. Ze mogen hun Festivalbaan houden. Ook mijn 2 zussen hebben hun Plopsa abo’s niet langer verlengd en hebben nu een Walibi, Toverland & Efteling abo, want ook zij zijn het beu, en ik ken er nog, nog veel …

    P.s. Wat zielig hoe ze nu moeten smeken om personeel, ik smul hier persoonlijk van want ze hebben het enkel en alleen aan zichzelf te danken …
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  13. #93

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Ik moet helaas de punten van kritiek hierboven beamen. Ik heb over de laatste 20 jaar een aantal keer een abonnement gehad (als kind, als volwassene zonder kinderen en nu met 2 kinderen) maar een bezoek aan De Panne kan niet meer op hetzelfde enthousiasme rekenen als toen. De laatste jaren wordt dat park zodanig volgepropt, dat je enkel op rustige dagen nog een aangename dag kan hebben.

    De capaciteit van de attracties is al jaren een groot probleem, maar de laatste tijd begint het mij zwaar te ergeren. Voor al de kinderattracties zijn een ramp. Hoe lang kan het duren om die Ballonnen of Safari van Samson op te starten? Om van die tractors van B&B nog te zwijgen. Vroeger bij elk bezoek gedaan, nu willen onze kinderen er zelfs niet meer voor wachten.

    Het onderhoud van het park is vooral dit jaar echt afschuwelijk te noemen. De toiletten stinken uren in de wind... De bezoekers zijn daar uiteraard deels medeverantwoordelijk voor, maar regelmatiger poetsen mag toch wel. Vooral het toilet aan de parking is meteen een mooie binnenkomer om zo je dag te starten Voor de rest is al het groen verschrikkelijk slecht onderhouden, het doet me wat denken aan WB in gelukkig reeds lang vervlogen tijden of BW. Van een ooit zo prachtig gethematiseerd park als PDP verwacht ik dat niet.

    Het park is voor mij een rommeltje aan het worden met alle thema's en attracties door elkaar. Waar je vroeger aan het meer steeds een mooi overzicht had, is het nu een mix van coasters, bootjes, een kasteel... Ik ervaar het tegenwoordig als verstikkend. Een mens is tegenwoordig blij als hij eens rustig in een bootje van Kaatje zit

    Over de horeca en het "leeggoed" op plastic flessen, glazen(!) op restaurant, wil ik het zelfs niet hebben. Te belachelijk en schandalig voor woorden. Morgen geef ik het nog eens een kans op het laatste uitstapje van de zomer, maar ik betwijfel op ik onze Funcard ga verlengen hierna.

  14. #94

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Ik ben gisteren ook nog eens naar De Panne afgezakt en jammer genoeg was mijn indruk niet beter dan de klachten die hierboven te lezen zijn.

    Om het in één woord te zeggen: ik was ferm ontgoocheld. Het park ligt er werkelijk troosteloos bij.

    Aangezien het algemeen bekend is dat de Ride to Happiness voor 10u al opent, waren we ook ruim op tijd daar om er meteen in te vliegen. Pech voor ons, maar de Ride to Happiness kregen ze niet aan de praat. Op naar Heidi dan maar. Daar hetzelfde liedje. De operator aan de ingang van de wachtrij wist ons te vertellen dat de Ride to Happiness ook de prioriteit tot heropening had, en dat ze daarna pas Heidi de Ride zouden komen herstellen. Goed, dan maar naar Anubis. Je raadt het al: ook daar technische storing en hetzelfde prioriteitsissue. We zijn dan maar onze dag begonnen met een ritje op de Draak.

    Tegen 11:30 waren alle banen eindelijk operationeel en konden we doen waarvoor we gekomen waren. Dit echter niet zonder enorme wachttijden. We hebben de hele dag nergens minder dan 45 minuten moeten wachten. Het was verschrikkelijk hoe tergend traag de wachtrijen vooruit gingen, zelfs al werkte men in de stations vaak erg goed door. Er stond – Plopsa kennende – uiteraard nergens een operator te veel (en liever een te weinig). Het toppunt was het Bos van Plop, waar we 70 minuten wachtten omdat de meeste bootjes meer dan halfleeg vertrokken. Geen idee waarom daar wel met “bubbels” gewerkt wordt terwijl iedereen toch mondmaskers draagt én ze dit bij bv. achtbanen totaal niet doen?

    Verder qua coronamaatregelen was het mondmaskergebruik best oké en zag ik nu en dan een dappere medewerker ongehoorzame bezoekers aanspreken. Afstand werd er niet gehouden, vooral menig Fransman hijgde ons graag de hele wachtrij vanop 5 cm in de nek. De verlengde wachtrijen op de paden zijn een chaos van jewelste. Dranghekkens zijn eerder random dan bewust neergepoot en lijken al weken niet meer op orde gezet.

    Deze chaotische indruk past anders wel goed bij de rest van het park. Ondanks het dappere zomerzonnetje gaf het park een enorm kale en troosteloze indruk. Veel afbladderende verf, kale groenperken, ontzettend veel vuilnis in wachtrijen, in decoratieve zones, in waterpartijen… Winkels staan volgepropt met allerhande schreeuwerige merchandise die niets met Plopsa of Studio 100 te maken heeft, en ook de horecapunten lijken er een wedstrijd van te maken zo veel mogelijk producten en kleuren bijeen te etaleren.

