Ik lees hier niks over Forbidden Caves?

Het voorspel van Villa Volta duurt veel te lang en is twee keer hetzelfde: een uitgesponnen verhaal. Dat moet voor anderstaligen een marteling zijn.

Défi César is de shit! Het drievoudig voorgerecht (ze moeten er dan niet in snoeien, laatst deed ik er 0 van de 3) smaakt beter dan het hoofdgerecht. Zeker het fonteinen-ding is een attractie op zich.

Om nog meer André te volgen: Tower of Terror is ook van hoog niveau en is meer dan bezigheidstherapie: het weet goed de spanning op te bouwen.

Filmpje bij Wickerman, tronic Baron Hoogmoed e.a. zijn in hoofdzaak functioneel: ze beperken de drukte in het station. Maar het zijn geen voorshows die als een attractie aanvoelen.

Dat doet b.v. Devil's Mine in FF wel: da's een halve cakewalk. Maar telt dat hier als voorshow? On ride's tellen voor mij absoluut niet. Een voorshow moet bovenal het wachter ver-aangenamen.

Doodjammer wanneer je aardige decoratie voorbij snelt om daarna lang in een veehok of station te staan. Zie Fenix, die launcher uit Djurs, de rapid remake van MPG en ... Forbidden Caves.