X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: [RCT2] Forlindon

  1. #1

    [RCT2] Forlindon

    Op het oude forum stond dit park ook. Ooit aan begonnen en eigenlijk nog altijd niet afgewerkt. Dus doen we hier verder

    Inkomgebied:




    Western gebied:

    Hier staan 3 achtbanen. Een houten achtbaan, een powered coaster en een indoor B&M Hyperachtbaan (omdat het kan in RCT ) Daarnaast ook nog een spookhuis, een Roto-drop, 2 keer een bootverhuur, een go-kart attractie en tot slot een doolhof. Zoals altijd ook restaurant en infopunt + toiletten. Er is ook een klein outdoor theater.








    Mountains gebied:

    Dit is het nieuwste gebied van Forlindon. Vroeger stond hier een spillwater, maar het thema was nogal vaag. Dus hebben we die attractie gesloopt en het gebied volledig opnieuw vormgegeven. Het is een berggebied geworden, met een boomstamattractie en een bobslee-achtbaan. Daarnaast is er ook een molen-attractie en een rondrit door een mijn.








    Piratengebied:

    Port Royal heeft een darkride onder het grote theater, een molen diep onder de grond op de berg die de baai beschermt. Daarnaast is er nog een wilde muisachtbaan die deels in een berg is ingewerkt. Tot slot is er natuurlijk ook nog een piratenschip, logischerwijze.






    Cloysterburgh:

    Het oudste gedeelte van het park is nog altijd populair. Hier vinden we een familie-achtbaan, een draaimolen en een darkride. Natuurlijk afgewerkt met een restaurant en een stukje rustige tuinen. Ook is er een zwaardvechtshow tussen 2 echte ridders en een wedstrijdje boogschieten. Het kasteel is trouwens gebouwd om de tweeling van de koning later elk een deel van het land te kunnen geven, dat ze uit hun eigen toren kunnen besturen.





    Rome:

    Vrij nieuw gebied, dit was eerst het kindergebied (zonder echt thema) We hebben het hele gebied overgoten met een Romeins sausje en quasi alle attracties verzet/vernieuwt. We vinden hier een kinderachtbaan, een bootverhuur, een darkride, een go-kart attractie, een monorail, een uitzichttoren, een vliegend tapijt, een glijbaantoren, een draaimolen onder het theater en een kabelbaan die naar het volgende gebied gaat.






    Palafitte:

    Dit palendorp bevat een waterachtbaan, een molen, een inverting ship en een glijbaantoren. Het is een klein gebied, maar het geeft wel wat rust door het vele omliggende water.






    Research Area:

    Dit gebied bestaat uit 2 delen, 1 buiten en 1 half indoor. Het gebied half indoor bevat een Intamin Launched Coaster en een S&S droptoren. Het outdoor gebied heeft 1 attractie meer, een B&M Dive coaster, een S&S Shot'N'Droptoren en een Huss Topspin.






    Scandinavie:

    Dit is ongeveer het grootste gebied, waar ook het hotel is gevestigd.

    Het hotel bevat ook paden en zelfs attracties (omdat het kan in RCT2 )
    We hebben een spillwater, een B&M Floorlesscoaster, een Huss Enterprise die zich 'in' het hotel bevinden. Daarnaast zijn er nog 2 simulatoren, een rapid river, een 4D-theater, een Huss Topspin (met een ander programma), een B&M Flying coaster, een darkride en een indoor DinghySlide attractie.
















    Archeologisch gebied:

    Dit gebied is heel gethematiseerd naar de opgravingen in Egypte. Er is een darkride, een Vekoma Mine-train, een paardenachtbaan (met kamelen ;-)) en een rondrit met jeeps.









    Download
    Le voila!


    Voor de opmerkzame lezers, er is nog 1 gebied dat niet weergeven is. Dit was het gebied waar vroeger een B&M inverted stond en een log flume. De log flume is afgebroken en er is een nieuwe gebouwd in het mountains gebied. Momenteel is Forlindon volop bezig met het renoveren van deze zone. Stay Tuned!


    Opmerkingen, ideetjes, etc. zijn altijd welkom!

  2. #2

    Re: [RCT2] Forlindon

    Forlindon investeert (alweer )

    Het oude gebied rond de Belle Epoque was volledig gedateerd. Niet mooi genoeg uitgevoerd, met verschillende attracties die weinig tot geen link hadden en gigantisch veel gebouwen om maar wat op te vullen.
    Na veel bedenken en zoeken achter wat ik met deze beperkte set (en mijn beperkte bouwkunsten) nog origineel kon bouwen kwam ik uit bij de Maya-cultuur.

    De map is deels aangepast rond de kasteelzone, daar loopt nu ook een rivier. De spillwater die in de vorige update verdwenen is voor een log flume en een bobsleebaan komt terug in nieuwe vorm. De inverted achtbaan is dezelfde gebleven, maar een beetje opzij geschoven en zit in een volledig nieuw thema. Verder is de 3D bioscoop samen met een kleine darkride in een grot gekomen.
    Maya's en tempels gaan goed samen, dus hebben we ook een tempel nagebouwd waarin een darkride-coaster gebouwd is. Ook een twist-attractie, een scheefhuis-attractie en een botsauto-attractie staan in het gebied, soms echt verscholen in de jungle.

    EDIT: een bootverhuur en vliegende fietsen ontbraken nog in het lijstje van attracties.