    Plopsa stond nooit bekend om haar authenticiteit en kwalitatieve uitstraling, maar nu lijkt het park echt haar laatste greintje zelfrespect verloren te hebben. Het is triest om te zien hoe de citroen helemaal wordt uitgeperst, medewerkers, klanttevredenheid en parkuitstraling inclusief. Medewerkers waren doorgaans vriendelijk en behulpzaam, maar leken nog maar weinig werkvreugde of trots in zich te dragen. Steve's verwensingen naar het zwartwerk in de horeca tonen enkel een gebrek aan inzicht in de eigen gebreken aan.

    We zijn heel blij dat we Ride to Happiness hebben kunnen ervaren – dat was zowaar de enige zone in het park die er een beetje deftig uitzag – maar heel snel zal ik niet terugkeren naar dit park. Was blij nog eens terug te zijn na langen tijd, maar mijn herinneringen waren mooier dan de onaflatende ontgoochelingen van deze dag.

  15. #95

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Ik was me de afgelopen weken echt aan het afvragen of het aan mij lag. Maar als ik de voorgaande reacties hier zo lees, ben ik er weer gerust op. Op mezelf dan toch. De staat van het park is een andere zaak. Het feit dat ik het park nog nooit zo druk heb geweten zit er wellicht voor iets tussen. Maar anderzijds; hoe kan het dat je in tijden van coronabeperkingen zo'n drukte ziet? Ongezellig, onverzorgd en ongeïnteresseerd zijn drie woorden die in me opkomen wanneer ik aan mijn laatste bezoek denk. Dat heb ik nochtans nooit zo ervaren, ik ben altijd graag naar het park gekomen. Laat ik het er voorlopig op houden dat de combinatie van de drukte en het personeelstekort geen optimale mix zijn. Komende zaterdag gaan we het opnieuw proberen ??.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  16. #96

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    De laatste keren dat ik Plopsa De Panne bezocht was het enkel en alleen voor m’n 2 neefjes en 2 petekindjes. Het zegt al genoeg als de 5-jarige naar huis wil omdat rijeen overal lang zijn en niet vooruit gaan (wat voor mij en de ouders eigenlijk een opluchting was want we hadden het ook ECHT gehad).

    De overcommercialisatie van het park, extreme onsamenhang, chaotische indeling en achteruitgang op onderhoud, veel te absurd hoge prijzen voor een minimum aan kwaliteit, … Mij interesseert The Ride to Happiness eigenlijk niet meer. Daarom ook dat wij collectief ons abonnement hebben opgezegd (de zussen nemen de kids veel liever mee naar Toverland, Efteling of Pairi Daiza) en ik er eigenlijk liever nooit meer kom.

    Anno 2007 was het park nog aangenaam en sfeervol, maar wat ze er daar in 14 jaar van gemaakt hebben …
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  17. #97

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    De laatste keren dat ik Plopsa De Panne bezocht was het enkel en alleen voor m’n 2 neefjes en 2 petekindjes. Het zegt al genoeg als de 5-jarige naar huis wil omdat rijeen overal lang zijn en niet vooruit gaan (wat voor mij en de ouders eigenlijk een opluchting was want we hadden het ook ECHT gehad).

    De overcommercialisatie van het park, extreme onsamenhang, chaotische indeling en achteruitgang op onderhoud, veel te absurd hoge prijzen voor een minimum aan kwaliteit, … Mij interesseert The Ride to Happiness eigenlijk niet meer. Daarom ook dat wij collectief ons abonnement hebben opgezegd (de zussen nemen de kids veel liever mee naar Toverland, Efteling of Pairi Daiza) en ik er eigenlijk liever nooit meer kom.

    Anno 2007 was het park nog aangenaam en sfeervol, maar wat ze er daar in 14 jaar van gemaakt hebben …
    Kan je zo'n abonnement opzeggen en krijg je dan geld terug of zo?

  18. #98

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Kan je zo'n abonnement opzeggen en krijg je dan geld terug of zo?
    Als je dat juist aanpakt wel ja blijkbaar
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  19. #99

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Vandaag (zat. 4 sept.) met abo en reservering naar PDP. Daar meldt een poortwachter dat reserveringen vanaf vandaag niet meer nodig zijn. Geen idee of dat enkel voor abo's geldt of voor iedereen.

    LOOO had gisteren al iets hierover bericht. Door overheidsversoepelingen zou er meer volk in het park mogen. Nog meer volk ...

    Een positief gevolg is wel dat één van de onnozelste coronamaatregelen die haast elk park hanteert, hier ondertussen is weggevallen: geen 'out of order' toiletten meer, dus minder lange wachtrijen voor de wc's.

  20. #100

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Op het vtm nieuws zijden ze dat een ticket reserveren in pretparken wel nog steeds nodig is.
    Dus dit kan wel inderdaad enkel voor abonnees zijn. Bij bobbejaanland zag ik dat daar wel reserveren nodig is.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •