Voor zo ver ik me herinner, ben ik maar twee keer echt bang geweest voor een attractie.

1) Halve Maen in de Efteling. Achteraf ontdekte ik dat deze angst me ten onrechte aangepraat was door mijn moeder, maar helaas is ons groepje daar later op de dag niet meer gepasseerd en had ik mijn kans om erin te gaan dus gemist. Pas (veel) later heb ik deze attractie alsnog kunnen doen.

2) Dalton Terror in Walibi. Eerst durfde ik niet en ging ik iets anders doen, maar ik kende mezelf goed genoeg om te weten dat ik 's avonds thuis spijt zou hebben als ik het niet eens geprobeerd had. Dus keerde ik drie kwartier later terug en dwong ik mezelf om er toch in te gaan. De juiste beslissing, want bij gebrek aan wachtrij heb ik hem later die dag nog twee keer extra gedaan.

Als ik jullie (en mijn) antwoorden lees, dan zijn vrijevaltorens precies wel het moeilijkste attractietype wat angst betreft!

Ik vermoed dat dit topic de juiste plaats is voor onderstaande vraag waar ik al lang mee rondloop: Sky Tower in Tivoli Friheden is en attractie die me enerzijds intrigeert, maar me anderzijds voor een probleem plaatst. Ik ben niet echt superbang voor de val zelf en zou deze attractie eigenlijk wel graag willen doen mocht ik ooit de kans krijgen. Het probleem is dat mijn rug en nek niet de sterkste zijn. Als kind heb ik een whiplash gehad (drie dagen ziekenhuis en wekenlang een harde nekkraag gedragen) en volgens mij blijft daar toch altijd iets van hangen. Ik ga maandelijks naar een osteopaat en daar hoor je meestal 'krak krak'. In achtbanen of andere wilde attracties heb ik gelukkig nog nooit problemen gehad hierdoor, daar blijken mijn rug en nek dus prima tegen te kunnen. Maar ik heb geen idee wat er gebeurt als je een val van zo hoog maakt en plat op je rug in een net terechtkomt. Dat net veert wel mee uiteraard, maar bestaat er een kans dat je 'verkeerd' neerkomt op een manier die een gezonde rug perfect aankan maar een moeilijkere rug misschien niet? Ik zou daar zeker onhandig genoeg voor zijn Juist omdat het attractietype zo zeldzaam is, kan ik me geen echte voorstelling maken bij de belasting voor rug en nek. Ik zou dat toch graag weten eigenlijk ...