    Soit, de screenshots!












    Bij deze is het park nu bijna volledig afgewerkt. Het heeft meer dan 10 jaar gekost, maar beter traag dan niet. Op naar de volgende 10 jaar
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 24-02-18 om 08:27.

  3. #3

    Re: [RCT2] Forlindon

    Die splash boats zijn wel cool, slim gebruikt gemaakt van dat golfstukje rapids daar ook in de watervallen! Verder zou ik nooit het geduld hebben om zo lang aan een park te werken, dus chapeau

  4. #4

    Re: [RCT2] Forlindon

    Download, the final one ;-)

    OpenRCT2

    Originele RCT2
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 25-02-18 om 21:00.

  5. #5

    Re: [RCT2] Forlindon

    Prachtig gebied met zo op het oog vooral standaard items uit het spel! Ook knap inderdaad dat je tien jaar aan het park gewerkt hebt, dat is pas toewijding!

  6. #6

    Re: [RCT2] Forlindon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Prachtig gebied met zo op het oog vooral standaard items uit het spel! Ook knap inderdaad dat je tien jaar aan het park gewerkt hebt, dat is pas toewijding!
    Het hele park is gemaakt met enkel standaard items, enkel bij het Oostenrijkse bergdorpje heb ik wel wat custom houten schuine daken met houten wand eronder gebruikt. Al zouden die er eigenlijk standaard in moeten hebben gezeten, maar soit. Dus op uitzondering van die 2 objecten is het een NCSO-park.
    Die 10 jaar is vooral omdat ik hier maar sporadisch verbeteringen aan kan doen, mijn niveau is niet goed genoeg om met een kleine standaard bench topzones te maken, dus is het vooral veel denken en zoeken en dan hopen dat het beter/mooier wordt. Zo heb ik voor dit laatste gebied 4 verschillende keren het terrain veranderd en een stuk of 12 nieuwe inverteds gebouwd, om dan uiteindelijk de originele coaster te verplaatsen en het terrain vrij hetzelfde te houden. Dan ben je wel even bezig én kom je dus aan 10 jaar

  7. #7

    Re: [RCT2] Forlindon

    Een screenshot met een totaal overzicht van het park.
    Klik er gerust op om het park iets meer in detail te bekijken.
    Download ==> Klik (OpenRCT2)



    Voor de kenners:
    * De launchcoaster is weg en vervangen door een Chinees gebied (met oa een launch coaster).
    * De achtbaan/darkride in het Mayaans gebied is gefinetuned.
    * Het waterfront gebied heeft eindelijk attracties gekregen.
    * Het onderzoekscentrum-gebied is uitgebreid met attracties en toch een aaneengesloten gebied geworden.
    * Het piratengebied heeft een kleine shot'n Drop toren gekregen.

    Wat extra screenshots.

    Before:






    After:









    WaterFront:





    Extra attractie in Piratengebied:

    Laatst gewijzigd door Michielsken; 22-05-18 om 19:47.

  8. #8

    Re: [RCT2] Forlindon

    Leuk om nog eens wat RCT2 activiteit te zien buiten dat van mezelf! Enorm jammer hoe zo'n cultgame zo verwaterd is in de pretparkcommunity hier... Knap dat je blijft en blijft bouwen in je park.

  9. #9

    Re: [RCT2] Forlindon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Leuk om nog eens wat RCT2 activiteit te zien buiten dat van mezelf! Enorm jammer hoe zo'n cultgame zo verwaterd is in de pretparkcommunity hier... Knap dat je blijft en blijft bouwen in je park.
    Tja, sowieso is het aantal spelers van games (dan nog niet enkel RCT2) hier serieus gedaald.
    Ik heb het wel bijna gehad met dit park, nu zijn alle delen voor mij afgewerkt en iets of wat een representatie van mijn niveau. Ik vind de ideeën en de tijd niet om een nieuw park te beginnen, vooral de initiële planning en het masterplan heb ik geen zin in. Mocht er ooit een ander park komen, dan zal het meer realistisch zijn (gevels met buildings erachter, service roads, logische indeling van attracties/themagebieden, etc.) Maar dat is dus met een grote Maar voor...

    De laatste tijd haal ik zelfs meer voldoening in het nabouwen van lay-outs van bestaande coasters, zeker met een programma als RCT2 is dat een toffe (en snelle) uitdaging.

  10. #10

    Re: [RCT2] Forlindon

    Hey

    Sorry voor de serieuze schop van dit topic.

    Laatste tijd heb ik RCT2 herontdekt, maar ik ben mijn save games kwijt door een harde schijf crash. Zou er iemand nog een versie hebben van Forlindon? En liefst een die jonger is (dus van een later moment) dan die op NEDesigns. Ik zal je eeuwig dankbaar zijn!

    Stuur gerust een PM!

  11. #11

    Re: [RCT2] Forlindon

    Hey, ik heb hier alles eens nagekeken, maar helaas geen forlindon teruggevonden....

  12. #12

    Re: [RCT2] Forlindon

    Oei, wat sneu dat je dit park kwijt bent geraakt! Ik hoop dat iemand het nog heeft...

    Zelf ontdek ik het topic nu pas. Op basis van de screenshots: zeer mooi parkje! Chapeau! Vooral leuk dat het allemaal met standaard objecten gebouwd is.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •